ارتش ايالات متحده به دنبال فناوري ارتباط سيگنال مغزي «تله پاتيك» براي سربازان است

يك‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دفتر تحقيقات ارتش ايالات متحده آمريكا در حال تهيه‌ي بودجه‌ي تحقيقاتي جديد در زمينه‌ي چگونگي تجزيه و تحليل و رمزگشايي سيگنال‌هاي مغزي براي ايجاد يك كانال ارتباطي بي‌صدا است.
تبليغات

سربازاني كه بتوانند بدون صدا و خاموش ارتباط برقرار كنند، مي‌توانند چهره‌ي عمليات زميني را به‌طور كامل تغيير دهند. ارتش ايالات متحده به ‌دنبال آن است كه با استفاده از ارتباط بي‌كلام «تله پاتيك» جنگ‌هاي زميني را به نفع خود به پايان برساند.

مطابق گزارش C4isrnet، اين برنامه تحقيقاتي با حمايت دفتر تحقيق دانشگاه جنوب كاليفرنيا، همكاران لس‌آنجلسي، بركلي، دانشگاه دوك، چند دانشگاه انگلستان و ساير نهادها هدايت مي‌شود. به‌طور كلي ۶٫۲۵ ميليون دلار بودجه در طول پنج سال براي تحقيقات از طرف ارتش فراهم مي‎‌شود.

هدف محققان اين برنامه ايجاد الگوريتم‌ها و رياضيات پيشرفته پايه‌اي براي جداسازي سيگنال‌هاي مغزي است. آن‌ها مي‌خواهند سيگنال‌هاي تأثير‌گذار بر عملكرد يا رفتار را از سيگنال‌هاي غير مؤثر جدا كنند. با جداسازي اين نوع سيگنال‌هاي مغزي و رد سيگنال‌هايي كه بي‌ربط هستند، اولين گام در جهت رمزگشايي موفقيت‌آميز سيگنال‌ها و اهداف مبتني بر آن‌ برداشته مي‌شود و آن‌ها به‌گونه‌اي تفسير مي‌شوند كه بشر با استفاده از سيستم‌هاي رابط مغز، قادر به درك سيگنال‌ها باشد.

دستگاه‌هاي مبتني بر اين فناوري ممكن است بتوانند بازخورد را به‌صورت زميني به تيم‌ها ارائه كنند و آن‌ها اقدامات اصلاحي را انجام دهند. از طرفي با شناسايي سيگنال‌هاي استرس و خستگي، رهبران از زمان نياز به استراحت سربازان آگاه مي‌شوند. اين فناوري درحالي‌كه هنوز سربازان در حال نبرد روي زمين هستند، كانال ارتباطي بي‌صدايي ازطريق كامپيوتر‌ي مركزي فراهم مي‌كند.

تاكنون آزمايش‌هايي روي ميمون‌ها انجام شده است تا ياد بگيرند چگونه سيگنالهاي مبتني بر عمل را از ساير اطلاعات جدا كنند. كريم معتقد است تا رسيدن به سيستم رابط مغز مناسب براي اهداف نظامي ده‌ها سال فاصله داريم. او مي‌گويد گام بعدي پس از درك سيگنال‌ها، تجزيه كلمات و تلفيق آن‌ها با يكديگر است؛ سربازان درك و تلفيق كلمات را بايد مانند واژگان و الفبا ياد بگيرند. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات