انديشه متخصصينسنجي كاربوم: بهترين جا براي كاركردن كجاست؟

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
همه‌ي كارخانه‌ها باهم در رقابت‌اند تا محصولي با بهترين كيفيت را توليد كنند و بدين‌ترتيب، انديشه متخصصين مشتريان حاضر در بازار را به خودشان جلب كنند. پيروزي در اين ميدان رقابت، يعني كسب حداكثر سهم بازار.
تبليغات

اين رقابت را مي‌توان به حوزه‌ي جذب و استخدام به‌عنوان زمينه‌ي فعاليت كاربوم نيز تعميم داد؛ اما چطور؟ با سه تغيير كوچك:

  • كارخانجات: سازمان‌ها
  • محصولات: محيط و شرايط كار
  • مشتريان: كارجويان حاضر در بازار كار

مديران ارشد سخت مي‌كوشند تا شرايط و محيط كاري و حرفه‌اي جذابي به‌نمايش بگذارند تا در رقابتي سنگين با سازمان‌هاي رقيب، بهترين استعدادهاي بازار كار به خود جذب كنند. همانند مثال ابتداي اين مطلب، نتيجه‌ي پيروزي در اين رقابت به موفقيت سازمان و دستيابي سريع و آسان به اهدافش منجر مي‌شود.

حال سؤال اين است: كارجو (مشتري) با چه معيارهايي محل كار (محصول) را انتخاب مي‌كند و كدام معيارها وزن بيشتري در اين انتخاب دارند؟»

كاربوم براي اين پرسش انديشه متخصصينسنجي راه انداخته است و مي‌خواهد با كمك شما به معرفي شركت‌هاي برتر بپردازد و عوامل مطلوب‌بودن سازمان براي كاركردن را مشخص كند. به‌باور كاربوم، در موفقيت سازمان شما تعيين‌كننده هستيد؛ يعني شما تعيين مي‌كنيد كدام سازمان شرايط بهترين‌بودن را دارد. با كليك روي لينك زير در اين انديشه متخصصينسنجي شركت كنيد:

https://karboom.io/survey/landing

چرا شما تعيين‌كننده هستيد؟

هنگامي‌كه شما، به‌عنوان استعداد، سازماني را براي فعاليت انتخاب مي‌كنيد؛ يعني اين توانمندي را داريد كه امور سازمان را به بهترين شكل ممكن انجام دهيد و تصويري درخشان و دلپذير از خدمات سازمان در بازار محصولات و خدمات به‌نمايش بگذاريد و روند دستيابي سازمان به اهدافش را تسريع كنيد. اينها باعث مي‌شود سازمان‌ها براي جذب افراد مؤثر و بااستعدادي همچون شما مجبور شوند بهترين شرايط را براي كاركردن در محيط خود به‌وجود بياورند و با اين كار، موفقيت خود را تضمين كنند.

سازمان‌ها چگونه انديشه متخصصين استعدادها را به خود جلب مي‌كنند؟

با مشاهده‌ي مثال اول مطلب، متوجه مي‌شويم كه يكي از دلايل مهم برتري محصول، «برند» آن است. اين موضوع درباره‌ي سازمان‌ها هم صدق مي‌كند؛ زيرا سازمان براي برتري در منابع انساني بايد برندسازي و اصطلاحا «برند كارفرمايي» خود را تقويت كند.

برخي اقدامات برند كارفرمايي عبارت‌اند از: ترويج ارزش‌ها و چشم‌انداز سازمان، توجه و تقدير از تلاش كاركنان، تعامل پيوسته با نيروهاي مستعد بازار كار، اعطاي مزاياي مختلف به كاركنان و... . اجراي چنين اقداماتي نيازمند صرف زمان و هزينه است. سازمان‌هايي كه اين اقدامات را نوعي سرمايه‌گذاري براي رسيدن به موفقيت مي‌بينند، قطعا در جذب بهترين‌هاي بازار كار فوق‌العاده عمل خواهند كرد.

انديشه متخصصينسنجي كاربوم چه نقشي در بهبود شرايط كاركردن در سازمان‌ها ايفا مي‌كند؟

مشاركت شما در اين انديشه متخصصينسنجي به سازمان‌ها كمك مي‌كند از خواسته‌ها و معيارهاي شما از بهترين جا براي كاركردن مطلع شوند و به اين طريق، از توانمندي‌ها و ضعف‌هايشان براي بهبود شرايط كار و فرهنگ سازماني آگاه شوند. در‌نهايت، همراهي شما در اين انديشه متخصصينسنجي نقشي تعيين‌كننده در ارتقاي كيفيت محيط و شرايط سازمان‌ها ايفا مي‌كند. نتايج انديشه متخصصينسنجي كاربوم وضعيت برد‌بردي براي سازمان‌ها و كاركنان به‌وجود خواهد آورد؛ براي يكي تسريع در كسب موفقيت در بازار و براي ديگري زندگي شغلي بهتر.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات