رايانه‌هاي مك مجهز به پردازنده‌ M1 اپل از ۶ نمايشگر همراهي مي‌كنند

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس ويدئوي منتشرشده در يوتيوب و برخلاف گفته‌هاي اپل، رايانه‌هاي مك مبتني بر پردازنده‌ي M1 از اتصال به ۶ نمايشگر همراهي مي‌كنند.
تبليغات

اپل در سال جاري و در يك تغيير بزرگ، به كلي معماري پردازنده‌هاي خود را از اينتل x86 به ARM64 منتقل كرد و اولين رايانه‌هاي مك با پردازنده‌ي اختصاصي M1 را در رويداد One More Thing رونمايي و راهي بازار كرد. طبيعتا تغيير معماري در ابتدا اشكالات و محدوديت‌هايي به ‌همراه دارد و يكي از اين اشكالات، عدم اتصال به چندين نمايشگر است. مك‌هاي جديد در مقايسه‌ با برادران سال پيش خود با پردازنده‌ي اينتل، تقريبا در تمامي جنبه‌ها عملكرد بهتري ارائه مي‌دهند، اما ضعف‌هايي نيز وجود دارد. به‌عنوان مثال و همان‌طور كه گفته ‌شد، يكي از ضعف‌ها مي‌تواند اتصال تنها به يك نمايشگر خارجي باشد؛ ولي به ‌انديشه متخصصين مي‌رسد اين امر نه‌تنها درست نيست، بلكه رايانه‌هاي مك جديد تا ۶ نمايشگر را به‌صورت هم‌زمان همراهي و كنترل مي‌كنند.

اپل در مشخصات متخصص مك‌بوك اير و مك‌بوك پرو ۱۳ اينچي به اين نكته اشاره مي‌كند كه اين دو رايانه تنها از يك نمايشگر خارجي با رزولوشن 6k و نرخ نوسازي ۶۰ هرتز همراهي مي‌كنند و مك ميني مي‌تواند به حداكثر يك نمايشگر با رزولوشن 6k و نرخ نوسازي ۶۰ هرتز ازطريق USB-C مبتني بر تاندربولت ۳ و يك نمايشگر 4K و نرخ نوسازي ۶۰ هرتز ازطريق كابل HDMI متصل شود. حال ويدئوي منتشرشده در يوتيوب، نشان مي‌دهد اين امر از آنچه اپل گفته، گسترده‌تر است و به‌ انديشه متخصصين مي‌رسد رايانه‌هاي جديد مك مجهز به M1، مي‌توانند تا ۶ نمايشگر را با عملكرد خوب و روان تغذيه كنند.

روسلان تولوپوف (يوتيوبر) دو ويدئو از راه‌ حل‌ ابداعي خود براي همراهي از نمايشگرهاي بيشتر را در يوتيوب به اشتراك گذاشته است كه چندان پيچيده نيست و شامل بارگيري نرم‌افزار DisplayLink در مك OS و انتخاب آداپتور 4K DisplayPort به USB 3.0 يا آداپتور HDMI است. بسته به اينكه با اين ترفند از چند نمايشگر مي‌خواهيد  استفاده كنيد، ممكن است به آداپتور USB-C به USB-A 3.0 يا پايه USB-C به تاندربولت و كابل‌هاي اضافه نياز داشته باشيد.

تماشا در يوتيوب

همان‌طور كه در ويدئو مشاهده مي‌كنيد،  مك‌ها بدون عيب و بسيار روان به نمايشگرها متصل مي‌شوند. به گفته‌ي روسلان، مك ميني و مك‌بوك اير كه او آزمايش كرده است، بسيار عالي و تحت بار سنگين با پخش فيلم‌هاي يوتيوب در بالاترين وضوح موجود و حتي استفاده از نرم‌افزار Final Cut Pro، بدون افت تقريبا هيچ فريمي به‌صورت كاملا بي‌نقص كار مي‌كنند.

وي با استفاده از راه‌ حل خود، مك ميني را به ۶ نمايشگر و مك‌بوك اير را به ۵ نمايشگر متصل كرده است و به اين نكته اشاره مي‌كند كه در كه هنگام آزمايش، هيچ صدايي از فن مك ميني نشنيده است. در آزمايش‌هاي انجام‌شده نمي‌توان با تمامي نمايشگرها با كيفيت  4K كار كرد؛ اما راه‌ حل ابداعي هنوز بسيار چشمگير و قابل ‌توجه است.

تماشا در يوتيوب

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي همراهي از ۶ نمايشگر در رايانه‌هاي مك مجهز به پردازنده‌ M1 چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات