خريد سوزوكي ويتارا كراس اوور خوش ساخت و كهنسال ژاپني با خودرو45

پنج‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مجموعه خودرو ۴۵ با داشتن تيمي مجرب از متخصص كارشناسان حوزه خريد و فروش خودرو و با شعبات متعدد خودروهايي مانند سوزوكي گرند ويتارا را براحتي و در سريع‌ترين زمان ممكن به فروش مي‌رساند.
تبليغات

سوزوكي ويتارا با بيش از 10  سال حضور در ايران همچنان از جمله شاسي‌بلند هاي محبوبي است كه طرفداران خاص خود را دارد. سال‌هاي ورود اين خودرو به بازار جهاني از 1988 آغاز شد و يك دهه ادامه پيدا كرد و در سال ۱۹۹۸ ميلادي براي چند سالي متوقف شد و سري‌هاي بعدي سوزوكي ويتارا در سال ۲۰۰۵ و 2017 ميلادي با تغييراتي چشمگير ادامه پيدا كرد.

كيا اسپورتيج و هيونداي توسان از رقباي اصلي اين خودرو به حساب مي‌آيند كه با وجود چنين رقبايي مي‌توان فهميد كه سوزوكي ويتارا از چه قدرتي بهره‌مند است. درواقع ويتارا، چهارمين نسل از سوزوكي‌هاي شاسي‌بلند است كه راهي بازار شده است. براي مطالعه بيشتر اين خودرو بايد به اجزا و امكانات و متخصص آن سرك بكشيم تا بهتر با آن آشنا شويم.

نگاهي به ظاهر سوزوكي ويتارا

اگر از تعداد بالايي از افراد جامعه بپرسيد كه آيا از ظاهر شاسي‌بلند ها يا به لفظ خودماني‌تر شاسي بلندها خوش‌تان مي‌آيد يا نه؟ بي شك تعداد بالايي از جامعه آماري به اين سؤال جواب مثبت مي‌دهند. شايد عده‌اي بگويند كه ويتارا با طراحي ظاهري‌اش بسيار قديمي به‌انديشه متخصصين مي‌رسد اما اصل مطلب اين است كه سوزوكي ويتارا هنوز هم با قواي بدنه‌اي كه دارد در مقابل بسياري از شاسي‌بلند هاي تازه نفس همچنان در مسيرهاي پر پيچ و خم حرف اول را مي‌زند كه بگذريم!

براي علاقمندان به اين خودرو لازم است بدانند كه ويتارا در حركت مانند يك جثه تنومند عمل مي‌كند و اين قدرت به اين خاطر است كه گلگيرهاي اين خودرو بسيار هوشمندانه طراحي شده است. رينگ‌هاي حلقه‌اي شكل و تاير پهن و قطور آن هر مانع گل و لاي و سنگلاخي را از ميان برمي‌دارد و پيش مي‌رود.

 جنس آلومينيومي و تركيب فولادي رينگ‌هاي اين ماشين نه‌تنها باعث مي‌شود كه هيچ‌گونه آلودگي و لكي روي چرخ‌ها براي مدت طولاني باقي نماند بلكه با قدرت تمام مسير پيش رو را مي‌پيمايد و جلو مي‌رود. دو چراغ مستطيل شكل جلو آن از طرح كلاسيك و كارآمدي پيروي مي‌كند كه در بسياري از محصولات همرده كمپاني سوزوكي به چشم مي خورد.   

سواري نرم و لذت بخش به سبك ويتارا

اولين ويژگي كه در طراحي داخلي سوزوكي ويتارا چشم هر بيننده‌اي را مجذوب مي‌كند نوع قرارگيري اجزاي دردسترس راننده است. غربيلك فرمان خودرو نيز با ظرافت و كارايي بالايي طراحي شده است كه اين قابليت را به راننده مي‌دهد تا با هر اندازه دستي كه دارد بتواند به‌راحتي اين شاسي‌بلند بي قرار را تحت سلطه نگه دارد.

لوگو برند سوزوكي هم كه در ميان فرمان خودنمايي مي‌كند و با طرح كرومي براق‌تر از مدل‌هاي قبلي سوزوكي به‌انديشه متخصصين مي‌آيد. تمام قطعات و موادي كه براي ساخت و طراحي داخلي اين خودرو به كار رفته است از جمله باكيفيت‌ترين متريال ممكن است.

فضاي جادار كابين خودرو هم براي سرنشينان جلو با هوشمندي تمام طراحي شده و هم براي سرنشينان عقب. روكش صندلي‌هاي اين شاسي‌بلند از چرم تريم تشكيل شده است. پنجره‌هاي اين خودرو همگي باتوجه‌به وضوح ديد راننده طراحي شده‌اند و نقاط كور آن به كم‌ترين حد خود رسيده است. علاوه بر نمايشگر 7 اينچي كه براي راننده و سرنشين جلو تعبيه شده است كه وظيفه نقشه خواني و نشان دادن شرايط مختلف قطعات خودرو را بر عهده دارد، دو نمايشگر ديگر هم براي سرنشينان عقب فراهم شده است كه براي سرگرمي و تماشاي فيلم و حتي بازي‌هاي رايانه‌اي جز امتيازات طراحي داخلي و امكانات و آپشن‌هاي سوزوكي ويتارا به حساب مي‌آيد.

جالب است بدانيد كساني كه دست دوم سوزوكي ويتارا را خريداري كرده‌اند مدعي هستند كه كابين اين خودرو حتي بعد از هزاران كيلومتر رانندگي همچنان به كيفيت اول خود پا برجا است كه البته ادعاي كاملا درستي است.

امكانات رفاهي و آپشن ها، فقط كافي!

هر دو مدل موجود از سوزوكي ويتارا در بازار خودرو ايران و كشورهاي ديگر فول آپشن هستند اما با اين تفاوت كه يكي‌شان فول آپشن دستي هستند و ديگري فول آپشن خودكار.

اول از همه به ضريب ايمني اين خودرو بپردازيم كه با حضور شش ايربگ كه تقريبا در تمام نقاط خودرو قرار گرفته هر آن چه كه براي ايمني سرنشينان لازم بوده را فراهم آورده است. همچنين دو اير بگ براي راننده و سرنشين كناري و دو ايربگ براي سرنشينان عقب و دو ايربگ ديگر در ستون‌ها قرار گرفته است.

مانيتور LCD كه به آن اشاره كرديم، علاوه بر امكانات نام برده شده، Navigation را هم براي شما اعلام مي‌كند. آينه‌هاي بغل اين خودرو مجهز به چراغ راهنما هستند و به‌صورت برقي تا مي‌شوند و با داشتن سيستم گرم كننده خودكار، از يخ زدگي و تار شدن تصوير در آن‌ها جلوگيري مي‌شود.

سيستم صوتي و مانيتورهاي سوزوكي ويتارا تقريبا تمام پورت‌هاي مورد استفاده را پوشش مي‌دهد؛ USB و بلوتوث از خروجي‌ها معمولي است كه سيستم صوتي و تصويري اين خودرو پذيرا است. صندلي‌هاي اين خودرو مجهز به گرم كن هستند و ارگونومي آن‌ها با ساختار بدن انسان هماهنگ است و يك نوع نشيمن‌گاه طبي به حساب مي‌آيد.

سانروف خودكار نيز در تيپ فول اين ماشين وجود دارد كه با دكمه مربوطه قابل تنظيم است. صندلي‌هاي رديف دوم اين خودرو تاشو هستند و با جمع كردن آن‌ها مي‌توان فضاي بيش‌تري به دست آورد.

مشخصات متخصص سوزوكي ويتارا

سوزوكي ويتارا ازلحاظ متخصص جز شاسي‌بلند هاي قدرتمند به حساب مي‌آيد. موتور 4 سيلندر اين خودرو با حجم 2.0 ليتري است. البته تغييراتي در مورد موتور اين خودرو در ايران انجام شده است كه اين موتور جديد اين خودرو 2.4 ليتري و 4 سيلندره است و معاول 164 اسب‌بخار توليد نيرو مي‌كند. 227 نيوتن قدرت پيشرانه اين اتومبيل است و قدرت همين پيشرانه است كه توانسته سوزوكي ويتارا را اتومبيلي قدرتمند نشان دهد. جعبه‌دنده اين خودرو 4 سرعته است و در نسخه دستي فول آپشن اين خودرو، شما جعبه‌دنده 5 سرعته دراختيار داريد. به خاطر اين تنوع و قدرت در مشخصات متخصص ويتارا، شما از داشتن يك آفرود پر قدرت لذت مي‌بريد. در نسخه خودكار اين خودرو 9.7 ليتر بنزين در هر 100 كيلومتر مصرف مي‌شود و در مدل دستي آن 9 ليتر. سيستم تعليق سوزوكي ويتارا در قسمت عقب آن به كار رفته است و همين دليل يك مقدار در مسيرهاي پر پيچ و خم دچار تعليق مي‌شود. اما موضوع اصلي قدرت و انعطاف پذيري اين خودرو است كه تا به حال توانسته دارندگان خود را راضي نگه دارد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات