پتنت اپل براي پرو ديسپلي؛ استند با توانايي اتصال به دو نمايشگر

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
جديدترين پتنت اپل به مكانيزمي متشكل از دو پايه‌ي مانيتور اشاره دارد كه مي‌تواند از دو نمايشگر پرو ديسپلي XDR همراهي كند و طيف گسترده‌اي از شخصي‌سازي به ارمغان آورد.
تبليغات

اپل بعد از مدت‌ها دوري از صنعت نمايشگر، در رويداد توسعه‌دهندگان ۲۰۱۹ و در كنار معرفي مك پرو، از نمايشگري موسوم به پرو ديسپلي XDR رونمايي كرد. نمايشگر يادشده با مشخصات سطح بالا و كيفيت كم‌نظير، استاندارد جديدي در نمايشگرهاي LCD به ‌وجود آورد؛ اما چيزي كه بيش از همه توجه‌ها را به خود جلب كرد، فروش پايه‌ي Pro Stand به‌صورت جداگانه به ارزش ۹۹۹ دلار بود كه موج عظيمي از انتقاد به همراه داشت. حال ثبت اختراع جديد اپل، از احتمال معرفي نسل بعدي اين پايه‌ي نگه‌دارنده با توانايي اتصال به دو نمايشگر حكايت دارد.

اختراع جديد اپل يك استند جديد با طراحي مكانيكي بسيار پيچيده را نشان مي‌دهد كه در صدد رفع نواقص استندهاي موجود و ارائه‌ي راه‌حل‌هايي براي استفاده از حداكثر دو نمايشگر خارجي با قابليت‌هاي شخصي‌سازي گسترده است. اختراع يادشده با عنوان «Dual Display Stand» در ماه مي ۲۰۱۹ (ارديبهشت ۱۳۹۸) در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاري ايالات متحده به ثبت رسيده است.

مرجع متخصصين ايران پتنت جديد اپل پايه‌ي دوتايي / Dual Pro Stand

اين پتنت جزئيات يك صفحه‌نمايش بزرگ را نشان مي‌دهد كه داراي دو پايه جدا از هم است و به وسيله‌ي يك ميله‌ي همراه افقي به پايه‌ها متصل مي‌شود و اين امكان را فراهم مي‌كند كه دو نمايشگر به آن متصل شود. پايه‌ي مذكور امكان تنظيم و كنترل دقيق و گسترده‌اي در جهات عمودي، افقي و مركزي ارائه مي‌دهد. اپل ادعا مي‌كند پايه‌ي جديد، انعطاف‌پذيري و استحكام بهتري فراهم مي‌كند.

به انديشه متخصصين مي‌رسد پايه‌ي جديد از اتصالات متحرك پرو استند (Pro Stand) كنوني استفاده مي‌كند؛ اما آن‌ها را به‌صورت افقي روي شاتل و ريل‌ها قرار مي‌دهد و اتصال مركزي روي ميله‌ي همراهي به پايه اجازه مي‌دهد زاويه دو نمايشگر را تنظيم كند. هر دو پايه داراي دسته‌هايي در طرفين هستند و مي‌توان آن‌ها را چرخاند و به‌راحتي ارتفاع ميله همراه را براي حالت دقيق عمودي تنظيم كرد. اپل در اين اختراع يادآوري مي‌كند كه كل ميله بدون توجه به زاويه ميله حمايتي و دسته‌ي پيچ‌خورده، مي‌تواند برداشته شود و تأكيد مي‌كند كه شاتل‌هاي روي ريل با وجود تنظيمات ميله‌ي همراه و با استفاده از چرخ، تماسي هموار و سازگار با ريل‌ها ايجاد مي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران پتنت جديد اپل پايه‌ي دوتايي / Dual Pro Stand

اپل با اشاره به برتري مكانيزم سيستم خود در مقايسه ‌با استندهاي كنوني، بعضي از اشكالات آن‌ها را بيان مي‌كند. به ادعاي اپل، نمايشگرهاي چندگانه به‌طور كلي به وسيله‌ي چندين استند مختلف يا بازوهاي متحرك مستقيمي همراهي مي‌شوند كه تا نقطه‌ي همراه امتداد دارند و فضاي غير ضروري وسيعي اشغال مي‌كنند. استندهاي كنوني از انديشه متخصصين زيبايي‌شناسي اغلب پيچيده نيستند و داراي مكانيسم‌هاي زائد و ناكارآمد هستند و هنگامي كه از چندين نمايشگر روي بازوهاي مستقل استفاده مي‌شود، به دليل عدم تعادل و طول بازو، تراز كردن آن‌ها به‌صورت هموار و دقيق كار دشواري خواهد بود. با استفاده از چندين نمايشگر در يك تكيه‌گاه، نمي‌توان آن‌ها را به‌طور مؤثر نسبت به يكديگر براي يك محور عمودي تنظيم كرد.

به‌طور معمول، پرونده‌هاي ثبت اختراع بر جنبه‌هاي خاص از يك محصول تمركز مي‌كنند؛ درحالي‌كه عملكردهاي مكانيكي Dual Display Stand كامل به انديشه متخصصين مي‌رسد و شباهت‌ انكارناپذيري به «پرو استند» نشان مي‌دهد؛ با توجه به اين سطح از تكامل، اين احتمال وجود دارد كه اپل قصد داشته باشد از پايه‌ي دوگانه‌ در آينده‌اي نزديك رونمايي كند.

اپل به‌صورت هفتگي اختراعات بي‌شماري ثبت مي‌كند. ثبت اختراع نشان‌دهنده‌ي موضوعات مورد علاقه‌ي تحقيق و توسعه شركت‌ها است؛ اما تضمين‌كننده‌ي ارائه آن در محصول يا خدمات نيست.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات