پتنت جديد اپل به سيستم پيشرفته لولا در موبايل‌هاي تاشو اشاره دارد

جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
جديدترين پتنت اپل به مكانيزمي متشكل از چندين مفصل پياپي اشاره دارد كه مي‌تواند در لولاي دستگاه‌هايي با نمايشگر تاشدني كارايي داشته باشد.
تبليغات

تاكنون، شركت‌هاي متعددي مانند سامسونگ، هواوي و موتورولا موبايل‌هاي تاشدني روانه‌ي بازار كرده‌اند؛ اما باتوجه‌به اشكالات و ارزش گزاف‌شان، با استقبال زيادي رو‌به‌رو نشدند. اپل، غول فناوري مستقر در كوپرتينو نيز به ارائه‌ي پتنت‌ها و تحقيق و توسعه در آزمايشگاه‌هاي خود بسنده كرده است تا شايد محصولي كامل‌تر و موفق‌تر از رقبايش توليد و عرضه كند. حال اپل در ثبت اختراع جديد خود نوع ديگري از لولا را نشان مي‌دهد كه علاوه‌بر آيفون شايد در محصولات ديگر هم استفاده شود.

پتنت منتشرشده در تاريخ ۳ دسامبر (۱۳ آذر)، با عنوان «دستگاه‌هاي الكترونيكي داراي نمايشگرهاي منعطف تاشدني» اپل مجموعه سيستم و راهكارهايي براي استفاده از لولاهاي جديد در محصولات تاشو ارائه مي‌دهد. اين پتنت جزئيات يك دستگاه تاشدني را نشان مي‌دهد كه در يك زاويه‌ي قائم خم شده و ساختار جديد لولاي آن از چند پيوند پياپي تشكيل شده است. به‌عبارت‌ديگر، كوپرتينونشين‌ها به‌جاي لولاي يكپارچه، از چندين مفصل براي خم‌شدن لولا و صفحه‌نمايش بهره مي‌گيرند. مكانيزم يادشده تنها يكي از چندين لولاي طراحي‌شده در فرايند آزمون‌وخطاي اپل به‌حساب مي‌آيد.

مرجع متخصصين ايران پتنت جديد اپل مرتبط با محصولات تاشو

در تكميل اختراع جديد، اپل پيشنهاد مي‌كند كه ساختار لولا مي‌تواند شامل چرخ‌دنده، تسمه و ساير ساختارهاي متحرك باشد كه در هنگام خم‌شدن دستگاه در موازات يكديگر به حركت در مي‌آيند. اجزاي متحرك مي‌توانند شامل ميله‌ها و پيوندهايي با سطح تحمل فشار به‌صورت منحني مخالف باشند. چنين مكانيزمي شامل سطوح متوقف‌كننده نيز مي‌شود كه در نهايت مي‌توانند از چرخش بيش از حد ميله و پيوندها جلوگيري كنند. پيوندهاي لولا بدون اينكه درون ساختار واقعي لولا در ضخامت صفحه‌نمايش قرار گيرند، مي‌توانند در اطراف يك نقطه محوري درون صفحه‌نمايش، چرخش داشته باشند.

ثبت اختراع جديد اپل به نوعي نمايشگرهاي تاشدني را هدف قرار مي‌دهد و خاطرنشان مي‌كند كه از دستگاهايي با ساختار تاشو، حركات كشويي، حركات پيمايشي يا ساير ساختارها براي صفحه‌نمايش منعطف همراهي مي‌كند و مي‌تواند با ابعداد كوچك‌تر، صفحه‌نمايش گسترده‌تري را براي متخصصان فراهم كند. افزون‌براين، ساختار لولاي جديد مي‌تواند با استفاده از سطوح متوقف‌كننده، ميزان نيروي واردشده را كنترل و از فشار ناخواسته صفحه‌نمايش در هنگام تا خوردن و باز شدن جلوگيري كند. ناگفته نماند پتنت يادشده به استفاده در صفحه‌نمايش آيفون محدود نمي‌شود، بلكه اپل ادعا مي‌كند كه لولاي پياپي را مي‌توان درستگاه‌هايي از جمله مچ‌بند، لپ‌تاپ، عينك، تجهيزات داخل خودرو و... استفاده كرد.

اپل به‌صورت هفتگي اختراعات بي‌شماري ثبت مي‌كند. ثبت اختراع نشان‌دهنده‌ي موضوعات مورد علاقه‌ي تحقيق و توسعه شركت‌ها است؛ اما تضمين‌كننده‌ي ارائه آن در محصول يا خدمات نيست.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات