لمان 2020؛ سومين قهرماني متوالي تويوتا

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تيم تويوتا گازو ريسينگ توانست سومين پيروزي متوالي خود را در كلاس LMP1 مسابقات لمان ۲۰۲۰ به دست بياورد. در ساير كلاس‌ها نيز تيم‌هاي يونايتد و استون مارتين به پيروزي رسيدند.
تبليغات

تويوتا سومين پيروزي متوالي خود را در مسابقات ۲۴ ساعته لمان به ثبت رساند و رانندگان اين تيم شامل سباستين بوئمي، كازوكي ناكاجيما و برندون هارتلي پس از اشكالات متخصص كه براي ساير خودروهاي TS050 هيبريد به وجود آمد، موفق به كسب مقام قهرماني شدند. امسال مسابقات لمان از تاريخ سنتي خود در جون به تأخير افتاد و بدون تماشاگر برگزار شد. 

ناكاجيما و بوئمي هر دو سومين پيروزي متوالي خود را در مسابقات كلاسيك استقامت به دست آوردند. هارتلي كه جايگاه فرناندو آلونسو را در خودرو شماره ۸ تويوتا به خود اختصاص داده است، دومين پيروزي خود را در لمان به دست آورد. هارتلي قبلا در سال ۲۰۱۷ با تيم پورشه، پيروز رقابت‌هاي لمان شده بود. خودرو شماره ۸ تويوتا در مسابقه، دقايقي از زمان خود را به دليل اشكال ترمز از دست داد.

خودرو شماره ۷ تويوتا با رانندگي مايك كانوي، كامويي كوباياشي و خوزه ماريا لوپز كه در تعقيب پيشتاز مسابقه بود، به دليل پيت‌استاپ ۳۰ دقيقه‌اي براي جايگزيني توربوشارژر، هفت دور عقب افتاد تا اميدي براي پيروزي در مسابقه نداشته باشد. اشكال خودروي تويوتا اجازه داد كه تيم ربليون ريسينگ با رانندگي برونو سنا، نورمن ناتو و گوستاوو منزس با اختلاف پنج دور پس از تيم تويوتا دوم شود؛ هرچند كه خودروي شماره ۷ تويوتا در نهايت توانست مقام سوم لمان را در كلاس خود به دست بياورد.

مرجع متخصصين ايران خودرو تيم تويوتا گازو ريسينگ / Toyota در سري مسابقات لمان / Le Mans

سباستين بوئمي پس از سومين پيروزي خود در لمان گفت:

ما تمام احساسات را در مسابقه تجربه كرديم. مسابقه براي ما خيلي بد شروع شد؛ زيرا ابتدا خودرو پنچر شد و سپس در سيستم ترمز دچار اشكال شديم و دو دور را از دست داديم. در آن زمان، ما معتقد بوديم كه تمام بخت پيروزي خود را از دست داده‌ايم. اما چند ساعت بعد، اوضاع به نفع ما رقم خورد. ما با ناباوري پيش افتاديم و در اين رقابت پيروز شديم. اين تجربه ثابت مي‌كند كه در لمان هيچ چيز قطعي نيست.

سومين پيروزي پياپي تويوتا در آخرين سال استفاده از مقررات فعلي LMP1 به‌عنوان بالاترين كلاس لمان خواهد بود. قوانين جديد لمان براي ابرخودروها تا سال آينده معرفي خواهد شد و تويوتا به استفاده از ابرخودرو جديد GR Super Sports در اين كلاس روي خواهد آورد. 

تويوتا اين روزها دليل ديگري نيز براي خوشحالي دارد؛ الفين ايوانز، راننده اين تيم در مسابقه رالي تركيه با تويوتا ياريس WRC خود به پيروزي رسيد تا خوشحالي تيم ژاپني دو چندان شود.

كلاس LMP2: پيشگامي تيم يونايتد

كلاس LMP2 كه طيف گسترده‌تري از خودروها در آن شركت مي‌كنند، بسيار رقابتي‌تر از كلاس برتر LMP1 بود. در اين كلاس در نهايت خودرو شماره ۲۲ اوركا تيم يونايتد اتواسپرتس با رانندگي پل دي رستا، فيليپ البوكرك و فيل هنسون پس از مدت‌ها نبرد با هم‌تيمي‌هاي خود افتخار قهرماني را كسب كردند.

خودرو شماره ۳۲ تيم يونايتد اتواسپرتس با رانندگي الكس براندل، جاب ون يوترت و ويل اوون در صبح روز يكشنبه پيش‌گام اين كلاس بود، اما نشت روغن براي آن‌ها اشكالاتي ايجاد كرد و آن‌ها در نهايت به رده هفدهم رضايت دادند.

اشكال خودرو شماره ۳۲ باعث شد تا شماره ۲۲ يونايتد به برتري در كلاس LMP2 دست پيدا كند. خودرو شماره ۳۸ تيم جوتا اسپرت نيز مقام دوم را با رانندگي آنتونيو فليكس دا كاستا، آنتوني ديويدسن و روبرتو گونزالس به دست آورد تا در ۲ دور مانده به پايان مسابقه، شرايط جدول رده‌بندي به كلي تغيير كند.

كلاس GTE Pro و Am: استون مارتين بدون رقيب

كلاس GTE Pro ممكن است امسال كمترين ورودي را داشته باشد، اما اين رقابت به‌غايت شديد بود. خودرو شماره ۹۷ استون مارتين ونتيج GTE با رانندگي الكس لين، ماكسيم مارتين و هري تينكنل پس از رقابتي طولاني با AF كورسه فراري با رانندگي جيمز كالادو، الساندرو پير گايد و دانيل سرا به پيروزي رسيد. 

حاشيه پيروزي استون مارتين در اين مسابقه فقط ۱ دقيقه و ۴۰ ثانيه بود. خودروي ونتيج GTE پس از اشكالات مربوط به لاستيك و تعادل عملكردي، نسبت به سال‌هاي گذشته بهتر ظاهر شد كه پتانسيل بالاي اين مدل را براي حضور در مسابقات استقامتي نشان مي‌دهد. 

دروغ نمي‌گويم، اين مسابقه بسيار احساسي بود. در آخرين دور مسابقه چند قطره اشك ريختم. تمام زحمت‌ها و عرق ريختن‌ها، براي رسيدن به اين قهرماني بود.

خودرو شماره ۹۵ ونتيج GTE نيز با رانندگي ماركو سورنسن، نيكي تييم و ريچارد وستبروك به‌دنبال از دست دادن وقت ناشي از برخي اشكالات جزئي، سوم شد. اما اين اشكالات نتوانست منجر به شكست رانندگي دانماركي استون مارتين شود و آن‌ها در نهايت امتيازات ارزشمند مسابقات قهرماني استقامت جهان را به دست آوردند.

مرجع متخصصين ايران تيم استون مارتين / Aston Martin در سري مسابقات لمان / Le Mans

خودرو شماره ۹۰ تيم TF اسپرت استون مارتين متشكل از جاناتان آدام، چارلي ايستوود و صالح يولوك نيز در بخش GTE Am پيروزي راحت را كسب كرد تا نمايش خوبي براي خودروساز انگليسي در مسابقات لمان بدست آورد و در رده‌هاي بالايي WEC قرار گيرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات