لوئيس هميلتون در فهرست دريافت نشان شواليه سال ۲۰۲۱ قرار گرفت

پنج‌شنبه ۱۱ دي ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
لوئيس هميلتون پس از كسب هفتمين عنوان قهرماني در مسابقات فرمول يك جهان، در فهرست افتخارات دريافت نشان شواليه سال ۲۰۲۱ قرار گرفت.
تبليغات

لوئيس هميلتون، قهرمان هفت دوره مسابقات فرمول ۱ جهان، در فهرست افتخارات دريافت نشان شواليه سال جديد ۲۰۲۱ قرار گرفت و عصر چهارشنبه به‌طور رسمي اعلام شد.

مرجع متخصصين ايران لوئيس هميلتون / lewis hamilton پس از قهرماني در فرمول يك 2020

به گزارش اتواسپرت، عنوان شواليه در پايان سال به تعدادي از افراد حاضر در فهرست اعطا شد و هميلتون با رسيدن به ركورد هفت عنوان قهرماني فرمول يك و برابري با مايكل شوماخر به اين مهم دست يافت. هميلتون با كسب ۹۵ گرندپري از ركورد ۹۱ قهرماني مايكل شوماخر در تمام دوره‌هاي حضورش پيشي گرفت. راننده انگليسي تيم مرسدس AMG پتروناس به ‌دنبال افزايش تنوع در همه‌ي شاخه‌هاي اتومبيلراني است و به همين منظور مدتي قبل كميسيون هميلتون را راه‌اندازي كرد.

هميلتون دقيقا ۱۲ سال پس از دريافت «دستور امپراتوري انگليس» (MBE) براي خدمت به مسابقات اتومبيلراني اين عنوان را به دست مي‌آورد. او در پايان سال ۲۰۰۸به كسب MBE نائل شد؛ فصلي كه اولين عنوان قهرماني جهان خود را به دست آورد.  

لوئيس هميلتون سومين قهرمان فرمول يك جهان پس از جك برابهام (۱۹۷۸) و جكي استوارت (۲۰۰۱) است كه به دريافت نشان شواليه مفتخر مي‌شود. اين افتخار به استرلينگ ماس (در سال ۲۰۰۰) نيز رسيد. علاوه بر اين، هانري سگراو (۱۹۲۹) و مالكوم كمپبل (۱۹۳۱) دونده‌هاي قبل از جنگ و ركوردشكنان سرعت زميني هر دو از دريافت كنندگان نشان شواليه بودند.

غير از رانندگان، فرانك ويليامز و پاتريك هد، بنيانگذاران تيم فرمول يك ويليامز به ترتيب در سال ۱۹۹۹ و ۲۰۱۵ به دريافت اين عنوان مفتخر شدند. هميلتون در سن ۳۵ سالگي موفق به دريافت نشان شواليه شده است؛ البته او جوان‌ترين ورزشكاري نيست كه در دوره مدرن به اين عنوان دست مي‌يابد. اندي ماري، ستاره تنيس ۲۹ ساله بود كه به ‌دنبال دومين پيروزي در مسابقات قهرماني تنيس ويمبلدون، در فهرست افتخارات دريافت نشان شواليه سال نو ۲۰۱۷ قرار گرفت و بردلي ويگينز و كريس هوي (دوچرخه‌سواران انگليسي) هر دو در هنگام دريافت نشان شواليه ۳۲ ساله بودند. الن مك آرتور ۲۸ ساله بود كه در سال ۲۰۰۵ به اين نشان مهم رسيد. 

مرجع متخصصين ايران استفانو دومنيكالي مدير عامل لامبورگيني / Stefano Domenicali Lamborghini

استفانو دومنيكالي، مديرعامل جديد فرمول يك كه رسماً كار خود را از ژانويه آغاز مي‌كند، به هميلتون اداي احترام كرد. مدير ايتاليايي فرمول يك در اين زمينه گفت:

لوئيس يكي از بزرگ‌ترين ورزشكاران واقعي ما به شمار مي‌رود و نفوذ او چه در داخل و چه خارج خودرو بسيار زياد است. آن‌چه او به دست آورده خارق‌العاده است و هنوز اتفاقات بيشتري انتظار او را مي‌كشد. همه ما در فرمول يك به خاطر اين قدرداني شايسته از دستاوردهاي لوئيس، به او تبريك مي‌گوييم و مشتاقانه منتظر ديدن درخشش بيشتر او در سال ۲۰۲۱ هستيم.
لوئيس يكي از بزرگ‌ترين رانندگان اتومبيلراني در همه زمان‌ها و موفق‌ترين ورزشكار انگليس در عصر خود است. او مدت‌ها است كه در سراسر جهان به خاطر موفقيت ورزشي‌اش شناخته شده. امسال او برتري خود را در پيست با تلاش بسيار براي مبارزه با تبعيض، تكميل كرد. از هر لحاظ او در سال ۲۰۲۰ پيش‌گام بود. خبر دريافت نشان شواليه نشان مي‌دهد او اكنون تقديرنامه‌اي كسب كرده است كه در طول زندگي حرفه‌اي، موفقيتي بي‌نظير به شمار مي‌آيد. انگليس مي‌تواند به داشتن يك قهرمان و سفير با نام سر لوئيس هميلتون بسيار افتخار كند.
مرجع متخصصين ايران خودرو فرمول يك لوئيس هميلتون / Lewis Hamilton

اوايل اين ماه وقتي هميلتون براي بار دوم به‌عنوان شخصيت برتر سال BBC انتخاب شد، از سوي مردم انگليس مورد تقدير قرار گرفت؛ او قبلا در سال ۲۰۱۴ نيز اين جايزه معتبر را از آن خود كرده بود. هميلتون همچنين جايزه ورزشي جهاني Laureus سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داد و آن را با ليونل مسي  به اشتراك گذاشت. هميلتون در سال ۲۰۲۰ براي هشتمين بار برنده جايزه بين‌المللي راننده مسابقه‌اي سال اتواسپرت شد و اين ششمين باري است كه در هفت سال گذشته به دريافت جايزه راننده اتواسپرت مفتخر مي‌شود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات