كوالكام: پردازنده M1 به پيش‌برد صنعت كامپيوتر كمك خواهد كرد

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
كريستيانو آمون، مديرعامل كوالكام، در مصاحبه‌ي جديدي پردازنده‌ي M1 را تحسين كرده و گفته است مهاجرت اپل به پردازنده‌هاي آرم به پيش‌برد كل صنعت كمك خواهد كرد.
تبليغات

چندي پيش، اپل اولين محموله‌ي كامپيوترهاي مك را با پردازنده‌ي اختصاصي M1 راهي بازار كرد. غول فناوري كوپرتينو بعد از پانزده سال استفاده از پردازنده‌هاي اينتل، معماري x86 را كنار گذاشته و اولين‌بار پردازنده‌اي با معماري ARM64 را در بطن مك‌بوك اير و مك‌بوك پرو ۱۳ اينچي و مك ميني جاي داده است؛ تغيير بسيار بزرگي كه مدتي است به خبر اصلي اين صنعت تبديل شده است. حال كوالكام، رقيب سابق و شريك تجاري كنوني، از مهاجرت اپل به پردازنده‌هاي آرم به‌عنوان حركت مثبتي ياد كرده است.

اپل و كوالكام مدت زيادي درگير جنگ حقوقي بر سر صدور مجوزهاي مودم ارتباطي آيفون‌ها بوده‌اند؛ اما اكنون كريستيانو آمون، مديرعامل كوالكام، معرفي پردازنده‌ي M1 را تحسين و در مصاحبه‌اي اختصاصي در پادكست وب‌سايت The Verge، خاطرنشان كرده است كه موفقيت پردازنده‌ي M1 باورهاي كوالكام را در آينده‌ي محاسبات تأييد مي‌كند. او مي‌گويد:

يكي از نكات جالب درباره‌ي پردازنده‌ي M1، نوع نگاه ما به آن است و از معرفي‌اش بسيار راضي و خوشحال هستيم. اين امر اساسا اعتقادات ما مبني‌بر ارائه‌ي تجربه‌ي كامپيوتر براي متخصصان موبايل را تأييد مي‌كند.

مديرعامل كوالكام درادامه تأكيد مي‌كند كه انتقال كامپيوترهاي مك به پردازنده‌هاي مبتني‌بر آرم به پيش‌برد كل صنعت كمك مي‌كند و از قرار معلوم، كوالكام با استفاده از پردازنده‌هاي خود مي‌تواند در رقابت با اپل سهم بزرگي از توليد كامپيوترهاي نسل آينده‌ي ويندوزي مبتني‌بر معماري آرم را دراختيار داشته باشد. آمون بيان مي‌كند:

هنگام مهاجرت اپل، مشاهده كرديد كه اكوسيستم فعال و در حال حركت است. براي مثال، هفته‌ي قبل شركت ادوبي بعضي از برنامه‌هاي خود را به‌صورت بومي براي آرم رونمايي كرد و همين‌كه نرم‌افزارها را با معماري آرم را بومي كنيد، عملكردش افزايش مي‌يابد. بنابراين، به‌طور‌كلي مهاجرت اپل نشانه‌ي بسيار مثبتي است و نشان مي‌دهد كه مايكروسافت و كوالكام در مسير درستي قرار گرفته‌اند. اين امر دوام باتري و قابليت‌هاي ارتباطي و درمجموع تجربه‌ي كاملا متفاوت چندرسانه‌اي را به‌ارمغان مي‌آورد.

كوالكام در مصاحبه‌ي يادشده به كسب‌و‌كار مودم‌هاي ارتباطي 5G نيز اشاره مي‌كند و همكاري با اپل را بسيار مؤثر مي‌داند. ناگفته نماند هفته‌ي گذشته، اخبار رسمي مبني‌بر توسعه‌ي مودم‌هاي اختصاصي اپل رسانه‌اي شد. به‌گفته‌ي جاني سروجي، مدير ارشد سخت‌افزار اپل، غول فناوري كوپرتينو توسعه‌ي مودم‌هاي سلولي به‌كاررفته در آيفون و آيپدها را آغاز كرده است و احتمالا به‌زودي آن‌ها را جايگزين مودم‌هاي كوالكام در محصولات يادشده خواهد كرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات