مسير مطالعه بازاريابي و فروش؛ چه جزوه رايگان‌هايي را بخوانيم؟

يك‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بازاريابي و فروش از جمله مشاغلي است كه تجربه در آن حرف اول را مي‌زند، اما لازم نيست كه انسان همه چيز را خودش تجربه كند. در اين نوشته مجموعه‌اي از جزوه رايگان‌هاي مفيد را گردآورده‌ايم تا به شما در مسير موفقيت در فروش كمك كنيم.
تبليغات

همه‌گيري ويروس كرونا و قرنطينه‌ي خانگي، با وجود تمام جنبه‌هاي منفي، فرصتي مناسب براي مطالعه و بالا بردن دانش است. در همين راستا بر آن شديم تا از ميان‌هاي جزوه رايگان‌هايي كه تا به امروز در بخش معرفي جزوه رايگان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، از آن‌ها گفته بوديم، عناويني مرتبط را در قالب ليست‌هاي مطالعاتي گردآوري كنيم. هر يك از اين ليست‌ها با تمركز روي يك مهارت يا توانايي گردآوري شده است. براي مثال در اولين ليست مطالعاتي به سراغ موضوع جذاب فروش و بازاريابي رفته و جزوه رايگان‌هاي شناخته شده  در اين حوزه را معرفي مي‌كنيم. 

يكي از مهم‌ترين عناصر براي موفقيت در كسب‌و‌كار توانايي در فروش و بازاريابي است. حتي نوابغي مانند اديسون و استيو جابز نيز بدون استفاده از تكنيك‌هاي بازاريابي و فروش نمي‌توانستند به چنين موفقيت‌هايي دست يابند.  از طرفي پيشرفت علم و تكنولوژي باعث شده است كه روش‌هاي نويني براي اثرگذاري بر مشتري ايجاد شده و براي موفقيت به كار آيند. همچنين مي‌توان با مطالعه زندگي‌نامه و مسير كاري فروشندگان بزرگ، درس‌هاي زيادي از داستان‌هاي موفقيت آن‌ها گرفت. در اين نوشته سعي شده است كه به خوانندگان يك سير مطالعاتي پيشنهاد شود تا بتوانند با استفاده از آن، تكنيك‌هاي فروش و بازاريابي را دريابند و در كسب‌وكارهاي  خود از آن‌ها استفاده كنند.

كمتر كسي است كه در حوزه بازاريابي و فروش فعاليت كند و جزوه رايگان «پدر پولدار پدر بي پول» اثر «رابرت كيوساكي» را مطالعه نكرده باشد. اين جزوه رايگان اگرچه جزوه رايگان فوق‌العاده‌اي نيست اما نثر روان، شيوايي نوشتار و طرح ساده مسائل پيچيده در آن باعث شده تا اين جزوه رايگان در زمره پرفروش‌ترين و اثرگذارترين جزوه رايگان‌ها در زمينه سرمايه‌گذاري و فروش قرار بگيرد. خواندن اين جزوه رايگان مي‌تواند رويكرد شما به دنيا و همچنين پول را تغيير دهد.

افزايش سواد مالي مي‌تواند و توجه به مفاهيم اصلي كسب‌و‌كار مي‌تواند بيشترين كمك را براي افزايش سودآوري و موفقيت مالي به افراد بكند. دو جزوه رايگان ارزشمند دراين‌زمينه جزوه رايگان« اول سود» اثر «مايك ميخاييلويچ» و «هنر سودآوري» اثر «آدريان اسليووتزكي» است

پيش از ساخت فيلم گرگ وال استريت نيز جزوه رايگان روش گرگ محبوبيت زيادي در ميان آمريكاييان داشت. اما پس از ساخت اين فيلم، معروفيت جزوه رايگان جهاني شد. زندگي پر فراز و نشيب «جردن بلفورت» مي‌تواند درس‌هاي بسيار زيادي در زمينه اخلاق در كسب‌وكار براي ما داشته باشد اما در كنار آن مي‌توانيم از موفقيت‌هاي مالي او نيز درس‌هايي بگيريم. جزوه رايگان «شيوه گرگ» به شما روش‌هاي تاثيرگذاري در زمينه مذاكرات و معاملات ارائه مي‌دهد از طرفي شيوه شيرين روايت داستان نيز شما را مجذوب جزوه رايگان خواهد كرد.

تنها افراد موفق نيستند كه داستان‌هاي جذابي براي خواندن دارند، گاهي برندها و شركت‌هاي موفق نيز داستان‌هاي جذابي دارند. يكي از اين شركت‌ها آمازون است. شركتي كه در مدت كوتاهي توانست سود سرشاري كسب كند و معادلات دنياي كسب و كار را برهم بزند. جزوه رايگان «فروشگاه همه چيز» اثر «برد استون» داستان شكل‌گيري و اوج بزرگترين خرده فروش الكترونيك در دنيا را بازگو مي‌كند. خوانندگان مي‌توانند در خلال اين داستان درس‌هاي مهمي در مورد كسب‌وكارهاي خود كسب كنند.

مذاكره يكي از اركان اصلي در بازاريابي و فروش است. يك فروشنده خوب در وهله اول يك مذاكره كننده خوب است. جزوه رايگان‌هاي خوب زيادي در مورد مذاكره نوشته شده است اما شايد هيچكدام بهتر از جزوه رايگان «هرگز سازش نكنيد» اثر «كريس واس» توجه منتقدين و مخاطبان را به خود جلب نكرده باشد. اين جزوه رايگان كه توسط آمازون به‌عنوان بهترين جزوه رايگان در حوزه مذاكره انتخاب شده است به شما مي آموزد چگونه در يك مذاكره سازنده همواره پيروز باشيد.

مي‌خواهيد فروشتان چند برابر شود؟ جزوه رايگان «هك فروش» اثر «مكس التچولر» را بخوانيد. اين جزوه رايگان مشتمل بر ده‌ها روش و استراتژي نوين فروش است كه مي‌تواند در آينده شغلي شما تأثير به‌سزايي بگذارد. با خواندن اين جزوه رايگان شما مي‌توانيد با صرف انرژي و هزينه كمتر به موفقيت بيشتري دست پيدا كنيد و اين دقيقا همان كاري است كه افراد موفق و ثروتمند انجام مي‌دهند.

اكثر كسب و كارها خصوصا كسب و كارهاي نوپا و محلي، توانايي لازم براي تبليغات حجيم را ندارند. اين كسب و كارها عموما برپايه تبليغات حداقلي و همچنين تبليغات دهان به دهان رشد مي‌كنند. اما كمبود منابع نبايد باعث جلوگيري از رشد اين شركت‌ها شود.« گابريل وينبرگ» در جزوه رايگان «كشش» تا حدي به اين اشكال فايق آمده است. گابريل در اين جزوه رايگان مجموعه‌اي از توصيه‌ها را به كسب و كارهاي نوپا و محلي كه منابع لازم براي تبليغات گسترده را ندارند، ارائه داده است. با خواندن اين جزوه رايگان شما نيز مي‌توانيد اشكالات موجود در بازاريابي و فروش كسب‌و‌كار خود را يافته و براي بهبود آن تلاش كنيد.

دنياي ديجيتال شده امروز به حوزه بازاريابي نيز راه يافته است تا جايي كه مي‌توان گفت امروزه بازاريابي ديجيتال جز جدايي ناپذير كسب‌وكارها شده است. در بازاريابي ديجيتال مهم‌ترين عنصر محتواست. اين اهميت به اندازه‌ايست كه بزرگان كسب‌و‌كار از جملاتي مانند «محتوا پادشاه است» يا «اول محتوا» براي بيان اين اهميت استفاده مي‌كنند. جزوه رايگان «بازاريابي محتوا» اثر «جو پوليتزي» ضمن آشنايي شما با شيوه نگارش محتواي مطلوب، با بيان داستان‌هايي جذاب و گيرا در مورد برندهاي موفق در زمينه بازاريابي محتوايي به شما كمك مي‌كند تا راه خود را از ساير كسب و كارها جدا كنيد.

همان‌طور كه در جزوه رايگان بازاريابي محتوا مي خوانيد، مهم‌ترين عنصر در توليد يك محتواي جذاب و گيرا داستان سازي است. مردم با داستان‌ها انس مي‌گيرند، داستان‌ها را باور مي‌كنند و در نهايت به آن‌ها وابسته مي‌شوند. امروزه تفاوت موفقيت و شكست يك برند تنها وابسته به داستان‌هايي است كه از آن برند در ذهن مخاطبان شكل مي‌گيرد. جزوه رايگان «بهترين قصه گو برنده است» اثر «آنت سيمونز» به همين موضوع مي‌پردازد و به شما در راه يافتن داستان‌هايي خوب براي برند و تبليغاتتان كمك مي‌كند.

اما داستان گويي تنها عنصر لازم براي توليد محتواي خوب و مناسب نيست. براي آشنايي با ساير مولفه‌هاي يك محتواي با كيفيت براي يك بازاريابي ديجيتال موفق شما مي‌توانيد (و بايد) جزوه رايگان «ماشين محتوا» اثر «دن نوريس» را مطالعه كنيد. جزوه رايگاني كه روشها و استراتژي‌هايي به شما مي آموزد تا بتوانيد با استفاده از آن بازاريابي و متعاقبا فروش محصولات خود را چندين برابر كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات