پترهنسل با تيم ردبول ميني براي چهاردهمين مرتبه قهرمان داكار شد

شنبه ۲۷ دي ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
رقابت‌هاي سالانه رالي داكار امسال با قهرماني پترهنسل پايان يافت. اين راننده ۵۵ ساله فرانسوري براي چهاردهمين بار بر سكوي قهرماني ايستاد و ركورددار اين مسابقات باقي ماند.
تبليغات

اولين دوره رالي داكار سال ۱۹۷۹ برگزار شد. اين رقابت سنگين و بسيار سخت كه به مسيرهاي خارج جاده و عموما بياباني اختصاص دارد، همواره با حوادث گوناگون همراه بوده است. رالي داكار از گذشته با رقابت خودروها و موتورسيكلت‌ها و كاميون‌ها در كلاس‌هاي جداگانه انجام مي‌شد؛ اما از سال ۲۰۰۹، موتورسيكلت‌هاي چهارچرخ (Quad) و از سال ۲۰۱۷، خودروهاي آف‌رود دونفره (UTV) نيز به مجموعه اضافه شدند. از سال ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۸، مسير مسابقه معمولا از پاريس، پايتخت فرانسه، تا شهر ساحلي داكار، پايتخت سنگال، ادامه داشت؛ اما به‌مرورزمان، كشورهاي آمريكاي‌لاتين مثل آرژانتين و شيلي هم ميزبان رقابت‌هاي رالي داكار شدند.

سال گذشته، در داكار ۲۰۲۰ كه به ميزباني عربستان برگزار شد، تيم ردبول ميني با رانندگي كارلوس ساينز به قهرماني رسيد؛ درحالي‌كه ديگر خودرو ميني با رانندگي استفان پترهسنل دوم شد. امسال نيز، عربستان ميزباني مسابقات را برعهده داشت؛ اما پترهسنل به مقام نخست رسيد.

مرجع متخصصين ايران  2021 Peterhansel Dakar

در پايان رقابت‌هاي رالي داكار ۲۰۲۱، ناصر العطيه، راننده قطري تيم تويوتا هايلوكس و كارلوس ساينز، راننده تيم ردبول ميني، به‌ترتيب دوم و سوم شدند. درمجموع، اين رقابت‌ها نيز تيم‌هاي ميني و تويوتا و پرودرايو (Prodrive) در رده‌هاي اول تا سوم قرار گرفتند. در بخش موتورسيكلت، كوين بناوايدز آرژانتيني با موتور هوندا CRF450R اول و هم‌تيمي آمريكايي‌اش دوم شد و سان ساندرلندر، موتورسوار استرالياي KTM در جايگاه سوم ايستاد.

مرجع متخصصين ايران dakar KAMAZ 2020

در بخش كاميون‌هاي رالي داكار، طبق هفده سال اخير بازهم تيم كاماز روسيه جام قهرماني را بالاي سر برد و سه راننده روس با كاميون‌هاي كاماز 43509، رتبه‌هاي اول تا سوم را ازآنِ خود كردند. در كلاس UTV، سه شركت‌كننده از تيم CAN-Am با مليت‌هاي شيليايي و آمريكايي و لهستاني زودتر از ديگران مسير ۷،۶۴۶ كيلومتري را طي كردند. در كلاس كواد (Quad) نيز، برتري كامل به ياماها رپتور 700R رسيد و شركت‌كنندگان اين تيم از كشورهاي آرژانتين و شيلي و امريكا جايگاه‌هاي اول تا سوم را كسب كردند.

رالي داكار ۲۰۲۱، در مدت چهارده روز و دوازده مرحله برگزار شد و در آن، ۳۱۰ نفر شركت كردند كه ۲۴۲ نفر توانستند به پايان مسير برسند. ناگفته نماند سال آينده، كشورهاي غرب آفريقا شامل مراكش و موريتاني و سنگال ميزبان داكار ۲۰۲۲ خواهند بود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات