آيفون ۱۲ پرو، امتياز ۱۲۸ را از آزمون‌ DXOMARK به دست آورد

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دوربين سه‌گانه‌ي آيفون ۱۲ پرو، در آزمايش‌هاي DXOMARK، امتياز ۱۲۸ در حالت كلي، ۱۳۵ در عكاسي، ۱۱۲ در فيلم‌برداري و ۶۶ را در بزرگ‌نمايي كسب كرد.
تبليغات

اپل امسال در مراسمي موسوم به Hi Speed، از سري آيفون‌هاي ۱۲ رونمايي كرد؛ كوپرتينويي‌ها در آيفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مكس برخلاف دو موبايل ديگر از يك حسگر اضافي با نام ليدار (LiDAR) استفاده كردند كه عملكرد AR و فكوس در شب را بهبود مي‌بخشد. حال وب‌سايت DXOMARK كه مرجعي براي سنجش كيفيت دوربين به حساب مي‌آيد، آيفون ۱۲ پرو را در شرايط آزمايشگاهي مورد مطالعه قرار داده است و نتايج آن، از عملكرد خوب آيفون ۱۲ پرو حكايت دارد.

مرجع متخصصين ايران Dxomark iphone 12 Pro

در مجموع، دوربين سه‌گانه‌ي آيفون ۱۲ توانسته امتياز خوب ۱۲۸ را كسب كند و DXOMARK آن را در ليست پنج دوربين برتر تلفن‌هاي هوشمند قرار داده است. DXOMARK توضيح مي‌دهد كه امتياز كلي، شامل نمره‌ي عكاسي ۱۳۵ و نمره ويدئو ۱۱۲ است و از طرف ديگر دوربين آيفون ۱۲ پرو در حالت بزرگ‌نمايي باتوجه‌به اخبار تخصصي اپتيكال ۲ براي و نداشتن دوربين پريسكوپي، عملكرد خوبي را از خود ثبت كرده است.

آيفون ۱۲ پرو با امتياز كلي ۱۲۸ و با فاصله‌ي ۴ امتيازي نسبت به آيفون ۱۱ پرو مكس در جايگاه چهارم جدول DXOMARK قرار گرفته است؛ نمره كلي بر اساس امتياز بالاي عكاسي ۱۳۵ و نمره ويديويي بسيار خوب ۱۱۲ بنا شده است و همچنين در بخش بزرگ‌نمايي امتياز ۶۶ را كسب كرده است.

DXOMARK از فوكوس خودكار و عملكرد فيلم‌برداري آيفون ۱۲ پرو تعريف كرده و ادامه مي‌گويد:

در حالت عكاسي، متوجه شديم كه سيستم فوكوس خودكار يكي از مواردي است كه عملكرد سريع و دقيقي را در اكثر شرايط ارائه مي‌دهد. اين دستگاه همچنين براي تصوير پيش‌نمايش خود، امتياز بسيار خوبي كسب مي‌كند و عملكرد آن نسبت به بسياري از دستگاه‌هاي پيشرفته‌تر، به تصوير نهايي نزديكتر است. تنظيمات نوردهي نيز اكثرا خوب است، اما [به‌گفته‌ي] آزمايش‌كنندهاي ما دامنه‌ي‌ دايناميكي [تصوير] در محيط‌هاي كم‌نور و حتي شرايط نوي مناسب، كمي محدود مي‌شود. دقت رنگ‌ها در محيط‌هاي داخلي دقيق است؛ اما سايه‌هاي رنگي ناخواسته (Color Cast) را مشاهده مي‌كنيد و اگر از دوربين در شرايط بسيار تاريك عكسبرداري نمي‌كنيد، [آيفون ۱۲ پرو] جزئيات خوبي را نيز دراختيار شما قرار مي‌دهد؛ [اما] اغلب مي‌توانيد نويز تصاوير را در محيط‌هاي داخلي و كم‌نور پيدا كنيد. آزمايش‌كنندها همچنين دقت رنگ پوست را دوست داشتند، اما تعادل رنگي سفيد ناخواسته را نيز مشاهده كردند. فيلم‌هاي 4K جزئيات خوبي را نشان مي‌دهند و فوكوس خودكار در اكثر موارد حتي در صحنه‌هاي دايناميكي نيز به خوبي عمل مي‌كند. سيستم تثبيت‌كننده نيز بسيار خوب كار مي‌كند، هنگام راه رفتن با دوربين در دستان يا هنگام ايستادن در هنگام ضبط، تصاوير را ثابت و روان نگه مي‌دارد.

درنهايت وب‌سايت DXOMARK امتياز خوبي را به آيفون ۱۲ پرو داده است؛ البته اين را بايد در انديشه متخصصين داشته باشيد، اغلب الگوريتم‌ها و آزمايش‌هاي DXOMARK، زير سؤال مي‌رود و اختلاف‌انديشه متخصصينهايي نيز بر آن وارد مي‌شود؛ معمولا كيفيت دوربين يك برسي نسبي است؛ مطالعه و اختصاص امتياز به آن بسيار چالش برانگيز است. اين امر به‌ويژه هنگامي خود را نشان مي‌دهد كه مقياس ثابتي وجود نداشته باشد و امتيازها بالاتر از ۱۰۰ باشند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات