اچ‌پي Zbook Studio G8 را با تمركز بر قابليت‌هاي گيمينگ رونمايي كرد

سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اچ‌پي لپ‌تاپ Zbook Studio G8 را با پردازنده نسل‌يازدهمي اينتل و پردازنده گرافيكي RTX 3080 رونمايي كرد. اين لپ‌تاپ بر محتواي گيمينگ متمركز است.
تبليغات

باتوجه‌به معرفي سري جديد پردازنده‌هاي اينتل و گرافيك‌هاي سري RTX 30 انويديا، بسياري از شركت‌ها در حال به‌روزرساني سخت‌افزار رايانه‌هاي شخصي يا لپ‌تاپ‌هايشان هستند. اچ‌پي، يكي از بازيگران بزرگ‌ اين صنعت، نيز سري لپ‌تاپ‌هاي زدبوك (Zbook) را با جديدترين دستاورهاي اينتل و انويديا به‌روز كرده است.

به‌طوركلي، لپ‌تاپ‌هاي زدبوك اچ‌پي براي مشاغل و متخصصان سازماني طراحي شده‌اند؛ بنابراين، اين شركت آمريكايي لپ‌تاپ‌هاي ZBook Fury G8 و Power G8 را با تمركز كامل بر اين دسته از متخصصان رونمايي كرده است كه مي‌توانند به‌آساني تمام نياز‌هايشان را رفع كنند. دراين‌ميان، لپ‌تاپ سومي نيز با نام HP Zbook G8 Studio معرفي شده است كه در اين مقاله، قصد داريم آن را معرفي كنيم. لپ‌تاپ مذكور به‌دليل برخورداري از برخي قابليت‌ها، كاملا متمايز از ساير برادرانش است.

مرجع متخصصين ايران نمايي از صفحه‌كليد لپ‌تاپ اچ‌پي Zbook Studio G8

اچ‌پي براي G8 Studio صفحه‌كليدي مجهز به نور پس‌زمينه RGB در انديشه متخصصين گرفته است كه براي لپ‌تاپي در دسته مشاغل كمي عجيب به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. ظاهرا اچ‌پي قصد دارد متخصصان از جديدترين نوت‌بوك اين شركت در زمينه گيمينگ نيز استفاده كنند؛ زيرا سخت‌افزار لپ‌تاپ يادشده در پيكربندي‌هايي همچون لپ‌تاپ‌هاي گيمينگ عرضه مي‌شود.

كاربران مي‌توانند استوديو جي ۸ را با پردازنده نسل‌يازدهمي و تازه‌معرفي‌شده سري H اينتل (مانند Core i7 و Core i9) يا پردازنده Core i9-11950H از سري vPro با حداقل و حداكثر كلاك به‌ترتيب ۲٫۶ و ۵ گيگاهرتز تهيه كنند. نكته درخورتوجه اين است كه سخت‌افزار مذكور در شاسي نسبتا باريكي جاي مي‌گيرد كه وزنش كمتر از چهار پوند است.

افزون‌براين، استوديو جي ۸ در بخش گرافيك محصول شاخصي محسوب مي‌شود؛ زيرا مي‌توان آن را با آخرين دستاورد انويديا در حوزه پردازنده‌هاي گرافيكي، يعني‌ RTX 3080 خريد كه در بطن خود از حداكثر ۱۶ گيگابايت حافظه ويدئويي بهره مي‌برد. به‌عبارت‌ديگر، RTX 3080 قوي‌ترين گرافيك موبايلي انويديا براي محصولات قابل‌حمل است. گفتني است اچ‌پي جدا از گيمرها، براي مشاغل و افراد حرفه‌اي نيز پردازنده گرافيكي RTX A5000 را در انديشه متخصصين گرفته است كه انتخابي هوشمندانه محسوب مي‌شود.

زدبوك استوديو G8 به‌طور پيش‌فرض با نمايشگر 1080p از نوع IPS دردسترس است؛ اما مي‌توان آن را به نمايشگر 4K با نرخ نوسازي تصوير ۱۲۰ هرتز و پوشش ۱۰۰ درصدي دامنه رنگي DCI-P3 ارتقا داد. علاوه‌براين، اچ‌پي لپ‌تاپ قدرتمندش را با پيكربندي خاص مجهز به نمايشگر لمسي از نوع OLED و وضوخ 4K نيز ارائه مي‌دهد. يكي ديگر از ويژگي‌هاي متمركز بر بازي اين لپ‌تاپ استفاده از درگاه HDMI 2.1 است كه به Studio G8 امكان نمايش وضوح 4K با محتواي حداكثر ۱۲۰ فريم‌برثانيه را در مانيتورهاي يا تلويزيون‌ها خارجي مي‌دهد.

تاكنون، برچسب ارزشي اين محصول مشخص نشده؛ اما اچ‌پي اعلام كرده است كه مي‌خواهد اين مدل خاص را در بازه زماني جولاي (تير و مرداد) عرضه كند. اين شركت مي‌گويد عرضه برخي از پيكربندي‌ها با پردازنده‌هاي گرافيكي سري RTX 30 نيز ممكن است از نيمه دوم سال ۲۰۲۱ آغاز شود. ناگفته نماند ساير مدل‌ها شامل ZBook G8 HP و ZBook Power G8 و ZBook Fury G8 تابستان امسال از راه خواهند رسيد.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره لپ‌تاپ جديد اچ‌پي چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات