با Blob Opera گوگل، حباب‌ها را به اجراي اپرا وادار كنيد

پنج‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پروژه‌ي سرگرم‌كننده‌ي Blob Opera گوگل به شما امكان مي‌دهد روي چهار حبابي كه توانايي اجراي اپرا دارند، كنترل داشته باشيد و لحظات جالبي رقم بزنيد.
تبليغات

زيرشاخه‌ي هنر و فرهنگ گوگل به‌ همراه هنرمندي با نام ديويد لي، پروژه‌ي آزمايشي جديدي راه‌اندازي كرده‌ كه بسيار سرگرم‌كننده است و به شما امكان مي‌دهد چهار حباب كه توانايي خواندن آواز به ‌سبك اپرا دارند، كنترل كنيد و براي دقايقي سرگرم شويد.

در پروژ‌ه‌ي Google Blob Opera، چهار حباب كه هر يك از آن‌ها صداي خاصي دارد (بم، زير و...) در اختيار داريد و مي‌توانيد با حركت دادن ماوس، آن‌ها را به اجراي اپرا وادار كنيد. همچنين امكان تغيير شدت صدا و نحوه‌ي اجراي آن‌ها از طريق بالا و پايين يا جلو و عقب بردن ماوس وجود دارد.

حباب‌ها با استفاده از فناوري يادگيري ماشين با يكديگر هماهنگ مي‌شوند و اگر از اجراي آن‌ها خوش‌تان آمد، مي‌توانيد آن را ضبط كنيد. همچنين مي‌توان اجراي ضبط‌شده را در شبكه‌هاي اجتماعي به ‌اشتراك گذاشت. گوگل سه‌شنبه‌ي گذشته با انتشار اطلاعيه‌اي گفت: «اين آزمايش به ساز اصلي موسيقي، يعني صدا، اداي احترام و آن را كاوش مي‌كند.»

اين‌طور كه به ‌انديشه متخصصين مي‌رسد، صداي حباب‌ها بر اساس خوانندگان واقعي اپرا مدل‌سازي شده است؛ اما صدايي كه از دهان آن‌ها بيرون مي‌آيد متكي‌ بر يادگيري ماشيني است. اگر نمي‌توانيد كاري كنيد كه حباب‌ها به‌شيوه‌ي مورد انديشه متخصصين موسيقي اجرا كنند، مي‌توانيد گزينه‌ي سمت چپ صفحه را فعال كنيد تا شاهد اجراي موسيقي توسط آن‌ها باشيد. همچنين امكان اضافه كردن كلاه كريسمس به حباب‌ها وجود دارد. 

هم‌اكنون امكان دسترسي به پروژه‌ي Google Blob Opera فراهم شده است. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات