گرندپري فرمول يك اتريش 2020؛ پيروزي بوتاس در اسپيلبرگ

يك‌شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فرمول يك اتريش 2020 با پيروزي والتري بوتاس از تيم مرسدس AMG‌ پتروناس به‌پايان رسيد و چارلز لكلرك و لندو نوريس و لوئيس هميلتون به رده‌هاي دوم تا چهارم رسيدند.
تبليغات

رقابت‌هاي فرمول يك فصل ۲۰۲۰ در مرحله‌ي اول به پيست ردبول رينگ در اسپيلبرگ اتريش رسيد. پيروزي در گرندپري اتريش اين‌بار به تيم مرسدس AMG پتروناس و والتري بوتاس اختصاص يافت و چارلز لكلرك از فراري و لندو نوريس از مك‌لارن نيز در رده‌هاي دوم و سوم گرندپري اتريش ايستادند. گفتني است لوئيس هميلتون هم كه تا دورهاي پاياني در رده‌ي دوم قرار داشت، به‌دليل جريمه‌ي زماني در رده‌ي چهارم ايستاد. 

مرجع متخصصين ايران خودرو فرمول يك / formula one چارلز لكلرك از تيم فراري / ferrari قرمز رنگ در پيست اتريش

گرندپري پربرخورد و پرحادثه‌ي اتريش با تلاش هميلتون آغاز شد تا از جايگاه ابتدايي پنجم، خود را تا رده‌ي دوم بالا بكشد. در همان دورهاي ابتدايي، خودرو مكس وشتاپن، راننده‌ي هلندي ردبول، با اشكال مواجه شد و اين راننده‌ي مدعي در عين ناباوري در پيست خانگي با مسابقه خداحافظي زودهنگامي كرد. با‌اين‌حال، اميد ردبول به حضور الكساندر آلبون در پشت‌سر رانندگان مرسدس بود تا بتواند در اين مسابقه‌ي خانگي به سكو دست يابد؛ هرچند اين آرزو نيز تحقق نيافت. 

مسابقه پس از كناررفتن وشتاپن، بسيار پرحادثه ادامه يافت؛ دنيل ريكياردو، لنس استرول، كوين مگنوسن، رومن گروژان، جورج راسل، كيمي رايكونن، الكساندر آلبون و دنيل كويات از مسابقه خارج شدند. از حوداث مهم مسابقه مي‌توان به خارج‌شدن چرخ خودرو رايكونن و برخورد آلبون با لوئيس هميلتون اشاره كرد. در دورهاي پاياني، در‌حالي‌كه آلبون قصد داشت از هميلتون سبقت بگيرد، با وي برخوردي كرد كه داوران جريمه‌ي زماني پنج‌ثانيه‌اي براي راننده‌ي انگليسي مرسدس در انديشه متخصصين گرفتند تا هميلتون از رده‌ي دوم به چهارم سقوط كند. سرجيو پرز نيز كه با جريمه‌ي پنج‌ثانيه‌اي داوران روبه‌رو شده بود، سرانجام در رده‌ي ششم ايستاد.

مسابقه در دورهاي پاياني با سبقت چارلز لكلرك و تلاش براي كسب سكو ادامه يافت. با‌اين‌حال، تلاش راننده‌ي موناكويي فراري براي پيشي‌گرفتن از والتري بوتاس به‌نتيجه نرسيد و بوتاس به اولين پيروزي در رقابت‌هاي فرمول يك ۲۰۲۰ رسيد. لندو نوريس نيز كه در تمام طول مسابقه پشت‌سر رانندگان مرسدس و ردبول قرار داشت، پس از خروج آلبون و جريمه‌ي هميلتون توانست نخستين‌بار در رقابت‌هاي فرمول يك روي سكو بايستد. 

مرجع متخصصين ايران خودرو فرمول يك / formula one لوئيس هميلتون از تيم مرسدس / mercedes

بد‌ين‌ترتيب، والتري بوتاس با ثبت زمان ۱ ساعت و ۳۰ دقيقه و ۵۵/۷۳۹ ثانيه در گرندپري فرمول يك اتريش ۲۰۲۰ اول و چارلز لكلرك با اختلاف ۲/۷ ثانيه دوم و لندو نوريس نيز با ۵/۴۹۱ ثانيه اختلاف با پيشتاز مسابقه سوم شد. لوئيس هميلتون، كارلوس ساينز، سرجيو پرز، پير گسلي، استبان اكن، آنتونيو جوويناتزي و سباستين فتل هم در رده‌هاي چهارم تا دهم ايستادند. ناگفته نماند لندو نوريس به‌دليل سريع‌ترين دور مسابقه توانست يك امتياز كسب كند.

هم‌اكنون در جدول رانندگان، والتري بوتاس و چارلز لكلرك و لندو نوريس به‌ترتيب با ۲۵ و ۱۸ و ۱۶ امتياز در رده‌هاي اول تا سوم قرار دارند. در جدول تيمي نيز، مرسدس‌ AMG پتروناس و مك‌لارن و فراري به‌ترتيب با ۳۷ و ۲۶ و ۱۹ امتياز در جايگاه‌هاي اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

رتبه

راننده

امتياز

۱

والتري بوتاس  

۲۵

۲

چارلز لكلرك  

۱۸

۳

لندو نوريس

۱۶

۴

لوئيس هميلتون

۱۲

۵

كارلوس ساينز

۱۰

۶

سرجيو پرز

۸

۷

پير گسلي

۶

۸

استبان اكن

۴

۹

آنتونيو جوويناتزي

۲

۱۰

 سباستين فتل 

۱

مرحله‌ي دوم از فصل ۲۰۲۰ يكشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ بارديگر در اتريش برگزار مي‌شود.

رتبه

تيم

امتياز

۱

مرسدس AMG پتروناس

۳۷

۲

مك‌لارن

۲۶

۳

فراري

۱۹

۴

ريسينگ پوينت

۸

۵

آلفاتاوري

۶

۶

رنو

۴

۷

آلفا رومئو

۲

۸

ويليامز

-

۹

ردبول

-

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات