لوئيس هميلتون به ركورد مايكل شوماخر نزديك مي‌شود

يك‌شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
لوئيس هميلتون با پيروزي احتمالي در گرندپري مجارستان مي‌تواند علاوه بر ثبت ركورد هشت پيروزي در پيست بوداپست، فاصله خود تا ركورد ۹۱ پيروزي مايكل شوماخر را كاهش دهد.
تبليغات

پيروزي احتمالي اين هفته در مجارستان باعث مي‌شود لوئيس هميلتون فاصله خود را تا ركورد ۹۱ پيروزي مايكل شوماخر در گرندپري‌هاي مختلف به پنج كاهش دهد؛  هم‌اكنون هميلتون با ۸۵ پيروزي در رده دوم پس از اسطوره فرمول يك قرار دارد. راننده انگليسي مرسدس همچنين با اين پيروزي مي‌تواند ركورد استثنايي فرمول يك را براي برنده شدن در يك پيست به دست بياورد.

مرجع متخصصين ايران lewis hamilton / لوئيس هميلتون

با توجه به اين‌كه هميلتون هفته گذشته براي پيروزي در گرندپري اتريش خيلي خوب رانندگي كرد، اميد مي‌رود كه بتواند هشتمين موفقيت خود را در پيست هنگارورينگ بوداپست در روز يكشنبه كسب كند.

شوماخر هم‌اكنون ركورد پيروزي در يك پيست را با هشت برد در گرندپري فرانسه و پيست مگني كورس در اختيار دارد. اولين پيروزي شوماخر در مگني كورس به سال ۱۹۹۴ و زماني بر مي‌گردد كه هميلتون در حال شروع رانندگي حرفه‌اي كارتينگ بود و در نهايت همين سابقه باعث شد تا او وارد دنياي فرمول يك شود. آخرين پيروزي شوماخر در گرندپري فرانسه نيز در سال ۲۰۰۶ بود.

لوئيس هميلتون گفت:

هربار كه ركوردهاي مايكل را به ياد مي‌آورم، براي من بسيار جالب و خيره‌كننده است. چقدر پيروزي و چقدر قهرماني زيادي دارد؛ ركوردهاي پي در پي. من دائماً از بزرگواري و موفقيت‌هايي كه او داشت، ياد مي‌كنم. 
مرجع متخصصين ايران Michael Schumacher / مايكل شوماخر فرمول يك

اولين برد هميلتون در گرندپري مجارستان به سال ۲۰۰۷ و يك‌سال پس از آخرين پيروزي شوماخر در فرانسه بر مي‌گردد. به انديشه متخصصين مي‌رسد تجارب حرفه‌اي آنها بهم پيوسته است. اولين پيروزي هميلتون به عنوان راننده مرسدس AMG پتروناس نيز در سال ۲۰۱۳ در مجارستان بود، كه او جايگزين شوماخر بازنشسته در مرسدس شد. هميلتون موفق شد در سال ۲۰۱۳ به ركورد چهار پيروزي شوماخر در پيست هنگارورينگ بوداپست برسد.

راننده ۳۵ ساله مرسدس گفت:

من هميشه مجارستان را دوست داشته‌ام. نمي‌دانم چرا، اما پيست‌هايي وجود دارد كه با آنها موفق مي‌شويم. بوداپست و مونترال بهترين پيست‌ها در ميان تجربيات حرفه‌اي من از ابتداي شروع كارم هستند.

هميلتون اكنون ركورد هفت قهرماني شوماخر را در رقابت‌هاي فرمول يك تعقيب مي‌كند. او از سال ۲۰۱۴ هر ساله قهرمان شده است، به جز زماني كه نيكو رزبرگ، هم‌تيمي سابق او در مرسدس در سال ۲۰۱۶ قهرمان فرمول ۱ شد.

هفت سال پيش، پيروزي هميلتون در مجارستان چيزي بيش از پايان دادن به سلطه ردبول در فرمول يك به انديشه متخصصين نمي‌رسيد. كمتر كسي مي‌توانست پيش‌بيني كند كه چگونه مسيرهاي دو ستاره فرمول يك مي‌تواند متفاوت باشد. ردبول توانست با رانندگي سباستين فتل به قهرمان بلامنازع فرمول يك تبديل شود و كاري را انجام دهد كه اكنون مرسدس انجام مي‌دهد. فتل در سال‌هاي اوج ردبول توانست با ۱۳ پيروزي پياپي قهرمان شود و چهار عنوان قهرماني جهان را تا سال ۲۰۱۳ با ردبول به دست آورد. بيشتر متخصص كارشناسان انتظار داشتند فتل و نه هميلتون، كسي باشد كه ركوردهاي بي‌نظير شوماخر را مي‌شكند؛ اما برعكس آن اتفاق افتاده است.

مرجع متخصصين ايران فرمول يك ردبول سباستين فتل

پس از پول پوزيشن هميلتون در گرندپري اتريش در شنبه هفته گذشته (و همين‌طور پول پوزيشن گرندپري مجارستان)، به انديشه متخصصين مي‌رسد كه اين راننده دست‌نيافتني مي‌شود. هم‌اكنون هميلتون با ۹۰ پول پوزيشن در صدر بهترين رانندگان فرمول يك از اين انديشه متخصصين قرار دارد كه ۲۱ عدد بيشتر از شوماخر است. فتل نيز كه احتمالا آخرين سال حضورش را با فراري در فرمول يك مي‌گذراند، در سال‌هاي حرفه‌اي خود تنها ۴۴ پول پوزيشن به دست آورد. راننده آلماني فراري تاكنون از دو مسابقه امسال يك امتياز كسب كرده است كه شامل جايگاه دهم در گرندپري اتريش و مسابقه افتتاحيه فصل مي‌شود. با توجه به اين‌كه فراري امسال با اشكالات دست و پنجه نرم مي‌كند، چنين جايگاهي براي فتل دور از انتظار نيست.

فتل و چارلز لكلرك در دو مسابقه گذشته عملكرد ضعيفي داشتند از جمله در گرندپري اتريش به يكديگر برخورد كردند. در ايتاليا گمانه‌زني‌ها درباره اشكالات اين تيم و ضعف متيا بينوتو، مدير تيم فراري وجود دارد.

راس براون، مدير تيم فراري در سال‌هاي ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۶ و همزمان با قهرماني‌هاي شوماخر گفت:

يكي از بزرگترين اشكالات فراري اين است كه از ميان همه تيم‌هاي حاضر در فرمول يك، به طور دقيق توسط رسانه‌ها و به ويژه رسانه‌هاي ايتاليا مورد مطالعه قرار مي‌گيرد. من از تجربه خودم مي‌دانم كه فشار رسانه‌ها در ايتاليا مي‌تواند بسيار شديد باشد و شما بايد اطمينان داشته باشيد كه مردم تيم‌ها را قضاوت مي‌كنند.
مرجع متخصصين ايران Ferrari 2019 Formula 1 car / خودرو فرمول يك فراري

در پي عملكرد ضعيف فراري در فصل ۲۰۲۰، فشار زيادي روي متيا بينوتو است. راس براون همچنين افزود:

آن‌ها نمي‌توانند يك‌شبه تغيير كنند و جاده‌اي طولاني پيش روي آن‌ها قرار دارد. فراري بايد بداند كه اشكالي اساسي در خودرو وجود دارد و بايد سريع آن را رفع كند. واضح است كه آن‌ها سريع نيستند و بايد اين اشكال را به هر شكل ممكن برطرف كنند.
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات