راهنماي جامع رفع ارور 1009 آيفون و آيپد

يك‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 18 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
به دليل رايج بودن Error 1009 آيفون در ايران، قصد داريم تا با ارائه‌ي چند راهكار از زبان اپل، به رفع اين پيام خطاي آزاردهنده بپردازيم.
تبليغات
فهرست مطالب

كاربران موبايل هوشمند آيفون در اغلب اوقات، از طريق iTunes اقدام به دانلود و به‌روزرساني نرم‌افزارهاي موجود مي‌كنند. دارندگان دستگاه‌هاي مبتني‌بر سيستم عامل iOS مانند آيفون و آيپد براي دسترسي به محتواي مختلف بايد به آيتونز دسترسي داشته باشند. با اين حال، برخي از متخصصان هنگام دانلود نرم‌افزار حتي بدون مراجعه به فروشگاه نرم‌افزاري موسوم به اپ استور اپل، به ارورهايي با كد 1009 برخورد مي‌كنند.

متاسفانه خطاي ياد شده به ويژه در كشور ايران بسيار مرسوم است. اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران را همراهي كنيد تا دلايل مربوط به خطاي ۱۰۰۹ را مورد مطالعه قرار داده و به منظور رفع اين خطا به راهكارهاي ارائه شده از سوي اپل بپردازيم.

مرجع متخصصين ايران آيفون 7 پلاس / iPhone 7 Plus

ممكن است هنگام استفاده از آيتونز با چندين نوع از پيغام‌هاي خطا مواجه شويد. شركت اپل انواعي از خطاهاي ممكن را شناسايي كرده و يك كد به خصوصي براي آن در انديشه متخصصين گرفته است كه هنگام مسدود شدن دسترسي به آيتونز، آن را براي متخصص ارسال مي‌كند. در صورت مواجه شدن با با خطاي ۱۰۰۹، بايد به دنبال رفع آن باشيد. اگرچه ممكن است راهكار رفع چنين خطايي ساده باشد، اما بايد از دلايل رخ دادن چنين خطايي آگاه شويد.

ارور ۱۰۰۹ آيفون چيست؟

كد ارور ۱۰۰۹ پيغام خطاي ناخوشايندي براي متخصصان دستگاه‌هاي هوشمند مبتني‌بر سيستم عامل iOS اپل است. در صورت به نمايش درآمدن پيام خطاي «Your request cannot be processed. Error code: 1009» در موبايل آيفون، بهتر است قبل از مراجعه به پايگاه خدماتي اپل يا برقراري تماس با بخش همراهي، راهكارهاي ساده‌اي را كه براي حل خطاي ۱۰۰۹ وجود دارد، مطالعه كنيد.

كد خطاي ۱۰۰۹ معمولا در دو حالت رخ مي‌دهد؛ حالت اول زماني است كه آدرس پروتكل اينترنتي (IP) مقصد متخصصي كه به وسيله‌ي سرورهاي اپل تشخيص داده مي‌شود، به وسيله‌ي فروشگاه نرم‌افزاري App Store همراهي نشود. حالت دوم هم مربوط به اعمال نشدن تنظيمات پيش‌فرض پروكسي (proxy) در دستگاه iOS متخصص است؛ زيرا تنظيمات پيش‌فرض پروكسي آيفون براي استفاده در كشور خريداري شده، پيكربندي شده است. به علاوه، بروز خطاي ۱۰۰۹ مي‌تواند بر اثر دلايل ديگري مثل جيلبريك كردن دستگاه مبتني‌بر سيستم عامل iOS، وجود اشكال در اطلاعات اپل آيدي و كارت اعتباري متخصص و بروز اشكال در يك نرم‌افزار هم رخ دهد.

به عبارت ديگر، در صورت موقتي بودن خطاي ۱۰۰۹ و مرتبط نبودن آن با نوع اتصال اينترنتي متخصص، به طوري كه بتوان با ديگر دستگاه‌هاي ساخت اپل از همان كانكشن با موفقيت از نرم‌افزار بهره برد، مي‌بايست مطابقت اطلاعات كارت اعتباري و حساب متخصصي آيتونز با كشور مبدا مطالعه شود. ايجاد هرگونه تغيير در حساب متخصصي قبلي بايد به اطلاع اپل رسيده و جديدترين جزئيات تغيير يافته به تاييد اپل برسد. بيش‌تر متخصصان به ندرت به چنين جزئيات در حال تغيير توجه مي‌كنند؛ در نتيجه با كد ارور ۱۰۰۹ آيفون يا آيپد روبه‌رو مي‌شوند. به عنوان مثال، اگر به خاطر تعويض كارت اعتباري، شماره‌ي كارت آن تغيير كرده باشد، هنگام پرداخت هزينه‌ي نرم‌افزار، خطاي ۱۰۰۹ مرتبط با كارت اعتباري رخ خواهد داد.

مرجع متخصصين ايران Error 1009 آيفون و آيپد

به غير از ارتباطات اينترنتي ضعيف، دليل ديگري كه موجب بروز خطاي ۱۰۰۹ مي‌شود، مربوط به محدوديت‌هاي اعمال شده در نرم‌افزارها است. يعني اگر خواستار نصب نرم‌افزاري باشيد كه اجازه‌ي دسترسي به آن در كشور خاص شما وجود نداشته باشد، با خطاي ۱۰۰۹ مواجه خواهيد شد. به عبارت بهتر، در صورتي اطلاعات مكاني مربوط به آدرس آي‌پي متخصص نشان دهنده‌ي مكان حضور آن در خارج از خاك آمريكا باشد، در صورتي كه نرم‌افزار مورد انديشه متخصصين به استفاده در آمريكا محدود شده باشد، با ارور ۱۰۰۹ روبه‌رو خواهد شد.

خطاي ياد شده دليلي براي تحريم مستقيم ايران از سوي اپل نيست. به گفته‌ي سباسين از گروه همراهي تخصصي اپل كه بنده شخصا با ايشان تماس برقرار كردم، اين خطا در بسياري از كشورها قابل مشاهده است و صرفا محدود به ايران نيست. به علاوه، احتمالا اين خطا زماني اتفاق مي‌افتد كه اپل براي جلوگيري از حمله‌ي هكرها به سرورهاي خود، دسترسي آي‌پي‌هاي مشكوك را محدود مي‌كند كه متاسفانه به خاطر سياست‌هاي نادرست ايالات متحده‌ي آمريكا، آي‌پي كشور ايران هم در اين فهرست جاي گرفته است.

از سوي ديگر، به خاطر تحريم‌هاي ايالات متحده و سياست‌هاي منفعت طلبانه‌ي آن‌ها، اساساً ساخت اپل آيدي با مشخصات و آدرس ايران ممكن نبوده و مي‌بايست با مشخصات آمريكا يا ساير كشورهاي مورد تاييد ايالات متحده ايجاد شود. زيرا اصلا نام كشور ايران در هيچ كدام از خدمات نرم‌افزاري اپل وجود خارجي ندارد. در نتيجه هنگامي كه قصد دانلود نرم‌افزار از ايران را داريد، با ارور ۱۰۰۹ مواجه مي‌شويد. حتي مواجه شدن با خطاي ياد شده در زمان استفاده نكردن از App Store و درون صفحه‌ي هوم دستگاه هم وجود دارد. دليل اين امر استفاده‌ي نرم‌افزارهاي موجود در آيفون از اطلاعات اپل آيدي متخصص و ارتباط پيوسته‌ي آن‌ها با سرورهاي شركت اپل است.

تنها شركت اپل نيست كه از ارائه‌ي خدمات نرم‌افزاري خود براي متخصصان ايراني سر باز مي‌زند. شركت گوگل هم تقريبا دسترسي به بيش‌تر نرم‌افزارهاي اندرويد سطح بالاي خود را براي متخصصان ايراني محدود كرده است كه در صورت تشخيص آي‌پي ايران، پيام «This item isn’t available in your country» را در گوگل پلي به نمايش مي‌گذارد.

دسترسي آزاد و سريع به محتواي آيتونز منوط به وجود يك اينترنت پايدار، با سرعت مناسب، پهناي باند نامحدود و نبود محدوديت آي‌پي است. متخصصان آيفون نبايد نگران خطاي ۱۰۰۹ باشند؛ زيرا خطاي ياد شده كاملا بي‌ارتباط با سخت‌افزار دستگاه بوده و صرفا يك خطاي نرم‌افزاري محسوب مي‌شود كه مي‌توان با دنبال كردن راهكارهاي ارائه شده در ادامه‌ي اين مقاله، آن‌ها را مرتفع كرد.

بر اساس دلايل مختلفي كه موجب به وجود آمدن خطاي ۱۰۰۹ مي‌شود، چندين روش مختلف براي رهايي از آن وجود دارد. ابتدا به مطالعه كلي دلايل و راهكارهاي پيشنهادي همراهي متخصص اپل پرداخته و سپس راهكارهاي موجود را به ترتيب اهميت آن‌ها تشريح خواهيم كرد.

دلايل و راهكار اپل براي رفع خطاي ۱۰۰۹

به دليل همه‌گير بودن خطاي ۱۰۰۹ در ايران و آزار دهنده بودن آن، تصميم گرفتيم كه به طور مستقيم با بخش همراهي اپل تماس گرفته و دلايل و راهكارهاي رسمي رفع آن را از كاپرتينويي‌ها جويا شويم. طي مكالمه‌اي كه با يكي از كاركنان بخش همراهي اپل داشتيم، متوجه شديم كه شركت اپل آي‌پي ايران را مسدود كرده است. به دليل طرح پرسش‌هاي متخصص و متوالي، اناند، متخصص بخش همراهي اپل مجبور به برقراري تماس و ياري خواستن از گروه همراهي تخصصي شركت اپل شد. اناند در نهايت مكالمه را به سباسين كه يكي از كاركنان بخش همراهي تخصصي اپل بود، واگذار كرد.

شركت اپل، آي‌پي ايران را مسدود كرده است

مرجع متخصصين ايران آيفون 7 پلاس / iPhone 7 Plus

اولين راهكار پيشنهادي سباسين خروج از حساب متخصصي (sign out) آيتونز و ورود دوباره به آن بود. راهكار بعدي هم راه‌اندازي مجدد دستگاه بود كه اولين راهكار متخصصان براي رفع بيشتر خطاهاي احتمالي است. تغيير شبكه‌ي اينترنتي و آزمودن شبكه‌هاي مختلف وا‌ي‌فاي و سلولي، راه‌حل ديگر او بود. سباسين در ادامه خواستار تعويض كشور تعيين شده براي اپل آيدي شد. زيرا طبق اظهار او، مغاير بودن موقعيت مكاني فعلي متخصص با كشور تعيين شده براي حساب متخصصي اپل آيدي مي‌تواند موجب بروز خطاي ۱۰۰۹ شود. به طوري كه مي‌توان با تغيير آي‌پي و بهره‌مندي از پروكسي اقدام به رفع خطاي ياد شده كرد. به گفته‌ي مهندس اپل، به‌روز بودن سيستم عامل و سفت‌افزار دستگاه هم مي‌تواند از مواجه شدن با خطاي ۱۰۰۹ جلوگيري كند. تمامي راهكارهاي پيشنهادي اپل و ديگر راه‌حل‌هاي فرعي را در ادامه‌ي مقاله تشريح خواهيم كرد.

۱۰ راهكار براي رفع ارور ۱۰۰۹ در آيفون و آيپد

۱. مطالعه كشور تعيين شده در اپل آيدي مربوط به فروشگاه آيتونز

گاهي اوقات بر مبناي تنظيماتي كه به وسيله‌ي توسعه دهندگان نرم‌افزار انجام مي‌شود، دستيابي به نرم‌افزار مورد انديشه متخصصين متخصص در برخي از كشورها مسدود بوده و نمي‌توان آن را دانلود كرد. بنابراين متخصص نيازمند تغيير كشور در دستگاه داراي سيستم عامل iOS خواهد بود. بايستي مراحل زير را به منظور تغيير كشور دستگاه خود دنبال كنيد.

  • از بخش Settings موجود در صفحه‌ي هوم به بخش iTunes & App Store مراجعه كرده و اپل آيدي خود را لمس كنيد.
  • از منوي فرعي (pop up) ظاهر شده گزينه‌ي View Apple ID را لمس كنيد.
  • اپل آيدي و رمز عبور مربوطه را وارد كنيد.
  • در صفحه‌ي حساب متخصصي روي Country/Region ضربه زده و گزينه‌ي Change Country or Region را لمس كنيد. درنهايت بايد كشور مورد انديشه متخصصين را انتخاب كنيد.
  • كلمه‌ي Next را لمس كنيد.
  • پس از لمس كردن كلمه‌ي Agree واقع در پايين صفحه، منوي فرعي دوباره ظاهر خواهد شد.
  • حالا دوباره بايد گزينه‌هاي agree و Next را به منظور اتمام فرآيند لمس كنيد.
  • مرجع متخصصين ايران Error 1009 آيفون و آيپد

    به اين ترتيب مي‌توان تنظيمات مربوط به كشور را در موبايل اپل تغيير داده و اميدوار بود كه مي‌توان با موفقيت و بدون دردسر اقدام به دانلود نرم‌افزار كرد. در صورت مشاهده‌ي دوباره‌ي خطا، مي‌توان ارتباط ميان اپل آيدي و دستگاه را قطع كرد يا از اپل آيدي خارج شد. در اين حالت اپل قادر به كنترل و بازرسي مداوم اپل آيدي متخصص نخواهد بود. به اين منظور، از نرم‌افزار Settings موجود در صفحه‌ي هوم به بخش iTunes & App Store مراجعه كرده و اپل آيدي خود را لمس كنيد. در مرحله‌ي آخر بايد گزينه‌ي Sign Out را لمس كنيد. با انجام اين كار هيچ‌يك از نرم‌افزارها و اطلاعات موجود در دستگاه پاك نشده و فقط هنگام نياز به به‌روزرساني يا دريافت يك نرم‌افزار جديد، نيازمند ورود دوباره به حساب متخصصي و وارد كردن نام متخصصي و رمز عبور خود خواهيد بود. با اين حال، در صورتي كه دوباره با خطاي ۱۰۰۹ مواجه شديد مي‌توانيد راهكارهاي ديگر موجود در مقاله را بيازماييد.

    ۲. مطالعه منطقه‌ي زماني

    از صحيح بودن منطقه‌ي زماني (Time Zone) تعيين شده در آيفون خود اطمينان حاصل كنيد. در صورتي كه منطقه‌ي زماني به درستي در آيفون متخصص تنظيم نشده باشد، مي‌تواند منجر به خطاي نرم‌افزاري شود. هرگاه منطقه‌ي زماني متخصص به دليل مسافرت به كشورهاي ديگر و طي كردن مسافت طولاني تغيير كند، مي‌بايست در موبايل آيفون همان منطقه‌ي زماني حال حاضر متخصص تنظيم شود. به منظور تعيين منطقه‌ي زماني صحيح، به بخش تنظيمات آيفون مراجعه كرده و پس از لمس General روي گزينه‌ي Time ضربه بزنيد. به منظور تعيين دستي منطقه‌ي زماني مي‌توانيد با لمس دكمه‌ي لغزنده‌ي مربوط به گزينه‌ي Set Automatically، آن را در حالت غيرفعال (off) قرار دهيد.

    مرجع متخصصين ايران Error 1009 آيفون و آيپد

    همچنين مي‌توانيد با غيرفعال كردن گزينه‌هاي مبتني‌بر موقعيت مكاني از مسيرSettings → Privacy → Location Services → System Services ، از ارسال شدن اطلاعات مكاني خود براي اپل جلوگيري كنيد. از گزينه‌هاي مبتني‌بر موقعيت مكاني موجود در بخش System Services مي‌توان به Frequent Locations براي ذخيره‌ي آخرين مكان‌هاي حضور متخصص، سه گزينه‌ي Location-Based براي تبليغات و پيشنهادات براساس موقعيت مكاني متخصص، گزينه‌ي Diagnostics & Usage مربوط به اطلاعات عيب‌يابي و سابقه‌ي استفاده از دستگاه و ... اشاره كرد.

    ۳. بازنشاني تنظيمات شبكه‌ي اينترنت

    اگر خطاي ۱۰۰۹ در بيش از يك نرم‌افزار يا هنگام اتصال به آيتونز مشاهده شود، اشكال مي‌تواند مربوط به اتصال اينترنت باشد. در صورتي كه راه‌اندازي دوباره‌ي واي فاي كارساز نباشد، بايد تنظيمات اينترنت را به حالت پيش‌فرض بازنشاني (Reset) كرد تا اشكال مربوطه حل شود. براي اين منظور بايد روي Settings را لمس كرده و مسير General → Reset → Reset Network Settings را دنبال كنيد.

    با ريست كردن تنظيمات شبكه‌ي اينترنت، رمز عبور واي‌فاي حذف شده و هنگام استفاده از آن بايد دوباره در كادر مربوطه وارد كنيد. با اين حال، در صورتي كه رمز عبور واي‌فاي در دستگاه ساخت اپل ديگري ذخيره شده باشد، هنگام اتصال به اينترنت، همگام‌سازي شده و نيازي به تايپ كردن دوباره‌ي آن‌ها نخواهد بود. به علاوه اين‌كه، تنظيمات مربوط به شبكه‌ي خصوصي مجازي (VPN) و APN هم به حالت اوليه باز مي‌گردند.

    ۴. رفع خطاي ۱۰۰۹ از طريق تنظيمات پروكسي

    خطاهاي اصلي در موبايل هوشمند مبتني‌بر سيستم عامل iOS مربوط به تنظيمات نادرست پروكسي هستند. تنظيمات اشتباه پروكسي ممكن است هنگام انجام كارهاي معيني مثل دريافت نرم‌افزار از آيتونز، اشكال ايجاد كند. در نسخه‌ي جديد سيستم عامل iOS، تنظيمات مربوط به پروكسي خودكار شده و بدون نياز به تنظيم دستي، قادر به همگام شدن با يك دستگاه iOS ديگر است. با اين حال، مي‌توان با دنبال كردن مراحل زير، اقدام به تنظيم دستي پروكسي كرده و از شر خطاي ۱۰۰۹ خلاص شد.

  • به منوي اصلي آيفون يا آيپد مراجعه كنيد.
  • روي آيكون Settings را لمس كنيد.
  • گزينه‌ي Wi Fi را لمس كنيد تا وارد منوي مربوط به آن شويد.
  • شبكه‌ي فعال مورد انديشه متخصصين را انتخاب كرده و آن را لمس كنيد.
  • حالا مي‌توانيد در پايين صفحه، تنظيمات مربوط به HTTP Proxy را مشاهده كنيد.
  • در اين مورد، تنظيمات پروكسي بايد به طور دستي پيكربندي شود. براي اين منظور دكمه‌ي Manual را لمس كنيد.
  • آدرس آي‌پي سرور و جزئيات پورت مربوط به خدمات دهنده‌ي سيم كارت خود را كه مي‌توانيد در وب‌سايت آن بيابيد، در كادر مربوطه وارد كنيد.
  • در صورت نياز به رمز عبور سرور پروكسي، آن را فعال كنيد. سپس نام متخصصي و رمز عبور مورد انديشه متخصصين را به منظور فعال كردن آن در بخش مربوطه وارد كنيد.
  • در اين مرحله بايد با دانلود يك نرم‌افزار يا مراجعه به آيتونز، موفقيت رفع خطاي ۱۰۰۹ را مطالعه كنيد.
  • ۵. رفع خطاي ۱۰۰۹ با استفاده از خدمات VPN

    در زمان به وجود آمدن يك خطاي پروكسي، از دانلود نرم‌افزار جلوگيري مي‌شود. مي‌توان به واسطه‌ي استفاده از يك شبكه‌ي خصوصي مجازي (VPN) بدون مواجه شدن با خطاي ۱۰۰۹ به آيتونز دسترسي داشت.

    با جستجوي كلمه‌ي مخفف VPN در گوگل مي‌توان به گزينه‌هاي مختلف رايگان و پولي مربوط به خدمات شبكه‌ي خصوصي مجازي دسترسي داشت. با وجود اين‌كه مي‌توان از نسخه‌هاي رايگان فراواني در اين زمينه بهره برد، اما نسخه‌هاي پولي عملكرد بهتري نسبت به آن‌ها دارند. بايد گزينه‌اي را انتخاب كنيد كه قادر به استفاده از ساير خدمات آن در ساير دستگاه‌ها هم باشيد. بيش‌تر متخصصان به منظور دسترسي به محتواي خاص هر كشور در زمان مسافرت‌هاي تجاري از پروكسي‌ها بهره مي‌برند. حتما بايد از هم‌خواني پروكسي تنظيم شده در دستگاه با موقعيت مكاني متخصص اطمينان حاصل شود. به عنوان مثال، اگر در حال حاضر در كشور انگلستان مستقر هستيد، تنظيمات پروكسي خود را با بريتانيا (United Kingdom) تطبيق دهيد.

    مرجع متخصصين ايران Error 1009 آيفون و آيپد

    روش ايمن‌تر براي بهره‌مندي از خدمات شبكه‌ي خصوصي مجازي، دانلود نرم‌افزار VPN براي حساب متخصصي آيتونز و دنبال كردن دستورالعمل نصب آن است. پس از اتمام نصب، نرم‌افزار شروع به همگام‌سازي با آيتونز خواهد كرد. در نهايت، ارائه دهنده‌ي خدمات شبكه‌ي خصوصي مجازي، فهرستي از پروكسي‌هاي قابل انتخاب را كه سرورهاي آن در كشورهاي خاصي قرار دارند، در اختيار متخصص خواهد گذاشت. بايد اظهار كنيم كه پروكسي‌هاي رايگان اغلب براي مدت بسيار كوتاهي قابل استفاده هستند. به همين دليل بهتر است چندين پروكسي مختلف را تا زمان رسيدن به اتصال پايدار و پرسرعت بيازماييد. به منظور تنظيم خدمات شبكه‌ي خصوصي مجازي، مراحل ذيل را در آيفون دنبال كنيد.

  • در صفحه‌ي هوم سيستم عامل روي Settings را لمس كنيد.
  • روي General ضربه بزنيد.
  • گزينه‌ي VPN هم‌اكنون در دسترس است.
  • در بخش Choose a configuration بايد روي add VPN configuration ضربه بزنيد و پيكربندي مورد انديشه متخصصين را انتخاب كنيد.
  • پس از انتخاب پروتكل مورد انديشه متخصصين، اطلاعات مربوط به بخش‌هاي Account ،Server ،Description و Password را وارد كنيد.
  • از غيرفعال بودن پروكسي (Off) اطمينان حاصل كنيد.
  • مرجع متخصصين ايران Error 1009 آيفون و آيپد

    پس از طي كردن مراحل ياد شده، حالا بايد استفاده از خدمات شبكه‌ي خصوصي مجازي در آيفون متخصص ميسر شود. البته با توجه به اين‌كه استفاده از خدمات شبكه‌ي خصوصي مجازي باعث افت سرعت اينترنت و ناپايداري آن مي‌شود، مي‌توان صرفا در زمان اوليه‌ي دريافت نرم‌افزار از آن بهره برده و پس از گذشت چندين ثانيه اقدام به متوقف كردن (Pause) فرآيند دانلود كرد. در ادامه بعد از قطع خدمات تغيير دهنده‌ي آدرس پروتكل اينترنتي، مي‌توان با لمس گزينه‌ي Resume، فرآيند دريافت نرم‌افزار را ادامه داد. دليل اين امر مربوط به نوع بازرسي اپ استور است كه صرفا هنگام اتصال به سرورها اقدام به مطالعه محل اتصال مي‌كند. به اين ترتيب مي‌توان با جلوگيري از خطاي ۱۰۰۹ و بدون افت سرعت اينترنت به دانلود نامحدود نرم‌افزار پرداخت. پروتكل‌هاي L2TP ،IPSec و IKEv2 شبكه‌ي خصوصي مجازي، جزو گزينه‌هاي پيش‌فرض سيستم عامل iOS است كه پروتكل PPTP به خاطر قديمي بودن و امنيت پايين، به طور كلي از سيستم عامل iOS 10 حذف شد. پروتكل PPTP بيش‌تر در دانشگاه‌هاي كشور مورد استفاده قرار مي‌گرفت.

    ۶. مطالعه صفحه‌ي وضعيت سيستم اپل

    گاهي اوقات سرور آيتونز به شدت كند شده و با افت سرعت مواجه مي‌شود كه در نهايت ممكن است باعث كرش كردن يا از كار افتادن كلي سرور شود. در اين صورت دسترسي متخصص به محتواي سرور غيرممكن خواهد بود كه در اصطلاح مهندسي به اين اتفاق Server Down اطلاق مي‌شود. براي مثال، هنگامي كه سرور يك وب‌سايت دچار اشكال شده و قابل دسترس نباشد، پيامي مانند «Server Not Found» و «Server is not responding» در مرورگر وب متخصص نمايش داده خواهد شد.

    مرجع متخصصين ايران Error 1009 آيفون و آيپد

    با مراجعه به صفحه‌ي وضعيت سيستم اپل مي‌توانيد از در دسترس بودن سرورهاي مختلف اپل مطلع شويد. در صورتي كه اشكال Server Down ادامه‌دار باشد، به اجبار بايد تا زمان در دسترس قرارگيري سرور منتظر بمانيد تا قادر به دانلود نرم‌افزار مورد انديشه متخصصين خود باشيد.

    ۷. رفع خطاي ۱۰۰۹ آيفون و آيپد با به‌روزرساني سفت‌افزار

    در صورت صحيح بودن اطلاعات حساب متخصصي و چاره‌ساز نبودن راهكارهاي قبلي، بروز خطاي ۱۰۰۹ مي‌تواند به خاطر اشكالات نرم‌افزاري باشد. اگر با وجود به‌روز بودن سيستم عامل iOS، خطاي ياد شده در بيش‌تر نرم‌افزارها ظاهر شود، به منظور تداخل نداشتن نرم‌افزارهاي قديمي با ساختار جديد سيستم عامل، بايد تمام نرم‌افزارها هم به‌روزرساني شوند. برخي از نرم‌افزارها به طور خودكار به‌روزرساني مي‌شوند. اگر در به‌روزرساني دستي نرم‌افزارهاي خاص دچار اشكال شديد، بايستي نرم‌افزار را به طور كلي از دستگاه هوشمند حذف كرده و نسخه‌ي جديد آن را دوباره نصب كنيد.

    از طرفي ممكن است كه نسخه‌ي جديدتر فرم‌ور (سفت‌افزار) ارتقا يافته‌ي آيفون فقط در كشوري نسخه‌ي اصيل (original) آن نصب شده بود، عمل كند. در اصل به خاطر اين‌كه سفت‌افزار آيفون در يك كشور خاص نصب شده، دانلود و به‌روزرساني هم بايد در همان كشور انجام گيرد.

    به علاوه طبق اظهارات سخن‌گوي اپل، به‌واقع ممكن است كه به‌روزرساني سفت‌افزار در تمامي كشورها قابل دسترس نباشد. براي مثال، ممكن است كه آيفون براي آيتونز انگلستان پيكربندي شده باشد و در نتيجه متخصص نمي‌تواند از كشوري كه آيتونز براي كسب و كار آن پيكربندي نشده، به محتويات آيتونز دسترسي داشته باشد.

    بنابراين، در صورتي كه قصد دانلود نسخه‌ي جديد سفت‌افزار را به عنوان يك به‌روزرساني براي آيفون يا آيپد داشته باشيد، بهتر است تنظيمات آن را طبق مكان حضور فيزيكي خود انتخاب و پيكربندي كنيد. به منظور مطابقت كشور اصيل اشاره شده در زمان نصب سفت‌افزار، مي‌توانيد تنظيمات پروكسي را تغيير داده يا از خدمات شبكه‌ي خصوصي مجازي استفاده كنيد.

    به علاوه، اگر كشوري كه هم‌اكنون در آن ساكن هستيد مورد پوشش آيتونز است، تنظيمات پروكسي را براي مطابقت با موقعيت مكاني فعلي خود تنظيم كنيد. بهره‌مندي از اين راه حل مي‌تواند هنگام دانلود به‌روزرساني سفت‌افزار ضروري، به متخصصان كمك كند.

    ۸. مطالعه وضعيت دانلود نرم‌افزارها

    راهكار بعدي مربوط به خطاي ۱۰۰۹، فقط براي برخي از نرم‌افزارهاي خاص رخ داده و ارتباطي به سفت‌افزار اپل يا دانلود نرم‌افزار از آيتونز يا خود آن ندارد. به منظور مطالعه وضعيت دانلود نرم‌افزار مورد انديشه متخصصين، از طريق آيتونز نصب شده در رايانه‌ي خود اقدام به دانلود همان نرم‌افزار بكنيد. در صورت موفقيت دانلود، مشخص مي‌شود كه خطا مربوطه به نسخه‌ي موجود در اپ استور آيفون است. بنابراين، پيكربندي خطاي جاري مي‌تواند به وسيله‌ي توسعه دهنده‌ي نرم‌افزار آن رفع شود.

    در اين صورت مي‌توانيد از طريق رايانامه يا هر راه ارتباطي ديگر با توسعه دهنده‌ي نرم‌افزار تماس برقرار كرده و درباره‌ي تجربه‌ي شخصي خود توضيح دهيد. همچنين به منظور تسريع بخشيدن به فرآيند رفع خطا بايد جزئيات تلاش‌هاي ناموفق دانلود و پيام دقيق خطاهايي را كه با آن مواجه شده‌ايد را با توسعه دهنده‌ي نرم‌افزار به اشتراك بگذاريد. به احتمال زياد، توسعه‌ي دهنده‌ي نرم‌افزار بهترين راهكار آماده‌ي خود را در سريع‌ترين زمان ممكن براي شما ارسال خواهد كرد.

    به علاوه اگر خطاي ۱۰۰۹ را فقط در نرم‌افزاري مانند نتفليكس مشاهده كرديد، مي‌بايست براي كسب اطمينان از عامل خطا، از نرم‌افزار استريم ديگري استفاده كنيد. در صورتي كه ارور ۱۰۰۹ مشاهده نشود، مي‌توان نتيجه گرفت كه اين خطا مربوط به اتصال اينترنت متخصص است. اما در صورتي كه خطا محدود به نرم‌افزار نتفليكس بود، دليل آن مي‌تواند خود نرم‌افزار يا اشكالي در اتصال به سرور استريم ويديو نتفليكس باشد.

    ۹. رفع خطاي ۱۰۰۹ آيفون با بهره‌مندي از ابزار شخص سوم

    نمايان شدن خطاي ۱۰۰۹ آيفون ممكن است دلايل مختلفي داشته باشد. اما معمولا اين خطا به خاطر اشكالات سيستمي iOS در دستگاه رخ مي‌دهد. بنابراين مي‌توانيد با تعمير نرم‌افزاري اشكال سيستمي iOS، خطاي ۱۰۰۹ را حل كنيد. با استفاده از ابزار بازيابي سيستم Dr.Fone مي‌توانيد به سادگي اين كار را انجام دهيد. نرم‌افزار ياد شده براي رفع انواع مختلفي از اشكالات سيستمي iOS، خطاهاي مربوط به آيتونز و آيفون توسعه داده شده است. با استفاده از نرم‌افزار Dr.Fone مي‌توان به سادگي چنين اشكالاتي را كم‌تر از ۱۰ دقيقه مرتفع كرد. مهم‌تر از همه، ابزار ياد شده هيچ آسيبي به داده‌هاي متخصص نمي‌رساند.

    از ويژگي‌هاي نرم‌افزار Dr.Fone مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • رفع خطاي ۱۰۰۹ با يك كليك
  • فرآيند ساده و بدون دردسر
  • رفع اشكالات سيستمي مختلفي مانند دانلود نكردن نرم‌افزار، گير كردن در حالت بازيابي، فريز شدن در حالت نمايش لوگوي سفيد اپل، سياه شدن صفحه، تكرار شدن چرخه‌ي راه‌اندازي دستگاه و ...
  • رفع خطاهاي مختلف مربوط به آيفون و آيتونز از جمله، خطاي ۴۰۰۵، خطاي ۱۴، خطاي ۲۱، خطاي ۳۱۹۴، خطاي ۳۰۱۴ و موارد ديگر
  • همراهي از تمامي مدل‌هاي آيفون، آيپد و آيپاد تاچ
  • سازگاري با سيستم عامل‌هاي ويندوز 10 مايكروسافت، macOS و iOS 10.3
  • رفع خطاي ۱۰۰۹ آيتونز با نر‌م‌افزار Dr.Fone

    گام ۱: نر‌افزار Dr.Fone را نصب كرده و دستگاه مبتني‌بر سيستم عامل iOS خود را به رايانه متصل كنيد. روي More Tools كليك كرده و گزينه‌ي iOS System Recovery را از فهرست ابزارها انتخاب كنيد.

    مرجع متخصصين ايران Error 1009 آيفون و آيپد

    گام ۲: به منظور ادامه دادن فرآيند تعمير نرم‌افزاري روي دكمه‌ي start كليك كنيد.

    مرجع متخصصين ايران Error 1009 آيفون و آيپد

    گام ۳: براي رفع خطاي ۱۰۰۹، نرم‌افزار Dr.Fone اقدام به دانلود فرم‌ور (سفت‌افزار) ويژه‌ي دستگاه متخصص خواهد كرد. براي اين منظور، پس از انتخاب مدل دستگاه، بايستي روي دكمه‌ي Download كليك كنيد.

    مرجع متخصصين ايران Error 1009 آيفون و آيپد

    گام ۴: پس از اتمام فرآيند دريافت سفت‌افزار، نرم‌افزار Dr.Fone به صورت خودكار سيستم عامل iOS را تعمير خواهد كرد؛ بنابراين خطاي ۱۰۰۹ هم به طور خودكار رفع خواهد شد.

    مرجع متخصصين ايران Error 1009 آيفون و آيپد

    گام ۵: نرم‌افزار پس از چند دقيقه اطلاعيه‌اي مبني بر حل شدن خطا را به متخصص نشان خواهد داد. مي‌توانيد با كليك روي دكمه‌ي finish، به فرآيند تعمير پايان دهيد.

    مرجع متخصصين ايران Error 1009 آيفون و آيپد

    ۱۰. بازگرداني تنظيمات موبايل آيفون به حالت كارخانه

    اگر بازهم موفق به رفع خطاي ۱۰۰۹ نشديد و براي اولين بار است كه با آن مواجه مي‌شويد، درنهايت مي‌توانيد با ريستور كردن موبايل هوشمند آيفون به تنظيمات كارخانه، خطاي ياد شده را رفع كنيد. اما قبل از انجام اين كار حتما بايد اقدام به همراه‌گيري از دستگاه هوشمند خود بكنيد. به اين منظور، مي‌توانيد به مقاله‌ي «يادگيري جامع همراه‌ گيري از آيفون، آيپد و اپل واچ» مراجعه كنيد.

    مرجع متخصصين ايران Error 1009 آيفون و آيپد

    همچنين براي بازگرداني تنظيمات موبايل آيفون به حالت كارخانه، پس از متصل كردن آيفون به رايانه، در نرم‌افزار آيتونز روي دستگاه خود كليك كنيد. بعد از كليك روي گزينه‌ي Summary، مي‌بايست دكمه‌ي Restore iPhone را بفشاريد. درنهايت براي تاييد عمليات روي دكمه‌ي Restore كليك كنيد. نرم‌افزار آيتونز به طور خودكار تمامي اطلاعات دستگاه را حذف كرده و به‌روزترين نسخه‌ي سيستم عامل iOS را روي دستگاه نصب خواهد كرد. در صورت موفق نبودن راهكار نهايي، مي‌توانيد براي بازگرداني نسخه‌ي همراه به دستگاه اقدام بكنيد.

    با پشت سر گذاشتن راهكارهاي ياد شده در مقاله به احتمال بسيار قوي قادر به برقراري ارتباط با آيتونز و دريافت نرم‌افزار از آن خواهيد بود. اما در صورتي كه با وجود آزمودن تمامي راهكارهاي ياد شده باز هم با خطاي ۱۰۰۹ مواجه شديد، مي‌توانيد با بخش همراهي اپل تماس گرفته يا به يكي از فروشگاه‌هاي فيزيكي آن‌ها در كشورهاي همسايه مراجعه كنيد. كد ارور ۱۰۰۹ آيفون خطاي رايجي است كه معمولا هيچ ارتباطي با سخت‌افزار دستگاه ندارد. تمامي راهكارهاي ياد شده، علاوه‌بر موبايل هوشمند آيفون، قابل استفاده در تبلت آيپد و آيپاد تاچ اپل هستند.

    مرجع متخصصين ايران ارور 1009

    آيا با بهره‌مندي از راهنماي جامع مربوط به ارور ۱۰۰۹، قادر به رفع خطاي ياد شده بوديد؟ لطفا راهكارهاي پيشنهادي خود را در بخش انديشه متخصصينات وب‌سايت به اشتراك بگذاريد.

    تبليغات
    جديد‌ترين مطالب روز

    هم انديشي ها

    تبليغات

    با چشم باز خريد كنيد
    اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
    ورود به بخش محصولات