مرجع متخصصين ايران

نگاه نزديك به موبايل‌هاي بلو G6 و بلو G9

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
مطالعه 13 دقيقه
در مقاله‌ي پيش‌رو نگاهي نزديك به G6 و G9، دو موبايل هوشمند اقتصادي از برند BLU خواهيم داشت و ويژگي‌هاي مهم اين محصولات مقرون‌به‌صرفه را مطالعه مي‌كنيم.
تبليغات

بازار موبايل‌هاي هوشمند يكي از پرتب‌و‌تاب‌ترين انواع موجود در دنياي فناوري به‌شمار مي‌رود كه شركت‌هاي مختلفي در حال فعاليت جدي در آن هستند. عمده‌ي توجهات رسانه‌ها همواره به موبايل‌هاي بالارده جلب مي‌شود؛ محصولاتي كه جديدترين فناوري‌هاي روز دنيا را در كف دستان متخصصان قرار مي‌دهند و به‌لطف بهره‌مندي از سخت‌افزار قدرتمند، از پس انجام هر كاري برمي‌آيند. بااين‌حال موبايل‌هاي هوشمند ميان‌رده و پايين‌رده نيز همواره از محبوبيت زيادي برخوردار هستند؛ اين دسته محصولات نه‌تنها ارزش مقرون‌به‌صرفه‌اي دارند و براي قشر گسترده‌اي در دسترس هستند، بلكه مي‌توانند قابليت‌هاي متنوعي را با ارزشي كمتر از موبايل‌هاي پرچم‌دار در اختيار متخصصان قرار دهند.

به‌دليل جنب‌و‌جوش زياد بازار موبايل‌هاي اقتصادي، شركت‌هاي زيادي در آن فعاليت مي‌كنند و همواره در پي تصاحب سهم مهمي از بازار هستند. بلو يكي از شركت‌هاي فعال در اين بازار است كه از مدت‌ها پيش موبايل‌هايي را با طراحي ظاهري قابل‌قبول و البته سخت‌افزار مناسب با ارزشي منطقي روانه‌ي بازار مي‌كند تا بتواند نيازهاي متخصصان را برطرف سازد. بلو جي ۶ (BLU G6) و بلو جي ۹ (BLU G9) دو مورد از موبايل‌هاي هوشمند اقتصادي جديد بلو به‌شمار مي‌آيند كه به‌تازگي به‌دست اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران رسيده‌اند و در ادامه نگاهي نزديك به آن‌ها خواهيم انداخت.

بلو G6 كه در ماه ژوئيه ۲۰۱۹ روانه‌ي بازار شده، ميزبان دو سيم‌كارت است و تنها ۱۶۰ گرم وزن دارد؛ بنابراين هنگام دردست‌گرفتن آن، احساس در دست داشتن جسمي سنگين به‌شما منتقل نخواهد شد. اين موبايل براي نمايش محتواي بصري از نمايشگري ۵/۷ اينچ با پنل LCD، وضوح ۱۴۴۰ در ۷۲۰ پيكسل و نسبت تصوير ۱۸:۹ بهره مي‌گيرد. بلو جي ۶ از نسبت نمايشگر به بدنه‌ي تقريبا ۷۴/۴ درصد بهره مي‌برد كه براي محصولي پايين‌رده قابل‌قبول است. بلو G6 به‌طور كلي طراحي ساده‌ و قديمي دارد. هنوز هم شمار زيادي از افراد، حاشيه‌ي بالاي نمايشگر را به بريدگي ترجيح مي‌دهند. با نگاهي به پنل جلويي بلو G6 متوجه حاشيه‌هاي زيادي در اطراف نمايشگر آن خواهيد شد؛ طي چند سال اخير، شركت‌هاي مختلف سعي كرده‌اند در محصولات جديد خود ميزان حاشيه‌هاي اطراف نمايشگر را كاهش دهند تا موبايل ظاهري مدرن‌تر پيدا كند. 

مرجع متخصصين ايران بلو جي 6 و بلو جي 9 / BLU G6 BLU G9

بلو جي ۶ در سمت راست و بلو جي ۹ در سمت چپ تصوير

طي سال‌هاي گذشته، بخش عمده‌اي از شركت‌هاي فعال در صنعت موبايل به استفاده از بريدگي (ناچ) در صفحه‌نمايش روي آورده‌اند؛ بريدگي بالاي نمايشگر كه ميزبان دوربين سلفي، حسگر‌هاي مربوطه و اسپيكر مكالمه است، باعث كاهش حاشيه‌هاي آن به‌شكل درخورتوجهي مي‌شود. امروزه شركت‌هاي متعددي محصولات ميان‌رده و حتي اقتصادي خود را به بريدگي نمايشگر مجهز كرده‌اند؛ اين موضوع باعث مي‌شود، حاشيه‌هاي زياد اطراف نمايشگر G6 نكته‌اي منفي براي آن به‌شمار بيايد. 

بلو موبايل G6 را با سيستم‌عامل اندرويد ۹ پاي روانه‌ي بازار مي‌كند و احتمال مي‌دهيم كه اندرويد ۱۰ براي آن منتشر نشود؛ البته تاكنون خبري رسمي در اين رابطه منتشر نشده است. محصول اقتصادي جديد بلو براي پردازش وظايف محول به آن، از پردازنده‌اي هشت هسته‌اي با فركانس ۱/۶ گيگاهرتز و هسته‌هاي پردازشي Cortex-A55 آرم بهره مي‌برد. تجربه‌ي ما از كار با بلو G6 نشان از عملكرد مناسب اين موبايل با پردازنده‌ي مركزي‌ خود دارد؛ بنابراين اگر با ديدي منطقي سراغ استفاده از موبايل برويد و انتظارات بيش از حد از آن نداشته باشيد، بلو جي ۶ مي‌تواند به‌خوبي جوابگوي نيازهاي روزمره‌ باشد. محصول موردمباحثه همچنين از پردازنده‌ گرافيكي IMG8322 براي پردازش وظايف گرافيكي استفاده مي‌كند.

بلو G6 و بلو G9 موبايل‌هايي اقتصادي با طراحي ظاهري قابل‌قبول و سخت‌افزار مناسب هستند

بلو موبايل G6 را به ۳ گيگابايت حافظه‌ي رم و ۶۴ گيگابايت حافظه‌ي داخلي مجهز كرده است كه در نگاه اول كافي به‌انديشه متخصصين مي‌رسند. بخشي از حافظه‌ي ذخيره‌سازي موبايل در اختيار سيستم‌عامل قرار مي‌گيرد و مي‌توانيد در باقي‌مانده‌ي آن هر محتوايي را كه مي‌خواهيد ذخيره كنيد. با درانديشه متخصصين گرفتن اينكه ويدئوهاي ضبط‌شده با دوربين بلو G6 حجم زيادي ندارند، اين ميزان حافظه‌ي داخلي مناسب و قابل‌قبول است. البته متخصص مي‌تواند در صورت تمايل، آن را از طريق كارت حافظه‌ي ميكرو SD تا سقف ۶۴ گيگابايت ارتقاء دهد. 

بلو تصميم گرفته است در پنل پشتي G6 از دوربيني با حسگر ۱۳ مگاپيكسلي استفاده كند. كيفيت تصاوير ثبت‌شده از طريق اين دوربين چنگي به دل نمي‌زند؛ اما بهره‌مندي آن از قابليت فوكوس خودكار تشخيص فاز (PDAF)، نكته‌اي مثبت به‌شمار مي‌آيد. فراموش نكنيد با محصولي ارزان‌ارزش طرف هستيم؛ بنابراين بايد انتظارات‌مان را از دوربين آن تعديل كنيم و صرفا آن را جهت رفع نيازها بدانيم. بلو G6 توانايي ضبط ويدئوهاي 1080p با نرخ ۳۰ فريم‌بر‌ثانيه را دارد. البته كيفيت ويدئوهاي ضبط‌شده از طريق موبايل يادآور محصولات رده‌بالاي چندين سال پيش دنياي موبايل است و نمي‌توان از آن انتظار بالايي داشت. افزون بر اين موارد، در بخش بالايي نمايشگر در پنل جلويي شاهد دوربيني سلفي با حسگر ۸ مگاپيكسلي هستيم كه مشابه دوربين اصلي از فلاش LED بهره مي‌گيرد. اين دوربين نيز مي‌تواند ويدئوهاي 1080p را با نرخ ۳۰ فريم‌برثانيه ضبط كند. 

بلو G6 داراي لبه‌هايي مدور است و در دست گرفتن آن حس خوبي منتقل مي‌كند. افزون بر اين موضوع، ماژول دوربين اصلي دستگاه در گوشه‌ي بالاي پنل پشتي جاي گرفته و آن را از حالت تقارن خارج كرده است. 

مرجع متخصصين ايران بلو جي 6 و بلو جي 9 / BLU G6 BLU G9

بيشتر موبايل‌هاي هوشمندي كه امروزه روانه‌ي بازار مي‌شوند، از جك ۳/۵ ميلي‌متري هدفون بهره نمي‌برند تا متخصصان به‌ استفاده از هدفون‌هاي بي‌سيم روي بياورند؛ البته مبدل‌هاي خاصي نيز در بازار (يا بعضا در جعبه‌ي خود موبايل‌ها) وجود دارند كه از طريق آن‌ها مي‌توان هدفون‌هاي سيمي را نيز به موبايل‌ها متصل كرد. محصول اقتصادي بلو خوشبختانه داراي جك ۳/۵ ميلي‌متري هدفون است تا متخصص بتواند به‌راحتي از طريق آن، به موسيقي گوش فرا دهد. اسپيكر قرارگرفته در بلو G6 كيفيت قابل‌قبولي دارد؛ اما هنگام رساندن ولوم صدا به بالاترين حد ممكن، گاهي اوقات كيفيت آن اذيت‌كننده است. 

بلو G6 افزون بر موارد يادشده به واي‌فاي 802.11b/g/n در كنار بلوتوث ۴/۱ مجهز شده است و از GPS نيز بهره مي‌برد. نكته‌ي جالب‌توجه درمورد اين موبايل، حضور حسگر اثر انگشت در پنل پشتي آن است. اين حسگر عملكردي چندان سريع و دقيق ندارد، اما در هر صورت حضور آن در محصولي با ارزش بسيار مقرون‌به‌صرفه، اتفاقي مثبت به‌شمار مي‌آيد و امنيت موبايل را بالا مي‌برد. محصول موردمباحثه حتي از فناوري تشخيص چهره نيز همراهي مي‌كند. بلو، G6 را به باتري قابل‌تعويض ۲۸۰۰ ميلي‌آمپرساعتي مجهز و اين موبايل را در رنگ‌هاي مشكي و قرمز با ارزش ۱۳۰ دلار به بازار عرضه كرده است. محصولي كه ما در اختيار داشتيم، مشكي‌رنگ بود. رنگ پنل پشتي به‌طور كامل مشكي نيست و لبه‌هاي دستگاه به رنگ آبي مزين شده است كه جذابيت خاصي دارد و باعث مي‌شود هنگام نگاه‌كردن به پنل پشتي، حس خوبي به شما منتقل شود. 

مدل G9 باتري قدرتمند‌تري دارد و در پنل جلويي از بريدگي قطره‌اي بهره مي‌گيرد

محصول دوم بلو، G9 نام دارد و مدل بالارده‌تر به‌شمار مي‌رود. بلو جي ۹ در نگاه اول از لحاظ ظاهري يك سر و گردن بالاتر از مدل جي ۶ است؛ اين موضوع به‌خصوص هنگام نگاه به پنل جلويي دو دستگاه به‌ چشم مي‌آيد. در نگاهي اوليه به پنل جلويي جي ۹، طراحي وان‌پلاس 6T و وان‌پلاس ۷ براي‌مان تداعي مي‌شود؛ به‌خصوص به‌دليل بهره‌مندي جي ۹ از بريدگي قطره‌اي و البته رنگ زيباي گرادياني در پنل پشتي. دستگاهي كه ما در اختيار داشتيم، به رنگ آبي گرادياني مزين شده بود. پنل پشتي جي ۹ ظاهري صيقلي و جذاب دارد، اما اثر انگشت را تا حد زيادي جذب مي‌كند. بلو G9 تنها ۵ گرم سنگين‌تر از G6 است كه هنگام استفاده‌ي روزمره به‌هيچ‌عنوان قابل‌حس نيست. جي ۹ موبايل نسبتا بزرگ‌جثه‌اي به‌شمار مي‌آيد، اما طراحي پنل پشتي آن به‌خصوص لبه‌هاي خميده‌اش به‌گونه‌اي است كه باعث مي‌شود موبايل به‌خوبي در دست جاي گيرد و احساس راحتي را به متخصص منتقل كند. اين موبايل نيز از دو سيم‌كارت ميكرو يا نانو همراهي مي‌كند. 

بلو G9 در پنل جلويي از نمايشگري LCD استفاده مي‌كند كه كيفيت مناسبي دارد؛ اما هنگام نگاه به آن از فاصله‌ي نزديك، خواهيد توانست پيكسل‌ها را مشاهده كنيد. به‌غير از اين موضوع، رنگ‌ها در نمايشگر جي ۹ حالتي سرزنده دارند و روشنايي آن نيز ۴۱۷ نيت است كه براي موبايل‌هاي امروزي، رقمي استاندارد به‌شمار مي‌آيد. در ضمن نمايشگر بلو جي ۹ از زاويه‌ي ديد مناسبي بهره‌ مي‌گيرد. نبايد انتظار حضور نمايشگرهاي OLED را در محصولات اقتصادي داشته باشيد؛ زيرا هزينه‌ي تمام‌شده‌ي اين نمايشگرها بيشتر از نمونه‌هاي LCD است و استفاده از آن‌ها باعث مي‌شود ارزش نهايي موبايل بالاتر رود. بنابراين شركت‌هاي سازنده‌ي موبايل‌هاي اقتصادي و حتي ميان‌رده همواره به استفاده از نمايشگر LCD روي مي‌آورند. نمايشگر به‌كاررفته در بلو جي ۹ اندازه‌اي ۶/۳ اينچي دارد و وضوح ۱۵۲۰ پيكسل در ۷۲۰ را با نسبت تصوير ۱۹:۹ ارائه مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران بلو جي 6 و بلو جي 9 / BLU G6 BLU G9

بلو جي ۶ در سمت راست و بلو جي ۹ در سمت چپ قابل‌مشاهده هستند

طراحي پنل جلويي جي ۹، كاملا مدرن‌تر از جي ۶ است و از همين‌رو قطعا توجهات بيشتري به‌سمت اين موبايل جلب خواهد شد. در بخش بالايي نمايشگر بلو جي ۹ شاهد بريدگي كوچكي به‌فرم قطره (يا بريدگي V شكل) هستيم كه در بسياري از موبايل‌هاي جديد به‌خصوص محصولات ميان‌رده ديده مي‌شود. اين نوع بريدگي، اندازه‌اي كوچك دارد و باعث مي‌شود نسبت نمايشگر به بدنه بالا رود؛ از همين‌رو بريدگي قطره‌اي‌شكل محبوبيت بسيار بالايي دارد. ناگفته نماند كه بلو G9 از نسبت نمايشگر به بدنه‌ي تقريبا ۸۸/۸ درصد بهره‌مند است. 

بلو G9 نيز از سيستم‌عامل اندرويد ۹ پاي بهره مي‌گيرد. در اين موبايل از تراشه‌ي توانمندتري استفاده شده است؛ جي ۹ براي پردازش وظايف مختلف از تراشه‌ي ۱۲ نانومتري MT6762 Helio P22 مدياتك استفاده مي‌كند كه هشت هسته‌ي پردازشي Cortex-A53 با فركانس ۲ گيگاهرتز دارد. سيستم-روي-چيپ بلو جي ۹ همچنين داراي پردازنده‌ي گرافيكي PowerVR GE8320 است. شايد نتوان چندان روي قدرت پردازشي تراشه‌ي MT6762 Helio P22 حساب باز كرد، اما هنگام استفاده‌ي روزمره از جي ۶ و جي ۹، تفاوت بين قدرت پردازشي اين دو موبايل به‌خوبي قابل‌‌حس خواهد بود. درواقع جي ۹ به‌لطف تراشه‌ي مدياتك از توان بيشتري برخوردار است و هنگام انجام كارهاي معمولي نظير مطالعه شبكه‌هاي اجتماعي، ديدن ويدئو و حتي وب‌گردي سبك مي‌تواند نيازهاي شما را تا حد مناسبي برطرف كند. هنگام استفاده از برخي شبكه‌هاي اجتماعي نظير فيسبوك و اينستاگرام، گاهي اوقات در لحظه‌ي بارگذاري محتواي جديد، افت فريم را مشاهده كرديم كه در محصولي با ارزش زير ۲۰۰ دلار اتفاق عجيبي نيست؛ به‌طور كلي اگر چندان روي سرعت عملكرد موبايل حساس نيستيد، بلو جي ۹ احتمالا بتواند حتي تا چند سال جواب‌گوي نيازهاي شما باشد.

G6 و G9 را نمي‌توان بهترين محصولات در بازار موبايل‌هاي زير ۲۰۰ دلار به‌حساب آورد

رابط متخصصي ويژه‌ي به‌كاررفته در جي ۹ ظاهري مناسب دارد و همه‌چيز در آن سرراست به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. آيكون‌هاي مربوط به اپليكيشن‌ها، فرمي دايره‌اي دارند. در ضمن متخصص مي‌تواند در هر رديف از صفحه‌ي هوم، پنج اپليكيشن را جاي دهد. به‌طور كلي رابط متخصصي دو موبايل جديد بلو شباهت بسيار زيادي به اندرويد خالص دارد و كار با آن ساده است.

بلو جي ۹ همچون جي ۶ از ۶۴ گيگابايت حافظه‌ي ذخيره‌سازي قابل‌ارتقا از طريق كارت ميكرو SD بهره‌مند است. بااين‌حال جي ۹ برخلاف جي ۶ از ۴ گيگابايت حافظه‌ي رم استفاده مي‌كند. يكي ديگر از تفاوت‌هاي مهم بين دو موبايل موردمباحثه بلو، به دوربين اصلي مربوط مي‌شود. بلو جي ۹ موبايلي است كه از دوربين دوگانه بهره مي‌گيرد: دوربين اول حسگري ۱۳ مگاپيكسلي دارد و ضمن همراهي از فوكوس خودكار تشخيص فاز از لنزي با ديافراگم f/2.0 بهره مي‌گيرد. دوربين دوم دستگاه حسگري ۲ مگاپيكسلي دارد و به‌منظور تشخيص عمق تصاوير به‌منظور ثبت جلوه‌ي بوكه به‌كار مي‌رود. طراحي پنل پشتي جي ۹ تقارن خاصي دارد و حس خوبي به متخصص منتقل مي‌كند؛ برخلاف جي ۶، بلو ماژول دوربين اصلي موبايل جي ۹ را به ميانه‌ي پنل پشتي منتقل كرده و فلاش LED را نيز در بخش پاييني آن جاي داده است. 

موبايل بلو جي ۹ در پنل جلويي ميزبان دوربيني سلفي با حسگر ۱۳ مگاپيكسلي و لنزي با ديافراگم مشابه دوربين اصلي است كه توانايي ضبط ويدئوهاي 1080p را با نرخ ۳۰ فريم‌برثانيه دارد. كيفيت تصاوير ثبت‌شده از طريق دوربين سلفي دستگاه را در بهترين حالت مي‌توان «قابل‌قبول» خطاب كرد؛ در ضمن جزئيات بافت‌ها نيز در محيط‌هاي داراي نور مناسب، در سطح خوب قرار دارد. البته گاهي اوقات در محيط‌هاي سرباز شاهد نوردهي بيش از حد در تصاوير بوديم؛ به‌خصوص هنگام عكس‌برداري از آسمان.

مرجع متخصصين ايران بلو جي 6 و بلو جي 9 / BLU G6 BLU G9

يكي از قابليت‌هاي بسيار جالب جي ۹، توانايي اين موبايل براي ثبت تصاوير ۵۲ مگاپيكسلي است كه در مطالعه‌هايمان متوجه شديم بيشتر شبيه يك بازي تبليغاتي به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. جي ۹ با اتكا به نرم‌افزار، ۴ تصوير ۱۳ مگاپيكسلي را با يكديگر ادغام مي‌كند تا تصوير نهايي كيفيت بسيار بالاتري داشته باشد. اما هنگام بزرگ‌نمايي تصاوير، فرق چنداني بين تصاوير ۱۳ و ۵۲ مگاپيكسلي به چشم نمي‌آيد؛ تصاوير ۵۲ مگاپيكسلي تنها اندكي واضح‌تر هستند. از طرفي دوربين‌هاي به‌كاررفته در جي ۹ به‌طور كلي در محيط‌هاي كم‌‌نور عملكردي نااميدكننده از خود برجاي مي‌گذارند كه البته براي محصولي كه زير ۲۰۰ دلار ارزش دارد، امري منطقي به‌شمار مي‌آيد. ناگفته نماند كه دوربين سلفي جي ۹ از حالت عكاسي پرتره و همچنين عكس‌برداري در شب برخوردار است. كيفيت اسپيكر جي ۹ در مقايسه با جي ۶ بالاتر است، اما در هر صورت نبايد انتظار كيفيت چندان زيادي را از آن داشته باشيد. 

افزون بر موارد يادشده، محصول اقتصادي بلو جك ۳/۵ ميلي‌متري هدفون دارد و از واي‌فاي 802.11a/b/g/n در كنار بلوتوث ۴ همراهي مي‌كند. نكته‌ي جالب‌توجه، بهره‌مندي G9 از درگاه USB Type-C است. بلو اين موبايل را نيز به حسگر اثر انگشت و فناوري تشخيص چهره مجهز كرده است. در مطالعه‌هايمان تفاوت خاصي را در بين سرعت عملكرد حسگر اثر انگشت بلو جي ۹ با بلو جي ۶ مشاهده نكرديم. يكي از نقاط قوت مهم بلو جي ۹، بهره‌مندي اين موبايل هوشمند از باتري غيرقابل‌تعويض با ظرفيت ۴٬۰۰۰ ميلي‌آمپرساعت و فناوري شارژ سريع است. متخصصان مي‌توانند با يك‌بار شارژ، براي ساعاتي طولاني از جي ۹ استفاده كنند. بلو موبايل جي ۹ را در رنگ‌هاي مشكي و آبي با ارزش حدودا ۱۸۰ دلار روانه‌ي بازار كرده است.

مرجع متخصصين ايران بلو جي 6 و بلو جي 9 / BLU G6 BLU G9

موبايل‌هاي اقتصادي جديد بلو در نگاه اول محصولاتي مقرون‌به‌صرفه هستند كه طراحي قابل‌قبولي دارند و در مقايسه با ارزش‌شان، از سخت‌افزار مناسبي هم بهره مي‌گيرند. محصولات جديد بلو در زمينه‌ي عكاسي و فيلم‌برداري حرفي براي گفتن ندارند و طراحي مدل G6 ممكن است به دل بسياري از متخصصان ننشيند. با همه‌ي اين‌ها، فراموش نكنيد با محصولاتي طرف هستيم كه زير ۲۰۰ دلار ارزش دارند. بنابراين بايد طرز نگاهمان را به اين موبايل‌ها عوض كنيم؛ با ديدي منطقي به اين نتيجه مي‌رسيم كه بلو G6 و بلو G9 محصولاتي مناسب در دسته‌ي موبايل‌هاي اقتصادي به‌شمار مي‌آيند و اگر قصد نداريد هزينه‌ي زيادي براي خريد موبايل صرف كنيد، مي‌توانيد براي انجام كارهاي روزمره به‌سراغ آن‌ها برويد. اين موضوع به‌خصوص درمورد مدل جي ۹ صدق مي‌كند؛ اين موبايل هم طراحي مدرني دارد و هم به‌لطف بهره‌مندي از باتري قدرتمند ۴٬۰۰۰ ميلي‌آمپرساعتي مي‌تواند تا ساعت‌ها كار كند.

در انتها از شما دعوت مي‌كنيم نظاره‌گر مشخصات متخصص موبايل‌هاي اقتصادي بلو G6 و بلو G9 باشيد:

مقايسه‌ي مشخصات متخصص موبايل‌هاي بلو G6 و بلو G9

پارامتر / نام موبايل

بلو G6

بلو G9

تاريخ عرضه به بازار

ژوئيه ۲۰۱۹

مه ۲۰۱۹

ابعاد

۱۵۳ در ۷۳/۴ در ۹/۱ ميلي‌متر

۱۵۵/۴ در ۷۱/۸ در ۸ ميلي‌متر

وزن

۱۶۰ گرم

۱۶۵ گرم

همراهي از دو سيم‌كارت

بله (نانو سيم)

بله (ميكرو سيم / نانو سيم)

نمايشگر

۵/۷ اينچ با پنل 

IPS LCD، وضوح ۱٬۴۴۰ در ۷۲۰ پيكسل، توانايي نمايش ۱۶ ميليون رنگ، نسبت تصوير ۱۸:۹، نسبت نمايشگر به بدنه‌ تقريبا ۷۴/۷ درصد، تراكم پيكسلي ۲۸۲ پيكسل در هر اينچ

۶/۳ اينچ با پنل IPS LCD، وضوح ۱٬۵۲۰ در ۷۲۰ پيكسل، توانايي نمايش ۱۶ ميليون رنگ، نسبت تصوير ۱۹:۹، نسبت نمايشگر به بدنه‌ تقريبا ۸۸/۸ درصد، تراكم پيكسلي ۲۶۷ پيكسل در هر اينچ

سيستم‌عامل

اندرويد ۹ (پاي)

اندرويد ۹ (پاي)

پردازنده‌ي مركزي (CPU)

هشت هسته‌‌ي Cortex-A55 با فركانس پردازشي ۱/۶ گيگاهرتز

مدياتك MT6762 Helio P22 مبتني‌بر ليتوگرافي ۱۲ نانومتري، داراي هشت هسته‌ي Cortex-A53 با فركانس پردازشي ۲/۰ گيگاهرتز

پردازنده‌ي گرافيكي (GPU)

IMG8322

PowerVR GE8320

حافظه‌ي رم

۳ گيگابايت

۴ گيگابايت

حافظه‌ي ذخيره‌سازي

۶۴ گيگابايت (همراهي از كارت حافظه‌ي ميكرو SD تا سقف ۶۴ گيگابايت)

۶۴ گيگابايت (همراهي از كارت حافظه‌ي ميكرو SD تا سقف ۱۲۸ گيگابايت)

دوربين پشتي

حسگر ۱۳ مگاپيكسلي، مجهز به فوكوس خودكار تشخيص فاز (PDAF) و فلاش LED، توانايي ضبط ويدئو 1080p با نرخ ۳۰ فريم‌برثانيه

دوگانه

اصلي: حسگر ۱۳ مگاپيكسلي با اندازه‌ي 1/3 اينچ، داراي ديافراگم f/2.0، مجهز به فوكوس خودكار تشخيص فاز (PDAF) و فلاش LED،‌ توانايي ضبط ويدئو 1080p با نرخ ۳۰ فريم‌برثانيه

ثانويه: مجهز به حسگر ۲ مگاپيكسلي، استفاده براي تشخيص عمق در تصاوير به‌منظور ثبت جلوه‌ي بوكه

دوربين سلفي

حسگر ۸ مگاپيكسلي، مجهز به فلاش LED و توانايي ضبط ويدئو 1080p با نرخ ۳۰ فريم‌برثانيه

حسگر ۱۳ مگاپيكسلي با اندازه‌ي 1/3 اينچ، داراي ديافراگم f/2.0 و توانايي ضبط ويدئو 1080p با نرخ ۳۰ فريم‌برثانيه

همراهي از جك ۳/۵ ميلي‌متري هدفون

بله

بله

قابليت‌هاي ارتباطي

واي‌فاي 802.11b/g/n، واي‌فاي دايركت، هات‌اسپات، بلوتوث ۴/۱، GPS و راديو FM

واي‌فاي 802.11b/g/n، واي‌فاي دايركت، هات‌اسپات، بلوتوث ۴/۰، GPS و راديو FM

درگاه

microUSB 2.0

USB Type-C

حسگرها

اثر انگشت (در پنل پشتي)، شتاب‌سنج و مجاورتي

اثر انگشت (در پنل پشتي)، شتاب‌سنج، مجاورتي، ژيروسكوپ و قطب‌نما

باتري

قابل‌تعويض با ظرفيت ۲٬۸۰۰ ميلي‌آمپرساعت

غيرقابل‌تعويض با ظرفيت ۴٬۰۰۰ ميلي‌آمپرساعت، همراهي از فناوري شارژ سريع

رنگ‌بندي

مشكي و قرمز

مشكي و آبي

ارزش

حدودا ۱۳۰ دلار

حدودا ۱۸۰ دلار

شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران چه انديشه متخصصيناتي درمورد محصولات جديد بلو داريد؟ تاكنون شانس كار با موبايل‌هاي بلو را پيدا كرده‌ايد؟

ارزش به‌روز، مشخصات متخصص و هر اطلاعاتي كه براي خريد ارزان‌ و آگاهانه‌ي موبايل هوشمند نياز داريد را در بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران بيابيد. در اين بخش، علاوه‌بر مشخصات متخصص دقيق و پاسخ به سوالات شما، امكان مقايسه‌ي دو يا چند محصول دركنار گالري تصاوير رسمي محصولات دردسترس شما خواهد بود.  شما مي‌توانيد براي اطلاع از آخرين ارزش موبايل سامسونگ، شيائومي، هواوي و آيفون‌‌هاي اپل از بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران استفاده كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات