نايب رئيس پلتفرم استاديا با گوگل قطع همكاري كرد

چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس گزارش‌ها، جان جاستيس كه وظايفي همچون نايب‌رئيسي و مديريت بخش محصولات گوگل استاديا را داشت، از گوگل جدا شده است.
تبليغات

يكي از جنجالي‌ترين اتفاقات دنياي بازي طي چند سال گذشته را مي‌توان معرفي پلتفرم گوگل استاديا دانست كه البته از زمان شروع به فعاليت تاكنون با حاشيه‌هاي بسياري همراه بوده است؛ براي مثال مي‌توان به جدا شدن شخصيت‌هاي مطرح از بخش استاديا اشاره كرد كه يكي از شناخته‌شده‌ترين آن‌ها، جيد ريموند است.

جيد ريموند كه به خاطر سري بازي‌هاي محبوبي ازجمله Assassin's Creed و همچنين بازي Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist شناخته مي‌شود، در پروژهٔ استاديا فعال بود و انتظار مي‌رفت به‌صورت انحصاري براي پلتفرم استريم محتواي گوگل، بازي بسازد؛ اما اكنون در استوديوي مستقلي مشغول ساخت بازي براي كنسول نسل نهمي سوني يعني پلي استيشن ۵ است.

ريموند در مورد فعاليت خود در گوگل گفته بود روي استوديوهاي بازي‌سازي و پروژه‌هايشان نظارت دارد و البته تا زمان خروج وي از گوگل صحبتي در مورد نقش ريموند در ساخت عناوين انحصاري استاديا ارائه نشد. وي پس از خروج از گوگل و پروژهٔ استاديا، استوديوي بازي‌سازي مستقل خود به نام Haven Entertainment را تأسيس كرد و پس از مدتي، مشخص شد كه سوني روي پروژهٔ جديد وي سرمايه‌گذاري مي‌كند.

به گزارش VGChartz ، يكي ديگر از چهره‌هاي مطرح و كليدي پروژهٔ استاديا نيز از گوگل جدا شده است. جان جاستيس، نايب رئيس و مدير بخش محصولات استاديا تصميم به قطع همكاري با گوگل گرفته است و ديگر با گوگل همكاري نخواهد كرد.

به انديشه متخصصين مي‌رسد اشكالات براي پلتفرم استريم بازي گوگل تمامي ندارد. اشكالات متخصص گوناگون، بستن تيم‌هاي داخلي، بركنار كردن تعداد قابل‌ توجهي از متخصصها، شكست در رسيدن به تعداد گيمر مورد انديشه متخصصين و پشت پا زدن به قراردادهاي استوديوهاي بازي‌سازي خوش‌نام تنها برخي از حواشي گوگل استاديا در ماه‌هاي اخير هستند. اكنون نيز جان جاستيس از شركت گوگل جدا مي‌شود. گوگل در بيانيه‌اي كوتاه خبر جدايي او از شركت را تأييد كرد و گفت ه براي وي بهترين آرزوها را دارد.

با اين وضعيت مشخص نيست كه در نهايت كار سرويس گوگل استاديا با رياست فيل هريسون بعد از كنسل شدن چندين و چند بازي ويدئويي انحصاري به كجا مي‌رسد. گوگل خود را رقيب بزرگ مايكروسافت در جهان سيستم‌هاي ابري مي‌داند؛ اما مشخص نيست تا چه مدت به همراهي از استاديا ادامه خواهد داد. آيا پلتفرم گوگل استاديا مي‌تواند به موفقيت جدي برسد؟ براي پاسخ دادن به چنين سؤالي بايد صبر كرد و ديد چه اتفاقاتي در آينده رخ خواهد داد. جالب است بدانيد گوگل كه بيشتر از هر مورد ديگر با موتور جست‌وجوي اينترنت خود شناخته مي‌شود، بالاخره پس از حدوداً يك‌ سال و نيم  امكان جست‌وجو در پلتفرم گوگل استاديا را فراهم كرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات