مطالعه وي 10 ال‌جي (LG V10)

سه‌شنبه ۱۵ دي ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
مطالعه 16 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ال‌جي سال ۲۰۱۵ را با معرفي موبايل پرچم‌دار جي ۴ آغاز كرد. موبايل كه جنس قاب پشتي آن چرمي بود و از صفحه‌نمايش و دوربين بسيار خوبي نيز بهره مي‌برد.
تبليغات

ال‌جي نيز دست به كار شد و رو به معرفي موبايل متفاوت با نام وي ۱۰ آورد. موبايل كه از دو صفحه‌نمايش بوده و دو دوربين سلفي بهره مي‌برد اما آيا وي ۱۰ مي‌تواند موفق‌تر از جي ۴ باشد؟ در ادامه با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران و مطالعه تخصصي موبايل وي ۱۰ ال‌جي همراه باشيد.

بسياري پس از معرفي موبايل قدرتمند جي ۳ انتظار داشتند تا جي ۴ نيز فروش بسيار خوبي داشته باشد اما اين گونه نشد و فروش جي ۴ كمتر ازحد انتظارات بود. اين بار اما ال‌جي دست به كار شد و با معرفي سري جديدي از موبايل‌هاي بالارده‌ي خود كه داراي تفاوت‌هاي بسياري با موبايل‌هاي عادي هستند، بار ديگر توجهات را به خود جلب كرد.

موبايل ال جي وي ۱۰ موبايل متفاوتي است كه نه‌تنها از لحاظ كيفيت ساخت بسيار مقاوم است بلكه در آن از دو دوربين خودعكس (سلفي) و دو صفحه‌نمايش استفاده شده است كه البته اين ويژگي‌هاي سخت‌افزاري با ويژگي‌هاي نوآورانه‌اي مانند حالت تنظيمات دستي در بخش فيلم‌برداري نيز تركيب شده‌اند تا شاهد يك موبايل متفاوت از سوي ال‌جي باشيم اما عملكرد اين موبايل در دنياي واقعي چگونه است؟ در ادامه با مطالعه تخصصي موبايل وي ۱۰ ال‌جي با ما همراه شويد.

مرجع متخصصين ايران مطالعه وي 10 ال‌جي (LG V10)

موبايل وي ۱۰ ال‌جي از طرف دفتر ال‌جي در ايران براي مطالعه دراختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار داده شده است.

در حال تهيه‌ي مطالعه ويدويي از ال‌جي وي ۱۰ هستيم اما تا آن زمان مي‌توانيد نگاه نزديك ويديويي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران از وي ۱۰ را تماشا كنيد:

طراحي

در اولين نگاه به وي ۱۰ ال‌جي متوجه خواهيد شد كه با موبايل متفاوتي رو‌به‌رو هستيد. جنس پلاستيكي بدنه با شاسي فولادي ضد زنگ، دو دوربين سلفي در پنل جلوي دستگاه و از همه مهم‌تر صفحه‌نمايش دوم در بالاي صفحه‌نمايش اصلي، جلوه‌ي متفاوتي به اين موبايل بخشيده است. بدنه‌ي پلاستيكي اين موبايل حس بسيار خوبي به هنگام در دست گرفتن به شما منتقل مي‌كند و با توجه به شاسي فولادي و مقاومت بالاي موبايل نيازي به قاب محافظ براي وي ۱۰ نخواهيد داشت. هر چند اين موبايل در مقايسه با نكسوس ۶ پي و گلكسي نوت ۵ كمي سنگين‌تر است اما اين سنگيني آزاردهنده نيست.

مرجع متخصصين ايران مطالعه وي 10 ال‌جي (LG V10)

همانند ساير موبايل هاي ال‌جي در وي ۱۰ نيز دكمه‌هاي تنظيم حجم صدا و پاور كه حالا با حسگر اثر انگشت يكپارچه شده، در پشت موبايل قرار دارند. محل قرارگيري دكمه‌ها به ال‌جي اين اجازه را داده است تا از شاسي مستحكم فولادي در فريم موبايل بهره ببرد، فريمي كه يكپارچه بوده و هيچ دكمه‌اي روي آن قرار ندارد.

مشخصات متخصص موبايل وي ۱۰ ال‌جي:

  • پردازنده‌ي ۶ هسته‌اي اسنپدراگون ۸۰۸
  • پردازنده‌ي گرافيكي آدرنو ۴۱۸
  • حافظه‌ي رم ۴ گيگابايتي
  • حافظه‌ي ذخيره‌سازي ۳۲، ۶۴ گيگابايت قابل افزايش
  • نمايشگر۵.۷ اينچ IPS LCD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پيكسل و تراكم ۵۱۸ پيكسل بر اينچ
  • نمايشگر دوگانه ۲.۱ اينچي با رزولوشن ۱۶۰ در ۱۰۴۰ پيكسل
  • دوربين اصلي ۱۶ مگاپيكسلي
  • دوربين سلفي ۵ مگاپيكسل
  • سيستم‌عامل اندرويد ۵.۱
  • همراهي از Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, hotspot و بلوتوث نسخه‌ي ۴.۱
  • باتري Li-Ion قابل جدا شدن با ظرفيت ۳۰۰۰ ميلي‌آمپرساعت
  • ابعاد ۱۵۹.۶×۷۹.۳×۸.۶ ميلي‌متر
  • وزن ۱۹۲ گرم

تغيير ديگر در موبايل وي ۱۰ نسبت به موبايل‌هاي گذشته‌ي ال‌جي محل قرارگيري اسپيكرها است كه از جاي بسيار نامناسب در پشت موبايل به فريم زيري منتقل شده است. در اين قسمت علاوه بر اسپيكر، پورت USB، جك ۳.۵ ميلي‌متري صدا و ميكروفون مكالمات قرار گرفته‌اند. در بالاي فريم موبايل نيز سنسور مادون قرمز و ميكروفون حذف نويز قرار گرفته‌اند.

مرجع متخصصين ايران مطالعه وي 10 ال‌جي (LG V10)

اصلي‌ترين تفاوت را در پنل جلوي موبايل مي‌توان ديد كه در قسمت بالاي آن صفحه‌نمايش دوم و دو عدد دوربين سلفي قرار گرفته‌اند. حاشيه‌هاي باريك كناره‌هاي موبايل و حاشيه‌ي بسيار كم بالاي صفحه‌نمايش باعث شده است كه نسبت به ابعاد صفحه‌نمايش با موبايل خوش‌دستي رو‌به‌رو باشيم.

به‌علاوه شاسي فولادي دور موبايل نيز با توجه به اينكه اندكي قوس دارد، علاوه بر حس خوبي كه در هنگام در دست گرفتن موبايل به شما مي‌دهد باعث مي‌شود تا ارگونومي دستگاه بهتر شده و لبه‌هاي كناري موبايل تيز نباشند. اين كار باعث شده تا با توجه به ابعاد بزرگي كه موبايل دارد، در دست گرفتن آن سخت نبوده و كار با آن دشوار نباشد، هر چند كار با يك دست با موبايل وي ۱۰ ال‌جي تقريباً غيرممكن است.

قاب پشتي موبايل نيز از جنس پلاستيك است كه البته طرح‌هاي روي آن باعث شده تا موبايل بهتر در دست قرار بگيرد. اين قاب پلاستيكي همچنين باعث شده است تا متخصص بتواند به‌راحتي آن را جدا كرده و به باتري و درگاه افزايش حافظه دسترسي داشته باشد. موردي كه كمتر در موبايل‌هاي جديد پرچم‌دار شاهد آن هستيم. همچنين در پشت موبايل نيز ماژول دوربين و در زير آن دكمه‌هاي پاور و تنظيم حجم صدا قرار دارند. در كنار دوربين هم حسگر اشعه‌ي مادون قرمز براي انجام فوكوس سريع‌تر و سمت چپ آن فلش دوگانه قرار گرفته است كه باعث سادگي طراحي موبايل شده‌اند.

مرجع متخصصين ايران مطالعه وي 10 ال‌جي (LG V10)

هر چند ابعاد وي‌ ۱۰ ال‌جي بزرگ بوده و وزن آن كمي بيشتر از ديگر فبلت‌هاي موجود در بازار است و همچنين اكثر جنس بدنه‌ي آن از پلاستيك فشرده ساخته شده، اما اين موارد هيچ كدام باعث بد شدن ظاهر موبايل نشده‌اند و به‌علاوه به آن جلوه‌اي متفاوت بخشيده‌اند. وي ۱۰ از انديشه متخصصين طراحي هر چند زبان طراحي ساير موبايل‌هاي ال‌جي را حفظ كرده اما كاملاً متفاوت از آن‌ها است و ظاهري خاص دارد كه البته بسيار زيبا است و در دست گرفتن آن، حس كار با يك موبايل گران‌ارزش را به شما خواهد داد. به‌علاوه استفاده از شاسي فولادي و مقاوت بالاي موبايل را نيز نبايد از ياد برد كه امتياز بسيار مثبتي براي اين موبايل به شمار مي‌رود.

به‌طور كلي بايد گفت اگر علاقه‌مند به موبايل‌ها با صفحه‌نمايش بزرگ هستيد، هيچ اشكالي در هنگام كار با وي ۱۰ ال‌جي نيز نخواهيد داشت.

حسگر اثر انگشت

قرار دادن دكمه‌هاي پاور و تنظيم حجم صدا در پشت موبايل يكي از شاخصه‌هاي اصلي موبايل‌هاس ال‌جي است اما اين بار غول كره‌اي براي اولين بار تصميم گرفته است تا از حسگر اثر انگشت نيز در پرچم‌دار خود بهره برده و آن را دكمه‌ي پاور پشت موبايل يكپارچه كند كه محل قرارگيري بسيار خوبي براي اين حسگر‌‌ها به‌خصوص در فبلت‌ها به شمار مي‌رود.

مرجع متخصصين ايران مطالعه وي 10 ال‌جي (LG V10)

تنظيم اين حسگر به سرعت صورت گرفته و به‌راحتي نيز مي‌توان قفل موبايل را با آن باز كرد. كافي است دكمه‌ي پاور را فشار داده و زمان بسيار كمي دست خود را روي دكمه نگه داريد تا حسگر، اثر انگشت شما را شناسايي كند. حسگرهاي اثر انگشت به‌خصوص در پرچمداران سال ۲۰۱۵ بسيار رشد كرده و سريع‌تر از قبل عمل مي‌كنند. حسگر مورد استفاده در وي ۱۰ نيز از اين قاعده مستثني نبوده و با سرعت و دقت بسيار بالايي عمل مي‌كند.

صفحه‌ي نمايش

ال‌جي در وي ۱۰ از يك صفحه‌نمايش بزرگ ۵.۷ اينچي بهره برده است كه به تنهايي اين موبايل را در بين فبلت‌ها قرار مي‌دهد. صفحه نمايشي از نوع IPS LCD كه رنگ‌ها در آن دقت خوبي دارند. البته در اين نمايشگر رنگ‌ سفيد اندكي به آبي نزديك است. البته رزولوشن بسيار بالاي ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پيكسل باعث شده تا تصاوير و متون بسيار واضح باشند و استفاده از اين صفحه‌نمايش را لذت‌بخش‌تر نيز مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران مطالعه وي 10 ال‌جي (LG V10)

حداكثر روشنايي صفحه‌نمايش وي ۱۰ نيز بسيار راضي‌كننده است و هيچ اشكالي در استفاده از آن زير نور مستقيم خورشيد نخواهيد داشت. حداقل روشنايي اين صفحه‌نمايش بسيار خوب بوده و باعث مي‌شود تا استفاده‌ي طولاني مدت از اين موبايل در محيط‌هاي تاريك چشمان شما را آزار ندهد.

صفحه‌نمايش دوم

ال‌جي علاوه بر صفحه‌نمايش ۵.۷ اينچي، پرچم‌دار جديد خود را مجهز به صفحه‌نمايش دوم با رزولوشن ۱۰۴۰ در ۱۶۰ پيكسلي كرده است. اين صفحه‌نمايش كه حتي در حالت استندباي موبايل هم روشن است، مي‌تواند امكانات متعددي را دراختيار متخصص قرار دهد. براي مثال مي‌توانيد نام خود را در اين قسمت نوشته و به نمايش بگذاريد، اپليكيشن‌هاي پراستفاده را در اين بخش قرار دهيد و حتي در هنگام كار با موبايل اگر اعلانيه‌اي دريافت كرديد، آن را در نمايشگر دوم تماشا كنيد. اين كار باعث مي‌شود تا اعلانيه‌هاي ديگر در هنگام كار با موبايل مزاحمتي براي شما ايجاد نكرده و فقط در نمايشگر دوم به نمايش درآيند.

مرجع متخصصين ايران مطالعه وي 10 ال‌جي (LG V10)

زماني كه موبايل در حالت اسليپ قرار گرفته نيز اين نمايشگر روشن است و علاوه بر وضعيت آب‌و‌هوا و ساعت، اعلانيه‌هاي دريافتي را به متخصص نشان مي‌دهد. با يكبار لمس اين بخش و كشيدن انگشت به سمت چپ منوي ديگري دراختيار شما قرار خواهد گرفت كه در آن بخش مي‌توانيد به آيكون‌هايي براي فعال و غيرفعال كردن وايفاي، اجراي سريع اپليكيشن دوربين و مواردي از اين دست دسترسي داشته باشيد. همچنين مي‌توانيد در بخش تنظيمات مربوط به نمايشگر دوم به‌طور كلي آن را غيرفعال كنيد يا طوري آن را تنظيم كنيد كه در حالت استندباي نمايشگر دوم نيز خاموش شود.

پنل مورد استفاده در اين نمايشگر از نوع IPS LCD است و در هنگام روشن بودن نياز دارد تا تمامي پيسكل‌ها را روشن نگه دارد. اين مورد باعث مي‌شود تا در حالت استندباي و در هنگام نمايش ساعت و موارد ديگر در اين نمايشگر، بخش‌هاي مشكي رنگ اين صفحه‌نمايش نيز روشن باشند و باتري مصرف كنند. درحالي‌كه پنل‌هاي امولد تنها در بخش‌هاي روشن صفحه‌نمايش، پيكسل‌ها را روشن كرده و در بخش‌هاي مشكي نيازي به روشن كردن پيكسل ندارد كه اگر از اين پنل در صفحه‌نمايش دوم بهره برده مي‌شد، مصرف باتري نيز كمتر مي‌شد.

به‌علاوه ال‌جي براي كمتر شدن مصرف باتري اين صفحه‌نمايش روشنايي آن را به‌شدت پايين آورده است كه باعث شده تا اين صفحه‌نمايش به‌خصوص در هنگامي كه از زواياي غيرمستقيم به آن نگاه مي‌كنيد بسيار ناخوانا باشد. هر چند با اين كار، به هنگام يك شب تا صبح و روشن بودن صفحه‌نمايش دوم تنها ۸ درصد از شارژ باتري كم شد اما اگر ال‌جي از پنل امولد بهره مي‌برد نه‌تنها مي‌توانست مصرف باتري را پايين بياورد بلكه مي‌توانست روشنايي صفحه‌نمايش دوم را نيز بسيار بالاتر ببرد.

اسپيكر

ال‌جي اين بار عادت گذشته‌ي خود يعني قرار دادن اسپيكر در پشت موبايل را ترك كرده و اسپيكر تك‌گانه‌ي خود را به فريم پايين موبايل منتقل كرده است. قرار گرفتن اسپيكر در پايين فريم موبايل هرچند ممكن است به هنگام در دست گرفتن موبايل به صورت افقي، باعث بسته شدن خروجي آن شود اما محل بسيار بهتري در مقايسه با پشت موبايل براي اسپيكر است.

مرجع متخصصين ايران مطالعه وي 10 ال‌جي (LG V10)

كيفيت صداي خروجي از اين اسپيكر در حد متوسط است. هر چند حداكثر حجم صداي اين اسپيكر زياد است اما با بالا بردن حجم صدا، كيفيت آن به‌شدت افت كرده و نويزهاي بسياري در آن ايجاد مي‌شود. با اين همه نمي‌توان كيفيت اين اسپيكر را با اسپيكرهاي دوگانه در جلوي موبايل مقايسه كرد اما تغيير محل قرارگيري آن‌ها در مقايسه با جي ۴، نكته‌ي مثبتي به شمار مي‌رود.

دوربين

ال‌جي در موبايل وي ۱۰ همانند جي۴ از سنسور ۱۶ مگاپيكسلي بهره برده است و فوكوس ليزري و فلش دوگانه نيز در دو طرف اين حسگر قرار گرفته‌اند.

فوكوس ليزري باعث مي‌شود تا در محيط‌هاي تاريك و روشن به سرعت فوكوس روي سوژه انجام شود و دريچه‌ي ديافراگم لنز نيز به لطف همراهي از F1.8، بازتر از ديگر پرچمداران مطرح بازار است و باعث مي‌شود تا به اندازه‌ي كافي نور به سنسور برسد تا بازده دوربين در محيط‌هاي كم نور افزايش يافته و بتوان با وي ۱۰ عكس‌هاي ماكرو بسيار خوبي گرفت.

مرجع متخصصين ايران مطالعه وي 10 ال‌جي (LG V10)

وي ۱۰ عكس‌هاي بسيار شارپ و واضحي مي‌گيرد و وقتي عكس‌هاي گرفته شده با دوربين وي ۱۰ را به كامپيوتر منتقل مي‌كنيد تازه متوجه‌ي كيفيت خيره‌كننده‌ و جزئيات بسيار خوب آن‌ها مي‌شويد. اين دوربين دايناميك رنج بسيار خوبي دارد و به لطف لرزش‌گير اپتيكال و لنز با دريچه‌ي گشاد، عكس‌هاي گرفته شده با آن در محيط‌هاي كم نور نيز عالي به انديشه متخصصين مي‌رسند.

نرم‌افزار دوربين در حالت خودكار تفاوت خاصي با باقي موبايل‌هاي هوشمند ندارد اما در حالت تنظيم دستي، امكاناتي در سطح دوربين‌هاي DSLR دراختيار متخصص قرار مي‌ ‌دهد تا به‌سادگي بتوانيد كنترل كاملي روي ISO، سرعت شاتر، وايت‌بالانس و غيره داشته باشيد.

ال‌جي از يك سنسور 1/2.6 اينچي در وي ۱۰ بهره برده است كه بزرگ‌تر از سنسور 1/3 اينچي بكار رفته در گلكسي نوت ۵ است. سنسور بزرگ‌تر به معني جذب نور بيشتر در وي ۱۰ است و وقتي اين سنسور در كنار لنز با F1.8 قرار مي‌گيرد همه چيز براي ثبت تصاوير خوب در محيط‌هاي كم نور يا محيط‌هاي داخلي با نور مصنوعي فراهم مي‌شود. بايد گفت دوربين وي ۱۰ اگر بهترين نباشد به‌طور قطع يكي از بهترين دوربين‌ها را در بين موبايل‌هاي هوشمندي كه در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران مطالعه كرده‌ايم را دارد.

مرجع متخصصين ايران مطالعه وي 10 ال‌جي (LG V10)

ال‌جي موبايل وي ۱۰ را به دو حسگر ۵ مگاپيكسلي براي دوربين سلفي نيز مجهز كرده است كه به شما اجازه مي‌دهد تا تصاوير سلفي تكي يا جمعي ثبت كنيد. يكي از اين حسگرها براي ثبت تصاوير با زاويه ديد ۸۰ درجه و ديگري براي ثبت تصاوير با زاويه‌ي ۱۲۰ درجه در انديشه متخصصين گرفته شده‌اند. كيفيت تصاوير ثبت شده در با استفاده از اين دوربين‌ها عالي نبوده اما در حد قابل قبولي است.

مورد ديگري كه وي ۱۰ ال‌جي را به يك موبايل متفاوت تبديل مي‌كند، امكان انجام تنظيمات دستي در حالت فيلم‌برداري است. در اين بخش مي‌توانيد تنظيم كنيد كه از كدام سمت صداي بيشتري ضبط شود يا حتي تنظيماتي مانند بالانس رنگ سفيد، ايزو و بسياري موارد بسيار ديگر را انجام دهيد. اين تنظيمات به همراه حسگر بسيار خوب مورد استفاده در وي ۱۰ باعث شده‌اند تا كيفيت ويديوها بسيار عالي شوند. همچنين لرزشگير اپتيكال در اين بخش عملكرد بسيار خوبي دارد و در ويديوهاي 4K لرزش‌هاي دست را به خوبي حذف مي‌كند.

به‌طور قطع دوربين وي ۱۰ را مي‌توان از نكات قوت آن است. امكان انجام تنظيمات دستي هم در حالت تصويربرداري و هم فيلم‌برداري، به همراه حسگر بسيار قدرتمند باعث شده‌اند تا با يكي از بهترين دوربين‌ها در بين موبايل‌هاي هوشمند چه در زمينه‌ي تنظيمات و چه در زمينه‌ي كيفيت رو‌به‌رو باشيم.

برش ۱۰۰ درصد:

براي مشاهده تصاوير در ابعاد اصلي به صفحه‌ي فليكر اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران مراجعه كنيد.

نرم‌افزار

رابط متخصصي وي ۱۰ كاملاً مشابه موبايل جي ۴ است و همچنان جلوه بصري رابط متخصصي آن و به‌خصوص رنگ بندي و شكل آيكون‌ها چشم‌نواز نيستند. آيكون‌ اپليكيشن‌هاي پيش‌فرض با لبه‌هاي تيز و طراحي نه چندان جذاب در كنار رنگ بندي شلوغ LG UI مي‌تواند تأثير بدي روي تجربه متخصصي متخصصان بگذارد. ال‌جي قابليت‌هاي بسياري در موبايل پرچم‌دار خود قرار داده است و به متخصص اجازه مي‌دهد تقريباً هر موردي را به دلخواه خود تغيير دهد، هر چند اين مورد شايد در ظاهر بسيار خوب باشد اما باعث شده تا رابط متخصصي ال‌جي به‌شدت شلوغ و حتي سردرگم كننده نيز باشد.

يكي از اين موارد Smart Settings است كه به كمك آن مي‌توانيد كاري كنيد انجام برخي امور و تغيير تنظيمات براساس موقعيت مكاني به صورت خودكار انجام شود. مثلا مي‌توانيد بگوييد وقتي در خانه هستيد يا از آن خارج مي‌شويد، واي‌فاي يا بلوتوث روشن يا خاموش شوند، يا پروفايل صوتي تغيير كرده و تلفن وارد حالت بي صدا شود. همچنين مي‌توانيد مشخص كنيد كه وقتي تلفن شما ازطريق ارتباط بلوتوث به يك دستگاه جانبي متصل مي‌شود يا وقتي ايرفون‌هاي خود را به آن متصل مي‌كنيد اپليكيشن خاصي (مثلا اپ موزيك پلير) اجرا شود.

همچون گذشته در وي ۱۰ ال‌جي نيز امكان تغيير ابعاد صفحه‌كليد مجازي وجود دارد تا براساس سايز انگشت‌هايتان اندازه آن را طوري تعيين كنيد كه تايپ كردن با آن راحت باشد. امكان نمايش دو پنجره در كنار يا روي هم نيز وجود دارد كه ال‌جي نام آن را Dual Window گذاشته است.

بااين‌حال بار ديگر موردي كه باعث متفاوت شدن وي ۱۰ شده است، صفحه‌نمايش دوم آن بوده. در بخش تنظيمات مربوط به صفحه‌نمايش دوم مي‌توانيد موارد نمايش داده شده روي آن را تغيير دهيد. در اين بخش مي‌توان صفحه‌نمايش دوم را طوري تنظيم كرد كه درهنگام روشن بودن صفحه‌نمايش اصلي، آخرين اپليكيشن‌هاي اجرا شده، اپليكيشن‌هاي دلخواه يا حتي نام شما را نيز نشان دهد. در اين بخش حتي مي‌توان صفحه‌نمايش دوم را در حالت استندباي يا حتي به صورت كلي نيز غيرفعال كرد.

بايد گفت امكانات در انديشه متخصصين گرفته شده براي صفحه‌نمايش دوم اغلب متخصصدي هستند اما بااين‌حال اين نوآروي در ابتداي كار قرار داشته و راه زيادي براي پيشرفت پيش رو دارد.

بازده و عملكرد

ال‌جي همانند جي ۴، از خير پردازنده‌ي پرحديث اسنپدراگون ۸۱۰ گذشته و رو به استفاده از پردازنده‌ي ۶ هسته‌اي اسنپدراگون ۸۰۸ آورده، اما اين بار از ۴ گيگابايت رم نيز بهره برده است تا نويدبخش عملكردي روان و بدون لگ باشد.

ما در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران تست‌هاي مختلف بنچمارك را براي اين موبايل اجرا كرديم كه نتايج آن را مي‌توانيد در جدول زير ببينيد:

تلفن / تبلت

AnTutu 5

Linpack

Single / Multi

Quadrant 2.1

3DMark

IceStorm

Vellamo

Browser / Metal

CF Bench v1.3

BaseMark

OS II / Sunspider

LG V10

47015

128.589

283.524

25695

18423

3489

2189

44598

1152

1021.4

Huawei Nexus 6P

60123

85.37

254.783

29823

26644

4653

2421

41882

1923

1061.3

HTC One A9

40916

237.488

317.64

26911

8858

2479

1127

61525

1068

1370.1ms

Xperia Z5 Premium

49654

245.127

480.532

22187

22420

2951

1286

46757

1540

Nexus 5X

44605

80.687

241.228

19207

14438

3561

1140

31987

1230

1230

.

2ms

Xperia Z5

51206

240.900

431.373

22477

22589

3834

1386

58865

1508

665.3ms

+Galaxy S6 Edge

68160

499.008

727.011

34064

24361

1754

1009

61538

1771

769.0ms

Galaxy Note 5

67202

610.448

778.421

36014

21404

5469

2545

54810

1820

569.0ms

LG G4

48138

349.306

537.155

26333

19494

3884

2180

64188

1722

768.7ms

همان‌طور كه در نتايج بنچمارك‌ها مشاهده مي‌كنيد اين موبايل بسيار قدرتمند است و از پس تمامي عملكردهاي دلخواه متخصص، چه سنگين و چه سبك برخواهد آمد. در مدت زمان مطالعه وي ۱۰ ال‌جي با كمترين اشكالي اعم از جديد شدن بيش از حد پردازنده، مواجه نشديم. هر چند پردازنده به هنگام انجام بازي‌هاي سنگين گرم مي‌شد، اما دماي آن به هيچ عنوان از حالت طبيعي بيشتر نبود.

مرجع متخصصين ايران مطالعه وي 10 ال‌جي (LG V10)

در استفاده‌ي روزمره و در حركت بين بخش‌هاي بسيار زياد رابط متخصصي نيز هيچ‌گونه لگ يا تاخيري را شاهد نبوديم و وي ۱۰ به‌راحتي از پس تمامي كارهاي درخواستي ما برآمد.

باتري

ال‌جي در وي ۱۰ نيز همانند جي ۴ از يك باتري ۳۰۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي قابل تعويض بهره مي‌برد كه البته با توجه به ابعاد موبايل، ظرفيت بالايي نيست، بااين‌حال قابل تعويض بودن آن مي‌تواند تا حدودي اين ايراد را پوشش دهد.

طبق روال گذشته روشنايي صفحه‌نمايش موبايل را روي ۵۰ درصد قرار داده، ارتباطات بي‌سيم را قطع كرده و ويدئويي با كيفيت HD را تا رسيدن شارژ باتري از ۱۰۰ به صفر پخش كرديم. باتري وي ۱۰ توانست در اين تست ۷ ساعت و ۴۰ دقيقه دوام بياورد كه زمان خوبي به شمار مي‌رود. به‌علاوه وي ۱۰ مي‌تواند تا ۸ ساعت و ۳۰ دقيقه وبگردي را نيز براي متخصصان تضمين كند.

مرجع متخصصين ايران مطالعه وي 10 ال‌جي (LG V10)

در استفاده‌ي روزانه نيز همان‌طور كه از نتايج نيز پيدا است، نمي‌توان بيش از يك روز روي اين موبايل حساي باز كرد بااين‌حال امكان تعويض باتري يك ويژگي مثبت است چراكه هيچ شارژري نمي‌تواند به سرعت تعويض و قرار دادن باتري جديد، باتري دستگاه شما را شارژ كند. همچنين بايد به اين نكته اشاره كرد كه باتري وي ۱۰ به سرعت و در زماني در حدود ۷۰ دقيقه به سرعت از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ مي‌شود.

با اين همه انتظار استفاده از باتري با حجم بيشتر و عملكرد بهتر را در وي ۱۰ ال‌جي داشتيم.

جمع‌بندي

ال‌جي با معرفي موبايل وي ۱۰، يك تلفن هوشمند متفاوت را وارد بازار كرده است، موبايل يا دو دوربين سلفي، بدنه‌اي بسيار مقاوم و البته صفحه‌نمايش دوم كه البته در حال حاضر متخصصدهاي متنوعي ندارد اما مي‌تواند انجام برخي كارها را آسان‌تر كند.

بدنه‌ي پلاستيكي وي ۱۰ كه البته كيفيت بسيار خوبي نيز دارد باعث شده تا موبايل بسيار مقاوم‌تر شده و باتري نيز قابل تعويض شود. البته شارژدهي باتري متوسط است اما بااين‌حال به سرعت شارژ شده و به‌راحتي مي‌توان آن را تعويض كرد.

مرجع متخصصين ايران مطالعه وي 10 ال‌جي (LG V10)

اما شايد مهم‌ترين ويژگي وي ۱۰ دوربين بي‌نقص آن باشد. دوربيني كه در شرايط عكاسي و در تمامي شرايط نوري تصاوير بسيار عالي ثبت مي‌كند و به لطف امكان انجام تنظيمات دستي در بخش فيلم‌برداري نيز مي‌توان ويديوهاي مطلوبي را ضبط كرد.

وي ۱۰ در واقع پرچم‌دار واقعي سال ۲۰۱۵ ال‌جي است كه نوآوري‌هاي بسياري را با خود به همراه داشته است كه علاوه بر ظاهر متفاوت به آن ويژگي‌هاي متمايزي را نيز بخشيده است، فبلتي كه مي‌توان به‌راحتي آن را در جمع بهترين فبلت‌هاي موجود در بازار دانست.

نقاط قوت

  • دوربين با عملكرد عالي
  • بدنه باكيفيت و بسيار مقاوم
  • باتري قابل تعويض
  • صفحه‌نمايش دوم با ويژگي‌هاي متخصصدي

نقاط ضعف

  • رابط متخصصي با امكانات بسيار زياد كه باعث پيچيده شدن آن شده
  • باتري با شارژدهي متوسط
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات