آيا سامسونگ در صدد كاهش سهم بازار گلكسي نوت است؟

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس شايعات، سامسونگ قصد دارد سهم بازار گلكسي نوت را كاهش دهد تا بتواند در سال ۲۰۲۲ توليد اين موبايل را متوقف كند.
تبليغات

در طول چند ماه گذشته شايعات مختلفي درباره سري گلكسي اس ۲۱ و سري گلكسي نوت منتشر شده است. در اين شايعات به اين موضوع اشاره شده كه توليد سري نوت متوقف مي‌شود و گلكسي اس ۲۱ اولترا جاي اين موبايل را خواهد گرفت. امروز گزارش جديدي از كشور كره جنوبي منتشر شده است كه بر اساس آن، سري گلكسي اس ۲۱ در ماه ژانويه معرفي مي‌شود و رده‌بالاترين مدل آن‌ از S Pen همراهي مي‌كند.

سايت ET News اعلام كرده است كه سامسونگ، ديجيتايزر گلكسي اس ۲۱ اولترا را سفارش داده است و توليد انبوه آن به‌زودي شروع خواهد شد. ديجيتايزر از يك سري حسگر تشكيل شده است كه زير صفحه‌نمايش قرار مي‌گيرد تا قلم روي صفحه‌نمايش كار كند.

به‌انديشه متخصصين مي‌رسد سامسونگ قصد دارد پرچم‌دارهاي بعدي خود را زودتر از سال‌هاي گذشته راهي بازار كند تا بتواند با سري آيفون ۱۲ رقابت كند. دليل ديگر، تحريم‌ هواوي توسط دولت آمريكا است. سامسونگ قصد دارد از اين فرصت استفاده كند تا بتواند سهم بازار بيشتري كسب كند.

در بخش ديگري از گزارش به اين موضوع اشاره شده كه سامسونگ زمينه‌سازي جايگزين كردن سري نوت با سري اس و سري زد را شروع كرده است. بر اساس شايعات قبلي، سامسونگ سري نوت را در سال ۲۰۲۱ كنار مي‌گذارد؛ اما به ‌انديشه متخصصين مي‌رسد اين اتفاق رخ نمي‌دهد.

در گزارش‌هاي جديد گفته شده است كه سامسونگ در سال ۲۰۲۱ پنج موبايل تاشدني راهي بازار مي‌كند و دو مدل آن‌ها از قلم همراهي مي‌كنند. همچنين گزارش شده كه سامسونگ در حال توليد مدل جديد ديجيتايزرز براي گلكسي زد فولد ۳ است كه بتواند روي صفحه‌نمايش بسيار نازك كار كند و فشار قلم را تشخيص دهد.

قبلا برنامه‌ريزي شده بود كه گلكسي نوت ۲۱ در ماه ژوئن دركنار گلكسي زد فولد ۳ معرفي شود. گفته مي‌شود در اين مراسم تمركز اصلي روي گلكسي زد فولد ۳ خواهد بود و گلكسي نوت ۲۱ تنها يك مدل خواهد داشت.

اين احتمال وجود دارد كه سامسونگ ديگر در فصل تابستان موبايل نوت را معرفي نكند و تمركز خود را روي موبايل‌هاي سري زد فولد و سري اس بگذارد. اگر اين استراتژي جواب بدهد سامسونگ توليد گلكسي نوت را در سال ۲۰۲۲ قطعا پايان مي‌دهد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات