خودرو فرمول يك آلپاين ۲۰۲۱ معرفي شد

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تيم فرمول يك آلپاين از خودروي A521 براي رقابت‌هاي فصل ۲۰۲۱ رونمايي كرد و فرناندو آلونسو به همراه استبان اُكُن در فصل جديد با آن رانندگي مي‌كنند.
تبليغات

آلپاين (Alpine) از خودروي جديد براي فصل ۲۰۲۱ مسابقات فرمول يك رونمايي كرد و تعجب‌آور نيست كه ببينيم اين خودرو با طرح رنگ آبي كلاسيك خودروساز فرانسوي تزئين شده است.

مرجع متخصصين ايران نماي جلو خودروي فرمول يك آلپاين / 2021 Alpine A521 رنو سابق

به گزارش Carscoops، آلپاين نام جديدي در فرمول ۱ است؛ اما سازنده‌ي فرانسوي خودروهاي اسپرت، سابقه طولاني در مسابقات اتومبيل‌راني دارد. قبل از ورود رنو براي نجات آن از بحران مالي، خودروهاي اسپرت اين شركت كه اغلب از امكانات و فناوري‌هاي رنو بهره مي‌بردند، در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ برنده ده‌ها مسابقه و رالي معتبر بودند.

رنو اين برند را در سال ۲۰۱۷ با توليد A110 به‌عنوان رقيب پورشه كيمن احيا كرد و اكنون به بالاترين رده‌ي موتوراسپرت رسيده است. تيم آلپاين اساساً همان رنوي سابق است كه در فصل گذشته پنجم شد و خودروي اين تيم با نام آلپاين A521 مدل ۲۰۲۱ نسخه‌اي تحول‌يافته از خودروي سال گذشته رنو RS20 به شمار مي‌رود. ‌اكنون كه مك‌لارن دوباره به استفاده از پيشرانه‌ي مرسدس بنز روي آورده است، آلپاين تنها تيم در فصل جاري خواهد بود كه از پيشرانه‌ي رنو استفاده مي‌كند.

رنگ آبي و قرمز آلپاين به A521 نماي بسيار متفاوتي نسبت به خودروي سال گذشته‌ي رنو مي‌دهد؛ ولي اين تنها چيزي نيست كه تغيير كرده است و رانندگان اين تيم جديد هستند. دنيل ريكياردو به مك‌لارن رفت و فرناندو آلونسو، قهرمان دو دوره فرمول يك جهان، جايگاه او را در كنار استبان اُكُن گرفت.

آلونسو به‌تازگي پس از افتادن از دوچرخه در جاده، از ناحيه فك دچار آسيب‌ديدگي شد كه نياز به جراحي دارد. اما لوران روسي، مديرعامل آلپاين، به هواداران و همه‌ي حاميان مالي اصلي اين تيم اطمينان داد كه آلونسو براي آزمايش قبل از فصل و مسابقه افتتاحيه امسال در بحرين از اواخر ماه جاري حاضر خواهد بود.

فرناندو آلونسو اسپانيايي با رنو در سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ دو بار قهرمان فرمول يك و در سال ۲۰۰۷ با رانندگي با مك‌لارن سوم شد. او همچنين سه بار پس از سباستين فتل دوم شد؛ اما هرگز موفقيت اوليه‌ي خود را تكرار نكرد و به مدت دو سال از رقابت‌هاي فرمول ۱ دور بود و در ساير رقابت‌هاي اتومبيل‌راني فعاليت مي‌كرد.

مرجع متخصصين ايران فرناندو آلونسو / Fernando Alonso راننده تيم فرمول يك آلپاين در فصل 2021

همان‌طور كه مي‌دانيد، آلونسو در اين دو سال وقت خود را به كارهاي حاشيه‌اي سپري نكرد. او با تويوتا در سال‌هاي ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در مسابقات ۲۴ ساعته لمان برنده شد و در سال ۲۰۱۹ در مسابقات ۲۴ ساعت ديتونا به پيروزي رسيد و در همان سال راننده‌ي مسابقات اتومبيل‌راني استقامت جهان بود.

مرجع متخصصين ايران نماي بالا خودروي فرمول يك آلپاين / 2021 Alpine A521 رنو سابق
مرجع متخصصين ايران نماي عقب خودروي فرمول يك آلپاين / 2021 Alpine A521 رنو سابق
مرجع متخصصين ايران نماي جانبي خودروي فرمول يك آلپاين / 2021 Alpine A521 رنو سابق
مرجع متخصصين ايران نماي جلو خودروي فرمول يك آلپاين / 2021 Alpine A521 رنو سابق
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات