تصاوير رندر مك بوك اير بازطراحي آن را در رنگ‌هاي جديد نشان مي‌دهند

سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گفته مي‌شود اپل قصد دارد مك‌بوك اير را در رنگ‌هاي مختلف بازطراحي و روانه‌ي بازار كند. تصاوير رندر منتشرشده مي‌تواند ديد خوبي از ظاهر احتمالي اين محصول را ارائه بدهد.
تبليغات

هفته گذشته، شايعه‌اي منتشر شد كه بر اساس آن، اپل قصد دارد نسل بعدي مكبوك اير را در رنگ‌هاي مختلفي روانه‌ي بازار كند. اكنون جزئيات بيشتري درباره مؤلفه‌هاي طراحي مك‌بوك اير جديد ظاهر شده است و از قرار معلوم، اين دستگاه در بخش طراحي تغييرات زيادي به خود خواهد ديد.

جان پراسر، تحليلگر نام‌آشناي محصولات اپل، در ويدئويي كه روز گذشته در كانال يوتيوبش منتشر كرد، مي‌گويد تصاوير يك مدل مك‌بوك بازطراحي‌شده در رنگ‌هاي جديد را به دست آورده است. او توضيح مي‌دهد كه به‌صورت قطعي مشخص نيست دستگاه مذكور مك‌بوك است يا مك‌بوك اير؛ اما با توجه به تعداد درگاه‌هاي محدود، قطعا با مك‌بوك پرو طرف نيستيم. 

پراسر براي محافظت از منابع خود تصاوير واقعي محصولات اپل را به اشتراك نمي‌گذارد؛ بلكه تصاوير رندر را ارائه مي‌دهد كه بر اساس تصوير فاش‌شده و با همكاري RendersByIan ساخته شده‌اند.

مرجع متخصصين ايران نمايي از صفحه‌كليد مك‌بوك اير بازطراحي‌شده
مرجع متخصصين ايران طراحي منتسب به مك‌بوك اير ۲۰۲۱
مرجع متخصصين ايران طراحي منتسب به مك‌بوك اير ۲۰۲۱
مرجع متخصصين ايران طراحي منتسب به مك‌بوك اير ۲۰۲۱
مرجع متخصصين ايران طراحي منتسب به مك‌بوك اير ۲۰۲۱

تصاوير يادشده يك مك‌بوك با طراحي نازك و سبك را نشان مي‌دهند كه با بهره‌گيري از زبان طراحي جديد، لبه مخروطي كلاسيك مك‌بوك اير را از بين برده است. مك‌بوك اير جديد مطابق ترند طراحي محصولات اخير اپل، از اِلِمان‌هاي طراحي با لبه‌هاي تخت برخوردار است كه آن را شبيه به محصولاتي همچون آيپد پرو، آيفون ۱۲ و آي‌مك مي‌كند. ظاهرا دو پورت USB-C وجود دارد؛ اما سرنوشت استفاده از درگاه مگ‌سيف در هاله‌اي از ابهام باقي مانده است.

از ساير تغييرات طراحي در اينجا مي‌توان به حاشيه‌هاي سفيد نمايشگر و همچنين صفحه‌كليد بازطراحي‌شده اشاره كرد كه جلوه‌اي كلاسيك به اولترابوك جديد اپل داده است. اين تصاوير رندر سه گزينه‌ي مختلف رنگ، شبيه آيپد اير را به تصوير مي‌كشند. پراسر معتقد است كه مك‌بوك اير از حاشيه‌هاي سفيد مشابه آي‌مك برخوردار است؛ اما از اندازه آن حاشيه اطمينان ندارد؛ بنابراين اندازه واقعي حاشيه‌هاي اين مك‌بوك مي‌تواند كوچك‌تر يا بزرگ‌تر از آن باشد كه در تصاوير مي‌بينيم.

در گذشته، پراسر به‌طور دقيق طراحي محصولات آينده اپل را با ارائه تصاوير نزديك به واقعيت نشان داده است. به‌عنوان مثال، انتشار طرح‌واره‌ي ايرپاد مكس وي بسيار به محصول نهايي مشابه بود. علاوه بر اين، پراسر به‌طور دقيق طراحي ايرتگ را ماه‌ها قبل از انتشار فاش كرده بود.

طبق شايعات قبلي، احتمالا اپل با حفظ نمايشگر ۱۳ اينچي فعلي و كاهش حاشيه‌هاي آن، توانسته است شاسي مك‌بوك اير بعدي را در مقايسه با نسل كنوني كاهش بدهد. اين شركت همچنين توليد يك نسخه‌ي ۱۵ اينچي را مورد ارزيابي قرار داده است؛ البته منابع ناشناس ادعا مي‌كنند كه معرفي اين نسخه ممكن است به زمان ديگري موكول شود.

تاكنون اشاره‌اي به استفاده از نمايشگر مجهز به نور پس‌زمينه‌ي mini LED در مك‌بوك اير بعدي نشده است؛ اما پيش‌بيني مي‌شود با توجه به روند مهاجرت اپل به نمايشگرهاي مذكور، مك‌بوك اير بعدي به نمايشگر mini LED مجهز شود. مينگ-چي كو در يادداشتي خطاب به سرمايه‌گذاران ادعا كرده بود كه اپل درگاه شارژ مگ‌سيف را دوباره در كامپيوتر مك احيا خواهد كرد و شايد مك‌بوك اير بعدي از اين قابليت بهره‌مند شود.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي طراحي نسل بعدي مك‌بوك اير چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات