تبديل سيگار الكترونيكي به دستگاهي براي جذاب‌‌تركردن سوژه عكاسي

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
براي ثبت تصاوير جالب از سوژه‌هاي خاص، مي‌توان از دستگاهي استفاده كرد كه قابليت ايجاد دود دارد. در اين مقاله، روش تبديل سيگار الكترونيكي به دستگاهي براي اضافه‌كردن دود به دكور عكاسي را يادگيري مي‌دهيم.
تبليغات

براي عكاسي روش‌هاي مختلفي وجود دارد. افرادي علاقه دارند پس از ثبت تصوير از سوژه‌ي مدانديشه متخصصينشان، آن را به‌كمك نرم‌افزارهاي مختلف ويرايش كنند و جزئيات متعددي را در آن تغيير دهند. درمقابل، عكاساني وجود دارند كه تمام دكور تصاويرشان را تهيه و كمتر از ديگران از نرم‌افزارهاي ويرايش عكس مانند فتوشاپ استفاده مي‌كنند.

پتري دامستن يكي از عكاسان علاقه‌مند به اين سبك است. وي با انتشار پستي در اينترنت، نحوه‌ي ساخت دستگاهي را به‌اشتراك گذاشته كه مي‌تواند براي صحنه‌هاي دكور عكاسي دود ايجاد كند. به‌لطف اين دستگاه ديگر نيازي نيست براي اضافه‌كردن اين عنصر به تصوير از برنامه‌هاي ويرايش عكس استفاده كنيد. درادامه، مراحل ساخت اين دستگاه آورده شده است.

مرجع متخصصين ايران طرح اوليه دستگاه توليد دود براي عكاسي

ساخت آداپتور

در قدم اول، براي ساخت آداپتور به نرم‌افزاري احتياج داريد كه بتوان با آن نقشه‌ي سه‌بُعدي طراحي كرد. نرم‌افزارهاي مختلفي براي اين كار وجود دارند كه Fusion 360 يكي از گزينه‌هاي برتر است. كار با اين برنامه بسيار آسان است و مي‌توانيد به‌راحتي به‌كمك آن طرح‌هاي سه‌بُعدي توليد كنيد. حلقه‌ي پلاستيكي‌اي كه تصويرش را درادامه مشاهده مي‌كنيد، ورودي هوا را در سيگار الكترونيكي مي‌‌پوشاند. پس از تكميل طراحي‌، بايد از آن با چاپگر سه‌بُعدي خروجي بگيريد.

مرجع متخصصين ايران طرح سه بعدي دستگاه توليد دود براي عكاسي

متصل‌كردن بخش‌هاي مختلف دستگاه

بعد از اينكه مرحله‌ي چاپ به‌پايان رسيد، دو لوله‌ي پلاستيكي به قسمت‌هاي مختلف آداپتور متصل كنيد. بايد لوله‌ي پلاستيكي كوتاه‌تر در سمتي باشد كه بتوانيد راحت درون دستگاه بدميد. لوله‌ي بلندتر نيز در سمتي قرار مي‌گيرد كه دود خارج مي‌شود. دليل بلندتر‌بودن لوله در اين قسمت آن است كه راحت‌تر بتوانيد دود خروجي را كنترل كنيد. پس از انجام اين كار، كافي است آداپتور ساخته‌شده را روي سيگار الكترونيكي خود قرار دهيد. اكنون دستگاهتان آماده است. 

مرجع متخصصين ايران دستگاه توليد دود براي عكاسي

عكاسي با دود

براي عكس‌گرفتن از سوژه‌ي خود، ابتدا بايد وضعيت نوري و محيطي را آماده كنيد. براي ثبت تصوير از سوژه‌تان با دستگاهي كه ساخته‌ايد، مي‌توانيد دوربين را روي زمان‌سنج بگذاريد و خود در دستگاه بدميد تا دود لازم ايجاد شود. همچنين، مي‌توانيد از فرد ديگري براي انجام اين كار كمك بخواهيد.

مي‌توانيد از يك صحنه چند عكس مختلف بگيريد كه در هركدام دود از سمتي خاص دميده شده است. در‌نهايت، همه‌ي تصاوير را به داخل فتوشاپ ببريد و آن‌ها را روي يكديگر قرار دهيد. با چند ويرايش ساده، فريم‌ها با يكديگر ادغام مي‌شوند و به عكس دلخواهتان مي‌رسيد. در‌ادامه، به‌اختصار نحوه‌ي ساخت اين نوع تصاوير در فتوشاپ را يادگيري مي‌دهيم.

مرجع متخصصين ايران صحنه عكس برداري

ويرايش تصوير در فتوشاپ

تمام تصاويري كه از سوژه‌تان گرفته‌ايد، وارد فتوشاپ كنيد. همه‌ي آن‌ها را روي‌هم قرار دهيد و لايه‌ها را با يكديگر تنظيم كنيد و سپس، آن‌ها را روي حالت Blend mode قرار دهيد. با استفاده از قابليت Mask، از هر لايه قسمت مدانديشه متخصصينتان را جدا كنيد. از اين قسمت به‌بعد مي‌توانيد با قابليت‌هاي مختلف فتوشاپ، عكس نهايي را بيشتر شبيه تصويري كنيد كه از ابتدا در ذهن خود تصور مي‌كرديد. 

مرجع متخصصين ايران ويرايش عكس در فتوشاپ

در دنياي عكاسي، روش‌هاي مختلفي براي ساخت دكور وجود دارد كه مي‌توان با استفاده از آن‌ها صحنه‌هاي بسيار جذابي ايجاد كرد. اين دستگاه، تنها يكي از بي‌شمار روش‌هايي است كه مي‌توان با آن‌ تصاوير جالبي از سوژه‌هاي مختلف ثبت كرد. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات