گرندپري فرمول يك اتريش 2020؛ پيروزي مرسدس و هميلتون

يك‌شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فرمول يك اتريش 2020 با قهرماني لوئيس هميلتون از تيم مرسدس AMG‌ پتروناس و مقام‌هاي دومي و سومي والتري بوتاس و مكس وشتاپن به‌پايان رسيد.
تبليغات

مرحله‌ي دوم رقابت‌هاي فرمول يك فصل ۲۰۲۰ طبق تقويم مسابقات بازهم در پيست ردبول رينگ در اسپيلبرگ اتريش برگزار شد. در گرندپري اتريش، قهرماني اين‌بار به تيم مرسدس AMG پتروناس و لوئيس هميلتون رسيد و والتري بوتاس و مكس وشتاپن نيز در رده‌هاي دوم و سوم گرندپري اتريش ايستادند. گفتني است رانندگان فراري در همان ابتداي مسابقه به‌دليل برخورد و آسيب‌ديدگي خودروهايشان از پيست خارج شدند.

مرجع متخصصين ايران خودرو فرمول يك / formula 1 سباستين فتل از تيم فراري / ferrari با رنگ قرمز در گرندپري اتريش 2020

گرندپري اتريش در همان دورهاي ابتدايي با برخورد مسابقه‌اي فتل و لكلرك آغاز شد تا رانندگان فراري خيلي زود از پيست خارج شوند. چند دور بعد نيز، استبان اُكُن، راننده تيم رنو، به همين سرنوشت دچار شد تا مسابقه را بدون امتياز به‌پايان ببرد. 

درادامه سرجيو پرز كه جايگاه مطلوبي در خط شروع مسابقه نداشت، توانست خود را تا رده‌هاي بالاي جدول بالا بكشد و امتياز مناسبي نصيب تيم ريسينگ پوينت كند. در دورهاي پاياني، پرز فشار زيادي به الكساندر آلبون وارد كرد و در اين رقابت به‌لطف لاستيك‌هاي نو و پيشرانه‌ي ساخت مرسدس خودرو خود حتي توانست يكي از دورهاي سريع پيست را هم به‌نام خود ثبت كند؛ هرچند در دور آخر مسابقه به‌دليل از‌دست‌دادن بال جلو خودرو و كاهش سرعت، نتوانست موفقيتي در كسب جايگاه مناسب به‌دست آورد.

مسابقه در دورهاي پاياني با رقابت رانندگان مرسدس، ردبول، ريسينگ پوينت و مك‌لارن و تلاش براي كسب امتياز از گرندپري اتريش ادامه يافت. در‌حالي‌كه بوتاس پشت‌سر وشتاپن قرار داشت، تلاش راننده‌ي هلندي ردبول براي حفظ جايگاه دوم به‌نتيجه نرسيد و بوتاس توانست سكوي دوم را به‌دست بياورد. همچنين، لندو نوريس كه تا دورهاي آخر پشت سر دنيل ريكياردو قرار داشت، توانست با چند سبقت متوالي به جايگاه پنجم دست پيدا كند.

مرجع متخصصين ايران سرجيو پرز راننده تيم فرمول يك / formula 1 ريسينگ پوينت با رنگ صورتي در گرندپري اتريش

بد‌ين‌ترتيب، لوئيس هميلتون با ثبت زمان ۱ ساعت و ۲۲ دقيقه و ۵۰/۶۸۳ ثانيه در گرندپري فرمول يك اتريش ۲۰۲۰ اول و والتري بوتاس با اختلاف ۱۳/۷۱۹ ثانيه دوم و مكس وشتاپن نيز با ۳۳/۶۹۸ ثانيه اختلاف با پيشتاز مسابقه سوم شد. الكس آلبون، لندو نوريس، سرجيو پرز، لنس استرول، دنيل ريكياردو، كارلوس ساينز و دنيل كويات هم در رده‌هاي چهارم تا دهم ايستادند. ناگفته نماند لندو نوريس به‌دليل سريع‌ترين دور مسابقه توانست يك امتياز كسب كند.

هم‌اكنون در جدول رانندگان، والتري بوتاس و لوئيس هميلتون و لندو نوريس به‌ترتيب با ۴۳ و ۳۷ و ۲۶ امتياز در رده‌هاي اول تا سوم قرار دارند. در جدول تيمي نيز، مرسدس‌ AMG پتروناس و مك‌لارن و ردبول به‌ترتيب با ۸۰ و ۳۹ و ۲۷ امتياز در جايگاه‌هاي اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

رتبه

راننده

امتياز

۱

والتري بوتاس  

۴۳

۲

لوئيس هميلتون

۳۷

۳

لندو نوريس

۲۶

۴

چارلز لكلرك

۱۸

۵

سرجيو پرز

۱۶

۶

مكس وشتاپن

۱۵

۷

كارلوس ساينز

۱۳

۸

الكس آلبون

۱۲

۹

پير گسلي

۶

۱۰

 لنس استرول 

۶

مرحله‌ي سوم فصل ۲۰۲۰ فرمول يك روز يكشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ در مجارستان برگزار مي‌شود.

رتبه

تيم

امتياز

۱

مرسدس AMG پتروناس

۸۰

۲

مك‌لارن

۳۹

۳

ردبول

۲۷

۴

ريسينگ پوينت

۲۲

۵

فراري

۱۹

۶

رنو

۸

۷

آلفاتاوري

۷

۸

آلفا رومئو

۲

۹

ويليامز

-

۱۰

هاس

-

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات