رونمايي از سيستم اسكوتر اشتراكي يورايد در روز جهاني بدون خودرو

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در روز جهاني بدون خودرو، در حضور مديران شهري تهران از اولين سيستم اسكوتر اشتراكي هوشمند در ايران رونمايي شد.
تبليغات

شركت يورايد يك سيستم اسكوتر اشتراكي هوشمند را در ايران راه‌اندازي كرده و به‌دنبال آن است تا با كمك اپليكيشن يورايد، اسكوتر و دوچرخه‌هاي هوشمند را به‌صورت اشتراكي دراختيار شهروندان قرار دهد و اميد دارد تا فرهنگ استفاده از وسايل نقليه اشتراكي به‌صورت عملي جزئي از فرهنگ حمل‌و‌نقل عمومي شهري شود و شهروندان بتوانند در هر نقطه از شهر با دسترسي آسان به اين دستگاه‌ها، به آساني به مقصد خود برسند.

يكم مهرماه، روز جهاني بدون خودرو

روز يكم مهرماه، روز جهاني بدون خودرو است. در اين روز مردم، خودروهاي شخصي خود را كنار گذاشته و مدل‌هاي حمل‌ونقل ديگري را جايگزين مي‌كنند كه مي‌توان به پياده‌روي، دوچرخه‌سواري و استفاده از ساير وسايل حمل‌و‌نقل عمومي پاك اشاره كرد.

رويداد خيابان حجاب در تهران

به‌منظور استقبال از روز جهاني بدون خودرو، ديروز يكم مهرماه ۱۳۹۹ مراسمي در خيابان حجاب تهران برگزار شد كه در اين مراسم جمع كثيري از مديران و مسئولان شهرداري تهران، علاقه‌مندان به حمل‌و‌نقل پاك و برخي از چهره‌هاي سرشناس حضور پيدا كردند. در اين مراسم، از سيستم اسكوتر اشتراكي هوشمند يورايد رونمايي شد كه طراحي اين سيستم و همچنين اپليكيشن يورايد توسط همين شركت انجام شده است.

شركت يورايد به‌عنوان اولين مجري سيستم اسكوتر اشتراكي در ايران، راهكار ديگري جهت توسعه حمل‌و‌نقل عمومي پاك ارائه كرده است. استفاده از اسكوتر و دوچرخه اشتراكي به‌جاي وسايل نقليه دودزا، قطعاً در كاهش آلودگي هوا و همين‌طور كاهش حجم ترافيك، مؤثر است.

شركت يورايد به‌منظور استفاده از دوچرخه و اسكوتر اشتراكي، اپليكيشني نيز طراحي كرده است. متخصصان با استفاده از اين اپليكيشن مي‌توانند همه دستگاه‌هاي محدوده خود را پيدا كنند، جهت تردد، قفل دستگاه‌ها را باز كنند و همچنين ازطريق همين اپليكيشن دستگاه را مجدداً قفل كرده و پرداخت خود را انجام دهند.

بازديد مديران شهري و سفراي فرهنگي و هنري از اين مراسم

سفيران فرهنگي و هنري كشورها از اين مراسم استقبال گسترده‌اي كردند. مسئول سفارتخانه هلند به‌همراه معاون فرهنگي اين سفارتخانه در تهران از سيستم هوشمند يورايد بازديد كردند.

مرجع متخصصين ايران uride-3

همچنين برخي از چهره‌هاي نام‌آشنا سينما و تلويزيون نيز در اين مراسم شركت كردند كه مي‌توان به بازيگر محبوب سركار خانم ميترا حجار اشاره كرد كه پس از استفاده از اسكوترهاي يورايد، آن را تجربه‌اي جديد عنوان كرد.

مرجع متخصصين ايران uride-2

در اين مراسم، يعقوب آزاده دل، مدير توسعه سيستم‌هاي حمل‌و‌نقل پاك شهر تهران خاطرنشان كرد كه استفاده از وسايل حمل‌و‌نقل پاك تا حد بسيار زيادي به كاهش اشكالات آلودگي هوا و كاهش حجم ترافيك پايتخت كمك مي‌كند.

وهاب ميزاني، معاون يادگيري معاونت حمل‌و‌نقل و ترافيك شهرداري نيز حضور داشت و  پس از بازديد از سيستم اسكوتر اشتراكي يورايد، استفاده از آن را گامي مثبت درحمل و نقل پاك تلقي كرد.

همچنين معاون و اعضاي معاونت حمل‌و‌نقل و ترافيك شهرداري منطقه ۶نيز از سيستم هوشمند يورايد بازديد و از آن استفاده كردند.

از ديگر بازديدكنندگان اين مراسم نيز مي‌توان به گروه‌هاي علاقه‌مند به حمل‌و‌نقل پاك و ... اشاره كرد.

امضاي يورايد بر تخته روز جهاني بدون خودرو

در انتهاي اين رويداد، مديران شهري روي تخته‌ي روز جهاني بدون خودرو به‌صورت نمادين امضا كردند كه نام و امضاي يورايد نيز به‌عنوان يكي از شركت‌هاي فعال حوزه ميكروموبليتي و حمل‌و‌نقل پاك روي اين تخته قرار گرفت.

سيستم اسكوتر و دوچرخه اشتراكي يورايد به‌زودي در تهران دراختيار شهروندان تهراني قرار مي‌گيرد و علاقه‌مندان به گسترش حمل‌و‌نقل پاك مي‌توانند به‌زودي از اين وسايل جهت عبور و مرور در سطح شهر استفاده كنند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات