ويديوي كالبدشكافي ال جي وينگ، اطلاعات جالبي را از مكانيسم نمايشگر چرخان آن آشكار مي‌كند

جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در ويدئوي كالبدشكافي ال‌جي وينگ، نه‌تنها مي‌توان با ويژگي‌هاي طراحي مكانيسم صفحه‌نمايش چرخان اين موبايل آشنا شد؛ بلكه اطلاعات جالبي نيز از اجزاي درون آن هويدا مي‌شود.
تبليغات

ال‌جي ازجمله شركت‌هاي فعال در بازار موبايل‌هاي هوشمند است كه اصولا محصولاتي با طراحي خلاقانه عرضه مي‌كند. چنين الگويي در تلفن هوشمند جديد شركت‌كره‌اي به‌نام ال‌جي وينگ نيز تكرار شده و طراحي منحصربه‌فردي را به‌همراه دارد.

دركنار محصولات اخير بازار كه طراحي‌هاي نوآورانه‌اي را به‌همراه دارند، ال‌جي وينگ به‌جاي برخورداري از طراحي موبايل تاشو از مكانيسم صفحه‌نمايش چرخان استفاده مي‌كند. چنين مكانيسمي درواقع اجازه مي‌دهد كه صفحه‌نمايشي ثانويه در پشت صفحه‌نمايش اصلي با ابعاد ۶/۸ اينچي پنهان شود و با چرخاندن ۹۰ درجه‌اي صفحه‌نمايش اصلي بتوان به آن دسترسي پيدا كرد.

درواقع زماني‌كه متخصص صفحه‌نمايش اصلي را بچرخاند، ال‌جي وينگ در حالتي به شكل حرف T انگليسي قرار مي‌گيرد كه امكان استفاده از هردو صفحه‌نمايش وجود داشته باشد. با وجود اينكه چنين طراحي ويژه‌اي در حالت انجام امور چندوظيفه‌اي بسيار متخصصدي به‌انديشه متخصصين مي‌رسد؛ اما ال‌جي در مراحل طراحي موبايل هوشمند خود با چالش‌هاي متفاوتي مواجه شده است.

يكي از چالش‌ها نيز استفاده از مكانيسمي براي صفحه‌نمايش چرخان بوده است كه دوام بالايي در استفاده روزمره متخصص داشته باشد. علاوه بر آن، طراحي مكانيسم صفحه چرخان بايد طوري باشد كه آسيبي به صفحه‌نمايش ثانويه وارد نشود و دركنار آن از بين فضاي خالي ميان دو بدنه، ذرات گرد و خاك نفوذ نكنند.

مقام‌هاي ال‌جي در مورد دوام و استقامت مكانيسم صفحه‌نمايش چرخان گفته‌اند كه در آزمايش‌ها، مكانيسم استفاده‌شده در ال‌جي وينگ حداقل ۲۰۰ هزار بار بدون بروز اشكالي در فرايند چرخش صفحه‌نمايش به حالت عادي و T شكل دوام آورده است.

در هر صورت، يكي از يوتيوبرها به‌نام جري، ال‌جي وينگ را باز كرده تا به اسرار نهفته در مكانيسم صفحه‌نمايش چرخان آن پي ببرد. در اين ويدئو با قطعات به‌كار‌گرفته‌شده در ال‌جي وينگ نيز آشنا مي‌شويم؛ البته كه جري روي نمونه‌اي آزمايشي از ال‌جي وينگ، ويدئو تهيه كرده و امكان دارد نسخه نهايي محصول جديد ال‌جي كمي متفاوت باشد.

مشاهده در يوتيوب

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات