امكان خلق و اجراي كد سوييفت در ويندوز فراهم شد

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
توسعه‌دهنده‌ي پروژه‌ي ويندوزيِ سوييفت مجموعه‌ابزاري دردسترس قرار داده كه با استفاده از آن‌ها مي‌توان كدهاي سوييفت را روي ويندوز خلق و اجرا كرد.
تبليغات

پيش‌تر در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸ و فروردين ۱۳۹۹)، رسانه‌ها در گزارشي اعلام كردند همراهي از سيستم‌عامل ويندور ۱۰ مايكروسافت به زبان برنامه‌نويسي سوييفت (Swift) اضافه مي‌شود. رسانه‌ها در آن زمان گفتند چند ماه تا اضافه‌شدن همراهي از اين زبان برنامه‌نويسي به ويندوز ۱۰ فاصله باقي است. توسعه‌دهندگان پروژه‌ي سوئيفت روز گذشته به‌منظور تسريع فرايند توسعه‌ي نسخه‌ي ويندوزي سوئيفت (Swift on Windows)، ايميج‌هاي مجموعه‌ابزار سوئيفت را براي دانلود دردسترس قرار دادند. اين ايميج‌ها حاوي ابزارهاي موردنياز براي ساخت و اجراي كد سوئيفت روي ويندوز هستند. با مراجعه به اين لينك، مي‌توانيد يادگيري راه‌اندازي محيط توسعه‌ي سوئيفت در ويندوز را مشاهده كنيد. 

اگر متخصص جديد سوئيفت هستيد، حتما سري به اين لينك بزنيد تا با اين زبان برنامه‌نويسي آشنايي پيدا كنيد. لينك يادشده در زماني سريع محبوب‌ترين مفاهيم و قابليت‌هاي سوئيفت را به شما ياد مي‌دهد. قدم نخست براي نصب و استفاده از سويفت، دانلود كامپايلر و ديگر ابزارهاي موردنياز آن است. با مراجعه به اين لينك، مي‌توانيد به لينك‌هاي دانلود دسترسي پيدا كنيد. در سيستم‌عامل مك، مسير پيش‌فرض براي دانلود مجموعه‌ابزار، Library/Developer/Toolchains/ و در سيستم‌عامل ويندوز، SystemDrive%\Library\Developer\Toolchains% است. 

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي اين خبر چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات