آغاز روند بازنشسته شدن اينترنت اكسپلورر با هدايت متخصصان به مايكروسافت اج

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مايكروسافت بيش از هزار سايت را از مرورگر اينترنت اكسپلورر به مايكروسافت اج هدايت مي‌كند.
تبليغات

چند سال پيش، مايكروسافت همراهي از اينترنت اكسپلورر را متوقف كرد؛ اما متخصصان همچنان مي‌توانستند از اين مرورگر قديمي استفاده كنند. به‌گزارش رسانه‌ي  ZDNet، به‌زودي دسترسي به وب‌سايت‌هاي مشخصي ازطريق اينترنت اكسپلورر متوقف مي‌شود و بيش از هزار وب‌سايت ازجمله توييتر و يوتيوب و اينستاگرام به مرورگر اج هدايت مي‌شوند.

احتمال مي‌رود تغيير جديد در يك ماه آينده اتفاق بيفتد و پس از كليك روي وب‌سايت‌ها در مرورگر اكسپلورر، آن‌ها در مرورگر اج باز ‌شوند. اين ويژگي مدتي پيش و از نسخه‌ي ۸۴ مرورگر اج آزمايش شده است و احتمالا از نوامبر امسال و هم‌زمان با عرضه‌ي مرورگر اج ۸۷، تغييرات جديد اعمال مي‌شود.

ناگفته نماند ۱،۱۵۶ سايت دستخوش تغيير اخير درانديشه متخصصينگرفته‌شده‌ي مايكروسافت مي‌شوند كه در بين آن‌ها، نام سايت‌هاي پرطرفدار ESPN، توييتر، يوتيوب و اينستاگرام به‌چشم مي‌خورد. متخصصان پس از بازكردن وب‌سايت‌هاي مشخص‌شده در مرورگر اينترنت اكسپلورر، با پيامي مبني‌بر هدايت به مرورگر اج مواجه مي‌شوند و از آن‌ها خواسته مي‌شود براي دسترسي راحت‌تر، اطلاعات مرورگر اينترنت اكسپلورر را به آن منتقل كنند.

چهار سال پيش، مايكروسافت همراهي از نسخه‌هاي ۸ و ۹ و ۱۰ اينترنت اكسپلورر را متوقف كرد؛ بااين‌حال، تعدادي از متخصصان با استفاده از آن‌ها از وب‌سايت‌هاي مدانديشه متخصصينشان بازديد مي‌كردند. مايكروسافت با تغييرات اخير براي بازكردن برخي سايت‌ها در مرورگر اج، متخصصان را به استفاده از مرورگرهاي جديد هدايت مي‌كند.

چند ماه پيش، مايكروسافت مرورگر اج را مبتني‌بر كروميوم منتشر كرد. مرورگر جديد انديشه متخصصينات‌هاي مثبت زيادي دريافت كرده و زك بودن، سردبير ارشد رسانه‌ي windowscentral، نيز از ۵ امتياز ۴/۵ را به آن داده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات