كرونا باعث كاهش ۵۰ درصدي توليد آيفون 12 اپل در هند شده است

سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
وضعيت شهري كه كارخانه‌هاي فاكسكان در آن قرار دارند، به‌حدي وخيم عنوان مي‌شود كه به حالت قرنطينهٔ كامل درآمده است.
تبليغات

ماه گذشتهٔ ميلادي، اپل خبر داد كه توليد آيفون ۱۲ را در كارخانه‌هاي فاكسكان واقع در هند آغاز كرده است؛ اما بر اساس گزارش‌ها، برنامه‌هاي اپل با اشكالات مختلفي مواجه شده و توليد آيفون ۱۲ در هند مطابق با برنامه‌هاي كوپرتينويي‌ها پيش نمي‌رود.

Gizmochina خبري منتشر كرده است كه طبق آن، توليد آيفون ۱۲ و مدل‌هاي ديگر آن در كارخانه‌هاي هند با بيش از ۵۰ درصد كاهش روبه‌رو شده است و علت اين اتفاق، شيوع ويروس كرونا بيان مي‌شود. دو منبع آگاه از وضعيت كارخانه‌هاي فاكسكان در هند، به رسانه‌ها توضيح داده‌اند نيروي سادهان بسياري به ويروس COVID-19 مبتلا شده‌اند و در نتيجه‌، كاهش نيروي كار در كارخانه‌ها به افت شديد توليد آيفون‌ منجر شده است.

گفته مي‌شود نتيجهٔ آزمايش بيش از ۱۰۰ نفر از نيروي سادهان كارخانه‌هاي فاكسكان در هند مثبت بوده است و شركت را مجبور ساخته تا كارخانه‌هاي خود در شهر چناي را به‌صورت موقت تا اوايل ماه خرداد به حالت ورود ممنوع درآورد. در چنين حالتي، نيروي سادهان مي‌توانند كارخانه را ترك كنند؛ اما هيچ شخصي حق ورود به كارخانه ندارد.

منابع توضيح داده‌اند كه بيش از نيمي از ظرفيت توليد كارخانه از دست رفته است؛ اما به‌طور دقيق توضيح نداده‌اند كه ظرفيت توليد به چه مقداري مي‌رسد و كارخانه‌هاي فاكسكان در شهر چناي هند تا چه حد قادر به توليد آيفون هستند. همچنين مشخص نيست چه تعداد نيروي ساده در كارخانه حضور دارند و در چه وضعيتي به سر مي‌برند.

سران فاكسكان با انتشار بيانيه‌اي گفتند: «براي فاكسكان، سلامت و ايمني كاركنان شركت در اولويت قرار دارد و به همين علت است كه ما همكاري نزديكي با مقامات محلي و سازمان‌هاي بهداشتي داريم تا از پس اشكالات پيش‌آمده به دليل شيوع بيماري كرونا برآييم.»

تاميل نادو، محلي كه كارخانه‌هاي فاكسكان در آنجا قرار دارد، از جمله مناطق هند است كه بدترين شرايط را در موج دوم كرونا دارد. به علت گسترش شيوع كرونا در تاميل نادو و از دست خارج شدن ابتلا به بيماري، مقامات محلي تصميم گرفتند تاميل نادو از اين هفته به‌صورت كامل به حالت قرنطينهٔ عمومي درآيد. طبيعتاً چنين شرايطي بزرگ‌ترين ضربه را به شركت‌ها و كارخانه‌هاي سازندهٔ گجت‌هاي هوشمند مانند آيفون ۱۲ وارد كرده است.

با مطالعه شرايط مي‌توان گفت حداقل تا زماني‌كه شيوع بيماري كرونا در شهر چناي هند به وضعيت كنترل‌شده تغيير نيابد، ساخت آيفون ۱۲ اپل و ديگر مدل‌هاي آن كماكان با اشكالات مختلف همراه خواهد بود. اپل هنوز واكنشي به اين موضوع نشان نداده است.

در ميان شركت‌هاي مختلف، تنها فاكسكان نيست كه از وضعيت به‌وجودآمده در هند به اشكال خورده است؛ بلكه مي‌توان به اوپو و نوكيا نيز اشاره كرد كه پس از گسترش كرونا مجبور به تعطيلي موقت كارخانه‌هاي خود در هند شدند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات