بوئينگ ۷۳۷ مكس پس از دو سال بارديگر به پرواز درخواهد آمد

چهارشنبه ۱۰ دي ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اداره‌ي هوانوردي فدرال ايالات متحده‌ي آمريكا (FAA) به شركت‌هاي هواپيمايي اجازه داده است بار‌ديگر هواپيماي بوئينگ ۷۳۷ مكس را به‌خدمت بگيرند.
تبليغات

پس از دو سقوط هواپيماي بوئينگ ۷۳۷ مكس در سال‌هاي اخير، تمامي استفاده‌كنندگان از اين مدل تصميم گرفتند تمامي پروازها با بوئينگ ۷۳۷ مكس را لغو كنند و ديگر از آن استفاده نكنند. اين دو سقوط در اكتبر ۲۰۱۸ (اندونزي) و مارس ۲۰۱۹ (اتيوپي) رخ داد و به كشته‌شدن ۳۴۶ مسافر ختم شد.

حال رسانه‌ي معتبر CNN گزارشي منتشر كرده كه براساس آن، سازمان FAA بار‌ديگر به هواپيماي بوئينگ ۷۳۷ مكس اجازه داده است پرواز كند. اولين پرواز بوئينگ ۷۳۷ مكس پس از دو سال، روز سه‌شنبه از مبدأ ميامي به مقصد نيويورك خواهد بود. در دو سال گذشته، شركت بوئينگ تغييرات گسترده‌اي روي مدل ۷۳۷ مكس اعمال كرده تا درنهايت اداره‌ي هوانوردي فدرال ايالات متحده‌ي آمريكا (FAA) ماه گذشته تغييرات اعمال‌شده را تأييد كند و بارديگر به بوئينگ ۷۳۷ مكس اجازه دهد پرواز كند.

بااين‌حال، بسياري از شهروندان آمريكايي از پرواز با بوئينگ ۷۳۷ مكس مي‌ترسند و حاضر نيستند با آن مسافرت كنند. چنين آماري را روئيترز با انديشه متخصصينسنجي از مردم آمريكا به‌دست آورده است كه در آن، ۵۷ درصد از مشاركت‌كنندگان بي‌علاقگي خود به پرواز با بوئينگ ۷۳۷ مكس را اعلام كرده‌اند. ۳۷ درصد از مشاركت‌كنندگان نيز گفته‌اند پس از شش ماه پرواز موفق بوئينگ ۷۳۷ مكس حاضرند با آن مسافرت كنند.

آمار ثبت‌شده نشام مي‌دهد تنها ۳۹ درصد از مشاركت‌كنندگان قبل از انديشه متخصصينسنجي از پيشينه‌ي پروازهاي ناموفق بوئينگ ۷۳۷ مكس و سقوط آن در سال‌هاي ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ آگاه بودند. در‌هرصورت، مشخص نيست از پرواز روز سه‌شنبه چند صندلي رزرو شده است؛ اما وب‌سايت‌هاي فروش بليت نشان مي‌دهد يكي از كابين‌هاي اصلي همچنان خالي است و امكان خريد بليت همچنان وجود دارد.

در‌حال‌حاضر، بسياري از شركت‌هاي هواپيمايي در دنيا به پرواز مجدد هواپيماي بوئينگ ۷۳۷ مكس واكنشي نشان نداده‌اند و تنها در شركت ائرومكزيكو در مكزيك و شركت GOL در برزيل اعلام كرده‌اند كه بارديگر بوئينگ ۷۳۷ مكس را به‌خدمت خواهند گرفت. بااين‌حال، مي‌توان انتظار داشت پس از پروازهاي موفق هواپيماي مذكور، بار‌ديگر از آن در شركت‌هاي مختلف دنيا استفاده شود.

بوئينگ ۷۳۷ مكس مدل نسل‌چهارمي بوئينگ ۷۳۷ محسوب مي‌شود كه به موتورهاي LEAP-B1 مجهز است و درمقايسه‌با مدل‌هاي پيشين از ۱ درصد احتراق بهتر بهره مي‌برد. در زمان معرفي مدل نسل‌چهارمي، بوئينگ مدعي شده بود كه تغييرات اعمال‌شده به بهبود ۱۴ درصدي عملكرد بوئينگ ۷۳۷ مكس درمقايسه‌با مدل‌هاي نسل‌سومي ختم شده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات