كاويار آيفون ۱۲ پرو لاكچري جديد را بدون دوربين سه‌گانه رونمايي كرد

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
كاويار با حذف دوربين سه‌گانه و غيرفعال‌كردن دوربين سلفي، مدل جديد آيفون ۱۲ پرو و آيفون ۱۲ پرو مكس لاكچري را معرفي كرده است.
تبليغات

شركت روسي كاويار (Caviar) بعد از عرضه‌ي آيفون لاكچري با تم انتخابات ايالات متحده‌ي آمريكا، اين ‌بار موبايل جديدي از خانواده‌ي آيفون 12 رونمايي كرده است كه به‌طرز عجيبي از هيچ ماژول دوربيني در پشت موبايل استفاده نكرده و دوربين سلفي را نيز غيرفعال كرده است. در گذشته، شركت‌ها نسخه‌هاي ويژه‌اي از موبايل‌‌هاي خود را بدون دوربين و اغلب براي دولت‌ها و مراكز تجاري حساسي توليد مي‌كردند كه استفاده از دوربين در آنجا ممنوع است؛ اما اكنون با ورود دستگاه‌هاي هميشه متصل به اينترنت و احتمال جاسوسي ازطريق دوربين، امنيت و حريم خصوصي بيش از هر زمان ديگري اهميت پيدا كرده است. كاويار راه‌حل جديدي براي اين مسئله پيدا كرده و به‌نوعي صورت‌مسئله را از ريشه حذف كرده است.

تماشا در يوتيوب

كاويار در موبايل شخصي‌سازي‌شده‌ي جديدش موسوم به آيفون 12 پرو Stealth، ماژول دوربين سه‌گانه‌ي آيفون ۱۲ پرو را به‌كلي حذف و دوربين سلفي را نيز غيرفعال كرده است؛ اما نكته‌ي جالب اين است كه فيس آيدي (Face ID) هنوز كار مي‌كند؛ زيرا فيس آيدي اصولا از دوربين مادون قرمز TrueDepth استفاده مي‌كند كه پالس‌هاي نوري مادون قرمز را ساطع مي‌كنند و نمي‌توانند از محيط تصويربرداري كنند؛ ازاين‌رو، به غيرفعال‌كردن آن نيازي نيست.

مرجع متخصصين ايران آيفون ۱۲ پرو Stealth شركت كاويار
مرجع متخصصين ايران آيفون ۱۲ پرو Stealth شركت كاويار
مرجع متخصصين ايران آيفون ۱۲ پرو Stealth شركت كاويار
مرجع متخصصين ايران آيفون ۱۲ پرو Stealth شركت كاويار
مرجع متخصصين ايران آيفون ۱۲ پرو Stealth شركت كاويار

طبق گفته‌هاي كاويار، نام و طراحي اين موبايل از جت‌هاي رادارگريز الهام گرفته و دو نسخه از آن با جنس بدنه‌ي تيتانيومي ساخته شده است. كاويار در آيفون ۱۲ Stealth از زيروروكاري (گيوش) عمودي و نقش‌برجسته‌هاي تراش‌خورده روي سطح پشتي دستگاه استفاده كرده است و روكش مشكي ليزري بادوام آن را همراهي خواهد كرد. نسخه‌ي Stealth Gold نيز به پوشش PVD طلا مجهز شده است.

كاويار مي‌گويد اين طرح را مي‌توان براي آيفون 12 پرو و ​​آيفون 12 پرو مكس سفارش داد و فقط ۹۹ دستگاه از هر دو نسخه را عرضه مي‌كند. بسته به اندازه‌ي موبايل (آيفون 12 پرو يا پرو مكس) و ظرفيت ذخيره‌سازي آن، ارزش اين قطعه هنري بسيار زيبا از ۴،۹۹۰ دلار براي نسخه‌ي استاندارد و ۵،۵۲۰ دلار براي نسخه‌ي طلايي شروع مي‌شود. گفتني است كه اين دو محصول در‌مقايسه‌با موبايل‌هاي پيشين كاويار ارزان‌‌تر هستند. در گذشته، اين شركت آيفون 12 پرو را با طلاي ۱۸ عيار روانه‌ي بازار كرده و كه ارزشش بيش از ۲۳ هزار دلار بوده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات