سامسونگ از عرضه‌ي نمايشگر تعاملي ۸۵ اينچي براي يادگيري در مدارس خبر داد

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
نسل بعدي نمايشگر تعاملي سامسونگ به ‌عنوان وايت‌برد ديجيتال، حسي از حضور فيزيكي در كلاس براي دانش‌آموزان در حال تحصيل مجازي القا مي‌كند.
تبليغات

شيوع ويروس كرونا، سبك زندگي و تحصيل را به‌كلي تغيير داده است و اكنون تعدادي از دانش‌آموزان به‌صورت حضوري و برخي ديگر از خانه مشغول تحصيل و يادگيري هستند. سامسونگ براي اين دسته از مشتريانش نمايشگر تعاملي ۸۵ اينچي عرضه مي‌كند و معتقد است اين محصول شكاف بين دانش‌آموزان حاضر در كلاس درس و آن‌هايي كه به‌طور مجازي در اين كلاس‌ها شركت مي‌كنند، برطرف مي‌كند. گفته مي‌شود نمايشگر تعاملي جديد سامسونگ كمي از نسل‌هاي قبلي بزرگتر است.

درحالي‌كه ويروس كرونا جان افراد سراسر دنيا را تهديد مي‌كند، تعدادي از دانش‌آموزان با كروم‌بوك‌هاي كوچكشان كلاس‌هاي درس را به‌صورت مجازي دنبال مي‌كنند كه به‌نوعي، تعامل آن‌ها با دانش‌آموزان حضوري را كمتر كرده است. نمايشگر جديد به‌عنوان وايت‌برد ديجيتال متصل به اينترنت، اين امكان را درا ختيار دانش‌آموزان حضوري قرار مي‌دهد تا روي آن بنويسند و از طرف ديگر در همان لحظه، دانش‌آموزان در خانه با سيستم‌هايشان به همان نمايشگر در كلاس نوشته‌اي اضافه كنند.

هدف محصول جديد ارتباط بهتر با دانش‌آموزان در خانه نيست. در واقع  نمايشگر تعاملي حسي زماني را القا مي‌كند كه تمامي دانش‌آموزان در كلاس حضور داشتند و هر كدام مي‌توانستند در تخته‌اي مشترك مطلب بنويسند.

نمايشگر تعاملي ۸۵ اينچي سامسونگ ابعادي بزرگ‌تر از وايت‌برد ديجيتال فليپ ۲ اين شركت دارد و به اندازه‌ي وايت‌برد معمولي مدرسه بزرگ است؛ البته وزن آن از ۱۶۴ پوند بيشتر است. نسل‌هاي قبلي نمايشگر‌ تعاملي سامسونگ از ابعاد ۶۵ و ۵۵ اينچ برخوردارند و با در انديشه متخصصين گرفتن اين موضوع كه نمايشگر جديد ابعادش از آن‌ها بزرگ‌تر است، دانش‌آموزان بيشتري مي‌توانند به‌طور هم‌زمان از آن استفاده كنند.

به گفته‌ي شركت سازنده، محصول جديد با نمايشگر لمسي 4K در نوشتن و ويرايش از لمس ۲۰ انگشت و نوك قلم به‌طور هم‌زمان همراهي مي‌كند. همچنين معلمان مي‌توانند چندين كامپيوتر و منابع ويدئويي ديگر را به نمايشگر متصل كنند. در مقايسه با يك درگاه فليپ ۲، نمايشگر تعاملي مورد مباحثه دو درگاه HDMI 2.0 دارد. اين نمايشگرها قابليت همراهي از ۴ قلم دارند؛ البته، همراه آن‌ها دو قلم داده مي‌شود كه مي‌توان درصورت نياز دو قلم ديگر براي آن خريداري كرد.

ارزش نمايشگر تعاملي جديد سامسونگ مشخص نيست. فليپ ۲ با نمايشگر ۶۵ اينچي حدود ۲۵۹۹ دلار ارزش دارد و تلويزيون‌ ۸۵ اينچي اين شركت كره‌اي از ۱۷۹۹ دلار شروع مي‌شود؛ بدين‌ ترتيب احتمالا نمايشگر تعاملي در همين حدود ارزش‌گذاري شود.

مرجع متخصصين ايران نمايشگر تعاملي سامسونگ

اكنون به دليل شدت‌ گرفتن همه‌گيري كوويد ۱۹، محدوديت‌هاي بيشتري در مدارس اعمال مي‌شود و نمايشگر جديد سامسونگ درحالي عرضه مي‌شود كه با برخي از نرم‌افزارهاي يادگيريي سازگاري ندارد. محصول جديد مي‌تواند در مدارس متخصصدي باشد؛ اما از طرفي مي‌توان آن را نوعي فرصت‌طلبي شركت كره‌اي از تغيير سبك تحصيل دانش‌آموزان در زمان كرونا به شمار آورد.

نسل بعدي نمايشگر‌هاي تعاملي سامسونگ با برخورداري از عملكرد آسان و لمسي مي‌تواند براي ارتباط مؤثر كسب‌وكارها با مشتريان و مديران و متخصصان نيز به كار آيد. به‌گفته‌يمارك كوئيروز، معاون بازاريابي سامسونگ در آمريكا، نمايشگر تعاملي ۸۵ اينچي با امكانات بهينه‌اش مي‌تواند‌ براي رهبران كسب‌وكار و دانش‌آموزان در هر مكاني كه هركدامشان حضور دارند، تعامل گروهي در لحظه ايجاد كند و افراد را با محيط يادگيري كنوني و آينده سازگار مي‌كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات