دستگاه ناشناخته‌اي از سري سرفيس در بنچمارك گيك‌بنچ رويت شد

يك‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سرفيس جديد شركت مايكروسافت گويا به پردازنده Core i5 1035G1 اينتل مجهز مي‌شود.
تبليغات

براي مدتي است كه شايعاتي در مورد سرفيس‌هاي جديد مايكروسافت در فضاي مجازي منتشر مي‌شود. درواقع انتظار مي‌رود ردموندي‌ها طي ۲ هفته آينده، مدل‌هاي جديد سرفيس را به علاقه‌مندان معرفي كنند. يكي از اين مدل‌ها، سرفيس لپ‌تاپ جديد مايكروسافت با صفحه‌نمايشي به ابعاد ۱۲/۵ اينچ است كه البته مجهز به پردازنده اينتل Core i5 نيز خواهد بود.

حال، فهرست بنچماركي از محصول ناشناخته‌اي در ديتابيس گيك‌بنچ قرار گرفته است كه منابع مختلف آن را منتسب به سرفيس در حال ساخت مايكروسافت مي‌دانند. مشخصات سخت‌افزاري دستگاه جديد سري سرفيس عبارت است از:

  • پردازنده: اينتل Core i51035G1 نسل دهمي با فركانس ۴/۸ گيگاهرتز
  • ظرفيت حافظه رم: ۱۶ گيگابايت
  • ظرفيت حافظه ذخيره‌سازي: ۲۵۶ گيگابايت

محصول جديد مايكروسافت كه مجهز به پردازنده نسل دهمي اينتل است با نام «Oemqn Product Name EV1» در فهرست مشاهده مي‌شود. هم امر تخمين زدن اينكه محصول جديد از سري سرفيس لپ‌تاپ است يا سرفيس پرو را كمي دشوار مي‌سازد. درواقع با نگاهي به تاريخچه محصولات سري سرفيس مي‌توان ديد كه دستگاه‌هايي ازجمله سرفيس لپ‌تاپ ۲، سرفيس پرو ۸، سرفيس پرو ايكس، سرفيس گو و موارد ديگر با القاب مشابهي در بنچمارك‌ها ظاهر شدند. اصولا دستگاه‌هاي در دست ساخت تا پيش از عرضه به بازار با القاب خاصي در درون شركت شناخته مي‌شوند.

در هر صورت در بنچمارك ديگري، رزولوشن دستگاه به‌صورت ۱،۵۳۶ در ۱،۰۲۴ پيكسل ذكر شده و گويا صفحه‌نمايش از نسبت ابعاد ۳:۲ استفاده مي‌كند. جالب است بدانيد سرفيس لپ‌تاپ اسپارتي نيز از چنين مشخصاتي به‌همراه صفحه‌نمايش ۱۲/۵ اينچي بهره مي‌برد. همين امر سبب شده تا منبع خبر بنچمارك مذكور را به سرفيس لپ‌تاپ اسپارتي مرتبط سازد.

سرفيس لپ‌تاپ اسپارتي نيز برخوردار از پردازنده Core i5-1035G1 اينتل و ۱۶ گيگابايت حافظه از نوع LPDDR4 است. در گيك‌بنچ، فهرستي از بنچمارك ديگري نيز وجود دارد كه منتسب به دستگاهي با نام «Oemqn Product Name EV2» است. اين دستگاه نيز از ۱۶ گيگابايت حافظه رم و پردازنده Core i5-1035G1 اينتل استفاده مي‌كند. به انديشه متخصصين مي‌رسد دو بنچمارك در حقيقت متعلق به دو مدل از دستگاهي معرفي‌نشده باشند.

پردازنده Core i5-1035G1 اينتل درواقع نسخه‌اي ارزان‌ارزش‌تر از پردازنده Core i5-1035G7 اينتل محسوب مي‌شود كه ردموندي‌ها از آن در سرفيس لپ‌تاپ ۳ استفاده كردند. با وجود اينكه نتايج بنچمارك از ضعف عملكردي دستگاه نامشخص نسبت به سرفيس لپ‌تاپ ۳ خبر مي‌دهد؛ اما مشخص نيست كه آيا اين دستگاه نسخه‌اي نهايي است يا نوعي نسخه آزمايشي محسوب مي‌شود. همچنين بايد در انديشه متخصصين داشت كه ردموندي‌ها امكان دارد در محصول نهايي از پردازنده ديگري استفاده كنند يا عملكرد محصول نهايي به‌مراتب بهتر از نسخه آزمايشي موجود در بنچمارك باشد.

تمامي پرسش‌ها در ۱ اكتبر (۱۰ مهر) با برگزاري رويداد مايكروسافت جهت رونمايي محصول جديد اين شركت، پاسخ داده خواهد شد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات