مرسدس از طرح رنگ سياه براي خودروي فرمول يك رونمايي كرد

سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تيم فرمول يك مرسدس بنز در راستاي تغييرات جديد تيمي و تلاش براي مبارزه با نژادپرستي در فصل ۲۰۲۰ از طرح رنگ سياه براي خودروهاي خود استفاده مي‌كند.
تبليغات

تيم فرمول يك مرسدس AMG پتروناس به‌عنوان بخشي از تعهدات عمومي خود براي بهبود بيشتر تنوع در داخل تيم و به‌طور كلي ورزش اتومبيل‌راني، از طرح جديد و كاملا مشكي براي خودرو فصل ۲۰۲۰ رونمايي كرد. استفاده از طرح رنگ جديد اين هفته در اولين دور مسابقات قهرماني فرمول يك ۲۰۲۰ و گرندپري اتريش آغاز مي‌شود. هر دو خودرو فرمول ۱ مرسدس بنز همچنين «پايان نژادپرستي» را روي محافظ هيلو و همچنين هشتگ «WeRaceAsOne» را روي آينه‌هاي خود به نمايش مي‌گذارند.

تيم مرسدس بنز همچنين قصد دارد تا قبل از پايان فصل برنامه تنوع و جامعيت را با هدف افزايش آگاهي در بين اعضاي تيم، تجزيه و تحليل فرآيندهاي استخدام آن‌ها، بهبود دسترسي به اين ورزش و حمايت از افراد با استعداد با زمينه‌هاي كمترديده شده در ميان ديگران انجام دهد.

مرجع متخصصين ايران لوئيس هميلتون و توتو وولف

توتو ولف، مدير تيم فرمول يك مرسدس AMG در اين زمينه گفت:

نژادپرستي و تبعيض جايي در جامعه، ورزش و تيم ما ندارد. اين يك باور اصلي در مرسدس است. اما اگر سكوت كنيم، داشتن اعتقادات و طرز فكر درست كافي نيست. ما آرزو مي‌كنيم از صدا و پلتفرم جهاني خود براي تشويق به احترام و برابري صحبت كنيم و Silver Arrow تمام فصل ۲۰۲۰ با طرح رنگ مشكي مسابقه خواهد داد تا تعهد خود را نسبت به تنوع بيشتر در تيم و ورزش اتومبيل‌راني نشان دهد. 

اقدام تيم مرسدس به‌دنبال تشكيل «كميسيون هميلتون» توسط قهرمان ۶ دوره جهان صورت مي‌گيرد. اين كميسيون در حقيقت يك همكاري تحقيقاتي با آكادمي مهندسي رويال است كه به مطالعه چگونگي استفاده از ورزش اتومبيل‌راني و موتوراسپرت براي تعامل بيشتر جوانان سياه‌پوست با علم، فناوري، مهندسي و رياضيات مي‌پردازد. راننده بريتانيايي مرسدس اولين كسي بود كه درخواست همكاري بيشتر از توتو ولف و اين تيم را در مبارزه با نژادپرستي داشت.

لوئيس هميلتون، راننده سرشناس مرسدس گفت:

من مي‌خواهم از توتو و مديريت مرسدس به خاطر وقت گذاشتن براي گوش دادن، صحبت كردن و درك واقعي تجربيات و اشتياق من و همچنين گفتن اين جمله مهم كه ما مايل به تغيير و بهبود هستيم، تشكر كنم. ما مي‌خواهيم ميراثي ايجاد كنيم كه فراتر از ورزش باشد و اگر بتوانيم در اين زمينه پيشرو باشيم و بتوانيم تنوع بيشتري را در كسب و كار خود ايجاد كنيم، چنين پيام محكمي را ارسال مي‌كند و به ديگران اطمينان مي‌دهد كه گفت‌وگو در مورد چگونگي كارها مي‌تواند باعث ايجاد تغيير شود. 

مرسدس تيمي است كه در آن فقط ۳ درصد از متخصصان متعلق به اقوام نژادي اقليت هستند، درحالي‌كه ۱۲ درصد از متخصصان مرسدس را زنان تشكيل مي‌دهند. 

لوئيس هميلتون، قهرمان شش دوره جهان مي‌گويد:

من شخصاً نژادپرستي را در زندگي خود تجربه كرده‌ام و ديده‌ام كه خانواده و دوستانم نژادپرستي را تجربه مي‌كنند و وقتي من از تغيير صحبت مي‌كنم، از صميم قلب به آن اعتقاد دارم.

توتو ولف همچنين گفت:

ما نقاط ضعف خود را در اين زمينه منكر نمي‌شويم و پيشرفتي كه هنوز بايد انجام دهيم را انكار نمي‌كنيم. زندگي ما تعهد عمومي براي انجام اقدامات مثبت است. 
مرجع متخصصين ايران لوئيس هميلتون

طرح خودرو مرسدس تنها تغيير كنوني اين تيم در فصل جاري نيست. لوئيس هميلتون و والتري بوتاس نيز لباس‌ها و كلاه ايمني مشكي بر تن مي‌كنند. طرفداران مسابقات فرمول يك در سرتاسر جهان مي‌توانند اواخر اين هفته خودروهاي جديد را ببينند. رقابت‌هاي فرمول يك پس از تأخير تقريبا چهار ماه ناشي از شيوع ويروس كرونا، به‌زودي از سر گرفته خواهد شد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات