توصيه‌هاي براي كلاس الكترونيك از ماركا جزوه رايگان

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
يادگيري مجازي يكي از مفاهيمي است كه اين روزها بيشتر از هميشه شنيده مي‌شود و بسياري از دغدغه‌هاي خانواده‌ها و دانش‌آموزان، در محور اين عبارت قرار گرفته است.
تبليغات

پيشرفت تكنولوژي و قوي‌تر شدن زمينه‌هاي يادگيري الكترونيك، باعث شده تا اين سبك از يادگيري در بسياري جهات از يادگيري‌هاي سنتي برتر باشد. استفاده از تكنولوژي روز، يادگيري نحوه استفاده از ابزارهاي ديجيتال، صرفه‌جويي در وقت و هزاران عامل ديگر را مي‌توان از مزيت‌هاي يادگيري مجازي دانست. اما اين روش تحصيلي به دليل تازه بودن، اشكالاتي را نيز پديد آورده است. يكي از اين اشكالات، عدم هماهنگي والدين با اين سبك تحصيل است. ما در بانك جزوه رايگان ماركا، (فروشگاه اينترنتي خريد انواع جزوه رايگان درسي، كمك درسي و دانشگاهي كه امكان ارسال رايگان و خريد با تحفيف را براي متخصصان خود ايجاد كرده است) با مطالعه اشكالات تحصيل مجازي، بهترين پيشنهاد‌ها را تدوين كرده‌ايم. اگر شما هم به‌عنوان پدر يا مادر با اين مسئله مواجه هستيد، همراه اين مطلب باشيد تا با مهم‌ترين نقش‌هاي والدين در يادگيري مجازي آشنا شويد.

فراهم كردن امكانات و ابزارهاي ديجيتال موردنياز براي كلاس الكترونيك

همان‌طور كه از نام يادگيري الكترونيك پيدا است، ابزارهاي ديجيتال مهم‌ترين نياز دانش‌آموزان براي شركت در كلاس‌ها هستند. در حقيقت با خريد ساده‌ترين موبايل‌هاي هوشمند و فراهم كردن اينترنت در خانه، مي‌توانيد زمينه ورود فرزند خود به كلاس الكترونيك را فراهم كنيد.

يكي از ويژگي‌هاي مثبت استفاده از ابزارهاي ديجيتال و دنياي اينترنت، اين است كه فرزند شما مي‌تواند علاوه‌بر حضور در كلاس مجازي، با يك جستجوي ساده به بهترين منابع اطلاعاتي و انواع بانك جزوه رايگان براي تقويت پايه درسي خود دسترسي پيدا كند. به همين دليل فراهم كردن اين امكانات اوليه، مهم‌ترين اقدام والدين براي كمك به يادگيري مجازي دانش‌آموزان است.

ايجاد آرامش رواني و تمركز براي دانش‌آموزان؛ مهم‌ترين مكمل براي يادگيري مجازي

يكي از مهم‌ترين مسائلي كه بايد بدانيد، اين است كه فرزند شما تا سال‌هاي گذشته در مدرسه و كنار ديگر دانش‌آموزان در كلاس مي‌نشست و مفاهميم يادگيريي را به‌صورت جمعي ياد مي‌گرفت. اما يادگيري الكترونيك اين فرصت را از او گرفته و حالا بايد در خانه و به‌صورت يك‌طرفه، ازطريق ابزارهاي ديجيتال شنونده درس باشد.

اين موضوع اگرچه ممكن است ساده به‌انديشه متخصصين برسد، اما مي‌تواند بار رواني زيادي را براي فرزندان داشته باشد. مهم‌ترين نقش شما به‌عنوان والدين در اين مسير، صحبت كردن با او و ايجاد آرامش رواني است.

اين چالش بيش از همه براي دانش‌آموزاني مانند دانش‌آموزان كلاس نهم اتفاق مي‌افتد كه در آخرين پايه‌هاي مقطع تحصيلي و در آستانه ورود به مقاطع جديد هستند. براي اينكه نقش موثري در كاهش استرس داشته باشيد، بهتر است از مزيت‌هاي كلاس الكترونيك براي فرزندتان بگوييد. همچنين مي‌توانيد دركنار خريد جزوه رايگان درسي نهم، با خريد دي‌وي‌دي‌هاي يادگيريي متنوع آن‌ها را به يادگيري به‌صورت مجازي ترغيب كنيد.

مرجع متخصصين ايران ماركا جزوه رايگان

فراهم كردن محيط مناسب در اتاق؛ تدريس الكترونيك را جدي بگيريد!

فراهم كردن يك محيط استاندارد و يادگيريي مي‌تواند به دانش‌آموزان كمك كند تا تمركز بيشتري داشته باشند و فرايند يادگيري را سريع‌تر طي كنند. به همين دليل پيش از شروع كلاس مجازي، مناسب‌ترين محيط را با امكانات ساده فراهم كنيد. براي مثال مي‌توانيد گوشه‌اي از اتاق فرزندتان را به يك كلاس كوچك تبديل كنيد و با قرار دادن ميز و صندلي از او بخواهيد كه يادگيري‌هاي الكترونيك را در آن مكان بگذراند.

درس خواندن و انجام تكاليف در تخت‌خواب يا در مكان‌هاي شلوغ و بدون سامان، تمركز را از دانش‌آموز خواهد گرفت.

سكوت در حين يادگيري مجازي؛ اصلي كه بايد رعايت كنيد

در طول كلاس الكترونيك، تا حد امكان باعث بر هم خوردن آرامش محيط نشويد. صحبت كردن با تلفن، رفت‌و‌آمد بيش از حد در فضاي نشستن دانش‌آموز و حرف زدن با او حين كلاس، مي‌تواند عاملي براي بر هم خوردن تمركزش باشد.

دنبال كردن برنامه يادگيريي دانش‌آموز؛ برنامه‌ريزي درسي فرزندتان را پيگيري كنيد

اگرچه بايد براي فرزند خود محيطي بدون استرس و با تمركز بالا را فراهم كنيد، اما از پيگيري مباحث درسي او نيز غافل نشويد. تحصيل به‌صورت مجازي با همه مزايايي كه دارد، گاهي باعث ايجاد تنبلي يا به تعويق انداختن كارها مي‌شود. در پايان كلاس مجازي از فرزندتان بخواهيد كه روز درسي خود را براي شما تعريف و راجع به تكاليفش با شما صحبت كند.

اين كار علاوه‌بر اينكه باعث مي‌شود كه از روند كلي درسي او باخبر باشيد، انگيزه تمام كردن به موقع تكاليف را براي فرزندتان فراهم مي‌كند. همچنين با اطلاع از برنامه‌هاي يادگيريي مي‌توانيد به موقع منابع مورد نياز از خريد جزوه رايگان درسي دبيرستان تا تهيه انواع جزوه رايگان‌هاي كمك يادگيريي را در برنامه خود بگذاريد.

مرجع متخصصين ايران ماركا جزوه رايگان

فراهم كردن زنگ تفريح بعد از كلاس مجازي؛ براي درس و استراحت مرز مشخص كنيد

يكي از نكاتي كه در طول يادگيري مجازي توسط اغلب والدين ناديده گرفته مي‌شود، مرزبندي زمان درس خواندن و استراحت دانش‌آموزان است. براي اينكه به برنامه فرزندان و زندگي خود نظم بيشتري دهيد، بهتر است ساعت‌هاي مشخصي را براي شركت در كلاس و سپس انجام تكليف در انديشه متخصصين بگيريد و بخشي از زمان روز را به‌عنوان ساعت‌هاي استراحت براي دانش‌آموزان تعيين كنيد.

علاوه‌بر زمان‌بندي مناسب، به دليل اينكه دانش‌آموزان در طول كلاس‌هاي الكترونيك تحركي ندارند، برنامه‌هاي ورزشي و غذايي ساده را براي حفظ سلامت آن‌ها تدوين كنيد.

همراهي والدين با دانش‌آموزان؛ بهترين انگيزه براي تحصيل به‌صورت الكترونيك

بزرگ‌ترين دلگرمي والدين براي فرزندان در طول يادگيري مجازي، مشاركت با آن‌ها در انجام تكاليف و تقويت روحيه آن‌ها است. در اين مسير مي‌توانيد از مشاوران تحصيلي و معلمان نيز اطلاعات مفيدي درباره رفتار با دانش‌آموزان در اين دوران كسب كنيد.

همچنين وجود منابع درسي كافي و استاندارد مي‌تواند انگيزه‌اي براي ادامه راه دانش‌آموز به‌ويژه در مقاطع بالاتر باشد. بانك جزوه رايگان ماركا يكي از بسترهاي فروش انواع جزوه رايگان درسي و كمك درسي است كه به شما كمك مي‌كند منابع مورد نياز را به‌سادگي و در كمترين زمان ممكن در خانه تحويل بگيريد. كافي است از قسمت فروشگاه ماركا، جزوه رايگان‌هاي موردنياز پايه تحصيلي موردانديشه متخصصين را جست‌وجو كنيد و بعد از خواندن توضيحات كامل، آن را به‌سادگي يك كليك خريداري كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانيد با شماره  ۰۲۱۶۶۴۰۰۴۰۰ تماس بگيريد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات