پتنت جديد هواوي به طراحي ظاهري ميت ايكس 2 اشاره مي‌كند

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در پتنت جديد هواوي مي‌توان طراحي ظاهري ميت ايكس ۲ را مشاهده كرد كه برخورداري آن از دو صفحه‌نمايش را نشان مي‌دهد.
تبليغات

اخبار و گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه هواوي در عرضه پرچم‌داران نسل بعدي خود به اشكال خورده است و دليل اصلي آن نيز تحريم‌هاي سخت‌گيرانه ايالات متحده است. دولت آمريكا به رياست جمهوري دونالد ترامپ، شركت هواوي را به سرقت اطلاعات شهروندان ايالات متحده و تحويل آن‌ها به دولت چين متهم كرد.

با وجود تحريم‌هاي گسترده كه حتي بخش توليد تراشه هواوي يعني شركت‌هاي‌سيليكون را نيز با اشكالات مختلفي درگير كرد، به‌انديشه متخصصين مي‌رسد شركت چيني همچنان به طراحي و توسعه‌ي محصولات جديد ادامه خواهد داد. اخيرا اطلاعات پتنت ثبت‌شده‌اي متعلق به هواوي در فضاي مجازي قرار گرفته كه رسانه‌ها آن را منتسب به ميت ايكس ۲ مي‌دانند. در اين پتنت كه در آگوست ۲۰۱۹ به ثبت رسيده، موبايل هوشمندي مجهز به دو صفحه‌نمايش ديده مي‌شود.

صفحه‌نمايش اول روي بدنه اصلي دستگاه قرار دارد و زماني‌كه ميت ايكس ۲ به‌‌صورت گشوده درمي‌آيد، متخصص به صفحه‌نمايشي بزرگ‌تر دسترسي خواهد داشت. چنين طراحي درواقع برخلاف طراحي است كه در ميت ايكس و ايكس اس مشاهده كرديم. درواقع صفحه‌نمايش ميت ايكس و ايكس اس به‌سمت بيرون تا مي‌شد؛ اما صفحه‌نمايش ميت ايكس ۲ به‌سمت درون تا شده و در حالت عادي، صفحه‌نمايش ثانويه از ديد متخصص پنهان خواهد بود.

استفاده از چنين طراحي سبب مي‌شود كه صفحه‌نمايش بزرگ‌تر كمتر در معرض خطر خش برداشتن قرار گيرد؛ اما دستگاه از صفحه‌نمايشي كوچك‌تر برخوردار است تا متخصص براي انجام امور ساده نيازي به گشودن پياپي موبايل هوشمند نداشته باشد.

در بالاي صفحه‌نمايش كوچك‌تر، حفره‌اي در سمت چپ تعبيه‌شده تا ميزبان دوربين سلفي با ماژول دوگانه باشد. پنل پشتي نيز ميزبان ماژولي دوربين چهارگانه است. بااين‌حال، متخصص قادر به ثبت تصاوير سلفي در زمان گشودن صفحه‌نمايش نيست؛ زيرا هر دو دوربين سلفي و اصلي از دسترس متخصص خارج خواهند شد.

در هر صورت، چالشي كه بر سر راه ساخت چنين محصولي قرار دارد، پيچيدگي طراحي آن نيست. درواقع شركت چيني در گذشته نشان داد كه قادر به طراحي و توسعه دستگاه‌هايي با چالش‌هاي بيشتري بوده است؛ اما آنچه شركت چيني را به چالش كشيده، اشكال در ساخت تراشه‌هاي بالارده سري كرين عنوان مي‌شود.

بااين‌حال، احتمال دارد كه شركت هواوي در پرچم‌داران بالارده خود از تراشه‌هاي اسنپدراگون ساخت شركت كوالكام استفاده كند. درواقع با وجود اينكه گزارش‌هايي مبني بر عدم استقبال دولت آمريكا از فروش تراشه‌هاي كوالكام به شركت هواوي منتشر شد؛ اما اخيرا مشخص شده كه مقام‌هاي آمريكايي، براي فروش تراشه‌هاي بالارده اسنپدراگون به شركت چيني، چراغ سبز به كوالكام نشان داده‌اند.

در هر حال، جدا از چالش‌هاي موجود بر سر راه هواوي براي طراحي و ساخت ميت ايكس ۲، آنچه در نوع خود بسيار جالب به‌انديشه متخصصين مي‌رسد، استفاده از طراحي تاشو به‌سمت درون خواهد بود. انديشه متخصصين شما چيست؟ آيا هواوي در سري ميت ايكس ۲ طراحي مدل‌هاي پيشين را كنار گذاشته و از طراحي نشان‌ داده‌شده در پتنت استفاده مي‌كند؟ انديشه متخصصين خود را با ديگر اعضاي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران در ميان بگذاريد.

مرجع متخصصين ايران پتنت هواوي ميت ايكس 2
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات