هميلتون به هفتمين عنوان قهرماني فرمول يك و ركورد شوماخر رسيد

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
لوئيس هميلتون با پيروزي در گرندپري تركيه، براي هفتمين بار عنوان قهرماني فرمول يك جهان را از آن خود كرد تا به ركورد هفت قهرماني مايكل شوماخر در اين ورزش برسد.
تبليغات

لوئيس هميلتون پس از پيروزي در يك مسابقه دشوار، براي هفتمين بار به ‌عنوان قهرماني فرمول يك دست يافت تا دركنار مايكل شوماخر در اين جايگاه قرار گيرد. روز يك‌شنبه، سخت‌ترين كار براي راننده انگليسي مرسدس AMG پتروناس، مهار احساساتش بود. لحظاتي پس از عبور از خط پايان در مسابقه جايزه بزرگ تركيه، هميلتون از اعضاي تيم خود تشكر كرد و صداي او شنيده مي‌شد كه زير كلاه ايمني گريه مي‌كند و اشك از چشمانش روان شده است.

مرجع متخصصين ايران لوئيس هميلتون در حال گريه كردن

هميلتون در كنفرانس خبري پس از مسابقه گرندپري تركيه ۲۰۲۰ گفت:

همه اين احساسات در من جريان داشت و من سعي مي‌كردم جلوي آن را بگيرم. من به تمام دوران حرفه‌اي خود فكر مي‌كردم؛ از زماني‌كه پسربچه‌اي ۵ ساله بودم و با گوكارت رانندگي كردم تا زماني‌كه قهرمان انگليس شديم و درحالي‌كه با پدرم به خانه مي‌رفتيم، آواز «We Are The Champions» را مي‌خواندم و آرزو داشتم كه روزي اينجا باشم. 

لحظاتي پس از نود و چهارمين پيروزي و كسب هفتمين عنوان قهرماني جهان، او درحالي‌كه سرش را در دست داشت و گريه مي‌كرد، در خودرو خود نشست. هميلتون گفت:

اين پيروزي واقعاً من را تكان داد و فقط گريه كردم. من نمي‌توانستم از خودرو پياده شوم، زيرا اصلا باورم نمي‌شد. نمي‌خواستم از خودرو بيرون بيايم و مردم شاهد جاري شدن اشكم باشند؛ زيرا هميشه گفته بودم هرگز به كسي اجازه نمي‌دهم گريه‌ام را ببيند. يادم مي‌آيد كه رانندگان در گذشته گريه مي‌كردند و احساس مي‌كردم كه خود من چنين كاري نمي‌كنم. اما اين پيروزي خيلي بزرگ بود. 
مرجع متخصصين ايران لوئيس هميلتون / lewis hamilton در گرندپري تركيه 2020

هميلتون اندكي پس از پيروزي و درحالي‌كه آماده بود روي سكو برود، اشك‌هايش را پاك كرد و با تشكر از خانواده‌اش گفت:

من كمي گيج شده و كلمات را فراموش كرده‌ام. من از بچگي اين رؤيا را مي‌ديدم. اين پيروزي، چيزي فراتر از رؤياهاي ما است. 

هميلتون زماني‌كه در سال ۲۰۱۳ جايگزين مايكل شوماخر در تيم مرسدس بنز شد، فقط يك عنوان قهرماني داشت كه آن را با تيم مك‌لارن در سال ۲۰۰۸ كسب كرده بود. راننده انگليسي مرسدس همچنين افزود:

غير ممكن را ببين. شما بايد هدفتان را تعقيب كنيد و هرگز تسليم نشويد؛ اين براي تمام بچه‌هايي است كه رؤياهاي غير ممكن مي‌بينند. شما مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد.
مرجع متخصصين ايران لوئيس هميلتون / lewis hamilton در تركيه

هميلتون براي برابر شدن با ركورد شوماخر، بايد قبل از هم‌تيمي خود، والتري بوتاس به خط پايان مي‌رسيد و ششمين عنوان قهرماني خود را براي مرسدس به ثبت مي‌رساند. بااين‌حال بوتاس پس از شروع ضعيف، سرانجام در رده چهاردهم قرار گرفت. راننده بريتانيايي مرسدس از جايگاه ششم كار خود را آغاز كرد؛ اما در چهارمين مسابقه متوالي و براي دهمين بار در يك فصل بسيار موفق، پيروز شد.

لوئيس هميلتون گفت:

من مي‌دانم و هميشه مي‌گويم اين فراتر از بزرگ‌ترين و خوشبينانه‌ترين رؤياها است، اما تمام زندگي‌ام را انگار در خواب ديده‌ام. اين موفقيت خيلي دور از ذهن بود. من به ياد مي‌آورم كه مايكل در مسابقات جهاني قهرمان مي‌شد. اما به دست آوردن يك يا دو يا حتي سه عنوان قهرماني جهاني، كار بسيار سختي است. هفت پيروزي كه كاملا غير قابل تصور بود. كاري كه من و اعضاي تيم مي‌توانيم با هم انجام دهيم، هرگز پاياني ندارد. 
مرجع متخصصين ايران لوئيس هميلتون / lewis hamilton روي خودرو فرمول يك مرسدس بنز

هميلتون حدود ۳۰ ثانيه جلوتر از سرجيو پرز، راننده ريسينگ پوينت و سباستين فتل از فراري خط پايان را پشت سر گذاشت. فتل كه فصل سختي پشت سر گذاشته بود، براي اولين ‌بار در اين سال از چارلز لكلرك پيشي گرفت و توانست خود را روي سكو جاي دهد. فتل گفت:

كسب سكو در اين مسابقه كمي غافلگيركننده بود؛ اما من بسيار خوشحالم كه اين موفقيت را به دست آوردم. اين مسابقه بسيار سخت اما سرگرم‌كننده بود.

سرجيو پرز نيز براي اولين ‌بار توانست در اين رقابت‌ها روي سكو برود. درحالي‌كه هم‌تيمي‌اش لنس استرول با وجود برتري ناشي از پول پوزيشن در بيشتر دورهاي مسابقه پيشتاز بود، در پايان به جايگاه نهم رضايت داد. سباستين فتل، قهرمان چهار دوره فرمول يك جهان، سريع به رقيب ديرينه خود تبريك گفت و با او دست ‌داد.

هميلتون اولين قهرماني خود را با مرسدس در سال ۲۰۱۴ بدست آورد و از آن زمان به بعد به جز سال ۲۰۱۶ كه نيكو روزبرگ، او را در نبردي سخت شكست داد، همواره قهرماني فرمول يك را كسب كرده است. روزبرگ در واكنش به اين قهرماني در توئيتر گفت:

مطمئناً اين پيروزي، يكي از بزرگ‌ترين دستاوردهاي تاريخ ورزش است. به لوئيس تبريك مي‌گويم و اميدوارم از جشن گرفتن دركنار خانواده و دوستان خود لذت ببرد.

ريو فرديناند، مدافع سابق انگليس و باشگاه منچستر يونايتد نيز در توئيتر نوشت «هميلتون بزرگ‌ترين ورزشكاري است كه اين كشور (انگلستان) به جهان معرفي كرد.»

لنس استرول كه پول پوزيشن را دراختيار داشت و جلوتر از مكس وشتاپن، راننده هلندي ردبول،  رانندگي مي‌كرد، در پيست استانبول پارك كه از سال ۲۰۱۱ تاكنون در جدول مسابقات فرمول يك جايي نداشت، موفقيتي به دست نياورد.  

لوئيس هميلتون گفت:

اين آزمايش بزرگي براي من بود. من به ياد نمي‌آورم كه قبلا مسابقه‌ي يخي داشته باشم. 
مرجع متخصصين ايران خودرو فرمول يك / formula 1 لوئيس هميلتون در گرندپري تركيه 2020

گام بعدي براي هميلتون، امضاي قرارداد جديد با مرسدس بنز است. او اشاره كرد كه مذاكرات براي امضاي قرارداد به‌زودي آغاز مي‌شود. هميلتون گفت:

قطعاً [امضاي قرارداد جديد] همان چيزي است كه ما به آن نياز داريم. من مي‌خواستم آن را به تأخير بيندازم و منتظر بمانم تا كار تمام شود. احتمالاً طي هفته‌هاي بعدي چنين اتفاقي بيفتد. هنوز زمان دقيق آن مشخص نيست؛ اما مطمئنم كه ما اين كار را انجام خواهيم داد. 
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات