هميلتون به ركورد شوماخر در فرمول يك رسيد

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 6 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
لوئيس هميلتون با پيروزي در گرندپري ايفل آلمان كه روز گذشته در پيست نوربرگ‌رينگ برگزار شد، توانست به ركورد تاريخي ۹۱ پيروزي مايكل شوماخر در فرمول يك دست يابد.
تبليغات

رقابت‌هاي فرمول يك فصل ۲۰۲۰ ديروز طبق تقويم مسابقات در پيست نوربرگ‌رينگ آلمان برگزار شد. در گرندپري ايفل آلمان، قهرماني اين‌بار به تيم مرسدس AMG پتروناس و لوئيس هميلتون رسيد و مكس وشتاپن و دنيل ريكياردو در رده‌هاي دوم و سوم ايستادند. والتري بوتاس كه در تعيين خط و اوايل مسابقه اصلي پيشتاز بود، به دليل اشكال پاوريونيت خودرو مرسدس از مسابقه كنار رفت. هميلتون با اين موفقيت، به ركورد ۹۱ پيروزي در مسابقات حرفه‌اي فرمول يك دست يافت و توانست با مايكل شوماخر آلماني برابر شود.

مرجع متخصصين ايران گرندپري فرمول يك / Formula one grand prix ايفل آلمان 2020

گرندپري فرمول يك ايفل آلمان ۲۰۲۰ پس از مدت‌ها به جهنم سبز اروپا بازگشت و اين بار يكي از ركوردهاي تاريخ مسابقات براي راننده انگليسي تيم مرسدس رقم خورد. لوئيس هميلتون پس از كنار رفتن هم‌تيمي خود در ابتداي مسابقه، توانست در تمام دورهاي بعدي پيشتاز باشد و با حفظ فاصله از رقبا پيروزي بي‌دردسري را پشت سر گذاشت. در طول مسابقه، ورود خودروي ايمني به داخل پيست به هميلتون كمك كرد تا با تعويض به موقع لاستيك، پيشتازي خود را تا پايان حفظ كند.

موفقيت لوئيس هميلتون در گرندپري ايفل باعث شد تعداد بردهاي او با ركورد فوق‌العاده مايكل شوماخر برابري كند؛ در تاريخ ۱ اكتبر ۲۰۰۶ در پيست بين‌المللي شانگهاي چين، مايكل شوماخر موفق به كسب نود و يكمين و آخرين پيروزي خود در مسابقات جايزه بزرگ حرفه‌اي فرمول ۱ شد و اين ركورد تا ديروز ادامه داشت. به مناسبت اين رخداد، ميك شوماخر كه ‌اكنون در رقابت‌هاي فرمول ۲ براي تيم فراري رانندگي مي‌كند، كلاه ايمني پدرش را كه در فصل ۲۰۱۲ در تيم مرسدس بر سر مي‌گذاشت، به هميلتون تقديم كرد.

مرجع متخصصين ايران لوئيس هميلتون و مايكل شوماخر

هم‌اكنون در جدول پيروزي‌هاي فرمول يك، لوئيس هميلتون و مايكل شوماخر با ۹۱ پيروزي در صدر قرار دارند. سباستين فتل آلماني نيز كه طي فصل جاري حال و روز خوشي با خودروي فراري ندارد، با ۵۳ پيروزي در رده سوم ايستاده است. پس از فتل، نام رانندگان بزرگي مانند آلن پراست (۵۱ پيروزي)، آيرتون سنا (۴۱ پيروزي)، فرناندو آلونسو (۳۲ پيروزي) و نايجل منسل (۳۱ پيروزي) در فهرست پيروزي‌هاي فرمول يك به چشم مي‌‌خورد. 

هميلتون چگونه به اين ركورد رسيد؟

هنگامي كه مايكل شوماخر در سال ۲۰۰۶ با ۹۱ پيروزي در فرمول يك براي اولين ‌بار بازنشسته شد، هيچ كسي فكر نمي‌كرد كه روزي اين ركورد شكسته شود. در آن زمان شوماخر توانسته بود از ركورد آلن پراست با ۵۱ پيروزي عبور كند و همين باعث مي‌شد تا از جاودانگي ركورد خود مطمئن باشد. دستيابي به چنين ركوردي به تيمي مانند فراري نياز داشت كه شوماخر در اوايل دهه ۲۰۰۰ ميلادي با كمك خودروي آن توانست پيروزي‌هاي پي‌درپي كسب كند و پس از آن به‌انديشه متخصصين نمي‌رسيد كه هيچ تيمي بتواند به تسلط كامل بر فرمول يك برسد.

مرجع متخصصين ايران لوئيس هميلتون / lewis hamilton با جام قهرماني گرندپري فرمول يك ايفل آلمان 2020

دوران طلايي فراري و شوماخر پس از سال ۲۰۰۶ به پايان رسيد و به تدريج نام رانندگاني مانند روبنز باريچلو، فرناندو آلونسو و سباستين فتل وارد فرمول يك شد. وقتي در سال ۲۰۰۶ شوماخر تيم فراري را ترك كرد، بسياري از افراد تصور مي‌كردند آلونسو تنها راننده‌اي خواهد بود كه مي‌تواند در اين مسابقات ركوردشكني كند. آلونسو در سن ۲۵ سالگي توانسته بود ۱۵ پيروزي و دو عنوان قهرماني در مسابقات فرمول يك به ‌نام خود ثبت كند و با خروج شوماخر از اين ورزش، عرصه براي راننده اسپانيايي بيش‌ازپيش فراهم شده بود.

مسابقه اتومبيل‌راني و فرمول يك بسيار ورزش سختي است و هر راننده‌اي نمي‌تواند در آن به‌طور مداوم موفق باشد؛ تا جايي كه راننده‌اي بااستعداد و پرتلاش مانند آلونسو توانست در طي ۱۲ سال، تعداد پيروزي‌هاي خود را تنها به ۳۲ عدد برساند. آلونسو در فصل ۲۰۲۱ بار ديگر به فرمول يك باز خواهد گشت؛ اما احتمالا هيچ‌گاه نخواهد توانست روزهاي طلايي خود را در رنو تكرار كند. 

داستان براي لوئيس هميلتون كمي با ساير رانندگان فرق مي‌كند؛ هميلتون در فصل ۲۰۰۶ وارد فرمول يك شد و قبل از آن در GP2 و سطح‌هاي پايين‌تر اتومبيل‌راني عناويني كسب كرده بود. در آن زمان، هميلتون هنوز در هيچ مسابقه‌اي پول پوزيشن را كسب نكرده بود و هيچ فردي فكر نمي‌كرد كه روزي بتواند به ركورد ۹۱ پيروزي در گرندپري‌هاي مختلف دست يابد. تلاش هميلتون در فصل ۲۰۰۷ با كسب ۴ پيروزي آغاز شد و از آن زمان تا فصل ۲۰۲۰، در تمام سال‌ها (به جز ۲۰۱۳ با تنها ۱ پيروزي) موفق به كسب حداقل ۳ پيروزي شد. تعداد پيروزي‌هاي هميلتون در هر فصل طي سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به عدد ۱۱ رسيد تا با سرعت بيشتري به ركورد شگفت‌انگيز مايكل شوماخر نزديك شود.

سرانجام رؤياي قديمي هميلتون به واقعيت پيوست و راننده انگليسي مرسدس AMG پتروناس توانست در روز يك‌شنبه ۱۱ اكتبر ۲۰۲۰ به ركورد ۹۱ پيروزي در فرمول يك دست يابد. اگرچه هر اتفاقي ممكن است بيفتد، پيش‌بيني مي‌شود كه هميلتون بتواند در آينده ركورد جديدي در تاريخ رقابت‌هاي فرمول يك به ‌نام خود ثبت كند. شايد اين‌بار ركورد جديد هميلتون براي علاقه‌مندان و رانندگان آينده فرمول يك به آرزويي دست‌نيافتني تبديل شود.

مرجع متخصصين ايران لوئيس هميلتون با كلاه ايمني مايكل شوماخر

هميلتون درباره روزهاي پيش از ورود به اتومبيل‌راني مي‌گويد:

من به ياد مي‌آورم كه روزهاي يكشنبه همراه برادرم روي نيمكت مي‌نشستم و مسابقات جايزه بزرگ را تماشا مي‌كردم كه چگونه مايكل شوماخر پيش مي‌تازد. ما عادت داشتيم كه ابتداي مسابقه را تا اواسط آن مي‌ديديم و سپس مي‌رفتيم بازي مي‌كرديم و من هميشه در نقش مايكل بودم. مايكل فوق‌العاده بود و من در آن دوران تقريبا ۱۳ يا ۱۴ سال سن داشتم و آرزو داشتم روزي بتوانم مثل او باشم.

هميلتون پس از پيروزي در گرندپري فرمول يك ايفل آلمان ۲۰۲۰ و دستيابي به ركورد ۹۱ پيروزي شوماخر گفت:

فكر مي‌كنم اين خيلي عجيب است ... البته، من آرزو داشتم كه روزي اينجا باشم، اما رسيدن به ركورد پيروزي‌هاي مايكل فراتر از روياي واقعي من بود و توصيف احساس من درحال‌حاضر بسيار بسيار دشوار است. من از مسابقه‌ي امروز خسته شده‌ام و الان كمي سردرد گرفته‌ام! 

راننده بريتانيايي مرسدس همچنين گفت:

اين باعث افتخار من است و من حتي نمي‌دانم چه بگويم. وقتي شما در حال بزرگ شدن كسي را تماشا مي‌كنيد و او را الگوي خود مي‌دانيد، زماني‌كه مانند او بتوانيد در رانندگي به موفقيت برسيد واقعا حس خوبي داريد. كاري كه او توانست به‌طور مداوم و سال به سال، مسابقه به مسابقه و هفته به هفته دركنار تيم خود انجام دهد، بسيار خارق‌العاده بود. با ديدن سلطه او در آن مدت طولاني، فكر مي‌كنم كه هيچ فردي حتي خودم، فكر نمي‌كرديم كه روزي بتوانم از انديشه متخصصين سوابق حتي در نزديكي مايكل قرار بگيرم.
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات