شيائومي يكي از شركتهاي بسيار پرطرفدار است كه با ارائه محصولات مقرونبهصرفه توانسته طرفداران زيادي به خود جلب كند. از محصولات اين شركت ميتوان به تلفن همراه، مچبند هوشمند، پاوربانك و موارد ديگر اشاره كرد. رمز موفقيت اين شركت مانند ديگر شركتهاي چيني است كه محصولات خوبي با ارزش مناسب عرضه ميكنند. بهتازگي گزارشي در فضاي مجازي منتشر شده است كه از موفقيت روزافزون اين شركت خبر ميدهد.
بر طبق آخرين اطلاعات منتشرشده از سايت تحليلي Canalys، در سهماهه سوم سال ۲۰۲۰ فروش موبايل هوشمند در هندوستان به ۵۰ ميليون دستگاه رسيده است. درحاليكه در سهماهه دوم ۲۰۲۰ بازار موبايل هندوستان شاهد كاهش ۵۱ درصدي فروش بود، در سهماهه جاري با رشد ۸ درصدي نسبت به همين زمان در سال گذشته روبهرو شده است.
همانطور كه پيشبيني ميشد، شيائومي بزرگترين فروشنده تلفن همراه هندوستان در اين بازهي زماني بود. ارسال محصولات اين شركت با افزايش ۹ درصدي نسبت به سال گذشته به تعداد ۱۳٫۱ ميليون دستگاه رسيد. سامسونگ كه در سهماهه اول سال به رتبه سوم در بازار تلفن هوشمند هند سقوط كرد، در سهماهه آخر جايگاه دوم را از ويوو گرفت. سامسونگ طي دورهي جولاي تا سپتامبر ۱۰٫۲ ميليون موبايل هوشمند به مشتريان خود تحويل داد كه از ۹٫۵ ميليون دستگاه در سهماهه سوم ۲۰۱۹ بيشتر است.
مانو كومار جين، كارآفرين برجسته هندي و معاون جهاني شيائومي، با انتشار توئيتي در فضاي مجازي از اين اتفاق ابزار خوشحالي كرد و نوشت:
برند شماره يك براي سومين سال.هيجانزده هستم كه بگويم بر اساس گزارش Canalys، شيائومي هندوستان براي سومين سال بهعنوان برترين برند تلفن همراه شناخته شده است.طرفداران و شركاي ما، از شما براي اينكه شيائومي را به محبوبترين برند در هندوستان تبديل كردهايد سپاسگزاريم.
"No. 1 🥇 #smartphone brand for 3 years." 🥳Excited to share that @XiaomiIndia continues to be the #1SmartPhoneBrand for 3+ years - latest @Canalys report. 🙏🏆Mi fans & all our partners, thank you for making Mi the most loved brand in #India.❤️🧡💛💙💚I ❤️Mi #Xiaomi #Redmi pic.twitter.com/GSWONMH6nf— Manu Kumar Jain (@manukumarjain) October 27, 2020
درست است كه فروش موبايل ويوو در سهماهه سوم نسبت به سامسونگ كمتر بود و براي همين اين شركت از رقيب كرهاي خود عقب افتاد؛ اما ارسال محصولات ويوو به مشتريان در اين بازهي زماني نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزايش داشته و فروش موبايلهاي هوشمند اين شركت از ۷٫۴ ميليون به ۸٫۸ ميليون دستگاه رسيده است.
بااينحال ريلمي با رشد ۲۳ درصدي نسبت به همين بازهي زماني در سال گذشته، سريعترين رشد را بين برندهاي مختلف موبايل هوشمند داشته است. بهطور كلي توليدكنندههاي چيني موفق شدهاند ۷۶ درصد از بازار تلفن هوشمند هندوستان را به خود اختصاص دهند كه نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزايش يافته است.
وارون كانان، تحليلگر تحقيقات Canalyst، در بيانيهاي ميگويد:
تنش مداوم بين هند و چين در چند ماه گذشته يكي از موضوعات جديد بوده است؛ اما هنوز نتوانستهايم تأثير قابل توجهي در تصميمات مشتريان براي خريد در بازار انبوه مشاهده كنيم. بااينحال تنشهاي موجود باعث شده است برندهاي موبايل چيني در ماههاي اخير محافظهكارانهتر رفتار كننئ و هزينههاي بازاريابي خود را كاهش دهند. اكنون اين شركتها با دقت در حال ارائهي تصويري واضح از اهميت حضور خود در بازار هندوستان براي پيشرفت آيندهي اقتصادي اين كشور هستند.
در ادامه فهرست ميزان عملكرد همه شركتهاي توليدكننده تلفن هوشمند در سهماهه سوم را مشاهده ميكنيد:
توليدكننده | فروش سهماهه سوم ۲۰۲۰ (ميليون) | سهم بازار در سهماهه سوم ۲۰۲۰ | فروش سهماه دوم ۲۰۲۰ (ميليون) | سهم بازار در سهماهه دوم۲۰۲۰ | رشد ساليانه |
---|---|---|---|---|---|
شيائومي | ۱۳٫۱ | ۲۶٫۱ درصد | ۱۲ | ۲۵٫۹ درصد | +۹ درصد |
سامسونگ | ۱۰٫۲ | ۲۰٫۴ درصد | ۹٫۵ | ۲۰٫۶ درصد | +۷ درصد |
ويوو | ۸٫۸ | ۱۷٫۶ درصد | ۷٫۴ | ۱۶ درصد | +۱۹ درصد |
ريلمي | ۸٫۷ | ۱۷٫۴ درصد | ۷٫۱ | ۱۵٫۳ درصد | + ۲۳ درصد |
اوپو | ۶٫۱ | ۱۲٫۱ درصد | ۵٫۷ | ۱۲٫۳ درصد | + ۶ درصد |
ديگران | ۳٫۱ | ۶٫۳ درصد | ۴٫۵ | ۹٫۸ درصد | -۳۱ درصد |
كل | ۵۰ | ۱۰۰ درصد | ۴۶٫۲ | ۱۰۰ درصد | +۸ درصد |
هم انديشي ها