RepTrak: مايكروسافت از اپل و گوگل خوش‌نام‌تر است

سه‌شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
طبق تحقيقات يك مؤسسه‌ي مطالعه جايگاه اجتماعي اماكن و كسب‌وكارها، مايكروسافت از شركت‌هايي مانند اپل، گوگل و سوني خوش‌نام‌تر است.
تبليغات

بر اساس تحقيقات سازمان RepTrak، مايكروسافت خوش‌نام‌ترين شركت دنياي تكنولوژي است. در رده‌بندي RepTrak در سال ۲۰۲۱، مايكروسافت در بين ۱۰۰ شركت خوش‌نام دنيا، در مكان نهم قرار گرفته است و به‌عنوان خوش‌نام‌ترين شركت دنياي تكنولوژي به‌حساب مي‌آيد.

در اين رده‌بندي مايكروسافت بالاتر از شركت‌‌هايي مانند سوني (در مكان دهم)، گوگل (در مكان پانزدهم) و اپل (در مكان چهل و ششم) قرار گرفته است. اين آمار با تحليل ۲۰۰۰ شركت در سال ۲۰۲۱ به دست آمده است و در نتيجه، ۱۰۰ شركتي كه بيشترين خوش‌نامي را داشته‌اند، مشخص شده است.

مايكروسافت در اين تحقيقات توانست امتياز ۷۷٫۱ را كسب كند و تنها چند امتياز با لگو كه امتياز ۸۰ كسب كرده بود، فاصله داشت.

RepTrak از المان‌هايي مختلفي براي رده‌بندي شركت‌ها استفاده مي‌كند كه شامل درآمد جهاني بالاي ۲ ميليارد دلار، داشتن شهرت جهاني در كشورهاي بيشتر و رسيدن به امتياز ۶۷٫۳ و بالاتر مي‌شوند.

مايكروسافت تا اين لحظه چندين بار در ليست RepTrak قرار گرفته و به گفته‌ي ويندوز سنترال، حتي مكان هشتم و يازدهم ۱۰۰ شركت‌ خوش‌نام دنيا را به خود اختصاص داده است.

در توضيحات خوش‌نامي مايكروسافت گفته مي‌شود:

در طول ۱۱ سال گذشته، مايكروسافت هميشه توانسته است خود را در ميان ۱۰ شركت خوش‌نام دنيا نگه دارد و حتي در يك دوره به مكان هشتم رسيده است. مايكروسافت از انديشه متخصصين درآمد بيشتر از ساير شركت‌ها در ديد مردم قرار دارد و به همين دليل امتياز فوق‌العاده‌اي كسب كرده است. همچنين رهبري اين شركت از ديد مردم عملكرد بسيار خوبي داشته است. مايكروسافت تنها شركت نرم‌افزاري دنيا به‌حساب مي‌آيد كه در ميان ۱۰ شركت خوش‌نام دنيا قرار دارد.

رده مايكروسافت بالاتر از هر شركت دنياي تكنولوژي ديگري است؛ البته با توجه شركت‌هايي كه رقيب مستقيم مايكروسافت هستند، مي‌توانيد درباره جايگاه ردموندي‌ها در اين رده‌بندي ‌انديشه متخصصين ديگري داشته باشيد. خوش‌نام‌ترين شركت دنيا در اين رده‌بندي، لگو است و پس از آن رولكس، فراري، بوش، هارلي-ديويدسن، كانن، آديداس، ديزني، مايكروسافت و سوني قرار گرفته‌اند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات