شبكه‌هاي اجتماعي و رابطه آن‌ها با خودشيفتگي

شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
نشانه‌هايي از رابطه مستقيم بين استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي مجازي و خودشيفتگي وجود دارد.
تبليغات

آپلود تعداد زيادي تصوير سلفي، بروزرساني‌هاي مداوم حالت و چك كردن دقيقه به دقيقه نوتيفيكيشن‌ها، اين روزها جز جدايي‌ ناپذير زندگي مدرن شده است. با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه شويد تا نتايج يك مطالعه توسط محققان دانشگاه جورجيا را در خصوص رابطه‌ي خودشيفتگي متخصصان و حالت شبكه‌ي اجتماعي آن‌ها را مرور كنيم.

شبكه‌هاي اجتماعي (social Networks)، بنگاه تبليغات  

هر متخصصي در ابتداي فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي قرار است تنها با ديگران ارتباط برقرار كند و خوش بگذراند. اما كم كم شبكه‌هاي اجتماعي به مكاني براي تبليغ و ابراز وجود متخصصان مي‌شود؛ گرچه شايد براي همه صدق نكند. اما برخي با استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي، خيلي راحت خودي نشان مي‌دهند و بوسيله آن مي توانند توجه دوست، فاميل و حتي غريبه‌ها را به­ خود جلب كنند.

چگونه استفاده كردن؛ مسئله اين است

سوال اين است چه‌هنگام استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي تبديل به مسئله مي‌شود. تحقيق دانشگاه جورجيا چهار عامل در اين رابطه را به صورت مستقيم به خودشيفتگي شديد ربط مي‌دهد:

  • چه‌ مقدار از زمان افراد در شبكه هاي مجازي سپري مي‌شود؟
  • هرچند وقت يكبار توئيت مي‌كنند؟
  • چه تعداد دنبال‌كننده و دوست در پروفايل خود دارند؟
  • و در‌نهايت چه تعداد سلفي منتشر مي‌كنند؟
  • اگر متخصصي پاسخ همه سوالات بالا را داشته باشد، سيگنال‌هايي از نوع شخصيت خود ارسال مي‌كند كه نشان از خود‌شيفتگي دارد؛ بدين معنا كه در همه فعاليت‌هاي الكترونيك بالا متخصصان به‌دنبال راه‌هايي هستند تا خود را به‌صورت الكترونيك تبليغ كنند. متخصصان هر‌چه بيشتر در اين فعاليت‌ها شركت كنند ضمير ناخود آگاهشان به دنبال تبليغ بيشتر خواهد بود. وقتي متخصصي به صورت مداوم از خود تصوير منتشر مي كند يا وضعيت خود را بروز‌رساني مي‌كند به دنبال بازخورد يا نوعي توجه است.

    در صورتي كه متخصص مداوم و روزانه با شبكه‌هاي مجازي درگير شود، نشان از ايجاد يك رابطه‌ي منفي با اين شبكه‌ها دارد.

    شبكه‌هاي اجتماعي بد نيستند

    اين مهم است كه بدانيم تحقيق فوق در مورد نوع خاصي از ويژگي شخصيتي به نام خودشيفتگي بيش از اندازه انجام شده است، بايد به ياد داشت شبكه‌هاي مجازي متخصصان را خودشيفته بار نمي‌آورند. مگر اين‌كه متخصصي پيش زمينه خودشيفتگي را داشته باشد تا غرق در شبكه‌هاي اجتماعي شود و بين آن‌ها رابطه‌اي منفي به‌وجود آيد. در نهايت خود شبكه‌هاي اجتماعي اشكال نيستند. اگر متخصص نشانه‌هايي از خودشيفتگي را داشته باشد شانس اين‌كه شخصيت خود را در شبكه‌هاي اجتماعي به نمايش بگذارد وجود دارد.

    انديشه متخصصين شما چيست آيا افرادي را مي شناسيد كه اين‌گونه رفتار مي كنند؟ آيا نشانه هاي ديگري براي شناخت و درمان چنين ويژگي وجود دارد؟

    تبليغات
    جديد‌ترين مطالب روز

    هم انديشي ها

    تبليغات

    با چشم باز خريد كنيد
    اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
    ورود به بخش محصولات