الجي پنل هاي ميني LED اپل را تأمين مي‌كند

پنج‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپل به‌زودي از صفحه‌نمايش ميني LED در محصولات خود استفاده مي‌كند كه بر اساس گزارش ET News، الجي وظيفه‌ي تأمين آن را بر عهده دارد.
تبليغات

برنامه و علاقه‌ي اپل براي استفاده از نمايشگر ميني LED در آيپد پرو بسيار واضح است و طي يك ‌سال گذشته، بارها شاهد انتشار شايعاتي در مورد استفاده‌ي اپل از اين نوع صفحه‌نمايش‌ بوده‌ايم. گزارش جديد خبرگزاري كره‌اي ET News، بار ديگر از اضافه شدن نمايشگر ميني LED در سال آينده ميلادي به آيپد پرو حكايت دارد.

همان‌طور كه مي‌دانيد و پيش‌تر  توضيح داده شد، ميني LED نبايد با ميكرو LED اشتباه گرفته شود، ميكرو LED تكنولوژي جديد فناوري صفحه‌نمايش است كه با توجه ‌به ارزش بسيار بالا و هزينه‌ي توليد بسيار زياد، در حال‌ حاضر در معدود دستگاهي مورد استفاده قرار مي‌گيرد؛ اما ميني LED شكل جديدي از نور پس‌زمينه براي صفحه‌هاي LCD است كه بسياري از مزاياي مشابه OLED (ارگانيك LED) را در خود جاي داده و مي‌تواند باعث افزايش روشنايي، بهبود بهره‌وري انرژي و كاهش خطر سوختن LED شود.

به گفته‌ي خبرگزاري ET News، الجي ديسپلي (LG Display) نمايشگرهاي ميني LED را دراختيار اپل قرار مي‌دهد و اپل از اوايل سال آينده، اين صفحات را ابتدا در آيپد پرو و بعد در مك‌بوك و آي‌مك‌ استفاده خواهد كرد.

الجي ديسپلي در حال آماده‌سازي براي ارائه صفحه‌نمايش LCD با نور پس‌زمينه ميني LED به اپل است. نمايشگر جديد آن‌ها از LED-هاي كوچكي به‌عنوان نور پس‌زمينه استفاده مي‌كند كه عملكرد روشنايي و نسبت كنتراست را بهبود مي‌بخشد.

ازآنجاكه اپل در سال آينده به ‌دنبال استفاده از پنل‌ ميني LED در آيپد و ساير محصولات مانند مك‌بوك و آي‌مك است، انتظار مي‌رود تغييراتي در بازار جهاني و فناوري LCD ايجاد و باعث رونق آن شود.

گزارش اين هفته، گزارش قبلي زنجيره تأمين را تأييد مي‌كند و نشان مي‌دهد الجي تأمين‌كننده صفحه‌نمايش‌ ميني LED براي اپل است.

پيش‌تر، مينگ-چي كو (تحليل‌گر باسابقه‌ي محصولات اپل) نيز پيش‌بيني كرده بود كه آيپد پرو اولين محصولي است كه از صفحه‌نمايش‌ ميني LED استفاده خواهد كرد و انتقال آن ممكن است با مدل ۱۲٫۹ اينچي شروع و در نهايت به مدل ۱۱ اينچي ختم شود.

گزارش‌ها همچنين حاكي از آن است اپل در نهايت نور پس‌زمينه ميني LED را به صفحه‌نمايش مك‌بوك و آي‌مك و موارد ديگر اضافه خواهد كرد؛ پيش‌تر پيش‌بيني مي‌شد اين امر ممكن است در سه‌ماهه‌ي چهارم سال ۲۰۲۰ اتفاق بيفتد؛ اما اكنون به‌ انديشه متخصصين مي‌رسد با توجه‌ به همه‌گيري ويروس كرونا، زنجيره‌ي تأمين اپل با اشكال مواجه شده و اين تغيير تا اوايل سال ۲۰۲۱ به تأخير افتاده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات