مينگ چي كو: مك بوك پرو با طراحي و سخت‌افزار كاملا جديد در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ رونمايي مي‌شود

جمعه ۲۶ دي ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گفته مي‌شود كه اپل دو مدل جديد مك‌بوك پرو را با سخت‌افزار و طراحي كاملاً جديد در سه‌ماهه‌ي سوم ۲۰۲۱ رونمايي و عرضه خواهد كرد.
تبليغات

به گزارش اپل‌اينسايدر، مينگ-چي كو، تحليل‌گر نام‌آشناي محصولات اپل، در آخرين يادداشتش خطاب به سرمايه‌گذاران ادعا مي‌كند كه غول دنياي فناوي قصد دارد نسخه‌ي جديد مك‌بوك پرو را در سال جاري ميلادي، با نمايشگرهاي ۱۴ و ۱۶ اينچي به‌روز كند و از قرار معلوم، هر دو مدل جديد از طراحي با لبه‌هاي تخت بهره مي‌گيرند كه بيشتر با زبان طراحي مدرن اين شركت سازگار است؛ البته بايد توجه داشت كه مك‌بوك پرو كنوني نيز از لبه‌هاي تخت استفاده مي‌كند؛ اما اعتقاد بر اين است كه اپل انحناي سطح پاييني شاسي را حذف و طراحي كملا تختي استفاده مي‌كند كه ظاهراً به زبان طراحي آيپد پرو يا آيفون ۱۲ شبيه خواهد بود.

با استناد به گفته‌ي اين تحليل‌گر، پيش‌بيني مي‌شود كه مدل‌هاي بعدي مك‌بوك پرو بتوانند شارژر مگ‌سيف را بعد از مدت‌ها در كامپيوترهاي مك احيا كنند و انتظار مي‌رود كه اهالي كوپرتينو نمايشگر OLED لمسي موسوم به تاچ بار (Touch Bar) كه آن‌چنان مورد استقبال قرار نگرفته است را به نفع دكمه‌هاي فيزيكي كنار بگذارند. در اين ميان، برخي از متخصصان انعطاف‌پذيري نوار لمسي را تحسين مي‌كنند؛ اما شواهد حاكي از آن است كه توسعه‌دهندگان پتانسيل و مؤلفه‌هاي اين قابليت به‌طور كامل درك نكرده‌اند؛ زيرا فقط تعداد معدودي از آن‌ها از كنترل‌هاي پويا در برنامه‌هايشان بهره مي‌گيرند.

بنا به ادعاي گزارش، گفته مي‌شود كه كوپرتينويي‌ها لپ‌تاپ‌هاي بالارده‌ي خود را به تعداد بيشتري درگاه مجهز خواهند كرد؛ زيرا مينگ‌چي كو، بر اين باور است كه دستگاه‌هاي آينده از درگاه‌هاي متنوعي برخوردار خواهند بود؛ به‌طوري كه بيشتر متخصصان ديگر نيازي به خريداري دانگل‌هاي مبدل نخواهند داشت.

به گفته‌ي مينگ‌چي كو، اپل براي خنك‌سازي اجزاي داخلي لپ ‌تاپ جديد، از سيستم لوله‌هاي حرارتي مشابه مك‌بوك پرو ۱۶ اينچي بهره خواهد گرفت؛ از اين‌رو، فضاي بيشتري براي تعبيه‌ي تراشه‌ي قوي‌تر و كنترل گرماي بالا فراهم مي‌شود. در نهايت، گفته مي‌شود كه سيستم جديد بسيار بهتر از مك‌بوك اير و مك‌بوك پرو ۱۳ اينچي كنوني است و مي‌تواند قدرت محاسبات را بسيار افزايش دهد. افزون بر اين، كو ادعا مي‌كند مدل‌هاي پيشرفته آيفون (احتمالاً مدل‌هاي پرو) كه در سال ۲۰۲۱ عرضه مي‌شوند، به احتمال زياد از يك سيستم حرارتي محفظه‌ي بخار (VC) استفاده مي‌كنند كه اپل به‌شدت آن را آزمايش كرده است. سيستم حرارتي VC به دليل خنك‌نگه‌داشتن قطعات، قدرت محاسباتي بيشتر و سرعت اتصال بالاتر به فناوري 5G را فراهم مي‌كند؛ بنابراين، استفاده از فناوري مذكور در آيفون‌هاي پرچم‌دار به‌منظور خنك‌سازي دستگاه در هنگام فشار شديد بسيار مفيد خواهد بود.

در مستندات يادداشت كو آمده است كه غول دنياي فناوري كانون توجه خود را به پردازنده‌هاي اپل سيليكون معطوف خواهد كرد و احتمالاً از نسخه‌هاي مبتني بر پردازنده‌هاي اينتل در لپ‌تاپ‌هاي جديدش استفاده نخواهد كرد؛ بدين معني كه اپل در بطن كامپيوترهاي جديد خود از پردازنده‌ي M1 يا نسخه قدرتمندتري كه هنوز اعلام نشده، بهره خواهد گرفت. همچنين، پيش‌بيني مي‌شود محموله‌هاي مك‌بوك با توجه به پردازنده‌ي جديد و بازطراحي آن‌ها، در بازه‌ي ساليانه ۲۵ تا ۳۰ درصد رشد كنند و در سال ۲۰۲۱ به ۲۰ ميليون واحد دستگاه برسند كه به اعتقاد كو ۶۰ تا ۷۰ درصد اين محموله‌ها را لپ‌تاپ‌هاي بازطراحي‌شده تشكيل شده است.

براساس شايعات قبلي، گفته مي‌شود كه تراشه‌ي اپل سيليكون متشكل از ۱۲ هسته‌ي پردازشي براي استفاده در مك‌بوك پرو ۱۴٫۱ اينچي مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ظاهراً اپل آن را براي رونمايي و عرضه در ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) در انديشه متخصصين گرفته است. اما مينگ‌چي كو، بار ديگر تأكيد مي‌كند كه اپل مدل بازطراحي‌شده‌ي كامپيوترهاي مك مجهز به نمايشگر ۱۴٫۱ اينچ و ۱۶ اينچي را در سه‌ماهه‌ي سوم ۲۰۲۱ رونمايي خواهد كرد. همچنين، احتمال مي‌رود كه مك‌بوك‌هاي يادشده به نمايشگرهاي ميني LED مجهز شوند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات