نحوه ارسال پيام هاي ناپديد شونده در واتساپ

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در اين مقاله نحوه فعال‌سازي و استفاده از قابليت پيام‌هاي ناپديد شونده در پيام‌رسان واتساپ يادگيري داده مي‌شود.
تبليغات

در حال حاضر پيام‌رسان‌هاي زيادي هستند كه سعي در افزايش متخصصان خود در سراسر جهان دارند. اپليكيشن‌هايي مانند تلگرام، وي‌چت، سيگنال و واتساپ تنها تعداد كمي از اين دسته اپ‌ها هستند. اما به دلايل مختلفي كه از آن‌ها مي‌توان به نبود امكانات كافي، سرعت كم و دسترسي محدود اشاره كرد، بسياري از پيام‌رسان‌هاي توسعه يافته شده، هيچوقت توسط عموم جامعه پذيرفته نمي‌شوند. متخصصان هميشه به‌دنبال امكانات بهتر هستند و به همين دليل سراغ اپليكيشن‌هايي مي‌روند كه بتوانند ويژگي‌هاي بيشتري دراختيار آن‌ها قرار دهند.

براساس گزارش منتشر شده توسط Android Cenral، واتساپ يكي از پيام‌رسان‌هايي است كه مي‌تواند امكانات و ويژگي‌هاي خوب و مناسبي را دراختيار متخصصان خود قرار دهد. بعضي از قابليت‌هاي اين اپليكشين نسبت به باقي گزينه‌ها كمتر شناخته شده‌اند. در مقاله‌اي كه پيش‌روي شما قرار دارد، يكي از اين ويژگي‌ها به‌طور كامل معرفي و شيوه‌ي كار كردن با آن توضيح داده شده است.

با استفاده از اين قابليت مي‌توانيد پيام‌هايي به مخاطب خود ارسال كنيد كه پس از مدت مشخصي ناپديد مي‌شوند. با فعال بودن اين ويژگي، پيام‌هايي كه شما در گروه يا چت شخصي براي مخاطبان خود ارسال مي‌كنيد، پس از هفت روز پاك مي‌شوند. درادامه اطلاعات مورد نياز براي شناخت اين قابليت و نحوه استفاده از آن آمده است.

يادگيري استفاده از قابليت پيام‌هاي ناپديد شونده واتساپ

براي چت‌هاي شخصي، هر كدام از طرفين گفت‌وگو مي‌توانند اين قابليت را فعال كنند. اما براي ارسال چنين پيامي در گروه، تنها ادمين‌ها مي‌توانند اين قابليت را فعال كرده و دردسترس اعضا قرار دهند. به محض فعال شدن اين ويژگي، تمام پيام‌هايي كه از آن لحظه در چت ارسال مي‌شود پس از هفت روز به‌طور خودكار حذف خواهند شد.

توجه داشته باشيد پيام‌هايي كه پيش از فعال‌سازي در گروه يا چت باشند، دست نخورده باقي مانده و تحت تأثير اين ويژگي قرار نمي‌گيرند و تنها پيام‌هاي ارسال جديد هستند كه بعد از هفت روز حذف مي‌شوند.

در گام اول بايد واتساپ را از صفحه اصلي دستگاه هوشمند خود باز كنيد. سپس چت فردي يا گروهي را كه مي‌خواهيد پيام‌هاي آن پس از مدتي ناپديد شوند، انتخاب كنيد. براي دسترسي به تنظيمات چت، بايد روي نام فرد يا گروه ضربه بزنيد.

مرجع متخصصين ايران whatsapp

در منوي باز شده روي گزينه «پيام‌هاي ناپديد شونده/ Disappearing messages» كليك كرده تا فعال شود. پس از انجام اين كار به شما يك پيام تأييد نمايش داده مي‌شود كه از ناپديد شدن پيام‌ها پس از هفت روز خبر مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران whatsapp

مواردي كه بايد پيش از فعال‌سازي قابليت پيام هاي ناپديد شونده واتساپ بدانيد

واتساپ دستورالعمل‌هايي را در مورد نحوه كار پيام‌هاي ناپديد شونده به اشتراك گذاشته است. به‌طور پيش‌فرض، تنظيمات واتساپ به گونه‌اي است كه فايل‌هاي ارسالي به‌صورت خودكار در حافظه دستگاه متخصص ذخيره مي‌شوند، بنابراين اگر پيام‌هاي ناپديد شونده در يك چت فعال باشند، هر فايل ارسال شده پس از هفت روز در چت ناپديد مي‌شود، اما خود فايل دانلود شده در تلفن متخصص باقي مي‌ماند. اين مهم‌ترين نكته‌اي است كه بايد درباره اين قابليت بدانيد. درنتيجه انتظار نداشته باشيد كه پس از حذف شدن پيام‌ها از چت، فايل‌هاي ارسال شده نيز از تلفن همراه مخاطبان پاك شود.

از آن‌جايي كه واتساپ پيام‌رساني است كه به شما اجازه‌ي پاسخ دادن به پيام‌ها و فوروارد كردن آن‌ها را مي‌دهد، در اين بخش به‌طور كامل نحوه تاثيرگذاري اين ويژگي‌ها روي پيام‌هاي ناپديد شونده توضيح داده شده است. توسعه‌دهندگان پيام‌رسان مذكور با انتشار متني در اين باره نوشتند:

اگر متخصصي براي هفت روز واتساپ را باز نكند، پيام ناپديد مي‌شود. بااين‌حال، پيش‌نمايش پيام ممكن است تا زمان باز شدن پيام‌رسان در بخش اعلان‌ها وجود داشته باشد.وقتي به پيامي پاسخ مي‌دهيد، پيام اوليه نيز بالاي آن به نمايش در مي‌آيد. اگر به پيامي كه قرار است حذف شود پاسخ دهيد، متن نقل شده ممكن است پس از هفت روز در چت باقي بماند.اگر يك پيام ناپديد شونده به مخاطب ديگري ارسال شود كه قابليت مذكور را فعال نكرده باشد، پيام در چت ارسال شده از بين نمي‌رود.اگر متخصص قبل از ناپديد شدن پيام، بك‌آپ بگيرد، پيام ناپديد شده در نسخه همراه وجود خواهد داشت. اما هنگامي كه متخصص نسخه همراه را بازيابي مي‌كند، پيام‌هاي ناپديد شده حذف مي‌شوند.

آيا شما تاكنون از اين قابليت استفاده كرده‌ايد؟ به انديشه متخصصين شما قابليت ديگري نيز در واتساپ وجود دارد كه بيشتر افراد از آن بي خبر هستند؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات