مرجع متخصصين ايران
وي ۳۰، سومين نسل از خانواده‌ي موبايل‌هاي سري V ال‌جي است كه با محوريت ارائه‌ي تجربه‌ي چندرسانه‌اي بي‌بديل معرفي شده و آمده است تا رنگ‌ و بويي سينمايي به ويديوهاي موبايل ببخشد.
تبليغات

ال‌جي وي ۳۰ را مي‌توان بهترين نتيجه‌‌ي حاصل از تكرار چندباره‌ي فرايند آزمون‌وخطايي دانست كه كره‌اي‌ها طي چند سال اخير براي به‌دست‌آوردن جايگاهي درخور، در حوزه‌‌ي موبايل‌هاي هوشمند انجام مي‌دهند. سه سال پيش ال‌جي دركنار عرضه‌ي محصولات سري G به‌عنوان پرچم‌دار محصولات خود در حوزه‌ي موبايل‌هاي هوشمند، نخستين محصول از سري V را با نام ال‌جي وي ۱۰ و با تمركز بر قابليت‌هاي ويژه‌ي مالتي‌مديا، بدنه‌اي مقاوم با طراحي خاص و يك ويژگي نوآورانه، يعني اضافه‌ كردن نمايشگر دوم دركنار دوربين سلفي رونمايي و راهي بازار كرد.

با وجود آنكه مدت زيادي از عرضه‌ي نسل اول خانواده‌ي V‌ نمي‌گذرد و اين مجموعه از موبايل‌هاي هوشمند ال‌جي بسيار جوان و نوپا هستند؛ اما به‌سرعت توانسته است انديشه متخصصين متخصصان را به‌ خود جلب كند، به‌طوري كه به‌جرئت مي‌توان محصولات خانواده‌ي سري V را جذاب‌تر و چشم‌نوازتر از پرچم‌داران سري G ال‌جي دانست؛ البته در اين بين نبايد از نقش ال‌جي وي ۳۰ به‌عنوان يكي از عوامل اصلي در جلب توجهات به سمت موبايل‌هاي هوشمند سري V ال‌جي غافل شد. ال‌جي اين موبايل را نهم شهريور امسال و در جريان نمايشگاه بين‌المللي ايفا ۲۰۱۷ به جهانيان معرفي كرد.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30 / LG V30

نمايشگر بدون‌ حاشيه‌ي فول‌ويژن OLED، طراحي زيبا و چشم‌نواز، استفاده از بهترين ماژول‌هاي سخت‌افزاري دركنار همكاري با برندهاي نام‌آشنا و معتبري نظير B&O، همگي باعث شده‌اند وي ۳۰ به يك پرچم‌دار منحصربه‌فرد و تمام‌عيار در بازار موبايل‌هاي هوشمند تبديل شود. برخلاف جي ۶ كه از تراشه‌ي سال قبل كوالكام بهره مي‌بُرد، وي ۳۰ به جديدترين و قدرتمندترين تراشه‌ي حال حاضر اين شركت، يعني اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز شده است، صرف‌ انديشه متخصصين از قدرت سخت‌افزاري، شايد بتوان بارز‌ترين ويژگي‌ وي ۳۰ را بهره‌گيري از نمايشگر OLED دانست كه براي نخستين‌ بار پس از سري جي فلكس، در يكي از پرچم‌داران ال‌جي به‌ كار رفته است.

با تمامي تفاسير، آيا ال‌جي وي ۳۰ مي‌تواند جايگاه ال‌جي در موبايل‌هاي هوشمند را بهبود ببخشد؟ آيا مي‌تواند رقيبي شايسته براي رقباي قدرتمندي چون گلكسي نوت ۸ باشد؟ براي يافتن پاسخ براي چنين سؤالاتي، مطالعه جامع اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران از ال‌جي وي ۳۰ را از دست ندهيد. موبايل ال‌جي وي ۳۰ توسط دفتر ال‌جي در ايران دراختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفته است.

مطالعه ويديويي ال‌جي وي ۳۰

مشخصات متخصص

مشخصات متخصص ال‌جي وي ۳۰ در قياس با نسل‌هاي قبل

مشخصات/موبايل 

ال‌جي وي ۳۰

ال‌جي وي ۲۰

ال‌جي وي ۱۰

ال‌جي جي ۶

تراشه

اسنپدراگون ۸۳۵

اسنپدراگون ۸۲۰

اسنپدراگون ۸۰۸

اسنپدراگون ۸۲۱

سيستم‌عامل

اندرويد ۷.۱.۲

اندرويد ۷.۰

اندرويد ۵.۱.۱ قابل ارتقا به ۷.۰

اندرويد ۷.۰

رم

۴ گيگابايت

۴ گيگابايت

۴ گيگابايت

۴ گيگابايت

نمايشگر

۶ اينچ OLED

رزولوشن ۲۸۸۰×۱۴۴۰ پيكسل

۵.۷ اينچي IPS LCD

رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پيكسل

۵.۷ اينچي IPS LCD

رزولوشن ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پيكسل

۵.۷ اينچي IPS LCD

رزولوشن ۲۸۸۰×۱۴۴۰ پيكسل

محافظ نمايشگر

گوريلا گلس ۵

گوريلا گلس ۴

گوريلا گلس ۴

گوريلا گلس ۵

تراكم پيكسل نمايشگر

۵۳۷ پيكسل بر اينچ

۵۱۳ پيكسل بر اينچ

۵۱۵ پيكسل بر اينچ

۵۶۴ پيكسل بر اينچ

حافظه ذخيره‌سازي

۶۴/۱۲۸ گيگابايت

۳۲/۶۴ گيگابايت

۳۲/۶۴ گيگابايت

۳۲/۶۴/۱۲۸ گيگابايت

كارت حافظه

تا حداكثر ۲ ترابايت

تا حداكثر ۲۵۶ گيگابايت

تا حداكثر ۲۵۶ گيگابايت

تا حداكثر ۲۵۶ گيگابايت

دوربين اصلي

۱۳+۱۶ مگاپيكسل

ديافراگم f/1.6 و f/1.9

۱۶+۸ مگاپيكسل

ديافراگم f/1.8 و f/2.4

۱۶ مگاپيكسل

ديافراگم f/1.8

۱۳+۱۳ مگاپيكسل

ديافراگم f/1.8 و f/2.4

دوربين سلفي

۵ مگاپيكسل

ديافراگم f/2.2

۵ مگاپيكسل

ديافراگم f/1.9

۵ مگاپيكسل

ديافراگم f/2.2

۵ مگاپيكسل

ديافراگم f/2.2

حسگر اثر انگشت

دارد

دارد

دارد

دارد

نوع سيم‌كارت

نانوسيم

نانوسيم

نانوسيم

نانوسيم

ظرفيت باتري

۳۳۰۰ ميلي‌آمپرساعت

۳۲۰۰ ميلي‌آمپرساعت

۳۰۰۰ ميلي‌آمپرساعت

۳۳۰۰ ميلي‌آمپرساعت

وزن

 ۱۵۸ گرم

۱۷۴ گرم

۱۹۲ گرم

۱۶۳ گرم

ابعاد

۷.۴×۷۵.۴×۱۵۱.۷ ميلي‌متر

۷.۶×۷۸.۱×۱۵۹.۷ ميلي‌متر

۸.۶×۷۹.۳×۱۵۹.۶ ميلي‌‌متر

۷.۹×۷۱.۹×۱۴۸.۹ ميلي‌متر

طراحي

ال‌جي همواره نشان داده است كه براي طراحي يك موبايل هوشمند جديد، علاوه بر اينكه ترندهاي طراحي در جديدترين محصولات عرضه‌شده توسط رقبا را در انديشه متخصصين دارد، ايده‌هاي طراحي خود را نيز براي بهبود هرچه بيشتر محصولاتش به كار مي‌گيرد. درواقع ال‌جي موبايل‌هاي هوشمندش را نه با تقليد از رقبا، بلكه با اضافه كردن چاشني اختصاصي خود راهي بازار مي‌كند. كره‌اي‌ها در سال ۲۰۱۳ با رونمايي از جي ۲ بسياري را هيجان زده كردند. جي ۲ با وجود حذف كليد‌هاي فيزيكي از پنل جلويي و همچنين لبه‌ها، بسيار زيبا و چشم‌نواز به‌ انديشه متخصصين مي‌رسيد و به‌كارگيري جديدترين ماژول‌هاي سخت‌افزاري، آن را به يكي از بهترين پرچم‌داران موجود در بازار تبديل كرده بود؛ اما پس از جي ۲، ال‌جي نتوانست آنچنان كه بايد انديشه متخصصين منتقدان حوزه‌ي فناوري را به محصولات بعدي خود جلب كند؛ به‌طوري كه در مورد جي ۵، انتقادات از ال‌جي به بالاترين ميزان خود رسيد، چرا كه استفاده از طراحي ماژولار هرچند ايده‌اي جديد و جذاب بود، اما ظرفيت متخصص پايين و همچنين همراهي محدود از اين قابليت توسط ال‌جي و توسعه‌دهندگان لوازم جانبي باعث شد جي ۵ بيشتر رنگ و بوي شكست به خود بگيرد.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30 / LG V30

ال‌جي با جي ۶ نشان داد كه دوباره درصدد بازگشت به مسير اصلي است؛ چرا كه جي ۶ با بهره‌گيري از يك نمايشگر تمام‌صفحه يا همان FullVision بنابر تعريف ال‌جي، نشان داد كه همچنان قادر است موبايل خوش‌دست و زيبايي راهي بازار كند. شركت كره‌اي مورد مباحثه در سه سال اخير توليد سري جديدي از موبايل‌هاي هوشمند پرچم‌دار را با عنوان سري وي آغاز كرد كه در طراحي اين موبايل‌ها نگرش متفاوتي در دستور كار قرار گرفته بود. سري وي بيشتر با تكيه بر فاكتور‌هاي مقاومت فيزيكي بالا دركنار بهره‌گيري از آخرين ماژول‌هاي سخت‌افزاري راهي بازار مي‌شود و اتفاقا تاحدودي موفق شده است فروش پايين موبايل‌هاي سري جي را پوشش دهد.

پس از انتشار شايعات و اخبار فراوان در رابطه با وي ۳۰، ال‌جي در جريان برگزاري نمايشگاه ايفا ۲۰۱۷ و در شهر برلين نسل جديد موبايل هوشمند پرچم‌دار خود را با نام وي ۳۰ رونمايي كرد. برخلاف نسل‌هاي اول و دوم سري V، در ال‌جي وي ۳۰ خبري از نمايشگر دوم براي نشان دادن اعلان‌ها در بالاي صفحه‌‌نمايش اصلي نيست؛ اما اين بزرگ‌ترين تغييري نيست كه وي ۳۰ در مقايسه با نسل‌هاي پيشين به خود مي‌بيند؛ وي ۳۰ پس از جي فلكس و جي فلكس ۲، نخستين پرچم‌دار ال‌جي محسوب مي‌شود كه از نمايشگري با پنل OLED بهره مي‌برد.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30 / LG V30

كره‌اي‌ها وي ۳۰ را نيز همانند جي ۶ از تركيب شيشه‌ و فلز ساخته‌‌اند؛ ال‌جي براي بخش جلو و پشت پرچم‌دار جديد خود، پوشش شيشه‌اي گوريلا گلس ۵ را انتخاب كرده است؛ اين پنل‌هاي 2.5D به‌ لطف انحناي ملايمي كه در لبه‌هاي خود دارند؛ به‌خوبي دور تا دور فريم فلزي موبايل را فرا گرفته و با آن پيوند خورده‌اند؛ به‌طوري كه به‌سختي مي‌توان متوجه ناپيوستگي بين فلز و شيشه شد؛ اين موضوع علاوه‌ بر آنكه زيبايي چشم‌نوازي به وي ۳۰ بخشيده، در دست گرفتن پرچم‌دار جديد كره‌اي‌ها را نيز به تجربه‌اي لذت‌بخش بدل كرده است. در نهايت بايد خاطرنشان كنيم كه وي ۳۰ همانند تمام موبايل‌هاي شيشه‌اي ديگر مستعد جذب اثر انگشت است و بايد به‌صورت مداوم آن را با دستمال ميكروفايبر پاك كنيد.

ابعاد نمايشگر وي ۳۰ در مقايسه با نمونه‌ي به‌كاررفته در ال‌جي جي ۶، حدود ۰.۳ اينچ بزرگ‌تر شده و به ۶.۰ اينچ رسيده است؛ اما نمايشگر وي ۳۰ نسبت به جي ۶ حاشيه‌هاي باريك‌تري دارد. بدين ترتيب نمايشگر وي ۳۰ حدود ۸۱.۲ درصد از پنل جلوي موبايل را فرا گرفته است؛ درحالي‌كه نسبت نمايشگر به بدنه‌ي ال‌جي جي ۶ معادل ۷۸.۶ درصد بود. بزرگ‌تر شدن نمايشگر وي ۳۰ در مقايسه با جي ۶، به‌ مفهوم افزايش طول و عرض موبايل است؛ اما بزرگ‌تر شدن ابعاد وي ۳۰، به‌ويژه افزايش عرض آن باعث شده است اين موبايل بهتر از ساير موبايل‌هاي موجود در بازار در دست جا بگيرد و متخصص ترسي از سُر خوردن و سقوط موبايل نداشته باشد. يكي از مواردي كه در اولين موبايل‌هاي هوشمند با نمايشگر داراي نسبت تصوير ۱۸ به ۹ بيش‌ازپيش انديشه متخصصين هر متخصصي را به خود جلب مي‌كرد، باريك بودن عرض موبايل و طول زياد آن بود؛ اما در وي ۳۰ با وجود اينكه نمايشگر از نسبت تصوير ۱۸ به ۹ بهره مي‌برد، اين موضوع چندان برجسته نيست.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30 / LG V30
مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30 / LG V30
مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30 / LG V30
مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30 / LG V30

ال‌جي به تبعيت از الگوي طراحي خود در سال‌هاي گذشته، در وي ۳۰ نيز از اين قانون نانوشته كه به ترندي در دنياي موبايل‌هاي هوشمند تبديل شده است، تبعيت كرده و از اين‌ رو نمي‌توان كليد فيزيكي را در پنل جلويي اين موبايل مشاهده كرد. همچون جي ۶، حسگر اثر انگشت با كليد پاور يكپارچه شده و در پنل پشت موبايل جا گرفته است. ال‌جي براي يك‌دست‌ شدن طراحي موبايل همچون سامسونگ، حسگر اثر انگشت را دركنار دوربين دوگانه قرار نداده و آن را پايين دوربين تعبيه كرده است، از اين رو دسترسي به كليد پاور/حسگر اثر انگشت در پنل پشت موبايل به سهولت

نمايشگر

سرانجام ال‌جي استفاده از نمايشگر LCD را با رونمايي از پرچم‌دار جديد سري V كنار گذاشت. ال‌جي يكي از بزرگ‌ترين توليد‌كنندگان پنل‌ اولد در سايز بزرگ محسوب مي‌شود؛ بااين‌حال همواره فقدان يك نمايشگر با روشنايي زياد و رنگ مشكي عميق در پرچم‌داران اين شركت كره‌اي حس مي‌شد. جي ۶ به‌عنوان آخرين پرچم‌دار اين غول كره‌اي، با وجود بهبودهاي فراوان و بنيان‌گذاري نسبت تصوير ۱۸:۹، روشنايي بالايي ارائه نمي‌داد.

نمايشگرهاي اولد ال‌‌جي و نمونه‌هاي اولد ساخت سامسونگ كه بيشتر با نام سوپر امولد آن‌ها را مي‌شناسيم، تفاوت چنداني از انديشه متخصصين فرايند‌ي عملكرد ندارند. درعين‌حال آنچه اين دو را از هم متمايز مي‌كند بيشتر به روش‌هاي ساخت و مواد، ساب‌پيكسل‌ها، كاليبراسيون، مباحثه‌هاي نرم‌افزاري و مواردي از اين دست محدود مي‌شود. ‌تلاش‌هاي پيشين ال‌جي در بخش نمايشگرهاي اولد در موبايل‌هاي سري جي‌فلكس با موفقيت همراه نبود؛ اما به‌انديشه متخصصين مي‌رسد اين غول‌ كره‌اي با نمايشگر «P-OLED» جديدش، راه مبارزه با رقيب سنتي خود را يافته است.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30 / lg v30

نمايشگر ۶ اينچي وي ۳۰ با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ پيكسل خود،‌ تراكم ۵۳۷ پيكسل در اينچ به‌همراه دارد. نسبت تصوير نمايشگر وي ۳۰ همانند جي ۶ نسبت نامتعارف ۱۸:۹ يا همان ۲:۱ است. چنين نسبت تصويري علاوه بر داشتن برخي مزايا مانند فضاي بيشتر براي داشتن پنجره‌هاي بيشتر، معايبي همچون عدم سازگاري با برخي اپليكيشن‌ها را نيز به‌همراه دارد. استفاده از نسبت تصوير‌هاي اين‌چنيني در موبايل‌هاي كهكشاني جديد سامسونگ، طول موبايل را بيش از اندازه بزرگ كرده است؛ به‌طوري كه احساس مي‌كنيم بخش زيادي از موبايل خارج از دسترس ما قرار دارد. خوشبختانه استفاده از نمايشگر ۲:۱ و تركيب آن با زبان طراحي ال‌جي چنين حسي به ما منتقل نكرد. ناگفته نماند كه محتواي سازگار با چنين نسبت تصويري روزبه‌روز در حال افزايش است؛ اما در شرايط كنوني از محتوا نمي‌توان به‌عنوان عامل ترغيب‌كننده براي خريد يك موبايل با اين نسبت تصوير ياد كرد.

نمايشگر FullVision وي ۳۰ همانند جي ۶ از هر دو استاندارد HDR10 و دالبي ويژن همراهي مي‌كند. بد نيست بدانيد كه عملكرد دالبي ويژن (يا HDR) تنها در هنگام مشاهده‌ي محتواي انكودشده‌‌‌ي مخصوص آن‌ قابل مشاهده است. هنگامي كه فرد به مشاهده‌ي محتواي همراهي شده با اين استانداردها اقدام مي‌كند، به كمك پردازش متاديتاي محتوا، نور پس‌زمينه‌ي موبايل به نحوي كنترل مي‌شود كه بهترين رنگ‌ها، كنتراست و ايدئال‌ترين هايلايت‌ها نمايش داده شوند.

در وي ۳۰ خبري از نمايشگر ثانويه نيست و ال‌جي به اضافه كردن يك نوار شناور نرم‌افزاري اكتفا كرده است. بخش «App Scaling» همان چيزي است كه پيش از اين در جي ۶ ديده‌ايم و تفاوتي را شاهد نيستيم. خوشبختانه امكان تغيير رزولوشن نمايشگر نيز در وي ۳۰ وجود دارد و متخصص قادر به انتخاب سه رزولوشن مختلف در اين بخش خواهد بود و بخش «Comfort View» نيز كه براي استفاده از موبايل در محيط‌هاي تاريك تدارك ديده شده، نسبت به جي ۶ بهبود يافته و حالا به‌جاي محدود شدن به سه گزينه، با يك اسلايدر قابل تنظيم است؛ همچنين امكان زمان‌بندي براي فعال‌سازي اين قابليت به رابط متخصصي اضافه شده است.

مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي ال جي وي 30

در مباحثه‌ نمايش رنگ‌ها وي ۳۰ انديشه متخصصين ما را به خود جلب كرد، تصاوير در اين نمايشگر به لطف بازگشت ال‌جي به دنياي اولدهاي موبايل، بسيار زنده و شاداب هستند و خبري از اشباع زياد در آن‌ها نيست. بخش «Screen Color» در تنظيمات نمايشگر، ۵ حالت كلي براي پروفايل رنگ‌ها دراختيار متخصص قرار مي‌دهد. تنظيمات به‌صورت پيش‌فرض روي حالت «Normal» قرار دارد؛ سه پروفايل هم در اين بخش براي نمايش ويدئو، عكس و صفحات وب در انديشه متخصصين گرفته شده است. البته گزينه‌ي «Custom» نيز در اين بخش براي تنظيم دستي دماي رنگ و سطح هر يك از رنگ‌هاي اصلي دراختيار متخصص قرار دارد.

روشنايي نمايشگر

White, 0%

Black, 100%, Manual

White, 100%, Manual

Black, 100% Auto

White, 100%, Auto

Max Native Contrast

V30

3.71

0

591

0

706

Galaxy note 8

2.85

0

738

0

1074

OnePlus 5

2.4

0

639

0

640

Xperia XZ Premium

3.87

1.38

411

1.55

414

298

Galaxy S8 Plus

2.39

0

698

0

1119

iPhone 7 Plus

1.53

1.81

553

2.21

647

305

LG G6

2.51

0.68

349

0.82

389

513

Huawei P10

1.73

3.57

532

3.50

531

152

HTC U11

4.68

3.18

395

3.97

515

130

كيفيت نمايش رنگ‌ها با تغيير زاويه‌ي ديد به نمايشگر، افت چنداني نمي‌كند. رنگ مشكي در تصاوير، همان‌ چيزي است كه از يك نمايشگر اولد انتظار داريم. استفاده از نمايشگر در زير نور خورشيد به لطف روشنايي بالاي آن با اشكال خاصي روبه‌رو نيست؛ بااين‌حال رقباي سامسونگي در اين بخش عملكرد بهتري از خود نشان داده‌اند. نمايشگر وي ۳۰ از مطالعه‌هاي مربوط به روشنايي نمايشگر سربلند بيرون آمد و روشنايي حداكثري ۷۰۶ نيت را در حالت تنظيم خودكار به‌نام خود ثبت كرد. وي ۳۰ در آزمايش حداقل روشنايي به خوبي بخش قبل عمل نكرد و عدد ۳.۷۱ نيت را به ثبت رساند؛ اين عدد به‌عنوان معياري براي استفاده از موبايل در محيط‌هاي تاريك به كار مي‌رود.

اسپيكر و قابليت‌هاي صوتي

ال‌جي همواره به كيفيت صدا در پرچم‌داران سري V توجه داشته است؛ به‌طوري كه آخرين ساخته‌ي اين شركت كره‌اي از انديشه متخصصين تجربه‌ي صوتي، نمونه‌اي كم‌نظير در دنياي تلفن‌هاي هوشمند محسوب مي‌شود. استفاده از مبدل ديجيتال به آنالوگ چهارگانه‌، همكاري با B&O Play و هدفون‌هاي عالي، وي ۳۰ را در جايگاهي بالاتر نسبت به رقبا قرار داده است. ال‌جي وي ۳۰ به لطف مبدل ديجيتال به آنالوگ با مدل SABRE ES9218P كه توسط ESS توسعه داده شده، قادر به ارائه‌ي صداي ۳۲ بيت و ۱۹۲ كيلوهرتز است؛ درحالي‌كه رقبا در بهترين شرايط از صداي رزولوشن بالاي ۲۴ بيت همراهي مي‌كنند. ال‌جي بهترين و جديدترين مبدل ديجيتال به آنالوگ (DAC) را جايگزين نمونه‌ي چهارگانه‌ي وي ۲۰ كرده است.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30 / lg v30

پيش از معرفي و مطالعه نكات مثبت بخش صوتي در وي ۳۰ بايد به فقدان اسپيكرهاي استريو در آن اشاره كرد. با ورود موبايل‌‌ها به دنياي طراحي‌هاي بدون حاشيه،‌ هر روز بيش از گذشته شاهد فقدان اين نوع اسپيكرها در موبايل‌ها هستيم. تك اسپيكر موبايل در لبه‌ي پاييني آن و دركنار درگاه USB نوع C قرار دارد و حجم صداي مناسبي ارائه نمي‌دهد. حجم صداي ارائه‌شده توسط وي ۳۰ همانند كهكشاني جديد كره‌اي‌ها يعني نوت ۸ در حد اندازه‌ي يك پرچم‌دار تمام‌عيار نيست. كيفيت صداي خروجي اين اسپيكر نسبت به وضعيت حجم صداي آن در شرايط بهتري قرار دارد و مي‌توان آن را قابل‌ قبول توصيف كرد. دو غول كره‌اي ال‌جي و سامسونگ در بخش اسپيكر پرچم‌داران جديدشان ضعيف عمل كردند.

ال‌جي وي ۳۰ اولين موبايل هوشمندي محسوب مي‌شود كه از MQA (Master Quality Authenticated) همراهي مي‌كند، ال‌جي معتقد است اين كُدك به لطف صداي با رزولوشن و فشرده‌سازي بالا، آينده‌ي استريم موسيقي را رقم خواهد زد. ويژگي‌هاي وي ۳۰ تنها به بخش پخش صدا ختم نمي‌شود و اين موبايل يكي از بهترين نمونه‌هاي بازار براي ضبط صدا است؛ به كمك اپليكيشن «HD Audio Recorder» مي‌توان بهترين صدا را بسته به محيط و به‌صورت 24bit/192kHz ضبط كرد. متخصص علاوه‌ بر امكان ذخيره‌ي صدا با فرمت FLAC قادر به تنظيم دستي بسياري از موارد براي ثبت صداي شفاف است.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30 / LG V30

مبدل ديجيتال به آنالوگ وي ۳۰ اين موبايل را قادر به كنترل دقيق سيگنال‌هاي صداي راست و چپ مي‌كند و نرخ ديستورشن صدا را به زير ۰.۰۰۰۲ درصد كاهش مي‌دهد. ال‌جي با استفاده از اين DAC جديد، صداي خروجي را تا جاي ممكن به منبع واقعي نزديك كرده است. علاوه بر ۳۲ بيتي بودن خروجي صدا در وي ۳۰، مبدل چهارگانه‌ي آن دو ويژگي فيلترهاي ديجيتال و تنظيمات صداي از پيش‌ تعيين‌شده را براي متخصص به ارمغان مي‌آورد. فيلترهاي ديجيتال در نهايت به كاهش ديستورشن در سيگنال‌‌هاي صدا و ارائه‌ي صداي شفاف در شرايط مختلف منجر خواهند شد. بخش «Sound Preset» كه شامل ۵ حالت مختلف مي‌شود، صدايي گوش‌نواز بسته به نوع موسيقي و سليقه‌ي شما ارائه خواهد داد. امكان استفاده از هدفون‌هاي با امپدانس بالا، نويز پايين در صداي خروجي و جزئيات بالاتر صدا از جمله مهم‌ترين ويژگي‌هاي صوتي وي ۳۰ هستند.

مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي ال جي وي 30

تجربه‌ي صوتي ما در زمان مطالعه وي ۳۰ در يك كلام عالي و بدون نقص بود؛ به‌طوري كه اين موبايل را مي‌توان نمونه‌اي بي‌نظير در بخش صدا دانست. صداي شفاف در‌آميخته با جزئيات بالا، تجربه‌اي حرفه‌اي و فراتر از انتظار در اختيارتان خواهد گذاشت. همكاري ال‌جي با B&O Play تنها به بهينه‌سازي صوتي خلاصه نشده و هدفون‌هاي باكيفيت اين برند خوش‌نام در صنعت موسيقي در جعبه‌ي موبايل تعبيه شده است. متأسفانه به دليل فقدان اين هدفون‌ها در نمونه‌ي مورد مطالعه توسط اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، قادر به ارزيابي ‌كيفيت آن‌ها نبوديم. به‌جرئت مي‌توان تجربه‌ي صوتي وي ۳۰ را بهترين نمونه‌ي ديده شده در يك موبايل هوشمند دانست؛ پس اگر به‌دنبال يك موبايل تمام‌عيار در بخش صوتي هستيد، وي ۳۰ بهترين انتخاب در شرايط كنوني خواهد بود.

رابط متخصصي

مدل سال گذشته‌ي سري وي، يعني وي ۲۰، اولين موبايل هوشمندي بود كه با اندرويد ۷.۰ وارد بازار شد؛ اما ال‌جي نتوانست اين سنت را در مورد وي ۳۰ هم حفظ كند. با وجود اينكه تقريبا يك ماه از معرفي اندرويد ۸.۰ يا اوريو مي‌گذرد، وي ۳۰ با همان اندرويد نوقا، ولي نسخه‌ي ۷.۱.۲ به بازار عرضه مي‌شود؛ البته‌ باتوجه‌به سابقه‌ي خوب ال‌جي در انتشار به‌روزرساني‌هاي سيستم‌عامل براي موبايل‌هاي پرچم‌دارش، مي‌توان مطمئن بود كه وي ۳۰ جزو اولين موبايل‌هاي اندرويد خواهد بود كه به‌روزرساني اندرويد ۸.۰ را دريافت مي‌كند؛ اين موضوع، به احتمال زياد تا پايان سال جاري ميلادي اتفاق مي‌افتد. البته لازم است بدانيد كه وي ۳۰، به جديدترين بسته‌ي امنيتي اندرويد تا زمان انتشار موبايل (يكم سپتامبر) مجهز شده است؛ اين يعني ازلحاظ حفره‌هاي امنيتي و اشكالات نرم‌افزاري، خيالتان از بابت كار با وي ۳۰ راحت خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30 / LG V30

اكثر پرچم‌داران گذشته‌ي ال‌جي، از قابليت «نمايشگر همواره روشن» يا همان Always-On بهره مي‌برند. اين قابليت، هنگامي كه نمايشگر موبايل خاموش باشد، يك سري اطلاعات مهم مثل ساعت، تماس‌هاي از دست رفته و پيغام‌هاي جديد را روي بخشي از نمايشگر موبايل نشان مي‌دهد. ازلحاظ تئوري، اين موضوع نبايد تأثير زيادي بر مصرف باتري داشته باشد؛ ولي چون ساختار صفحات LCD به‌گونه‌اي است كه حتي براي نشان دادن متني در قسمت كوچكي از آن، بايد تمام صفحه روشن شود؛ حالا كه وي ۳۰ از نمايشگر اولد استفاده مي‌كند، اين موضوع به‌طور كامل حل شده است. در نمايشگر وي ۳۰، فقط تعداد محدودي پيكسل براي نشان دادن ساعت و اعلان‌ها روشن مي‌شود و باتري خيلي كمي مصرف مي‌شود. امكانات زيادي براي تغيير ظاهر و محتواي اين بخش وجود دارد كه مي‌توانيد آن‌ها را در بخش تنظيمات نمايشگر موبايل تغيير دهيد.

مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي ال جي وي 30

همان‌طور كه پيش از اين گفتيم، يكي از مهم‌ترين تغييرات ايجادشده در وي ۳۰ در مقايسه با مدل‌هاي سال‌هاي گذشته، حذف نمايشگر دوم است؛ اما كارايي اين نمايشگر به‌طور كامل از بين نرفته، فقط از حالت سخت‌افزاري به حالت نرم‌افزاري تبديل شده است؛ يعني همان صفحه‌نمايش دوم (كه نواري باريك بود) در قالب يك قابليت نرم‌افزاري جديد به‌نام «نوار شناور» (Floating Bar) وجود دارد. اين نوار رفتاري مثل نوار مربوط به لبه‌ي خميده در پرچم‌داران سامسونگ دارد و از لبه‌ي نمايشگر، دردسترس است. اين نوار كه با يك لمس باز مي‌شود، مي‌تواند حداكثر چهار لايه داشته باشد كه ازطريق تنظيمات آن، فعال يا غيرفعال مي‌شوند. اين چهار لايه شامل اپليكيشن‌هاي پركاربرد، تماس‌هاي پركاربرد، كنترل پخش‌كننده‌ي موسيقي و ثبت اسكرين‌شات مي‌شوند. در لايه‌ي آخر كه قابليت‌هاي مربوط به ثبت اسكرين‌شات وجود دارد، قابليتي براي ثبت تصاوير GIF تعبيه شده است كه با فعال كردن آن، مي‌توان براي چند ثانيه از عملكرد بخشي از نمايشگر موبايل فيلم گرفت و آن را در قالب يك فايل GIF ذخيره كرد. در انديشه متخصصين داشته باشيد كه مي‌توانيد ميان‌بر مربوط به اين نوار را در هر قسمتي از لبه‌هاي چپ و راست نمايشگر كه تمايل داشته باشيد، قرار دهيد. درست مثل نوار مربوط به لبه در موبايل‌هاي سامسونگ، نوار شناور ال‌جي هم يك امكان متخصصدي و مفيد محسوب مي‌شود كه نياز شما را براي خارج شدن از برنامه‌هاي در حال اجرا كم مي‌كند.

صرف‌انديشه متخصصين از نوار شناور، رابط متخصصي وي ۳۰، يكي از تميزترين و برترين رابط‌هاي متخصصي در موبايل‌هاي اندرويد محسوب مي‌شود. محيط رابط متخصصي بي‌نهايت سريع است و در مدت‌زماني‌كه اين موبايل دراختيار ما بود، هيچ‌گونه مكث يا كاهش سرعتي مشاهده نكرديم؛ مشخصه‌ي مثبتي كه در دنياي موبايل‌هاي اندرويدي تنها در مواردي خاص مثل موبايل‌هاي اچ‌تي‌سي يافت مي‌شود. علاوه‌ بر عملكرد، تعداد قابليت‌هاي مربوط به شخصي‌سازي محيط رابط متخصصي هم بسيار زياد است؛ از تغيير فونت و ظاهر آيكون‌ها گرفته تا پوسته‌هاي جديد، اين امكان را به شما مي‌دهد كه ظاهر رابط متخصصي را به هر شكل و شمايلي كه دوست داشتيد، شخصي‌سازي كنيد. در ضمن، پوسته‌اي به‌نام High Contrast وجود دارد كه كل رابط متخصصي را از حالت سفيد و روشن، به حالت تيره و مشكي تبديل مي‌كند. صرف از انديشه متخصصين اينكه اين حالت تأثير كمتري در خستگي چشم دارد، مي‌تواند مصرف انرژي نمايشگر را به لطف استفاده از فناوري اولد، به طرز چشمگيري كاهش دهد.

مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي ال جي وي 30

يكي از گروه‌هاي هدف مهم در بازار فبلت‌ها، دوست‌داران بازي‌ با موبايل‌ها هستند، ال‌جي به همين منظور بخشي به‌نام «Gaming» در تنظيمات موبايل گنجانده است. متخصصان وي ۳۰ به لطف اين بخش قادر به تغيير روزلوشن بازي‌ها و نرخ فريم هستند؛ براي هر يك از اين موارد سه نوع تنظيم دردسترس است و امكان شخصي‌سازي آن براي هر بازي وجود دارد. قابليت «Game tools» نيز در زمان بازي، آيكوني به سمت چپ كليدهاي ناوبري اندرويد اضافه مي‌كند كه به كمك آن علاوه بر اسكرين‌شات گرفتن از صفحه، مي‌توان به تنظيمات اپ‌اسكيلينگ و گرافيك بازي دسترسي داشت.

مرجع متخصصين ايران رابط متخصصي ال جي وي 30

يكي ديگر از بخش‌هاي نرم‌افزاري ال‌جي كه تغييرات زيادي در وي ۳۰ داشته است، قسمت مربوط به امنيت موبايل محسوب مي‌شود. به جز حسگر اثر انگشت، دو قابليت جديد ديگر به‌نام‌هاي «تشخيص چهره» و «تشخيص صوت» به وي ۳۰ اضافه شده است. اين دو قابليت، همان‌طور كه نامشان نشان مي‌دهد، از صورت و صداي شما براي بازكردن قفل موبايل استفاده مي‌كنند. اگر دركنار اثر انگشت، صدا و چهره‌ي خود را هم در موبايل ثبت كنيد، مي‌توانيد در شرايط مختلف، استفاده‌ي راحت‌تري از آن داشته باشيد. تصور كنيد كه يك روز سرد زمستاني، در يك مكان پرسروصدا و زماني‌كه دستكش به‌ دست داريد، بخواهيد موبايل خود را باز كنيد؛ در اين حالت، قابليت تشخيص چهره به كارتان مي‌آيد تا در كسري از ثانيه، از موبايل استفاده كنيد. حال، شرايط ديگري را در انديشه متخصصين بگيريد كه در طول شب، هنگامي كه چراغ اتاقتان خاموش است و دنبال موبايل خود هستيد؛ كافي است فرمان صوتي تعريف‌شده، مثل «وي ۳۰ روشن شو!» را بگوييد تا نمايشگر موبايل‌تان روشن شود. حالت ديگري هم با نام Knock Code وجود دارد كه البته مورد جديدي نيست و چند سالي است كه در تمام موبايل‌هاي ال‌جي وجود دارد. با فعال كردن اين قابليت مي‌توان با ضربه‌ زدن به نمايشگر در قسمت‌هاي مشخص، آن را فعال كرد.

ال‌جي وي ۳۰ به‌صورت پيش‌فرض به گوگل اسيستنت مجهز شده است. اين دستيار صوتي با نگه داشتن دكمه‌ي هوم فعال مي‌شود و مي‌تواند انواع و اقسام دستورها را به كمك فرمان‌هاي صوتي اجرا كند. مثل پرچم‌داران سال‌هاي پيش، وي ۳۰ هم بخشي به‌نام Smart Settings دارد كه مي‌تواند باتوجه‌به مكان متخصص (منزل، محل كار و ...)، تنظيمات خاصي مثل واي-فاي و بلوتوث را فعال و غيرفعال كند. در نهايت، كه ال‌جي وي ۳۰ به‌صورت كامل از زبان فارسي همراهي مي‌كند.

دوربين

ال‌جي وي ۳۰ همچون تمام موبايل‌هاي هوشمندي كه اخيرا راهي بازار مي‌شوند از دوربين دوگانه بهره مي‌برد. دوربين دوگانه‌ي وي ۳۰ شامل يك حسگر ۱۶ مگاپيكسلي براي دوربين اصلي و يك حسگر ۱۳ مگاپيكسلي براي دوربين دوم است كه اين دوربين براي ثبت تصاوير وايد تعبيه شده است. حسگر ۱۶ مگاپيكسلي مورد استفاده در وي ۳۰ از ديافراگم f/1.6 بهره مي‌برد. همچنين سايز هر پيكسل در اين دوربين يك ميكرومتر اعلام شده است. از ويژگي‌هاي دوربين اصلي وي ۳۰ بايد به بهره‌گيري از لرزش‌گير اپتيكال سه محوره دركنار سيستم فوكوس خودكار تشخيص فاز و ليزري اشاره كرد. اين دوربين از HDR و قابليت تشخيص چهره نيز همراهي مي‌كند. ال‌جي براي دوربين دوم وي ۳۰ با حسگر ۱۳ مگاپيكسلي، يك لنز وايد با f/1.9 در انديشه متخصصين گرفته است. كره‌اي‌ها تقريبا حسگر دوم مورد استفاده در دوربين دوگانه‌ي خود را تغييري نداده و از همان حسگر دوربين دوگانه‌ي ال‌جي جي ۶ استفاده كرده‌اند. دوربين دوم ال‌جي وي ۳۰ از وجود سيستم فوكوس خودكار و لرزش‌گير اپتيكال بي‌بهره است.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30 / LG V30

يكي از خبرسازترين موارد در خصوص ال‌جي وي ۳۰، بهره‌گيري آن از لنزي با عدسي‌هاي شيشه‌اي دركنار ديافراگم f/1.6 دوربين اصلي است كه به عملكرد خوب اين دوربين در محيط‌هاي كم‌نور كمك بسياري مي‌كند. وي ۳۰ اولين موبايل‌ هوشمندي است كه از وجود لنزي با ديافراگم f/1.6 بهره مي‌برد. اطلاعات ارائه‌شده توسط ال‌جي نشان از اين دارند كه وي ۳۰ به مدد ديافراگم باز و عدسي‌هاي شيشه‌اي مورد استفاده در لنز، قادر است تا ۲۵ درصد نور بيشتري  در مقايسه با لنزي با ديافراگم f/1.8 به حسگر بتاباند. ال‌جي اعلام كرده است كه با اصلاح الگوريتم‌هاي پردازش تصوير، ميزان اعوجاج در تصاويري كه با استفاده از دوربين داراي لنز وايد ثبت مي‌شود در مقايسه با ال‌جي جي ۶ بسيار كاهش پيدا كرده است.

ال‌جي قابليت‌هاي نرم‌افزاري متعددي براي اپليكيشن دوربين وي ۳۰ در انديشه متخصصين گرفته است كه از جمله‌ي آن‌ها به مواردي همچون مدهاي مختلف براي عكاسي اشاره كرد. زماني‌كه اپليكيشن دوربين را اجرا مي‌كنيد، در نوار بالايي موبايل پنج آيكون نمايش داده مي‌شود كه از راست به چپ، شامل فعال و غيرفعال كردن فلش، سوئيچ كردن بين دوربين اصلي و سلفي، نمايش افكت‌هاي تصويري، مدهاي مختلف و بخش تنظيمات هستند. هرچند در هر دو دوربين پشتي ال‌جي مي‌توان از قابليت HDR در زمان ثبت تصاوير استفاده كرد؛ اما اين سيستم در دوربين اصلي عملكرد بسيار بهتري دارد؛ چرا كه عكاسي در محيط‌هاي پرنور با فعال بودن HDR نتيجه‌اي بهتري دارد، حال آنكه در زمان استفاده از دوربين مجهز به لنز وايد، برخي از جزئيات در تصوير در اثر نور حذف مي‌شوند.

در وي ۳۰ مدهاي مختلفي براي عكاسي و فيلم‌برداري پيش‌بيني شده است كه شماري از آن‌ها مخصوص وي ۳۰ هستند؛ براي مثال مي‌توان به حالت Cine Video اشاره كرد. با استفاده از افكت‌هاي موجود در حالت Cine Video مي‌توان ويديوهايي ثبت كرد كه حال و هواي فيلم‌هاي سينمايي را داشته باشند. يكي ديگر از ويژگي‌هاي جلب وي ۳۰، در قسمت تنظيمات دستي دوربين نهفته است. در صورتي كه در مدهاي مختلف عكاسي وي ۳۰ حالت Manual يا دستي انتخاب شود، امكاني با عنوان گرفي (Graphy) دراختيار متخصص قرار مي‌گيرد كه در صورت عدم آشنايي با تنظيمات دستي براي عكاسي در حالت‌هاي مختلف، مي‌توان از آن استفاده كرد.

در گرفي نمونه‌هاي مختلفي پيش‌بيني شده است كه متخصص مي‌تواند نزديك‌ترين گزينه را براساس فاكتورهاي محيطي كه مي‌خواهد از آن عكاسي كند، انتخاب كند و درنتيجه تنظيمات دستي اعمال مي‌شوند تا بهترين خروجي ممكن در حالت عكاسي با استفاده از تنظيمات دستي به ارمغان آيد؛ البته بايد به اين نكته اشاره كنيم كه در زمان عكاسي بايد دقت زيادي در انتخاب نزديك‌ترين گزينه‌ي ممكن به خرج داد؛ چرا كه انتخاب اشتباه نتيجه‌اي جز تاريك شدن يا روشن شدن بيش از حد تصوير ندارد. به‌طور حتم با استفاده‌ي بيشتر از اين ويژگي مي‌توان بهترين گزينه‌ها را براي انتخاب در حالت‌هاي مختلف انتخاب كرد.

در لبه‌‌‌ي سمت راست كادر دوربين در حالتي كه دوربين به‌صورت عمودي قرار دارد يا در لبه‌ي بالاي اين كادر در حالتي كه دوربين به‌صورت افقي قرار گرفته است، مي‌توان دو آيكون مربوط به سويچ كردن بين دوربين وايد و استاندارد را مشاهده كرد. البته اين تنها راه سويچ كردن بين دو دوربين نيست و با استفاده از كليد شاتر و اخبار تخصصي كردن نيز مي‌توان بين دو دوربين سويچ كرد. در صورتي كه دوربين دوم مجهز به لنز وايد را انتخاب كنيم و سپس انگشت خود را روي كليد شاتر قرار دهيم و آن را به سمت راست براي اخبار تخصصي كردن بكشيم، بزرگ‌نمايي آغاز مي‌شود و زماني‌كه تصوير اخبار تخصصي شده به اندازه‌ي تصوير حسگر استاندارد برسد، دوربين سويچ مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30 / LG V30

ال‌جي در دوربين سلفي وي ۳۰ از يك دوربين با حسگر ۵ مگاپيكسلي بهره مي‌برد. سايز هر پيكسل در حسگر ۱/۵ اينچي، ۱.۱۲ ميكرومتر است. دوربين سلفي وي ۳۰ همچون دوربين پشتي، مدهاي مختلفي براي عكاسي دراختيار متخصص قرار مي‌دهد. همچون دوربين پشتي، در دوربين سلفي مي‌توان براي ثبت تصاوير سلفي انفرادي يا جمعي، زاويه‌ي ديد دوربين را تغيير داد؛ به‌طوري كه اين ويژگي نيز ازطريق آيكون‌هايي كه دقيقا در همان مكان سويچ كردن بين دوربين وايد و دوربين استاندارد قرار گرفته، دردسترس است.

دوربين وي ۳۰ قادر است ويديوهايي با رزولوشن 2160p با نرخ ۳۰ فريم‌ بر ثانيه ثبت كند. نرخ ويدئو‌هاي HD و فول‌ HD ثبت‌شده توسط ال‌جي وي ۳۰، حداكثر ۶۰ فريم‌بر‌ثانيه است؛ اما بايد خاطرنشان كنيم كه لرزش‌گير اپتيكال تصوير تنها در ويديوهاي Full HD با نرخ ۳۰ فريم‌بر ثانيه دردسترس است و در حالت‌هاي Full HD ۶۰ فريم‌برثانيه و 4K با نرخ ۳۰‌ فريم‌برثانيه، استفاده از اين قابليت ممكن نيست. در پايان بايد به اين نكته اشاره كنيم كه وي ۳۰ يك موبايل خوب براي افرادي است كه تمايل دارند با استفاده از موبايل به ثبت تصاوير ويديويي و همچنين عكس‌هاي ديدني بپردازند. هرچند دوربين دوگانه وي ۳۰ فاقد قابليت بوكه براي ثبت تصاوير پرتره با پس‌زمينه‌ي مات شده است، اما ويژگي‌هاي ديگري دارد كه آن را به يكي از بهترين‌هاي بازار تبديل مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران نمونه عكس ال جي وي 30
مرجع متخصصين ايران نمونه عكس ال جي وي 30
مرجع متخصصين ايران نمونه عكس ال جي وي 30
مرجع متخصصين ايران نمونه عكس ال جي وي 30
مرجع متخصصين ايران نمونه عكس ال جي وي 30
مرجع متخصصين ايران نمونه عكس ال جي وي 30
مرجع متخصصين ايران نمونه عكس ال جي وي 30
مرجع متخصصين ايران نمونه عكس ال جي وي 30
مرجع متخصصين ايران نمونه عكس ال جي وي 30
مرجع متخصصين ايران نمونه عكس ال جي وي 30
مرجع متخصصين ايران نمونه عكس ال جي وي 30
مرجع متخصصين ايران نمونه عكس ال جي وي 30

بازده و عملكرد

ال‌جي كه پرچم‌دار نيمه‌ي اول سال ۲۰۱۷ خود را به اسنپدراگون ۸۲۱ (تراشه‌ي بالارده‌ي سال قبل) مجهز كرده بود، براي نيمه‌ي دوم سال، محصولي تمام‌عيار و توانمند آماده كرده است؛ وي ۳۰ از قدرتمندترين سخت‌افزار حال حاضر دنياي موبايل‌هاي هوشمند بهره مي‌برد. كره‌اي‌ها براي اين موبايل پردازنده‌ي هشت هسته‌اي اسنپدراگون ۸۳۵ و حافظه‌ي رم ۴ گيگابايتي از نوع LPDDR4x در انديشه متخصصين گرفته‌اند و آن را در دو نسخه با نام‌هاي وي ۳۰ و وي ۳۰ پلاس روانه‌ي بازار خواهند كرد.

وجه تمايز دو نسخه‌ي يادشده تنها در ميزان حافظه‌ي ذخيره‌سازي آن‌ها است؛ به‌طوري كه نسخه‌ي استاندارد از ۶۴ گيگابايت و نسخه‌ي پلاس از ۱۲۸ گيگابايت حافظه‌ي ذخيره‌سازي بهره مي‌برد. رابط فلش هر دو نسخه از نوع UFS 2.1 است و ال‌جي امكان ارتقا حافظه‌ي ذخيره‌سازي آن‌ها را ازطريق درگاه كارت حافظه‌ي ميكرو‌اس‌دي و تا سقف ۲ ترابايت فراهم كرده است كه البته اين عدد كمي جنبه‌ي تبليغاتي دارد؛ چرا كه عنوان «بيشترين ظرفيت در فرمت كارت‌هاي حافظه» به كارتي از شركت سن‌ديسك تعلق دارد كه در نمايشگاه ايفا ۲۰۱۷ و با برچسب ارزشي ۲۵۰ دلاري معرفي شد.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30 / LG V30

اسنپدراگون ۸۳۵ نخستين تراشه‌ي ۱۰ نانومتري كوالكام است كه توسط سامسونگ و با فرايند ۱۰ نانومتري LPE FinFET توليد مي‌شود. اين تراشه‌ي هشت هسته‌اي و ۶۴ بيتي كه در تاريخ ۲۷ آبان ۱۳۹۵ و به‌عنوان جانشيني براي تراشه‌ي اسنپدراگون ۸۲۱ معرفي شد، طبق ادعاي كوالكام، نسبت به گذشته ۳۵ درصد كوچك‌تر شده است و ۲۵ درصد انرژي كمتري مصرف مي‌كند.

مشخصات تراشه‌‌ي ال‌جي وي ۳۰ با ساير تراشه‌هاي بالارده

مشخصات / تراشه

اسنپدراگون ۸۳۵

اسنپدراگون ۸۲۱

اكسينوس ۸۸۹۵

اكسينسوس ۸۸۹۰

پردازنده

۴ هسته‌ي Kryo 280 با فركانس ۲.۴۵ گيگاهرتز

۴ هسته‌ي پردازشي Kryo 280 با فركانس ۱.۹ گيگاهرتز

۲ هسته‌ي Kryo با فركانس ۲.۱۵ گيگاهرتز

۲ هسته‌ي پردازشي Kryo با فركانس ۱.۵۹۳ گيگاهرتز

۴ هسته‌ي اكسينوس M2 با فركانس ۲.۳۱۴ گيگاهرتز

۴ هسته‌ي پردازشي Cortex-A53 با فركانس ۱.۶۹ گيگاهرتز

۴ هسته‌ي اكسينوس M1 با فركانس ۲.۳ و ۲.۶ گيگاهرتز

۴ هسته‌ي پردازشي Cortex-A53 با فركانس ۱.۶ گيگاهرتز

جي‌پي‌يو

Adreno 540

۷۱۰ مگاهرتز

Adreno 530

۶۲۴ مگاهرتز

Mali G71MP20

Mali T880MP12

۶۵۰ مگاهرتز

كنترلر حافظه

LPDDR4X

LPDDR4

LPDDR4X

LPDDR4

حافظه‌ي ذخيره‌سازي

eMMC 5.1, UFS 2.1

eMMC 5.1, UFS 2.0

eMMC 5.1, UFS 2.1

eMMC 5.1, UFS 2.0

مودم

Down: LTE Cat16

Up: LTE Cat13

Down: LTE Cat13

Up: LTE Cat12

Down: LTE Cat16

Up: LTE Cat13

Down: LTE Cat12

Up: LTE Cat13

ISP

۳۲ مگاپيكسل تكي

۱۶ مگاپيكسل دوگانه

۲۸ مگاپيكسل تكي

دوربين عقب: ۲۸ مگاپيكسل

دوربين جلو: ۲۸ مگاپيكسل

دوربين عقب: ۲۴ مگاپيكسل

دوربين جلو: ۱۳ مگاپيكسل

فرايند توليد

۱۰ نانومتري FinFET

۱۴ نانومتري FinFET

۱۰ نانومتري FinFET

۱۴ نانومتري FinFET

هسته‌‌هاي پردازشي اسنپدراگون ۸۳۵ از ريزمعماري اختصاصي كوالكام موسوم به Kryo 280 بهره مي‌برند كه با استفاده از مجموعه‌ي دستورالعمل معماري (ISA) آرم ARMv8-A توسعه‌ داده شده‌اند و در قالب يك كلاستر ۴ هسته‌اي قدرتمند (ARM Cortex A73 سفارشي‌سازي‌ شده) با فركانس كاري ۲.۴۵ گيگاهرتز و يك كلاستر ۴ هسته‌اي كم‌مصرف (ARM Cortex A53) با فركانس ۱.۹ گيگاهرتز، پردازنده‌ي مركزي (CPU) تراشه‌ي اسنپدراگون ۸۳۵ را تشكيل مي‌دهند.

واحد پردازش گرافيكي اين تراشه، نمونه‌ي ۷۱۰ مگاهرتزي آدرنو ۵۴۰ است كه توسط كوالكام و برمبناي معماري بهينه‌شده‌ي آدرنو ۵۳۰ توسعه داده مي‌شود و به لطف فرايند توليد ۱۰ نانومتري خود، نسبت به گذشته پايداري حرارتي بيشتري دارد. اين GPU توان محاسباتي ۵۶۷ گيگافلاپس ارائه مي‌دهد، ۲۵۶ واحد محاسبه و منطق (ALU) در آن گنجانده شده است و از جزوه رايگانخانه‌‌‌هاي OpenGL ES 3.2 ،OpenCL 2.0 ،DirectX 12 و Vulkan‌ همراهي مي‌كند. طبق ادعاي كوالكام، اين GPU نسبت به گذشته ۲۵ درصد سريع‌تر در رندر گرافيكي عمل مي‌كند و ۶۰ برابر رنگ‌هاي بيشتري را به نمايش مي‌گذارد.

كوالكام مودم LTE اختصاصي خود موسوم به Snapdragon X16 را براي اسنپدراگون ۸۳۵ در انديشه متخصصين گرفته است كه توانايي دستيابي به‌سرعت‌‌هاي Downlink بالغ بر يك گيگابيت‌ بر ثانيه (LTE Cat. 16) و Uplink معادل ۱۵۰ مگابيت‌ بر ثانيه (LTE Cat. 13) را به متخصص مي‌دهد؛ يعني ۱۰ برابر سريع‌تر از مقداري كه مي‌شد با مودم‌هاي 4G LTE نسل اول تجربه كرد. علاوه‌بر اين، به‌ لطف همراهي از استاندارد چند‌ گيگابيتي 802.11ad و واي‌فاي چند ورودي چند خروجي چندكاربره (MU-MIMO)، مودم X16 تجربه‌ي دسترسي به اينترنت بي‌سيم با سرعت‌هاي بسيار بالا را دراختيار متخصص قرار مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30 / LG V30

اسنپدراگون ۸۳۵ براي سنجش، فيلتر‌ كردن يا فشرده‌سازي سيگنال‌هاي آنالوگ و ممتد از پردازش‌گر سيگنال ديجيتال (DSP) كوالكام با ريزمعماري Hexagon 682 استفاده مي‌كند كه با هدف بهبود عملكرد و طول‌عمر باتري طراحي شده و به‌منظور بهينه‌سازه بهره‌وري، هاب حسگر All-Ways Aware كوالكام و هسته‌ي Hexagon Vector eXtensions نيز در داخل آن گنجانده شده است.

اسنپدراگون ۸۳۵ را مي‌توان يكي از نخستين تراشه‌هايي دانست كه از كنترلر حافظه‌ي LPDDR4x با پهناي باس دو كاناله‌ي ۳۲ بيتي، پهناي باند ۲۹.۸ گيگابيت‌ بر ثانيه‌اي و فركانس ۱۸۶۶ مگاهرتز همراهي مي‌كند و با رابط فلش دو كاناله‌ي UFS 2.1 براي حافظه‌ي ذخيره‌سازي سازگار است؛ ال‌جي وي ۳۰ از حافظه‌هاي UFS 2.1 شركت SKhynix بهره مي‌برد، بايد خاطرنشان كنيم دستگاهي كه براي مطالعه دراختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار دارد، نسخه‌ي پلاس پرچم‌دار جديد ال‌جي است كه از حافظه‌ي ۱۲۸ گيگابايتي با مدل H28U88301AMR استفاده مي‌كند. در ادامه مي‌توانيد عملكرد حافظه‌ي وي ۳۰ پلاس را مشاهده كنيد:

عملكرد حافظه‌ي ذخيره‌سازي ابزارهاي موبايل پرچم‌دار

مدل‌ها / عملكرد

نرخ خواندن ترتيبي

نرخ نوشتن ترتيبي

نرخ خواندن تصادفي

نرخ نوشتن تصادفي

ال‌جي وي ۳۰

۶۸۱.۶۵ مگابايت‌برثانيه

۱۵۸.۳۶ مگابايت‌برثانيه

۷۱.۷۶ مگابايت‌برثانيه

۱۱.۱ مگابايت‌برثانيه

اچ‌تي‌سي يو ۱۱

۷۱۶.۴۱ مگابايت‌برثانيه

۱۶۲.۴۲ مگابايت‌برثانيه

۹۰.۹۵ مگابايت‌برثانيه

۶۵.۶۳ مگابايت‌برثانيه

گلكسي نوت ۸

۷۹۰.۸۶ مگابايت‌برثانيه

۲۰۳.۹۱ مگابايت‌برثانيه

۱۲۳.۶۶ مگابايت‌برثانيه

۱۴.۲ مگابايت‌برثانيه

گلكسي اس ۸ پلاس

۷۷۲.۶۶ مگابايت‌برثانيه

۱۷۹.۱۱ مگابايت‌برثانيه

۱۲۲.۹۴ مگابايت‌برثانيه

۱۴.۸ مگابايت‌برثانيه

* اين نتايج با اجراي بنچمارك AndroBench استخراج شده‌اند.

كوالكام براي تراشه‌ي بالارده‌ي اسنپدراگون ۸۳۵، پردازنده سيگنال تصوير (ISP) و ۱۴ بيتي اختصاصي خود موسوم به Spectra 180 را در انديشه متخصصين گرفته است كه از ثبت تصاويري با رزولوشن ۳۲ مگاپيكسل، لگ شاتر صفر، اخبار تخصصي نرم و فوكوس خودكار همراهي مي‌كند و رنگ‌هاي طبيعي و كيفيت تصاوير بالايي به ارمغان مي‌آورد. تراشه‌ي بالارده‌ي كوالكام به لطف پلتفرم امنيتي Qualcomm Haven قابليت احراز هويت متخصص و دستگاه را به ارمغان مي‌آورد. اين پلتفرم از سيستم‌هاي امنيتي مبتني بر شاخصه‌هاي بايومتريك، مانند اثر انگشت، صدا، عنبيه‌ و تشخيص چهره به‌صورت كامل همراهي مي‌كند.

در ادامه نتايج بنچمارك‌هاي مختلفي را كه روي موبايل ال‌جي وي ۳۰ اجرا كرده‌ايم، با شما به اشتراك مي‌گذاريم:

جدول بنچمارك‌ ابزارهاي موبايل پرچم‌دار

تلفن / تبلت

AnTutu 6

3DMark

IceStorm

Unlimited

PCMark

Work 2.0

/Overall

Web Browsing

Geekbench 4

/Single

Multi

GFXBench

/Manhattan 3.1

Offscreen

GFXBench

/Car Chase

Offscreen

GFXBench

/T-Rex

OffScreen

Vellamo

/Browser

Metal

CF Bench

v1.3

LG V30

170756

39506

5714

5705

1909

6330

17FPS

34FPS

12FPS

23FPS

56FPS

99FPS

5267

3215

65698

Galaxy Note 8

174364

32586

5121

4858

1992

6673

23FPS

43FPS

13FPS

26FPS

60FPS

123FPS

7118

3193

58788

iPad Pro 10.5

227599

54609

-

3928

9325

58FPS

100FPS

-

59FPS

217FPS

-

-

OnePlus 5

171993

41163

6666

1953

6716

40FPS

40FPS

24FPS

24FPS

60FPS

113FPS

7303

2714

68851

Sony Xperia XZ Premium

161200

39926

6675

6287

1979

5927

41FPS

40FPS

25FPS

23FPS

60FPS

108FPS

6739

3423

65027

HTC U11

173946

40449

6887

6323

1892

6350

14FPS

31FPS

10FPS

19FPS

48FPS

89FPS

7044

2720

68303

Samsung Galaxy S8+

173282

31219

5307

5162

2019

6452

22FPS

36FPS

13FPS

25FPS

57FPS

103FPS

7565

3209

58165

LG G6

130962

*

5221

4157

1749

4170

12FPS

26FPS

8.2FPS

16FPS

41FPS

63FPS

4368

3625

34373

Samsung Galaxy S8

171795

28659

5045

4773

1988

6627

23FPS

35FPS

13FPS

25FPS

58FPS

104FPS

4467

3348

54718

HTC U Ultra

148858

26849

6489

5789

1645

4014

44FPS

23FPS

18FPS

18FPS

57FPS

61FPS

5888

3091

67896

Huawei P10

120,852

22,923

6299

5521

1928

5608

18FPS

17FPS

12FPS

9.9FPS

52FPS

55FPS

6004

2737

55,639

Xiaomi Mi Mix

138654

26098

6798

5902

1821

4296

46FPS

22FPS

19FPS

19FPS

57FPS

63FPS

5978

3124

69034

Google Pixel Xl

138,423

25,856

6589

5871

1478

4218

44FPS

21FPS

18FPS

17FPS

57FPS

62FPS

5846

3087

68021

Huawei Mate 9

122,178

27,471

6321

5612

1940

5855

20FPS

20FPS

12FPS

11FPS

57FPS

62FPS

- / 3382

59,427

Moto Z

136846

24987

18FPS

32FPS

12FPS

19FPS

4901

3458

65879

Xiaomi Mi5s

134568

25648

1701

3992

26FPS

26FPS

16FPS

16FPS

4896

3345

64359

Xperia XZ

124589

24569

4856

3256

64589

Apple iPhone 7

168242

Galaxy Note 7

132586

23989

4823

2956

63989

OnePlus 3

141895

27546

4986

3568

66587

Galaxy S7 edge

127589

24046

4789

3058

65489

ال‌جي وي ۳۰ در بنچمارك انتوتو كه تمام جنبه‌هاي موبايل، مانند GPU ،CPU، رم و تجربه‌ي متخصصي را مورد مطالعه قرار مي‌دهد، امتيازي نزديك به ساير پرچم‌داران اندرويد كه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران تاكنون مطالعه كرده است، به‌ دست آورد. بنچمارك Ice Storm Unlimited يك تست آف‌اسكرين براي مقايسه‌ي CPU و GPU در دستگاه‌هاي مختلف است؛ بنابراين مواردي مانند رزولوشن نمايشگر و DPI آن، تأثيري بر نتايج ندارد، در اين تست، ال‌جي وي ۳۰ موفق به كسب امتياز ۳۹۵۰۶ شده است كه با امتياز گلكسي نوت ۸ اختلاف قابل توجهي دارد؛ اما به‌صورت جزئي از موبايل‌هايي مانند وان‌پلاس ۵، يو ۱۱ و ايكس‌زد پريميوم پايين‌تر است. بنچمارك PCMark، عملكرد دستگاه را به‌جاي الگوريتم‌هاي انتزاعي و غيرقابل لمس، براساس تسك‌هاي روزمره مي‌آزمايد. همان‌طور كه مشاهده مي‌كنيد، با وجود آنكه وي ۳۰ در اين آزمون نسبت به نوت ۸ عملكرد بهتري دارد؛ اما باز هم به‌ميزان قابل توجهي پايين‌تر از ساير پرچم‌داران اندرويد مبتني بر تراشه‌ي اسنپدراگون ۸۳۵ است.

بنچمارك گيك‌بنچ با محوريت مطالعه عملكرد CPU در تسك‌هاي روزمره، در دو حالت تك و چند هسته‌اي عمل مي‌كند؛ اين تست نشان مي‌دهد كه پردازنده‌ي مركزي ال‌جي وي ۳۰ عملكردي نزديك به پرچم‌داران اندرويد دارد؛ اما كماكان آيفون ۷ با پردازنده‌ي A10 Fusion، بالاترين امتياز را در دنياي موبايل‌هاي هوشمند دراختيار دارد. در بنچمارك GFXBench كه روي پردازش گرافيكي تمركز دارد، آزمون‌هاي Car Chase ،Manhattan و T-Rex را در دو حالت آن‌اسكرين و آف‌اسكرين اجرا كرديم. وي ۳۰ در حالت آن‌اسكرين كه رزولوشن نمايشگر نيز بر نتايج تأثيرگذار است، عملكرد پايين‌تري نسبت به وان‌پلاس ۵ با واحد پردازش گرافيكي آدرنو ۵۴۰ و نمايشگر فو‌ل HD و گلكسي نوت ۸ با واحد پردازش گرافيكي Mali G71MP20 و نمايشگر +WQHD به نمايش گذاشت؛ اما در حالت آف‌اسكرين، ميزان اختلاف كاهش يافت.

از بنچمارك Vellamo كه توسط شركت كوالكام توسعه داده شده است، آزمون‌هاي Browser و Metal را انتخاب كرديم كه به‌ ترتيب، عملكرد مرورگر وب و CPU را زير ذره‌بين قرار مي‌دهد. آزمون Browser نشان مي‌دهد كه عملكرد وي ۳۰ در مرور وب بسيار پايين‌تر از ساير پرچم‌داران اندرويد است؛ اما نتيجه‌ي به‌دست‌آمده در آزمون Metal، عمكلرد مشابه پردازنده‌ي مركزي وي‌ ۳۰ با موبايل‌هاي بالارده‌ي ديگر در دنياي اندرويد را نشان مي‌دهد. در نهايت بنچمارك CF-Bench را داريم كه عمدتا عملكرد پردازنده‌ي مركزي و حافظه را مورد آزمايش قرار مي‌دهد. در اين بنچمارك، ال‌جي وي ۳۰ عملكردي مشابه ساير پرچم‌داران مبتني بر اسنپدراگون ۸۳۵ دارد؛ اما به‌طور قابل توجهي، بهتر از گلكسي نوت ۸ و گلكسي اس ۸ عمل مي‌كند.

باتري

ال‌جي با وجود كاهش ضخامت و ابعاد كلي وي ۳۰ نسبت به وي ۲۰، با افزايش ۱۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي ظرفيت باتري، اين موبايل را به يك باتري با ظرفيت ۳۳۰۰ ميلي‌آمپر ساعت مجهز كرده است؛ اما به‌دليل تفاوت‌هاي موجود در طراحي دو نسل و استفاده از زبان طراحي مبتني بر تركيب شيشه و فلز در ال‌جي وي ۳۰، باتري اين موبايل برخلاف گذشته، قابل تعويض نيست. ال‌جي وي ۳۰ نسبت به گلكسي نوت حدود ۱۱ ميلي‌متر كوتاه‌تر است، اما هر دو موبايل از باتري‌هايي با ظرفيت يكسان بهره مي‌برند؛ بنابراين مي‌توان گفت ال‌جي در زمينه‌ي استفاده‌ي بهينه از فضاي داخل موبايل، بهتر از رقيب هم‌وطن خود عمل كرده است.

از طرف ديگر باتوجه‌به پايين‌ بودن رزولوشن نمايشگر وي ۳۰ به‌صورت جزئي نسبت به گلكسي نوت ۸ (۲۸۸۰×۱۴۴۰ پيكسل در برابر ۲۹۶۰×۱۴۴۰ پيكسل)، پرچم‌دار جديد ال‌جي، انرژي كمتري براي روشن‌ كردن پيكسل‌ها صرف مي‌كند؛ چرا كه نمايشگر اين موبايل از حدود ۱۱۵ هزار پيكسل كمتر نسبت به نوت ۸ بهره مي‌برد. از اين رو احتمالا باتري وي ۳۰ روي كاغذ، شارژدهي بهتري نسبت به نوت ۸ داشته باشد. اما عملكرد باتري محصول جديد ال‌جي در دنياي واقعي چگونه است؟ براي يافتن پاسخ اين سؤال، تست‌هاي باتري استاندارد اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران را روي ال‌جي وي ۳۰ اجرا كرديم.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30 / LG V30

اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، شارژدهي موبايل‌هاي هوشمند را با چهار آزمون مختلف مطالعه مي‌كند. ابتدا ويديويي با رزولوشن HD، در شرايطي به‌صورت مداوم تا زمان خاموش‌ شدن دستگاه انجام مي‌شود كه ميزان روشنايي نمايشگر روي ۲۰۰ نيت تنظيم شده است و تمام ارتباطات بي‌سيم قطع شده‌اند (حالت هواپيما). در آزمايش بعدي الگوريتم وب‌گردي روي دستگاه متصل به شبكه‌ي وايرلس با شدت روشنايي ۲۰۰ نيت نمايشگر اجرا مي‌شود و اين آزمايش نيز تا زمان خاموش شدن موبايل ادامه دارد.

و در نهايت بنچمارك PCMark‌ و GFXBench روي موبايل اجرا مي‌شوند كه نمونه‌ي اول، يكي از گزينه‌هاي توانمند در شبيه‌سازي استفاده‌ي روزمره‌ي متخصصان از موبايل‌ها است و ديگري تركيبي از توانايي پردازشي را دركنار شارژدهي مطالعه مي‌كند. موبايل‌هاي موبايل بايد قادر به ارائه‌ي نتايجي مناسب در هر دو بخش باشند. برخي از برند‌ها با اوركلاك پردازنده، توان پردازشي بالايي به ارمغان مي‌آورند؛ اما هنگام شرايط كاري سنگين، باتري موبايل به‌سرعت خالي خواهد شد.

موبايل / تست

نمايشگر

ظرفيت

(mah)

ويدئو

(h)

وب‌گردي

(h)

GFXBench

Manhattan 3.1

Battery LifeTime

GFXBench

Manhattan 3.1

LongTime Performance

PCMark

(h)

LG V30

QHD+ / "6.0

3300

12:30

9:36

237.7min

802.3Frame

8:25

Galaxy Note 8

WQHD+ / "6.3

3300

13:48

10:25

173.1min

833.7Frame

6:41

OnuPlus 5

1080p / "5.5

3300

16:45

11:40

185.6min

1,937Frame

10:00

Sony Xperia XZ Premium

4K / "5.5

3,230

7:00

10:04

180.3min

1,718Frame

7:44

HTC U11

QHD

 

/ "5.5

3,000

11:04

10:12

339.4min

730.0Frame

7:55

+Samsung Galaxy S8

WQHD+ / "6.2

3,500

14:27

12:16

157.8min

827.5Frame

9:31

LG G6

QHD+ / "5.7

3,300

12:30

8:31

391.3min

479.5Frame

6:21

Samsung Galaxy S8

WQHD+ / "5.8

3,000

12:30

10:05

8:15

HTC U Ultra

QHD / "5.7

3,000

8:40

7:35

5:54

Huawei P10

1080p / "5.1

3,200

14:24

12:00

6:30

Xiaomi Mi Mix

1080p / "6.4

4,400

14:10

13:40

10:13

Pixel XL Google

5.5" / QHD

3,450

11:10

9:30

7:12

Pixel Google

5" / 1080p

2,770

11:20

8:10

6:46

Huawei Mate 9

5.9" / 1080p

4,000

14:15

14:17

9:22

Huawei Honor 8

5.2" / 1080p

3,000

9:00

10:40

6:16

Huawei Nova Plus

5.5" / 1080p

3,340

11:00

10:50

9:18

Motorola Moto Z

5.5" / QHD

2,600

8:50

6:50

4:55

Xiaomi Mi 5s

5.15" / 1080p

3,200

13:00

12:10

7:55

iPhone 7

4.7" / 750p

1,960

9:20

10:00

--

Xperia XZ

5.2" / 1080p

2,900

9:00

9:20

6:31

iPhone 7 Plus

5.5" / 1080p

2,900

14:20

12:00

--

همان‌طور كه از نتايج تست‌هاي باتري پيدا است، ال‌جي وي ۳۰ در تست‌هاي شارژدهي پي‌سي‌مارك و جي‌اف‌ايكس‌بنچ، عملكرد به‌مراتب بهتري نسبت به گلكسي نوت ۸ از خود به‌جا گذاشته؛ اما در زمينه‌ي پخش ويدئو و وب‌گردي، گلكسي نوت ۸ شارژدهي بهتري داشته است؛ البته بايد خاطرنشان كنيم كه عملكرد وي ۳۰ در دو آزمون پخش ويدئو و وب‌گردي باتوجه‌به رزولوشن نمايشگر، بسيار مناسب ارزيابي مي‌شود. در حالت كلي فبلت جديد ال‌جي در استفاده‌‌هاي روزمره، همانند ساير پرچم‌داران كنوني تا يك روز شما را همراهي خواهد كرد.

جمع‌بندي

كره‌اي‌ها تمام تلاش خود را به‌ كار گرفته‌اند تا محصولي بي‌نقص روانه‌ي بازار كنند. ال‌جي وي ۳۰ هرآنچه براي بدل‌ كردن ال‌جي جي ۶ به يك پرچم‌دار شايسته نياز بود، در بر دارد؛ قدرتمندترين تراشه‌ي حال حاضر دنياي موبايل، مبدل ديجيتال به آنالوگ چهارگانه و شارژ بي‌سيم، همگي در ال‌جي وي ۳۰ به‌ كار گرفته شده‌اند، علاوه‌ بر موارد يادشده، اكنون نمايشگر OLED نيز براي ارتقا تجربه‌ي كار با فبلت جديد ال‌جي حاضر است. وي ۳۰ كيفيت ساخت بسيار مطلوبي دارد و به‌ لطف وزن پايين و حاشيه‌هاي باريك نمايشگر آن، كار كردن با اين فبلت بسيار لذت‌بخش است.

مرجع متخصصين ايران ال جي وي 30 / LG V30

دوربين دوگانه‌ي وي ۳۰، قابليت‌هاي نرم‌افزاري متعددي دراختيار متخصص قرار مي‌دهد. اگرچه نمي‌توان تصاوير ثبت‌شده با وي ۳۰ را بي‌نقص دانست؛ اما بي‌شك كيفيت آن‌ها بسيار مطلوب است. شايد بتوان يكي از معدود ايرادات وي ۳۰ را بهره‌ نبردن از اسپيكرهاي استريو و حجم‌ صداي متوسط دانست كه براي موبايل هوشمندي كه با تمركز بر قابليت‌هاي چندرسانه‌اي طراحي شده است، كمي عجيب به‌ انديشه متخصصين مي‌رسد. در پايان از شما دعوت مي‌كنيم براي مشاهده‌ي مشخصات كامل موبايل‌هاي موبايل مختلف و اطلاع از ارزش آن‌ها به بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران مراجعه كنيد.

نكات مثبت

  • طراحي بسيار زيبا و كيفيت ساخت عالي
  • تجربه‌ي صوتي كم‌نظير
  • نمايشگر OLED فوق‌العاده باكيفيت
  • قابليت‌هاي سينمايي متعدد دوربين 
  • سخت‌افزار قدرتمند و عملكرد سريع‌ و روان

نكات منفي

  • نبود اسپيكر استريو و حجم صداي پايين آن
  • عملكرد متوسط دوربين سلفي
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات