خريد محصولات فولادي از گروه بازرگاني آهن پويا

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 8 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت پويا صادرات نقش جهان در سال 1389 به ثبت رسيد و فعاليت خود را در زمينه صادرات، خريد و فروش انواع مقاطع فولادي توسعه داد.
تبليغات

شركت پويا صادرات نقش جهان با نام تجاري گروه بازرگاني آهن پويا با راه اندازي خدمات اينترنتي به شما مشتريان اين امكان را مي‌دهد تا درخواست خود را به بهترين نحو  ثبت كنيد همچنين متخصص كارشناسان ما در هر زمان پاسخگوي سوالات شما هستند تا بتوانيد خريد خود را به بهترين نحو ممكن انجام دهيد.

از آن جايي كه ساختمان سازي در حيطه ي مشاغل دشوار محسوب مي‌شود، بايد توجه داشت كه تمامي مراحل توليد آن ريز به ريز رعايت شود. در صورت عدم رعايت هر يك از مراحل ممكن است با اشكالات جدي مواجه شويم. در متن زير به خط توليد محصولات فولادي مي‌پردازيم و بعد از آن مراحل ساخت و ساز ساختمان را مورد مطالعه قرار مي دهيم.

مراحل توليد محصولات فولادي:

 به‌طور كلي براي ساخت محصولات فولاي پركاربرد در ساختمان سازي از شمش هاي فولادي استفاده مي‌شود كه اين شمش هاي فولادي، خود از مواد اوليه اي مانند آهن اسفنجي توليد مي‌شود درواقع براي توليد آهن اسفنجي كه اين محصول خود از سنگ آهن درست مي‌شود، سنگ آهن با قرار گرفتن در كوره و كم كردن ناخالصي هاي موجود از كوره در مي آيد. با كم كردن ناخالصي هاي موجود و مضر مي توانيم كيفيت شمش فولادي تهيه شده از آهن اسفنجي را بالاتر ببريم به همين دليل آناليز آهن اسفنجي براي توليد شمش هاي فولادي از اهميت بالايي برخوردار است. هرچه آهن اسفنجي آناليز مناسب تري داشته باشد محصول مدانديشه متخصصين از كيفيت بالاتري برخوردار است بنابراين براي تهيه ي هر يك از محصولات بايد به آناليز محصول مورد استفاده دقت كرد.

 نحوه ي توليد ميلگردهاي فولادي با روش نورد:

 به‌طور كلي براي ساخت محصولات فولادي از فرايند نورد استفاده مي‌شود. فرايند نورد محصولات فولادي شامل مراحلي است كه براي شكل دهي محصولات مورد بهره برداي قرار مي‌گيرد. در فرايند نورد محصولات فولادي قابليت هايي وجود دارد كه نقش موثري را در تهيه و توليد ايفا مي‌كنند از جمله نقشهاي مؤثر كه در نورد محصولات فولادي قابليت انعطاف پذيري فلز در اين مرحله است. اين حالت شمش هاي فولادي در دماي پايين‌تر از ذوب در كوره وارد مرحله ي نورد گرم مي‌شوند. براي توليد هر يك از محصولات فولادي، شمش ها با قرار گرفتن در فرايند نورد گرم، محصول مدانديشه متخصصين توليد مي‌شود. به‌طور معمول محصول نهايي كه از شمش تهيه مي‌شود يا ميلگردهاي فولادي است يا ورق هاي فولادي كه در فرايند نورد گرم اين محصولات يا دچار تغيير فرم مي‌شوند يا توسط دستگاه‌هاي برشي در خط نورد كنترل مي‌شوند و عمليات نورد پايان مي‌يابد و در آخر هم نيز محصول مدانديشه متخصصين بسته‌بندي شده و مورد مصرف قرار مي‌گيرد يا به انبار انتقال داده مي‌شود. باتوجه‌به اينكه كيفيت ميلگردها از اهميت خاصي برخودار است بنابراين روشهاي گرم كاري و سرد كاري و به‌خصوص دستگاه‌هاي نورد از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. همچنين آلياژ فلزات موجود و اينكه درصد كربن يا ديگر مواد پايين‌تر باشد نيز قابل مطالعه خواهد بود. به‌طور مثال شمش هاي فولادي در سايزها و كيفيتهاي مختلفي استفاده مي‌شود شمش هاي قوسي علاوه بر اينكه از كيفيت بالاتري برخوردار است. شمش هاي قوسي با قرار گرفتن در كوره هاي قوس الكتريكي با آناليز مشخصي در كوره ي مدانديشه متخصصين تهيه مي‌شوند. بنابراين براي توليد محصولات فولادي بهتر است تا جاي ممكن از شمش هاي قوسي استفاده كنيد. بعد از اينكه شمش هاي فولادي در فرايند نورد گرم قرار مي‌گيرند مي‌توان با اين شمش ها يا ميلگرد تهيه كرد يا در توليد ورق از آن‌ها بهره برد. با قرار گرفتن در غلتك ها نيز مي‌توان شمش هاي فولادي را به ورق تبديل كرد.

مرجع متخصصين ايران ahanpouya

مقاومت ميلگرد ساختمان سازي

 ميلگردهاي فولادي از ان جايي كه متخصصد گسترده اي در صنعت هاي ساخت و ساز دارند به همين دليل جز پركاربردترين محصولات فولادي محسوب مي‌شوند، ميلگردها علاوه بر اينكه در سازه هاي بتني ساختمان مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرند در صنعت ساخت و ساز براي مقاومت سازه ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند. ميلگردهاي فولادي ازآنجاكه در صنعت ساخت و ساز استفاده مي‌شوند بنابراين بايد براي جلوگيري از خوردگي و زنگ‌زدگي نيز مراحلي را طي كرد. ميلگردهاي فولادي نمي‌توانند به‌تنهايي در ساختمان سازي به كار روند ميلگردهاي فولادي را يا باتوجه‌به متخصصدشان در بتن ريزي به كار مي‌برند يا باتوجه‌به متخصصدهاي مختلف با اتصالات ميلگرد مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرند. ميلگردهاي فولادي با بتن براي ساخت سازه ها مورد مصرف قرار مي‌گيرند. اما در اين مورد نيز بايد توجه كرد تا ميلگرد در صورت تركيب با خوردگي مواجه نشود. بتن در ساختمان سازي از مقاومت فشاري مطلوبي برخورد نيست به همين دليل براي جبران اين عدم مقاومت بايد از ميلگردهاي فولادي در ساخت سازه ها به كار برد. اما شرايط قليايي شدن ميلگردهاي ساختماني در برابر تركيب بتن و آب از عوامل حائز اهميت است. ازآنجاكه بتن بايد با آب تركيب شود و همچنين در اين تركيب ممكن است تركيبات شيمايي را مورد تغيير قرار دهد. بنابراين شرايطي را بايد براي عدم تركيب شيميايي ايجاد كرد هرچند كه اين تركيب با اختلاف درصد زيادي ايجاد شود اما راه‌هايي نيز وجود دارد تا اين درصد احتمال تركيب را كمتر كند. خوردگي در بتن ها نيز سبب مي‌شود تا استحكام سازه بيشتر مورد توجه قرار گيرد يعني بايد تركيبات بتن و ميلگرد را مورد مطالعه قرار داد زيرا بعضي از ميلگردها در هنگام توليد درصد كربن بالاتري دارند به همين دليل زودتر دچار زنگ خوردگي مي‌شوند بنابراين ممكن است در اثر زنگ‌زدگي استحكام ساختمان را با اشكال رو‌به‌رو كنند. از جمله نكات ديگري كه در ساختمان سازي بايد به آن توجه كرد شرايط آب و هوايي است. احتمال زنگ‌زدگي در شرايط آب و هوايي مرطوب مي‌تواند مقاومت ساختمانها را كمتر كند و اين كمتر شدن مقاومت نيز خود به دليل وجود يون هاي هيدروكسيد است و اين اشكال به‌خصوص در مناطق آب و هوايي مرطوب سبب مي‌شود تا تركيبات شيميايي ميلگردها با بتن سبب هيدارته شدن شود.

كوچك‌ترين تغييرات در تركيبات شيميايي به‌خصوص تركيب شدن كربن با ميلگردها است. تركيب كربن با ميلگرد سبب مي‌شود تا مقاومت و استحكام ميلگردها از همان ابتدا دچار اشكال شود و اشكال ايجاد كند هر چند كه اشكالات ديگري نيز وجود دارد كه استحكام و مقاومت را كاهش دهد اما عامل اصلي تركيب كربن هاي موجود يعني همان هيدارته شدن توسط سيمان و تركيب آن با آب باشد.

  مشخصات مكانيكي ميلگرد

 ميلگردهاي فولادي در انواع سايزها توليد مي‌شوند كه هركدام از اين ميلگردها مقاومت كششي متفاوتي را دارا هستند. به همين منظور نحوه ي بكار گيري آن‌ها در صنعت ساخت و ساز متفاوت است به‌طور مثال ميلگردهاي مورد استفاده در ساختمان براي ساخت و سازهاي ساختماني و خاموت زني از ميلگرد A3 , A2  استفاده مي‌شود. اگر بخواهيم روند فروش و استفاده ي گسترده ي ميلگردها را مطالعه كنيم ميلگردهاي A4 ، يه جزA3 پرفروش‌ترين ميلگردها محسوب مي‌شوند و اما اگر بخواهيم ميلگردها را استانداردهاي ديگر مطالعه كنيم استاندادرهاي A4 , A1 هم در ساختمان سازي متخصصد دارند. ميلگردهاي A1  بيشترين متخصصد را در آهنگري و جوشكاري دارند اما ناگفته نماند كه اين نوع استاندارد ميلگرد به‌طور غيرمستقيم در ساختمان سازي مي‌تواند متخصصد داشته باشد. ميلگردهاي A1  به دليل اينكه صاف و بدون آج است براي تغيير شكل و عمليات جوشكاري مناسب ترين گزينه هستند. بنابراين اين ميلگردها غيرمستقيم مي‌تواند نقش موثري را در ساختمان سازي ايفا كند. اگرچه متخصصدهاي گوناگون ديگري هم دارد و به‌طور كلي به‌عنوان ميلگرد داكتيل شناخته مي‌شود. ميلگرد A2  براي خاموت زني بسيار مناسب است و عمليات جوشكاري روي اين ميلگرد به‌طور حتمي علاوه بر خاموت زني براي مش بندي از ميلگرد فولادي استفاده مي‌شود. مش بندي ميلگرد در ساختمان سازي سبب مي‌شود تا علاوه بر اينكه مصرف ميلگرد به‌صورت بهينه تري به كاري مي‌رود مقاومت شبكه‌ها نيز افزايش يابد. مش بندي ميلگردهاي فولادي سبب مي‌شود تا در زمان صرفه‌جويي شود و همچنين مصالح كمتري براي ساخت و ساز استفاده شود.

مش بندي ميلگردهاي فولادي بيشتر براي سازه هاي بتني، سقف هاي كامپوزيت نرده كشي و ايجاد مانع براي انبارها و كارخانجات ساخت سيلوهاي بتني ساخت پي ها و فونداسيون بندي ساختمان استفاده مي‌شود.

اين نوع ميلگرد به دليل مقاومت كششي بالايي دارد. براي اين امور استفاده مي‌شود البته ناگفته نماند كه فرايند توليد اين ميلگردها باتوجه‌به عمليات حرارتي و سرد كاري متفاوت است.

استانداردهاي مختلف ميلگردها به‌گونه‌اي است كه پركاربردترينشان نوع آجدار آن‌ها است، نوع آجدار ميلگردها به سبب آجدار بودنشان در حوزه ي ساخت و ساز متخصصد ويژه‌اي را ايفا مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران ahanpouya

 نحوه نگه‌داري ميلگردها:

ميلگردهاي فولادي به سبب اينكه از فولاد درست شده‌اند امكان اكسيد شدن را دارند اين اكسيد شدن سبب مي‌شود تا ميلگردهاي فولادي مقاومت خود را از دست دهند يا حتي مي‌توانند خسارت هاي جبران ناپذيري را بر جاي بگذارند. اين خسارت ها نه‌تنها به ساختمان آسيب مي‌رساند بلكه ممكن است خسارت هاي جاني ايجاد كند. اكسيد شدن ميلگردهاي فولادي سبب مي‌شود تا قطر ميلگردهاي فولادي كمتر شود. به همين دليل بهتر است ميلگردهاي فولادي در فضاهاي خشك و ترجيحا سرپوشيده نگه‌داري شوند. همچنين در شرايط حمل‌و‌نقل و باربري بايد دقت لازم را به خرج داد تا ميلگردها دچار خم شدگي نشود زيرا ميلگردها در ساختمان سازي بايد مقاومت خود را داشته باشند بايد دقت نمود تا اين خميدگي صورت نگيرد كه اين خميدگي سبب مي‌شود تا ميلگرد دچار شكستگي و كم شدن مقاومت شود. از جمله مسائل ديگري كه بايد به آن توجه كرد شرايط آب و هوايي و قرارگيري ميلگردها در محل است. ميلگردهاي فولادي در شرايط آب و هوايي مرطوب امكان زنگ‌زدگي و اكسيد شدگي بالايي را دارا هستند بنابراين بايد به شرايط قرارگيري ميلگرد توجه كرد.

ميلگرد هاي A3 در صنعت ساخت و ساز متخصصد ويژه‌اي دارد اين نوع ميلگردها باتوجه‌به آجدار بودن و اينكه به‌صورت جناقي است. اين نوع ميلگردها از انديشه متخصصين مقاومتي تنش‌هاي جاري در ساختمان را بيشتر تحمل مي‌كند. تنش جاري ميلگردهاي A3 به 4000 كيلوگرم بر سانتي‌متر مربع مي‌رسد و تنش گسيختگي آن بر 6000 كيلوگرم بر سانتي‌متر مربع مي‌رسد.

به عبارتي ديگر مي‌توان گفت كه ميلگردها در استانداردهاي مختلف متخصصد خاص خود را دارا هستند. اما ميلگردهاي ديگري نيز وجود دارند كه جنس اين نوع ميلگردها از جنس محصولات كامپوزيتي هستند. اين ميلگردها در مكان هايي به كار مي‌رود كه ميدان هاي الكتريكي و مغناطيسي زياد باشد. همچنين درباره ي استفاده از اين نوع ميلگردها اشكالات و نگراني هاي به وجود آمده را كمتر مي‌كند. ميلگردهايي كه از جنس كامپوزيت تهيه مي‌شوند همان ميلگردهاي FRP  هستند. ميلگردهاي FRP درواقع يك پوشش زيرزميني را دارا هستند كه اين ويژگي سبب مي‌شود تا الياف تركيبي آن غيرقابل رسانش باشند. به همين جهت ميلگردهاي FRP در مقابل حمله ي سولفات ها و كلريد ها مقاومت خوبي دارند به اين منظور كه در برابر خوردگي و زنگ‌زدگي از خود مقاومت نشان مي‌دهند. اين نوع ميلگردها از شرايط آب و هوايي خاص مانند شرايط آب و هوايي مناطقي  كه محيطي خورنده است مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات