گوگل با ايستر اگ به استقبال باز شدن كانال سوئز رفت

چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوگل  تصميم گرفته است باز شدن كانال سوئز را با يك ايستر اگ جالب جشن بگيرد. كانال سوئز به‌عنوان يكي از مهم‌ترين آبراهه‌هاي جهان نزديك ‌به يك هفته توسط كشتي Ever Given  مسدود شده بود.
تبليغات

كشتي عظيم Ever Given كه توسط شركت Evergreen ساخته شده است، به‌ مدت تقريبا يك هفته كانال سوئز را مختل كرده بود؛ اما سرانجام با تلاش شبانه‌روزي، مسير كانال سوئز باز شد. به گزارش سي‌نت، گوگل ايستر اگ جديدي به نتايج موتور جست‌و‌جو اضافه كرده است تا به‌نوعي اين اتفاق را جشن بگيرد. جست‌و‌جوي عبارت‌هاي Suez Canal يا Ever Given به صفحه‌اي منتهي مي‌شود كه در بخش بالايي آن انيميشن قايق‌هايي كوچك به ‌چشم مي‌خورد.

كانال سوئز مصر يكي از حياتي‌ترين آبراهه‌هاي دنيا محسوب مي‌شود و درياي مديترانه را به درياي سرخ متصل مي‌كند تا شركت‌هاي باربري بتوانند محموله‌ها را مستقيما از اروپا به آسيا ارسال كنند. طبق آمار، در حدود ۱۲ درصد از تجارت جهان و حمل‌و‌نقل بخش عظيمي از نفت به كانال سوئز وابسته است. 

كشتي عظيم Ever Given كه به اندازه‌ي چهار زمين فوتبال طول دارد، حدودا ۶ روز مسير كانال سوئز را مختل كرد و باعث تأخير در رسيدن محموله‌هاي زيادي نظير غذا و لباس و نفت به مقصد شد. تعدادي قايق يدك‌كش پس از روزها تلاش سرانجام توانستند يك‌شنبه‌ي گذشته كشتي را دوباره روي آب شناور كنند و در نهايت در روز دوشنبه، كشتي به‌طور كامل آزاد شد. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات