فرناندو آلونسو با رنو به فرمول يك برمي‌گردد

چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تيم فرمول يك رنو تأييد كرد فرناندو آلونسو، قهرمان دو دوره جهان، سال ۲۰۲۱ به اين تيم برخواهد گشت تا جايگزين دنيل ريكياردو شود.
تبليغات

رنو اعلام كرد فرناندو آلونسو، قهرمان دو دوره فرمول يك جهان، سال ۲۰۲۱ به اين تيم بازمي‌گردد و بازگشت خود را به F1 جشن مي‌گيرد. فرناندو آلونسو مي‌گويد رنو برنامه‌اي معتبر و مدوّن براي حضور خود در فرمول يك دارد كه به او اين فرصت را مي‌دهد تا در سال ۲۰۲۲ به بالاترين سطح موتوراسپرت بازگردد. در سال‌هاي ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶، آلونسو با رنو هر دو عنوان قهرماني جهان خود را كسب كرد و براي سومين‌بار مجددا عضويت اين تيم مي‌شود. گفتني است آخرين حضور آلونسو در رنو به سال ۲۰۰۹ برمي‌گردد.

مرجع متخصصين ايران فرناندو آلونسو / Fernando Alonso با عينك آفتابي

از زمان ترك مك‌لارن در پايان سال ۲۰۱۸، آلونسو مدت‌ها اعلام كرده بود كه درصورت داشتن بخت رقابت، به‌احتمال زياد به فرمول يك بازخواهد گشت. آلونسو در اعلاميه‌ي اين تيم گفت كه از برنامه‌ي رنو براي حركت به جلو در فرمول يك اطمينان دارد و به او فرصتي مي‌دهد تا خواسته‌هاي خود را برآورده سازد. هفده عنوان از مجموع ۳۲ عناوين قهرماني آلونسو در مسابقات فرمول يك با رانندگي براي رنو به‌دست آمده است و اينك او براي سومين‌بار به تيم دوران اوج خود بازمي‌گردد. آلونسو كه در اواخر اين ماه ۳۹ ساله مي‌شود، جايگزين دنيل ريكياردو، راننده‌ي فصل آينده‌ي مك‌لارن، دركنار استبان اكن مي‌شود.

فرناندو آلونسو گفت:

رنو خانواده‌ي من است. با دو عنوان قهرماني جهان، بهترين خاطراتم در فرمول يك رقم خورد؛ اما اكنون دنبال پيشروي براي آينده هستم. باعث غرور و افتخار بزرگي برايم است و با احساسي وصف‌نشدني دارم به تيمي برمي‌گردم كه در ابتداي شروع كار، به من فرصت داد و هم‌اكنون دوباره بخت بازگشت به بالاترين سطح را به من مي‌دهد. در راستاي اصول تيم، جاه‌طلبي‌هاي خود را خواهم داشت. پيشرفت رنو در زمستان امسال به اهداف فصل ۲۰۲۲ اعتبار مي‌بخشد و من تمام تجربه‌ي مسابقه‌اي خود را با همه، از مهندسان گرفته تا مكانيك‌ها و هم‌تيمي‌هايم، به‌اشتراك مي‌گذارم. تيم رنو اين‌گونه مي‌خواهد و مانند من، وسايل لازم را براي بازگشت به سكو دارد.
مرجع متخصصين ايران خودرو فرمول يك / formula 1 تيم مك لارن / mclaren

رنو پس از بازگشت به فرمول يك به‌عنوان تيم سازنده در سال ۲۰۱۶، نتوانسته است حتي يك سكو هم كسب كند و در مسابقات قهرماني تيمي سال گذشته، از رده‌ي چهارم به پنجم سقوط كرد. دنيل ريكياردو به‌عنوان بخشي از برنامه‌ي خود براي بازگشت به سطح اول موتوراسپرت، تيم ردبول را ترك كرد تا در سال ۲۰۱۸ به رنو بپيوندد؛ اما در پايان سال جاري ميلادي براي حضور در مك‌لارن، رنو را ترك خواهد كرد.

آلونسو از سال ۲۰۱۴ در رقابت‌هاي گرندپري مجارستان، سكو به‌دست نياورده است و آخرين پيروزي او در فرمول يك، به يك سال قبل با فراري در اسپانيا برمي‌گردد. قبل از ترك فرمول يك، راننده‌ي اسپانيايي چهار فصل نااميدكننده را با مك‌لارن گذراند كه در هيچ مسابقه‌اي، جايگاهي بهتر از پنجم را به‌دست نياورد تا به‌دنبال علايق خود خارج از رقابت‌هاي فرمول يك برود.

سيريل ابيتبول، مدير تيم فرمول يك رنو، در اين زمينه گفت:

امضاي قرارداد با فرناندو آلونسو بخشي از برنامه گروه رنو براي ادامه‌ي تعهد خود به F1 و بازگشت به صدر اين ورزش است. حضور او در تيم ما اتفاقي مهم در سطح ورزشي و براي برند ماست كه وابستگي بسياري به او دارد. 

ابيتبول امضاي اين قرارداد را انتخابي جسورانه و پروژه‌اي براي آينده خواند. درحالي‌كه رنو، تنها صندلي آلونسو را براي سال آينده تأييد كرده است، ابيتبول پيشنهاد داد اين امضا تا حدودي به‌منظور كمك به آماده‌شدن براي بسته‌ي قوانين جديد راديكال تا رسيدن به فصل بعد مدير تيم رنو افزود مأموريت آلونسو كمك به تيم فرمول يك Renault DP World براي آمادگي به‌منظور حضور قدرتمند در فصل ۲۰۲۲ خواهد بود. 

آلونسو در سال ۲۰۰۱ فعاليت خود را در فرمول يك با تيم Minardi آغاز كرد و سال بعد راننده‌ي آزمايشي رنو شد. او در سال ۲۰۰۳ به‌عنوان راننده مسابقه‌اي ارتقا پيدا كرد و در ۲۲ سالگي اولين پيروزي خود را در مسابقه‌ي جايزه‌ي بزرگ مجارستان آن سال كسب كرد. در آن زمان، آلونسو عنوان جوان‌ترين قهرمان مسابقه فرمول يك را به‌دست آورد.

راننده‌ي اسپانيايي در سال ۲۰۰۵ موفق شد هفت پيروزي در گرندپري‌هاي مختلف كسب كند. رسيدن به اولين قهرماني باعث شد به سلطه‌ي پنج‌ساله‌ي مايكل شوماخر و فراري پايان دهد. او در فصل بعد با هفت پيروزي ديگر، دومين عنوان قهرماني فرمول يك جهان را در سال ۲۰۰۶ به دست آورد. در سال ۲۰۰۷، آلونسو رنو را براي پيوستن به مك‌لارن ترك كرد؛ اما روابط او با ران دنيس، مدير تيم مك‌لارن، در آن زمان به‌دليل ترجيح‌دادن لوئيس هميلتون تازه‌كار به سردي گراييد و مجبور شد اين تيم را ترك كند و سال بعد به رنو بازگردد. 

در سال ۲۰۰۹ و پس از يك فصل همكاري ناموفق با رنو، آلونسو به فراري پيوست و پيش از بدترشدن روابط خود با تيم ايتاليايي، موفق شد سه پيروزي در مسابقات قهرماني كسب كند. سپس در اقدامي شوكه‌كننده به مك‌لارن بازگشت؛ اما نتوانست موفقيتي با اين تيم كسب كند و پس از گذراندن چهار فصل سخت، در سال ۲۰۱۸ از پيست مسابقه فرمول يك خداحافظي كرد.

مرجع متخصصين ايران فرناندو آلونسو / Fernando Alonso راننده سابق تيم فرمول يك / formula one رنو / renault فرانسه

در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸، آلونسو با تيم تويوتا عنوان قهرماني مسابقات استقامت جهاني FIA را كسب كرد و در مسابقات ۲۴ ساعته لمان، دو پيروزي به‌دست آورد و در مسابقه‌ي رالي داكار امسال با خودروساز ژاپني شركت كرد. او قرار است سپتامبر امسال با تيم Arrow McLaren SP وارد مسابقات ايندياناپوليس ۵۰۰ شود؛ زيرا در رقابت‌هاي سال گذشته، نتوانسته بود موفقيتي كسب كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات