ويديوي تست مقاومت سرفيس دوئو و سرفيس اسليم پن منتشر شد

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
يكي از يوتيوبرهاي معروف حوزه‌ي فناوري يعني JerryRigEverything اخيرا سرفيس دوئو و قلم لمسي سرفيس اسليم پن را در آزمايش مقاومت موردمطالعه قرار داده است.
تبليغات

سرفيس دوئو (Microsoft Surface Duo)، موبايل دو نمايشگره‌ي مايكروسافت است كه به‌خاطر فرم فاكتور خاصش موردتوجه قرار گرفته، اما يكي از نكات بسيار جالبي كه درمورد اين موبايل مايكروسافت مي‌توان مطرح كرد، ضخامت آن است. سرفيس دوئو با وجود داشتن قطعات متعدد، ضخامت بسيار كمي دارد و حس خوبي به متخصص منتقل مي‌كند. مايكروسافت سال‌ها تلاش كرد تا زبان طراحي دستگاه‌هايش را تغيير دهد و به راهكاري دست يابد تا با اتكا بر آن بتواند سرفيس دوئو را بسيار باريك بسازد و از لولاي ۳۶۰ درجه‌ي مقاوم و ويژه در آن استفاده كند.

زك نيلسون، يكي از يوتيوبرهاي محبوب حوزه‌ي فناوري است كه با نام JerryRigEverything شناخته مي‌شود و به‌طور معمول روي موبايل‌هاي هوشمند، آزمايش خراش و خم‌شدن انجام مي‌دهد. زك نيلسون به‌تازگي ويدئوي آزمايش مقاومت سرفيس دوئو را منتشر كرده است تا بهتر با ميزان مقاومت محصول‌ آشنا شويم.

اگر تاكنون محتواهاي نيلسون را نديده‌ايد بهتر است بدانيد او نه‌تنها آزمايش مقاومت انجام مي‌دهد، بلكه به‌شكلي دقيق دستگاه‌ها را كالبدشكافي مي‌كند. نيلسون دستگاه‌ها را در چند آزمايش موردمطالعه قرار مي‌دهد كه شامل مقاومت دربرابر خراشيده‌شدن براي فهميدن ميزان سختي نمايشگر مي‌شود. نيلسون به‌هنگام كالبدشكافي دستگاه‌ها، به‌شكلي خلاصه درون آن‌ها را با بعضي دستگاه‌هاي ديگر مقايسه مي‌كند. نيلسون در ويدئوي سرفيس دوئو، سراغ دكمه‌هاي پلاستيكي محصول مي‌رود، نمايشگر آن را خط مي‌اندازد، با استفاده از فندك نمايشگرش را مي‌سوزاند و سپس تلاش مي‌كند آن را خم كند. 

در جريان آزمايش خم‌شدن، سرفيس دوئو به‌شكلي محسوس خم مي‌شود و به‌حالت عادي بازنمي‌گردد. بنابراين گرچه باريك‌بودن سرفيس دوئو در نگاه اول بسيار جذاب است، اما اين را هم بايد در انديشه متخصصين بگيريد كه باريك‌بودن باعث مي‌شود مقاومت دستگاه در برابر خم شدن كاهش پيدا كند. به‌انديشه متخصصين مي‌رسد لولاي سرفيس دوئو ميزان كلي مقاومت دستگاه را بالا برده است. نيلسون نتوانست در ويدئوي خود، سرفيس دوئو را از وسط به دو نصف تقسيم كند؛ بااين‌حال ميزان خم‌شدگي سرفيس دوئو، درخورتوجه بود. 

ويدئوي زك نيلسون صرفا به سرفيس دوئو خلاصه نمي‌شود و او سراغ يكي از لوازم جانبي پركاربرد محصول هم مي‌رود. نيلسون در ويدئوي خود نگاهي به قلم لمسي سرفيس اسليم پن (Surface Slim Pen) هم مي‌اندازد و سپس سراغ آزمايش مقاومت مي‌رود. او در ويدئو با تلاشي نسبتا ساده، قلم لمسي سرفيس پن را از وسط مي‌شكند و سپس قطعاتش را بيرون مي‌آورد و نگاهي به آن‌ها مي‌اندازد. در ويدئوي زك نيلسون همچنين شاهد اشاره‌اي مختصر به Surface Bumper Case هستيم، البته نيلسون معتقد است كه قاب‌هاي بهتري هم براي سرفيس دوئو پيدا مي‌شوند.

تماشا در يوتيوب

سرفيس دوئو پس از سال‌ها، مايكروسافت را باري ديگر به صنعت موبايل‌هاي هوشمند برمي‌گرداند. اين موبايل دونمايشگره كه زمان زيادي از معرفي‌اش مي‌گذرد، به‌تازگي وارد بازار شده و واكنش‌هاي متعددي را در پي داشته است.

سرفيس دوئو كه برچسب ارزش ۱٬۳۹۹ دلاري را يدك مي‌كشد، دو صفحه‌نمايش ۵٫۶ اينچ OLED با وضوح ۱٬۳۵۰ در ۱٬۸۰۰ پيكسل و نسبت تصوير ۴:۳ دارد. در اين موبايل از دوربين اصلي ۱۱ مگاپيكسلي با لنز داراي ديافراگم f/2.0 استفاده شده است. سرفيس دوئو همچنين تراشه‌ي اسنپدراگون ۸۵۵،‌ ۶ گيگابايت حافظه‌ي رم، ۲۵۶ گيگابايت حافظه‌ ذخيره‌ سازي و باتري ۳٬۵۵۷ ميلي‌آمپرساعتي دارد.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي ويدئوي زك نيلسون چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات